Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emilia kertoo olevansa niin kaunis, että kadulla pysäytetään

Vierailija
18.05.2026 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011991716.html

Joko tämä on käsitelty täällä?

Emiliaa kehutaan joka puolella, kadullakin, kun hän on niin kaunis.

Muiden tyttöjen kanssa on ollut vähän vaikeuksia kaverisuhteissa, kun he ovat olleet Emilialle kateellisia kauneudesta.

Kommentit (1204)

Vierailija
1021/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin teksti olisi miehen kirjoittama

Vierailija
1022/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavis.

Siskoni on vielä vaatimattomamman näköinen, mutta miehiä on pyörinyt aina kimpussa. Jatkuu edelleen, vaikka on jo yli 50v.  Johtuen siitä, että miehet himoitsevat 98/100 vastaantulevista naisista. Sellaisia ne miehet on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ette kukaan oleta, 

että tämä 'Emilia'/

kuvan hlö olisi minä, tai hänen

presentoimat mielipiteensä

mätsäisivat omiin arvoihini,

niin ok. Olen hoikka, mutta

käsivarteni ovat paljon

treenatumman näköiset.

Korkeat luomuposkipäät

meillä molemmilla on.

Siihen yhtäläisyytemme

tasan päättyvät. 

En pukeudu 

lainkaan tuohon tyyliin. 

Kukaan exäni ei myöskään 

ole moittinut takamustani

'liian pieneksi.' Se on ollut

juuri hänen makuunsa passeli.

En ylipäätään ikikuuna 

päivänä suostuisi

tämänkaltaisiin

(amatöörin?) harjoittelu/

hömppähaastiksiin. Vielä:

Haastattelu koskisi

aivan muuta kuin ulkonäköäni,

jos toimittajan kohtaisin. 

Näin tuskin tapahtuu, sillä

kammoan jo pelkkää ajatusta

julkisuudesta töykeän,

aikuiskiusaavan Vauvaraadin

raateluhampaissa. Ei jestas!

Itse haastattelu

voisi olla kaikinpuolin ok,

mutta ei se, mitä siitä seuraisi

nimenomaan naisena

ulkonäön ollessa ainoa ihmisten

kiinnostuksen kohde. 

Julkkismiehen osa on todella 

helppo naiseen verrattuna.

Linda Lampenius ja

20 vuotta nuorempi 

Pete Parkkonen sen jälleen 

osoittivat. Petestä ei puhuttu

juuri halaistua sanaakaan.

Lindaa sensijaan 

muilutettiin kuin lattiamoppia.

Samoin Erika Vikmania.

Tämä meininki ja naisen osa

on niin nähty.

En haluaisi koskaan olla

Suomessa tunnettu mediakasvo.

Vaikka julkaisisin kirjallista

tuotantoa - tekisin senkin

androgyynillä salanimellä. 

Meitä on vain yhden 

suurkaupungin verran.

Ei kannata julkaista näin

vähäväkisessä populassa;

kukkaruukun kokoisessa

maassa. Et tienaa latiakaan.

Kirjasi on euron alelaarissa.

Fiksu tähtää suoraan 

globaaliin näkyvyyteen

ja julkaisee vieraskielisesti.

En koskaan myöskään esittelisi

puolisoani medialle, vaikka

avioituisin. Only professional.

x

Eipä taida tässäkään jutussa olla yhtään kyse sinusta, miksi niin edes luulet? Samanlainen Vierailija olet kuin muutkin.

Vierailija
1024/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi että oma mieheni sanoisi kauniiksi tai edes että rakastaa minua mutta ei sanonut ikinä. Ihan vaan haluaisin olla kaunis ja rakastettava sen oikean silmissä ja et hän kertoisi myös sen. 

Hieman ohi, mutta sanoivatko vanhempasi rakastavasi sinua?

Ei minulta, mutta samoin ajatuksin.

Vain kumppanini mielipide

ulkonäöstäni ja seksuaalisesta

haluttavuudestani ratkaisee.

