Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys
Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa. Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi.
Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä.
PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia. Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Eipä kukaan suomen vassari ole muuttamassa Kiinaan, saati Pohjois-Koreaan, kun heitä karmaisee ajatus siitä että vapaus menetetään diktatuurissa. Mutta silti ollaan syöksemässä Suomea samaan systeemiin. Varmaan kuvittelevat että itse pääsevät olemaan se diktaattori?
Eipä kukaan suomen oikeistolainen ole muuttamassa Kiinaan, saati Pohjois-Koreaan, vaikka kovasti haikailee työelämää, jossa työntekijällä ei ole mitään oikeuksia tai siedettävää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kymmenien vuosien irtisanominen rampautti Suomen kasvun. Totaalisesti. Miksei koskaan puhuteta Ay-väkeä et mitenkä meinaavat tän korvata?
Toinen, aivan ihana tukistus; yrittäjän opiskelujen jälkeen valmistuvat lapset eivät saa mitään tukia saati työttömyyskorvauksia. heidät luetaan osa-aikayrittäjiksi. Omakohtainen kokemus, ei tipu kunnes löysi 18 kuukauden jälkeen oman alansa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsastus johtuu vain siitä että laistavat verojen maksuista aina kun mahdollista, kaikki sen tietää.
:-) ja sinähän mielelläsi maksat veroja, joita ei ole pakko maksaa.
Suomessa ei todellakaan voi veroista laistaa. Se on linnatuomio.
Tuo on muuten totta. Oma elantoni tulee pirstaleisesti useammasta maasta. Osa tuloista on sellaisia joiden ilmoittamatta jättämisestä jäisin kiinni melko pienellä todennäköisyydellä. Hra Verokarhu on kuitenkin instanssi jonka kanssa ei pidä pelleillä.
On laillista verojen optimointia ja on laitonta veronkiertoa. Näiden välissä on pieni harmaa alue. Verokarhun kanssa on parasta pysyä visusti laillisella alueella. Sieltä mätkyy nopeasti syytteitä veropetoksesta ja niistä jaetaan kovia tuomioita. Pienimmän riesan tie on hoitaa välinsä verokarhuun tunnollisesti.
"Mitäs jos vasemmisto ja kokokomus yhdessä loisi sellaiset olosuhteet että kaikki voivat ryhtyä halutessaan yrittäjäksi"
Kysypä Kokkareilta, mikseivät ole hallitusvuosiensa aikana edistäneet työttömien pientä yritystoimintaa ilman välitöntä tukien katkaisua? Hyvin harva haluaa sitä kokeilla ja joutua täysin vaille rahaa, koska joku virkailijtäti tai -setä väittää henkilön olevan kokoaikainen yrittäjä saatuaan myydyksi yhdet villasukat.
Mutta voithan sinä tietysti jatkaa vasemmiston syyttelyä tässäkin asiassa.
Pimeyden lapsia. Valinneet ahneuden ja hyväksikäytön tien.
Vierailija kirjoitti:
Pimeyden lapsia. Valinneet ahneuden ja hyväksikäytön tien.
VMP!
Yrittäjät on pomoja,kusi noussut "hattuun",ja on jatkuvaa v i t t u i l u a alaisille ja työntekijöille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kymmenien vuosien irtisanominen rampautti Suomen kasvun. Totaalisesti. Miksei koskaan puhuteta Ay-väkeä et mitenkä meinaavat tän korvata?
Toinen, aivan ihana tukistus; yrittäjän opiskelujen jälkeen valmistuvat lapset eivät saa mitään tukia saati työttömyyskorvauksia. heidät luetaan osa-aikayrittäjiksi. Omakohtainen kokemus, ei tipu kunnes löysi 18 kuukauden jälkeen oman alansa töitä.
Nytkö ne tuet kelpaakin? 🤣🤣🙄🙄
Miksi yrittäjän lapsi on niin lusmu-laiska, ettei saa itselleen työpaikkaa tai pysty laittamaan omaa yritystä pystyyn, vaikka varmasti saisi apua omilta vanhemmiltaan?
