Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys
Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa. Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi.
Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä.
PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia. Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään.
Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen.
Kun palkkatöitä tekevä sähköasentaja tai kassamyyjä käy dumppaamassa vanhan sohvakaluston metsään, kyse on ympäristöstä välinpitämättömistä, ajattelemattomista yksilöistä. Ei suinkaan sanota, että sähköasentajat yleensäkin ovat ympäristörikollisia.
Kun yrittäjä syyllistyy samanlaiseen tekoon, hän ei olekaan vastuuton yksilö -hän edustaa kaikkien yrittäjien ajatusmaailmaa?
Yrittäjistä
Varsin vastenmielisiä ihmisinä
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen aika työelämässä on verrattain lyhyt. Sitä ei kannata tuhlata odottaessa parempia aikoja ja parempaa taloutta. Suomen demografialla sellaista ei ole tällä vuosituhannella ollut, eikä ole vielä pitkään aikaan luvassa.
Kun Suomessa työnteon hedelmät verotetaan parempiin suihin ja yrittäjiä katsotaan vinoon, on syytä vaihtaa apajaa. EU on täynnä maita, jossa työnteko kannattaa ja yrittäjyys on hyve. Mikset sinäkin muuttaisi sellaiseen maahan jos kykenet?
"Ihmisen aika työelämässä on verrattain lyhyt."
Mikä nyt kenenkin mielestä on lyhyt aika. Parhaimillaan työura voi kestää 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Suurin osa pienyrittäjistä ei ikinä maksa osinkoa. Koska on edullisempaa verotuksen kannalta maksaa itselleen palkkaa.
Sinä taidat olla melkoinen ns. jauholakki. Kommentoit pää märkänä tietämättä asioista mitään. ;D
Onko trolleilla nykyään metrilaskutus, asiasisälllöstä viis veisataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät maksaa 60% veroja tuloistaan ja työllistää useita ihmisiä. He myös ottavat suuren riskin ja pankkilainan perustaessaan yrityksen sekä tekevät ympärivuorokautista duunia yrityksen eteen.
Sitten kun usean vuoden ahkeroinnin jälkeen homma alkaakin toimimaan eikä tulekkaan kateellisten toivomaa konkurssia niin aletaan haukkua porvariksi, riistäjäksi ja vaaditaan veroprosentin korottamista sataan.
Jos et tykkää pelin säännöistä niin pelaa jotain muuta peliä. Älä itke.
Olen keskellä arkipäivää mammapalstalla kuten sinäkin joten en ole mikään yrittäjä mutta arvostan heitä yhteiskunnan tukipilareina toisinkuin kommunistinen Suomen kansa.
Yrittäjän ensimmäinen ominaisuus on kehittää tarpeeksi paksu nahka että voi olla välittämättä kommunistin itkusta.
Näin on, koska suomessa loisivat ja kateeliset demaripaskat roikkuu lahkeissa räksyttäen kuin kapiset piskit ja yrittävät purra nilkkoihin yrittäjiä sekä duunareita.
Siksi ko. pskasakki pitääkin aina ravistella nilkoista irti ja kenkäistä ne torakat kaaressa helvettiin jaloista. Mitä kauemmas demaritorakka lentää potkun voimasta ja mitä isommin se ulahtaa, aina parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on toiminimiyrittäjiä. Osinkoja maksetaan vain osakeyhtiöistä. Suomalaisista yrityksistä vain pieni osa on osakeyhtiöitä.
Ei pidä käsitellä yrittäjyyttä ja osakeyhtiömuotoa rinnasteisina asioina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Suurin osa pienyrittäjistä ei ikinä maksa osinkoa. Koska on edullisempaa verotuksen kannalta maksaa itselleen palkkaa.
Sinä taidat olla melkoinen ns. jauholakki. Kommentoit pää märkänä tietämättä asioista mitään. ;D
Onko trolleilla nykyään metrilaskutus, asiasisälllöstä viis veisataan.
