Emilia kertoo olevansa niin kaunis, että kadulla pysäytetään
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011991716.html
Joko tämä on käsitelty täällä?
Emiliaa kehutaan joka puolella, kadullakin, kun hän on niin kaunis.
Muiden tyttöjen kanssa on ollut vähän vaikeuksia kaverisuhteissa, kun he ovat olleet Emilialle kateellisia kauneudesta.
Kommentit (957)
Kuin dragversio Lena Headeystä, joka kyllä on kaunis.
Onko tämä joku toimittajan kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. 33-vuotias antropologian opiskelija. Joo, kauniit kasvonpiirteet ja jutun sisällön perusteella sanomisissaan vaikuttaa parikymppiseltä, eikä yli kolmekymppiseltä, keski-ikää lähestyvältä. No, lohdukkeeksi voi sanoa, että monella hyvät geenit omaavalla korkeaposkipäisellä suomalaisnaisella, vanheneminen kyllä tekee tehtävänsä. Kun tällä jutun naisella menee 10 vuotta eteenpäin, niin hän alkaa huomata olevansa näkymätön miesten silmissä, enää valo urosten silmissä.
Terveisin, entinen kaunis tyttö, nykyään näkymätön nainen.3-kymppisiä keski-ikää lähestyviä? HAHA! Keksimääräinen keski-ikäinen on noin 54-vuotias.
Aina jos media kertoo jonkun esim. rikoksen uhrin olleen keski-ikäinen, niin kyllä sen ikä 5-numerolla alkaa, eikä jollain nelosella saati keltanokkien kolmosella. Hahhahhaaa nyt!40 - 60 on keski-ikäinen.
Ihmisillä on kyllä omituinen paniikki vanhenemisen kanssa. Joka toinen keski-ikäinen selittää näyttävänsä kymmenen vuotta ikäistään nuoremmalta. Olen 40 enkä tasan näytä 30-vuotiaalta. Tyttömäinen olen tyyliltäni varmaan aina ja tyyliltäni todennäköisesti jämähtänytkin muttei kiinnosta.
On kuitenkin etuoikeus saada vanheta, kaikki eivät saa elää nelikymppisiksikään. Ihmiset ovat sekaisin, pitävät elämäänsä itsestäänselvyytenä.
"Emilia kertoo ajautuneensa suhteisiin, joissa miehet olivat ensisijaisesti kiinnostuneita siitä, miltä hän näytti."
Kenelläpä ne ekat suhteet ei olisi perustunut ihan ilman sukupuolisidonnaisuuttaa juurin ulkonäköön? :D
Vierailija kirjoitti:
Tuima resting-bitchface perusilmeenä, hymyillessä ihan OK.
Paino hyvä.
Ei näillä eväillä nyt vielä kuuhun mennä.
rumat vaatteet vähentää kiinnostusta
"Kun omanikäisiltä ei tullut hyväksyntää, Emilia alkoi hakea sitä muualta. Baareissa, illanvietoissa ja tapahtumissa hän sai helposti huomiota miehiltä. Emilia kertoo ajautuneensa suhteisiin, joissa miehet olivat ensisijaisesti kiinnostuneita siitä, miltä hän näytti.
Kiinnosti se häntä itseäänkin. Ulkonäöstä tuli valttikortti, jota piti varjella. Nuoruuden poikaystävä sanoi, että näytät muuten täydelliseltä, mutta peppu on liian pieni. Emilia alkoi heti käydä kuntosalilla.
Toinen mies sanoi pelkäävänsä, että Emilia lihoo. Emilia oli tuolloin lähes alipainoinen.
– Seuraava mies sanoi, että minusta eroaminen on hankalaa, koska olen niin kaunis.
Välillä Emilia kokee, että hänet on nähty vain ruumiinosien kokoelmana, ei kokonaisena ihmisenä.
Häntä on katsottu, mutta ei nähty. Se on saanut hänet vain hakemaan lisää huomiota miehiltä.
– Kun on saanut sitä huomiota ja ihailua ja hyväksyntää osakseen, sitä haluaa jatkossakin."
Minä olen todella huonoitsetuntoinen ihminen, mutta minä en ole silti ikinä ollut valmis muuttamaan itseäni toisten vuoksi. Tämä ulkonäköönkin liittyen. En myöskään ole hakenut huomiota miehiltä ja ajatellut että minun pitäisi saada huomiota muilta tuolla tavalla. Tämän kaiken jälkeen mietin, että onko hänellä sitten mukamas hyvä itsetunto. Minusta ei, sillä minä huonoitsetuntoinen ihminenkin totean, etten muuttaisi itseäni muiden vuoksi. Pystyn siihen ja en ikinä edes nuorempana olisi ollut valmis kuuntelemaan muilta sitä millainen minun pitäisi olla tai miten minun pitäisi esim ulkonäöllisesti olla. Minua on pilkattu ulkönäöstä välillä paljonkin. Silti minä alkaisi itseäni muuttaa. Näin totean, että hyvä minä. Jossain sentään ajattelen oikein ja olen siinä mielessä vahva ihminen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköä en nyt kommentoi, mutta haluan yhtä hyvän itsetunnon!