Ei naapuruston naisten, ei

Ässän kassan, ei kollegoiden, 

ei ano_somelaisten. En tekisi

sisältöä, jossa sadat/tuhannet

miehet tulisivat digilääppimään

kehoani kuolakommentein.

En, vaikka olisin vielä 22 tai 32. -E-

Vierailija
1025/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän sama henkilö, joka oli jo lapsena kaksossiskonsa kanssa lehtien palstoilla kauneuden takia? 

Vierailija
1026/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin epäilen, että ihan provo juttu. Hypoteesina varmaan oli, että ihmiset syöksyvät somessa haukkumaan "Emiliaa" rumaksi ja itserakkaaksi jne. Sitten paljastetaan, että juttu oli tekaistu tai osa tutkimusta, jossa haluttiin todistaa ihmisten someilkeys ja naisviha. 

Jep. Varmaan joku naisviha -tutkija asualla.

Jotain yhteyttä artikkelilla voi olla wanharouva Tyhjäpäähän, tunnettu ei-seksiä miesvihaaja, joka omistaa tämän saitin, koska tästä ketjusta ei vieläkään ole tuhottu yhtäkään viestiä joka on aivan ennenkuulumatonta.

Vierailija
1027/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔵1023:

________

Miksi? 

Siksi, koska kaipuuketjussa

jotkut viittaavat minuun 

Emiliana, vaikka se ei ole

minun nimeni. Sen takia 

erikseen velä painotan, 

että emme ole sama hlö. 

En mitenkään 

pàrànoidisella otteella 

suoraan olettanut.

Just in case.. All good. E💬

Vierailija
1028/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän oleta yksityisyydestään

tarkkaa rotia pitävää naista

sèksuaalikielteiseksi.

Seksuaalisuus ja sensuellisuus

ovat minulle 

todella tärkeitä ollessani suhteessa,

mutta olen pitäytynyt linjassa,

jossa en 'kakkosjuttuja' halua

koko kansalle jakaa. OF/séksuaali-

keskeisiä naishahmoja

on jo pilvin pimein. Ei minun tarvitse 

tehdä asioita heidän laillaan. E

Vierailija
1029/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🔵1023:

________

Miksi? 

jotkut viittaavat minuun 

minun nimeni. Sen takia 

erikseen velä painotan, 

että emme ole sama hlö. 

En mitenkään 

pàrànoidisella otteella 

suoraan olettanut.

No joo, se kaipausketju onkin harhaisten kokoontumisajot. Harhaiset siellä huhuilevat toisiaan, ja luulevat muita kirjoittajia tutuikseen. Ei sitä ketjua pysty muut palstalaiset lukemaan kuin ne, joten turha murehtia siitä.

Asiasta viidenteen, tuollaisista anonyymeistä kaipausketjuista saisi kyllä myös aikamoisen sosiologisen tutkimuksen aikaiseksi.

Vierailija
1030/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä huomio oli että onko hänet pysäytetty kadulla kerran vai yhtenään?

eli äiti on lapsena kehunut hänen ripsiä, kerran ehkä pysäytetty kadulla aj kehuttu kauniiksi ja poikaystävä sanoi että olet niin kaunis että vaikea erota = hän tulkitsee olevansa niin jumalaisen kaunis että tulee lehteen kertomaan arjesta superkaunottarena?

rehellisyyden nimissä omat ajatukset tästä jotka nousevat mieleen : kyllä hän on nätti mutta niin kaunis että se olisi jutun mukaan poikkeuksellista? ei ehkä.

omakehu haisee. voi ajatella olevansa kaunis , mutta jos siitä oikein menee lehteen omalla naamalla asenteella että halusin tulla kertomaan elämästö superkauniina, varsinkin kun kukaan muukaan ei oikein tunnu näkevän mitään super kaunotarta, haiskahtaa jo vähän sellainen tietty itseriittoisuus.

itse ajattelisin että vaikka kyseessä olisi kuinka kaunis ihminen ylipäätään, sellainen tietty itseriittoisuus rumentaa. 

vaatimattomuus kaunistaa myös. ..