Palkka tulee volyymistä (huom ei siis voluumista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Suurin osa pienyrittäjistä ei ikinä maksa osinkoa. Koska on edullisempaa verotuksen kannalta maksaa itselleen palkkaa.
no otetaan nyt esimerkkinä vaikka viimepäivien uutinen https://www.seiska.fi/kotimaa/seiska-selvitti-diandran-rahatilanne-hirv…
Diandra myös nostaa firmansa varoja maltillisesti. Korkeiden palkkakustannusten lisäksi osinkoa maksetaan säntillisesti noin kahdeksan prosenttia putiikin nettovarallisuudesta.
Se tarkoittaa listaamattomien yritysten kohdalla sitä, että 75 prosenttia osingoista on verovapaita.
Ennätysvuoden päätteeksi Diandra kotiutti firmasta 91 000 euron osingot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on toiminimiyrittäjiä. Osinkoja maksetaan vain osakeyhtiöistä. Suomalaisista yrityksistä vain pieni osa on osakeyhtiöitä.
Ei pidä käsitellä yrittäjyyttä ja osakeyhtiömuotoa rinnasteisina asioina.
Ymmärrätkö hahmottaa, että ne ovat molemmat yrityksiä? Molemmissa toimii yrittäjä. Isot pörssiyhtiöt ovat sitten oma lukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään.
Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen.
Ai sitäkö ne parturit ja kampaajat tekevät, enpä olisi arvannut. Siis kuskaavat leikatut hiukset ojiin ja lähimetsään. Voisi kuvitella, että helpompaa olisi vaan laittaa ne roskiin.
En tiedä onko Suomessa sen enempää moista vihamielisyyttä kuin muuallakaan, mutta näin yleensä ottaen, niin sehän johtuu siitä, että joku pienen autokorjaamon pitäjä laitetaan samalle viivalle suurten monikansallisten yritysten kanssa.
Se on toki järjetöntä, mutta näinhän nämä yleistykset aina toimii.
Suomisome on aina vaan toksisempaa paskaa. Ja koska media ei tyhmyyttään ja nuoruuttaan näe asian ulkopuolelle vaan rypee itsekin siinä seassa niin media on täynnä sitä samaa. Ja samalla politiikka. Ja lopulta koko kansa ja kaikki kanssakäyminen arjessakin.
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen kansa janoaa vaan jotain ihme kostoa.
Ei kansa vaan vassarit !
Suomalainen kateus ja tietämättömyys.
Olemme takapajuinen barbaarikansa.
Suomalaiset koulutetaan ja aivopestään vielä tyhmemmiksi ja ennen kaikkea kilteiksi nössöiksi.
Ihmisen, jolla on tällainen luonnne, on vaikeaa alkaa yrittäjäksi.
Politiikka on junailtu lisäksi miten on junailtu.
Lisäksi maa on läpeensä korruptoitunut.
Sosialismi
Verotus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen kansa janoaa vaan jotain ihme kostoa.
Ei kansa vaan vassarit !
Ja kostoa mistä? Siitä että eivät menestyneet. Siitä että ei riittänyt joko tai motivaatio opiskella ja menestyä. Siihen keksittiin menestynyt syylliseksi. Venäjällä vallankumouksen aikaan kaikki juoppoluuserit joukolla hyökkäsivät niiden kimppuun jotka olivat saaneet jotain elämässä aikaiseksi. Kateutta se oli. Sitä täälläkin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän täytyy olla energinen, yhteistyökykyinen, optimistinen ja sellainen, joka näkee mahdollisuuksia. Tämä ei sovi yhteen suomalaisen onnellisuuden rakennuspalikoiden kanssa: omahyväisyyden, katkeruuden, kateuden ja loputtoman negatiivisuuden.
mikä näistä ylevistä ominaisuuksista pakotti nostamaan pandemian aikana maskien hinnan 10-kertaiseksi?
entä vanhusten hoitolaitoksissa tapahtuneet...
tai marja bisneksessä...
tai jne jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Suurin osa pienyrittäjistä ei ikinä maksa osinkoa. Koska on edullisempaa verotuksen kannalta maksaa itselleen palkkaa.