Yhtä hyvän? Emilian itsetuntohan ei todellakaan ole hyvä. Hänhän kertoi hakevansa miehiltä hyväksyntää ja toimii heti sen mukaan, mitä mieltä joku mies on hänestä, esim. liian pieni peppu niin heti lähtee sitä treenaamaan, jotta saisi hyväksyntää.
Ihan perusnätti nainen - ei mitenkään poikkeuksellisen kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmissä, mutta minusta jutussa oli lopussa hyvin tärkeä ja nyky-yhteiskuntaa vaivaava asia. Nimittäin se, että hän pohti mitä kirurgisia toimenpiteitä aikoo tehdä itselleen (vanhetessaan). Ja se on minusta surullista.
Kertoo myös aina pelänneensä vanhenemista ulkonäön takia. En tiedä, vanhempana häpeäisin jos lapsellani olisi aikuisena tarve mennä tuollaisen jutun aiheeksi iltapaskaan. Miten tuollaiseen edes ihminen päätyy? Ottaa sinne itse yhteyttä, on roskalehden toimittelijan sukulainen tai kaveri?
Kiitos vaan äidille kun pilasi hänen elämän.
Hiusten väri ja kampaus, nenäleikkaus, -8kg, hampaiden kunnostus ja avoin hymy. Kyllä hänestä voi tehdä todella kauniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katsojan silmissä, mutta minusta jutussa oli lopussa hyvin tärkeä ja nyky-yhteiskuntaa vaivaava asia. Nimittäin se, että hän pohti mitä kirurgisia toimenpiteitä aikoo tehdä itselleen (vanhetessaan). Ja se on minusta surullista.
Kertoo myös aina pelänneensä vanhenemista ulkonäön takia. En tiedä, vanhempana häpeäisin jos lapsellani olisi aikuisena tarve mennä tuollaisen jutun aiheeksi iltapaskaan. Miten tuollaiseen edes ihminen päätyy? Ottaa sinne itse yhteyttä, on roskalehden toimittelijan sukulainen tai kaveri?
Kiitos vaan äidille kun pilasi hänen elämän.
Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä. Tuollakin on ollut jo vuosia aikaa hankkia itsetunto.
Ei näytä mun silmään erityisen kauniilta, ehkä persoonalliset kasvot. Oon mä kauniimpiakin nähnyt.
Mun luokalla oli joskus tyttö joka oli ollut jossain kyläkoulussa aikaisemmin. Hänen lisäkseen tyttöjä ollut koulussa 4. Kaikki pojat olivat kuulemma pitäneet häntä parhaimman näköisenä ja kun hän siirtyi isoon kouluun niin oli hän vakuuttunut ylivertaisesta kauneudestaan kun hänelle oli sitä toitotettu edellisessä koulussa. Oikeasti hän oli ihan tavis perunanenäinen näppylänaama 😁
Onhan hän kaunis. Ihan naurettavaa haukkua hänen ulkonäköään täällä.
Mutta en kyllä minäkään haluaisi tuollaista juttua itsestäni lehteen, vaikka kuinka kaunis olisin.
Tämä on kyllä jännä, miten toiset pysäytetään kadulla kauneuden takia - minua taas on monesti ihan tuntemattomat kadulla sanoneet rumaksi! Ei sentään viime vuosina, mutta esimerkiksi teininä tapahtui sellaista, kun ihan vaan rennosti kävelin kaupungilla. Samoin nuorempana kuulin usein olevani ruma ihan ns. kavereiltani. Yksi kaveri oikein muistutti, että en vaan saa alkaa pitää itseäni kauniina. No kiitos tiedosta, mutta ihmisenä, joka ei ollut koskaan kuullut olevansa kaunis, ei ollut ihan hirveästi päässyt muodostumaan harhaluuloja.
No mutta näillä mennään. Haluaisin kuitenkin olla rauhassa ruma.
Noloa mennä puhumaan tuommosta lehteen. Eikö ole yhtään itsekritiikkiä?
Emilia: vanhenet varmasti ja pian on jokainen nuori nainen sinua kauniimpi. Tajuatko, kuinka mitättömästä asiasta huolestut. Odota, kun saat kolotuksia ja kipuja kroppaasi - niitä tulee ikääntyessä, teitpä mitä tahansa. Entä, jos sairastut vakavasti? Antaisit silloin mitä vain, jos olisit terve.
Miesmäisen kaunis? Hyvä et joku tykkää.
Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hyvä veto teettää itsestään juttu jossa kehuu omaa ulkonäköään ja kertoo tulevansa huonosti toimeen muiden naisten kanssa :)
Luulisi että tuon jutun löytää edestään vielä monta kertaa elämänsä aikana, vuosien päästäkin.
Kuvittelin isotissiseksi blondiksi ennen kuin näin kuvan ei todellakaan mikään kaunis maksalaatikkokin on kauniimpi
Tuima resting-bitchface perusilmeenä, hymyillessä ihan OK.
Paino hyvä.
Ei näillä eväillä nyt vielä kuuhun mennä.