Sinun kommentin jälkeen todellakin jatkan yrittäjien haukkumista ahneiksi ja itsekkäiksi.
Olen yksinyrittäjä, enkä ole kokenut vihaa tai negatiivisuutta yrittäjiä kohtaan. Mutta tunnistan omasta nuoruudestani ajattelun, joka varmaan liittyi silloin 70- luvun tulonjakopolitiikkaan, neuvostoliiton ihannointiin ja poliittiseen polarisaatioon. Silloin ilmapiiri oli sellainen, että yrittäjää pidettiin jonkin sortin huijarina ja riistäjänä. Rehellinen tapa oli olla tasapäistettynä palkkatyöläisenä jossain valtion isossa firmassa, mieluiten kekkosen junailemassa ja mieluiten neuvostoliiton kauppaa tekevässä. Tästä seurauksena ihmiset politisoitui ja passivoitui, ja vieläkin yrittäjyyttä tai käsityöläisyyttä kartetaan elämänurana, vaikka se olisi Suomen elinkeinoelämälle tosi tärkeää. Mieluiten halutaan istua valmiiseen pöytään, tai uneksitaan jostain ohjusmaisesta urakiidosta.
Vierailija kirjoitti:
Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään.
Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen.
Tässä tämä vasemmiston/Vihreiden viha hyvin tiivistettynä. Mutta mistä tälläinen käsitys on peräisin? Isi ja äiti sanonut vai jos on ollut töissä niin ammattiliiton edustaja tai pääluottamusmies? Ei puutu kuin se että kaikilla yrittäjillä on rahaa kasapäin jemmassa jossain ja uutta tulee kuin olisi seteli paino takahuoneessa
Ilmapiirin ja lainsäädännön pitäisi mahdollistaa mahdollisimman pieni kynnys tekemiseen niille, joilla on ideoita ja energiaa asioiden toteuttamiseen. Eikä heti paiskata jäätävän isoilla yel-maksuilla päin naamaa ja vinolla pinolla byrokratiaa.
Ilman sinikkäitä yksityisyrittäjiä ei olisi meidänkään kaupungin keskustassa enää yhtäkään kivijalkakauppaa (joissa myös palkattua henkilökuntaa) eikä torillakaan myöskään olisi yhtäkään myyjää. Arvostan yrittäjyyttä ja yrittäjiä ja ammattini puolesta tiedän hyvin myös yrittäjyyden haasteet ja vaikeudet joista huolimatta yrittäjät jaksavat kuitenkin yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmapiirin ja lainsäädännön pitäisi mahdollistaa mahdollisimman pieni kynnys tekemiseen niille, joilla on ideoita ja energiaa asioiden toteuttamiseen. Eikä heti paiskata jäätävän isoilla yel-maksuilla päin naamaa ja vinolla pinolla byrokratiaa.
Juu, aina ollaan ottamassa - ei koskaan antamassa. Vanha vaasalainen pyrkyrisananlasku.
Yrittäjilläkin on sisäisesti tiettyä alaa kohtaan vihaa, oma työ on kyllä niin arvokasta, muiden työ ei ole. Siitä varmaan johtuu yrittäjävihamielisyys, kun 99 % yrittäjistä on lusmuja, jotka eivät halua noudatta lakeja tai maksaa veroja, voi vähän verrata liikennesääntöihin, se on pakollinen paha ns yrittäjille, ja liikemiehet kuten esim hjallis ym. ovat sellaisia jotka välttelevät veroja, sitten kyllä itketään. Voi verrata autolla peräänroikkumiseen ym. itsekkäitä tyyppejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kymmenien vuosien irtisanominen rampautti Suomen kasvun. Totaalisesti. Miksei koskaan puhuteta Ay-väkeä et mitenkä meinaavat tän korvata?
Toinen, aivan ihana tukistus; yrittäjän opiskelujen jälkeen valmistuvat lapset eivät saa mitään tukia saati työttömyyskorvauksia. heidät luetaan osa-aikayrittäjiksi. Omakohtainen kokemus, ei tipu kunnes löysi 18 kuukauden jälkeen oman alansa töitä.
Nytkö ne tuet kelpaakin? 🤣🤣🙄🙄
Miksi yrittäjän lapsi on niin lusmu-laiska, ettei saa itselleen työpaikkaa tai pysty laittamaan omaa yritystä pystyyn, vaikka varmasti saisi apua omilta vanhemmiltaan?
Sinun kommentin jälkeen todellakin jatkan yrittäjien haukkumista ahneiksi ja itsekkäiksi.
Jos yrittäjä on maankaivuualalla ja nuori valmistuu hoitajaksi niin hän ei todellakaan ns. elävässä elämässä ole "osa-aikayrittäjä muiden kuin Kelan mielestä. Mutta on heräsi huoli sinusta. Onko kaikki hyvin?
Suomessa vaikuttavat saastaiset demaritorakat, nuo vtun kommariloiseläjät ja kelaelätit on se syy.
Siksi se syöpäinen kela pitäisikin sulkea ja tukilunkat naulata umpeen, niin vasentuneet syöpäläiset ei voisi hillua muiden rahoilla kuten tähän asti suomessa on ollut tapana.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.
Miten se vanha sananlasku sanoikaan metsään huutamisesta...
Vierailija kirjoitti:
Ilmapiirin ja lainsäädännön pitäisi mahdollistaa mahdollisimman pieni kynnys tekemiseen niille, joilla on ideoita ja energiaa asioiden toteuttamiseen. Eikä heti paiskata jäätävän isoilla yel-maksuilla päin naamaa ja vinolla pinolla byrokratiaa.
Ilmapiiri ja varsinkin lainsäädäntö mahdollistavat nykyisellään erittäin pienen kynnyksen yrittämiseen. En edes tunnista mitään kynnystä. Mutta, se on vaan raadollinen fakta, että parin vuoden sinnittelyn jälkeen sitä kassavirtaa pitää alkaa syntyä. Niin että yritys on elinkelpoinen. Ja kykenee maksamaan velvoitteensa. Tämä täytyy pystyä käsittämään ja hyväksymään. Yritys on eri asia kuin harrastus. Ja yrittäjän tulee osata erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan. Yrityksen tehtävänä on tuottaa omistajilleen voittoa. Ei yhteiskunta voi lainsäädäntöteitse kannatella niskaperseotteella vuodesta toiseen yritystä joka ei ole elinkelpoinen. Tai sitten pitää olla tosi iso metsäteollisuusyritys ja omistajat ruotsinkielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään.
Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen.Tässä tämä vasemmiston/Vihreiden viha hyvin tiivistettynä. Mutta mistä tälläinen käsitys on peräisin? Isi ja äiti sanonut vai jos on ollut töissä niin ammattiliiton edustaja tai pääluottamusmies? Ei puutu kuin se että kaikilla yrittäjillä on rahaa kasapäin jemmassa jossain ja uutta tulee kuin olisi seteli paino takahuoneessa
Tässä tämä oikeiston viha ja valehtelu tiivistettynä: uutisia työntekijöiden oikeuksien polkemisesta tai ympäristörikoksista ei uskota, tai ne yritetään painaa villaisella tyyliin "No se oli vain se yksi yrittäjä". Samaan aikaan he huutelevat täysin keuhkoin "YKSI työtön kertoi välttelevänsä työntekoa iltapulun artikkelissa = KAIKKI työttömät ovat lusmuja".
Ap itse esittää sterotyyppisiä ja ideologisia mielipiteitään muista, haukkuu ja arvostelee.
Kannattaisi katsoa peiliin ennen kuin itkee muiden asenteista.