Sinä taidat olla melkoinen ns. jauholakki. Kommentoit pää märkänä tietämättä asioista mitään. ;D
Onko trolleilla nykyään metrilaskutus, asiasisälllöstä viis veisataan.
Osinkoa yrittäjä voi maksaa yrityksen voitollisesta tuloksesta. Tuosta viivan alle jäävästä summasta menee ensin 20 %:n vero. Tietyin edellytyksin yrittäjä voi nostaa osan osingoista "verottomana", jolloin siitä oikeasti joutuu maksamaan veroa 7,5%. Yrityksen 8% laskennallisen arvon ylittävästä osasta (tai kaikesta yli 150k€) veroa menee 30-34% (vähennyksen jälkeen 25,5 - 28,9 %).
Yrittäjän kannattaa aina maksaa itselleen tulo palkkana siihen asti, kunnes tuloveroprosentti ylittää 27,5%. Tuo on nimittäin se veroprosentti, jonka on joutunut maksamaan, ennen kuin ne "verottomat" osaketulot ovat omalla käyttötilillä.
Vierailija kirjoitti:
Alhaisin elämisen muoto.
Demari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät maksaa 60% veroja tuloistaan ja työllistää useita ihmisiä. He myös ottavat suuren riskin ja pankkilainan perustaessaan yrityksen sekä tekevät ympärivuorokautista duunia yrityksen eteen.
Sitten kun usean vuoden ahkeroinnin jälkeen homma alkaakin toimimaan eikä tulekkaan kateellisten toivomaa konkurssia niin aletaan haukkua porvariksi, riistäjäksi ja vaaditaan veroprosentin korottamista sataan.
Jos et tykkää pelin säännöistä niin pelaa jotain muuta peliä. Älä itke.
Olen keskellä arkipäivää mammapalstalla kuten sinäkin joten en ole mikään yrittäjä mutta arvostan heitä yhteiskunnan tukipilareina toisinkuin kommunistinen Suomen kansa.
Yrittäjän ensimmäinen ominaisuus on kehittää tarpeeksi paksu nahka että voi olla välittämättä kommunistin itkusta.
Näin on, koska suomessa loisivat ja kateeliset demaripaskat roikkuu lahkeissa räksyttäen kuin kapiset piskit ja yrittävät purra nilkkoihin yrittäjiä sekä duunareita.
Siksi ko. pskasakki pitääkin aina ravistella nilkoista irti ja kenkäistä ne torakat kaaressa helvettiin jaloista. Mitä kauemmas demaritorakka lentää potkun voimasta ja mitä isommin se ulahtaa, aina parempi.
Sinä et ole yrittäjä ainakaan.
Kukaan menestyvä yrittäjä ei käytä tuollaista kieltä - asiakkaat kaikkoavat. Tuolla asenteella ei menestytä.
Mee duuniin persujen puoluetoimistoon.
Persut korkeintaan sietävät tuollaista moukkamaista urputusta
Ihmisen aika työelämässä on verrattain lyhyt. Sitä ei kannata tuhlata odottaessa parempia aikoja ja parempaa taloutta. Suomen demografialla sellaista ei ole tällä vuosituhannella ollut, eikä ole vielä pitkään aikaan luvassa.
Kun Suomessa työnteon hedelmät verotetaan parempiin suihin ja yrittäjiä katsotaan vinoon, on syytä vaihtaa apajaa. EU on täynnä maita, jossa työnteko kannattaa ja yrittäjyys on hyve. Mikset sinäkin muuttaisi sellaiseen maahan jos kykenet?