Vierailija
1031/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🔵1023:

________

Miksi? 

jotkut viittaavat minuun 

minun nimeni. Sen takia 

erikseen velä painotan, 

että emme ole sama hlö. 

En mitenkään 

pàrànoidisella otteella 

suoraan olettanut.

No joo, se kaipausketju onkin harhaisten kokoontumisajot. Harhaiset siellä huhuilevat toisiaan, ja luulevat muita kirjoittajia tutuikseen. Ei sitä ketjua pysty muut palstalaiset lukemaan kuin ne, joten turha murehtia siitä.

Asiasta viidenteen, tuollaisista anonyymeistä kaipausketjuista saisi kyllä myös aikamoisen sosiologisen tutkimuksen aikaiseksi.

Työsin ot: kerran katsoin ko kaipausketjua, ja minusta se olisi ihan huoli-ilmoituksen paikka kaikista osallistuneista ip-osoitteista. Aivan sairasta touhua edes jaksaa lukea läpi.

Vierailija
1032/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä myöskään. Pysäyttääkö oikeasti moni kadulla hänet koska on niin kaunis? Omaan silmään näyttää ihan perusnätiltä, mutta ei sellaiselta joka pistäisi silmään pysäyttävän kauniilta. Näyttää muutenkin enemmän "komealta". Kasvojen kulmikkuus lähinnä kiinnittää huomion. Enkä voisi kuvitella olevani kateellinen tämän näköisen ulkonäöstä. Jos tytöt eivät tule hänen kanssa toimeen niin ehkäpä syy on vain omassa asenteessa ja suurissa luuloissa.

Vierailija
1033/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän haiskahtaa koko juttu ihan tekemällä tehdyltä.. Että provosoidutaisiin ja alettaisiin kiistelemään kuka tässä oikein on ja mitä. Ehkä joku nuori Elizabeth Taylor, Brigitte Bardot olisivat sellaisia naisia, jotka herättäisivät huomiota kauneudellaan kaikkialla missä kulkisivat, eikä kukaan kiittäisin etteivätkö he olisi todella kauniita. Emilia on varmasti nuorena alle kaksikymppisenä ja vähän sen päälle ollut jopa huomiota herättävä, nätit mieliin jäävät kasvot. Varmaan hyvä ja karismaattinen luonne, mutta en minä enää yli kolmekymppisenä altistaisi itseäni näin provosoivasti kehumalla omasta mielestäni upeaa ulkonäköäni jossakin iltapskan lehdillä. 

Vierailija
1034/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin kaunis.

Kuvittelee vain jos sitä on lapsesta asti uskoteltu.

Muutenkin vaikea uskoa, että ketään pysäytellään kadulla jatkuvasti, vaikka olisikin.

Vierailija
1035/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espanjassa ja jokatoinen vastaantulija melkeinpä on kauniimpi kun tuo vaatimattoman kropan ja laattikkonaaman omaava Emilia. Täällä tosin naiset liikkuvat, treenaavat ja pitävät itsestään 100x paremmin huolta kuin vastaavat suomalaiset emakot. Ehkä Suomen mittakaavalla tuo onkin erityisen kaunis.

Vierailija
1036/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Espanjassa ja jokatoinen vastaantulija melkeinpä on kauniimpi kun tuo vaatimattoman kropan ja laattikkonaaman omaava Emilia. Täällä tosin naiset liikkuvat, treenaavat ja pitävät itsestään 100x paremmin huolta kuin vastaavat suomalaiset emakot. Ehkä Suomen mittakaavalla tuo onkin erityisen kaunis.

Mikä ihmeen luonnevika saa haukkumaan noin? Jatka räksytystä siellä espanjassa, ehkä ne jaksavat kuunnella.

Vierailija
1037/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä myöskään. Pysäyttääkö oikeasti moni kadulla hänet koska on niin kaunis? Omaan silmään näyttää ihan perusnätiltä, mutta ei sellaiselta joka pistäisi silmään pysäyttävän kauniilta. Näyttää muutenkin enemmän "komealta". Kasvojen kulmikkuus lähinnä kiinnittää huomion. Enkä voisi kuvitella olevani kateellinen tämän näköisen ulkonäöstä. Jos tytöt eivät tule hänen kanssa toimeen niin ehkäpä syy on vain omassa asenteessa ja suurissa luuloissa.

Ehkä syy ettei naiset tule hänen kanssaan toimeen johtuu hänen omasta asenteestaan muita naisia kohtaan. Kokee olevansa jotenkin parempi kuin muut.

Vierailija
1038/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä itsekehu naisella taitaa olla hankala luonne kun ei ole naispuolisia ystäviä. Siitä se on kiinni, eikä mistään kauneudesta, vaikka sitä oikeasti olisikin.

Mukavan luonteen omaava ihminen tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa.

Ei se ystävien puute aina johdu siitä että olisi joku luonnevika. Itse olen mukava ja kauniiksi sanottu ja 0 ystävää.

Vierailija
1039/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mulla sosiologian opinnoista pohjautuvat sosiologiset silmälasit sillä mä uskon tässä todella olevan kyseessä ns autoetnografia eli tässä etsitään nyt reagtioita siihen miten ihmiset reagoivat kun Emilia kehuu itseään kauniiksi. Ulkonäköhän on myös subjektiivinen käsitys.

Tuskin on. Sosiologiaa opiskelevat eivät kirjoita reaGtio vaan reaktio.

Päättele siitä joko Very sus tai kirjoitushärö

Kirjoitusvirheestä huolimatta en kyllä ymmärrä miten juttu Emiliasta menee näin monelle sellaisenaan läpi että ihan tosissaan uskotaan kenenkään kulttuuriantropologian opiskelijan harkinneen kylkiluiden poistoa vaan pikimminkin käyttäneen tälläistä sitaattia provokaationa.

Ei se että opiskelee tiettyä alaa tai tietyllä tasolla kerro mitään siitä miten pinnallinen tai epävarma itsestään joku voi olla. 

Enemmänkin tuo vanhanaikainen ja homssuinen tyyli tekee epäuskottavaksi sen että olisi valmis noin radikaaleihin tekoihin "parantaakseen" ulkonäköään.

"Ikävää huomiota on Emilian mukaan tullut toisilta naisilta. Hän pohtii, voiko kaunis ulkonäkö herättää muissa epävarmuutta ja huonommuuden tunteita.

– Ehkä siitä tulee jonkinlainen kilpailuasetelma tai pelko, että heidän omat mahdollisuutensa miesten suhteen tai jopa oman kumppanin suhteen olisivat uhattuna."

Musta tämä(kin) kohta on ihan outo 33-vuotiaan ajatusmaailmaksi, tulevasta kulttuuriantropologista puhumattakaan. 

Se että on opiskellut pitkälle jotain tiettyä alaa kertoo vain siitä että on kiinnostusta sitä alaa kohtaan, sekä sitä että on hyvä lukemaan ja muistamaan asioita. Se ei kerro mitään itsetunnosta, egosta, sosiaalisesta älykkyydestä tai siitä onko itseään täynnä tai hyväkäytöksinen, tms. Sitä on kaiken maailman idiootteja ihan kaikilla aloilla. 

No ei ihme että ihmiset sokeasti ihailee jotain akateemikkoja, vaikka olisivat kuinka puupäitä, kerta täälläkin on näköjään niin vaikea uskoa että joku ton alan tyyppi voisi olla tuollainen.

Vierailija
1040/1204 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsekin epäilen, että ihan provo juttu. Hypoteesina varmaan oli, että ihmiset syöksyvät somessa haukkumaan "Emiliaa" rumaksi ja itserakkaaksi jne. Sitten paljastetaan, että juttu oli tekaistu tai osa tutkimusta, jossa haluttiin todistaa ihmisten someilkeys ja naisviha. 

Just joo, sitähän ei muuten olla huomattu... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi