Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emilia kertoo olevansa niin kaunis, että kadulla pysäytetään

Vierailija
18.05.2026 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011991716.html

Joko tämä on käsitelty täällä?

Emiliaa kehutaan joka puolella, kadullakin, kun hän on niin kaunis.

Muiden tyttöjen kanssa on ollut vähän vaikeuksia kaverisuhteissa, kun he ovat olleet Emilialle kateellisia kauneudesta.

Kommentit (961)

Vierailija
321/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisen näköinen, en ymmärrä, miten on edes kehdannut mennä johonkin juttuun kehumaan itseään.

Vierailija
322/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmissä, mutta minusta jutussa oli lopussa hyvin tärkeä ja nyky-yhteiskuntaa vaivaava asia. Nimittäin se, että hän pohti mitä kirurgisia toimenpiteitä aikoo tehdä itselleen (vanhetessaan). Ja se on minusta surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jutun pointin. Itsekin omaan aika samanlaiset voimakkaat ja erikoiset kasvonpiirteet, ja olen saanut kuulla olevani kaunis useammankin kerran elämäni aikana. Koen, että se on vaikuttanut positiivisesti esimerkiksi töitä hakiessa tai muuten vain verkostoituessa. Ihmiset pitävät kauniista ihmisistä enemmän. Toisaalta se on herättänyt muissa naisissa kateutta, ja esimerkiksi baareissa nuorempana monet naiset tulivat haastamaan riitaa, kun olin muka katsellut heidän ukkoaan, vaikka en todellakaan ollut 🤣 Lisäksi tunnistan tuon kauneus on katoavaista. Olen nyt yli 40 ja loisto on hiipumassa. Kauneus ei enää avaa ovia, vaan pitää käyttää muita keinoja, niitä joita ei silmällä näe, omaa osaamistaan, luonteenpiirteitään ja vahvuuksiaan. Siinä on opettelemista kun on tiedostamattaankin hyödyntänyt ulkonäköään. 

Vierailija
324/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneus on katsojan silmissä, mutta minusta jutussa oli lopussa hyvin tärkeä ja nyky-yhteiskuntaa vaivaava asia. Nimittäin se, että hän pohti mitä kirurgisia toimenpiteitä aikoo tehdä itselleen (vanhetessaan). Ja se on minusta surullista.

Minusta ei. Jos pelimerkit on ulkonäössä, ja sillä on oppinut menestymään ja hyötymään, haluaa säilyttää tämän valuutan niin pitkään kuin mahdollista. Ja todellakin siihen tarvitaan veistä. Ko henkilö on kahden vuoden päästä keski-ikäinen, ja yhä opiskelija. 

Vierailija
325/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuntenu nuorena yhden aivan älyttömän kauniin naisen. Lumikki-piirteet, luonnostaan musta tukka ja pituutta 175. Oli näyttävä nainen ja helposti olisi pärjännyt mallina, kroppa oli luonnostaan kuin Victorias Secret mallillla, jollaiselta hän näyttikin.

Varmaan suurin osa hänen viehätysvoimastaan tuli silti siitä että hän ei itse tiedostanut kauneuttaan. Tai ei ainakaan ikinä tehnyt siitä mitään numeroa. Hän opiskeli yliopistossa ja keskittyi opintoihinsa, teki pyynnöstä joitain musavideoita tms. kuvauksia kaveripalveluksena.

Tämä ihminen aidosti ajatteli, että ihmiset puhuvat, vastaavat ja auttavat häntä ja miehet iskevät koska hän on mukava tyyppi. 
Mitä hän siis olikin! 
Tämän kaverin kanssa jos oltiin ulkona tai missään, miehet tulivat juttelemaan. Siinä kyllä sai itse kokea millaista on olla tavis, olin huomaamaton tämän kaverini rinnalla.

Muistan yhden kerran kun kolme miestä tuli pöytäämme istumaan ja kaikki kolme pistivät parastaan tälle kaverilleni, siis yrittivät tehdä vaikutusta naiseen ja ignoorasivat minut täysin. Kaverini kieltäytyi kohteliaasti ja huumorilla miesten kosiskeluista, osasi käsitellä ihmisiä mutkattomasti. Ja huomioi minutkin, koska ei halunnut jättää yksin.

Ja se hänen viehätysvoimansa johtui ulkonäön lisäksi  juuri siitä ihanasta luonteesta. 
Häntä oli helppo lähestyä, sillä hän oli kaikkien kaveri ja ei luokitellut ihmisiä ulkonäön mukaan. Tämä nainen tapasi suht nuorena komean miehen, jonka luonne mätsäsi. 
Tämä ulkoisesti täydellinen pariskunta on yhdessä yhä. Emme ole enää sillä tavalla kavereita, yhteinen ystäväpiiri vaihtui eroni myötä ja välimatkaa on 500km, mutta tästä ketjusta muistui vaan mieleen, että kyllä tällasia Emilian puheiden kaltaisia ihmisiä on. En vaan näe, että he puhuisivat kuten Emilia. He eivät tee  mitään numeroa ulkonäöstään tai mieti sitä noin paljon.
Joillekin ihmisille vaan annetaan kahdella kauhalla, ja sitä ei sovi kadehtia! Ja jotkut tosiaan ovat vielä niin mukaviakin ihmisiä, että he vetävät ihmisiä puoleensa kuin magneetit.
Mutta tämä Iltiksen Emilia-tyttö, niin joko kuvat ovat epäonnistuneet tai toimittaja vääristellyt, mutta tuo juttu ei voi pitää paikkaansa. 
Emilian kasvot ovat persoonalliset, mutta ei mikään show stopper. Ja luonne käykin hyvin selväksi juttua lukiessa…

Vierailija
326/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan tavis. Ei minun päätäni kääntäisi kadulla.

T: mies 54v

Vierailija
327/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kehtaisi tulla tuollaisella jutulla lehteen vaikka olisin minkä näköinen.

No sinä et olekaan tyrmäävän kaunis Emilia...

Vierailija
328/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää jollain lailla Antti Häkkäseltä.

Vierailija
329/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ystävä, joka oli pitkällä saikulla töistä, koska häntä kuulemma kiusattiin kauniin ulkonäkönsä takia.  Hän on ihan nätti, mutta tuskin hän jäi työpaikalla ulkopuoliseksi ulkonäkönsä takia vaan ikävän luonteensa takia. Joillakin ihmisillä on vaan jotenkin liian kovat luulot ulkonäöstään.  Artikkelissa oleva mimmi on ihan perus, pääkaupunkiseudulla näkee paljon paremman näköisiä naisia.

Todellakin, Espalla ja Manskulla kävelee koko ajan häntä paljon kauniimpia naisia vastaan! Siis mistä Perähiki-Seinäjoelta tämä nainen on? Millainen kasvatus tekee henkilöstä noin sokean todellisuudelle?

Jos hän on ollut lapsena keskivertoa söpömpi, on silloin voinut kehittyä tuollainen identiteetti, että on tosi kaunis? Lapsena ollut ilmeisesti suuret silmätkin, kun niitä ihasteltu? Nythän hänellä ei ole noissa kuvissa kyllä ollenkaan suuret silmät.

Lisäksi jos ollut teininä ja parikymppisenä poikien keskuudessa tosi suosittu, sekin voi nostaa itsetuntoa ulkonäön suhteen. Ne suosituimmat tytöt jotka eniten seurustelee, panee, saavat suoraa lirkutusta pojilta, ovat yleensä just sellaisia "perusnättejä", ei mitään erityisen kauniita. Niillä on minäkuvakin sellainen "mä olen kaunis", ja usein niillä ihan perusnäteillä perus-Pirkoilla on tuo itsetunto vielä keski-ikäisenäkin. 

Ihan hyvännäköinen, mutta päivittäin tulee kauniimpiakin vastaan, jos ei ihan pikkukylässä katsele. 33-vuotias opiskelija. Tietenkin on eri-ikäisiä opiskelijoita, mutta. . . Kyllähän miehet kehuvat lähes naista kuin naista ja ovat kohteliaita. Niiden varassa ei kannata tehdä kuin pitkälle meneviä johtopäätöksiä omasta poikkeuksellisesta kauneudestaan. Poikien huomiotani saa, jos haluaa olemalla eikä se vaadi mitään  poikkeuksellisuutta. 

Yksi tuttu kerran kommentoi, kun yksi naispuoleinen tuttu äityi ylistämään erään toisen naisen ulkonäköä, että vioi olla vittumainen luonne tai haista pahalle. Kukaan ei ole täydellinen.

Vierailija
330/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ulkoisesti miellyttävä kyllä näin voi todeta jo kuvien perusteella.

Vierailija
331/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan megasupertavis, maskuliininen. Voi millaisissa harhoissa sitä jotkut ihmiset voivatkaan elää. 

Ketkähän ne häntä kadulla pysäyttelevät? Vanhat papparaiset? Feissarit? Puli-ukot? Toiset naiset? 

Vierailija
332/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen naama on, leveähköt posket

Vierailija
333/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei. Jos pelimerkit on ulkonäössä, ja sillä on oppinut menestymään ja hyötymään, haluaa säilyttää tämän valuutan niin pitkään kuin mahdollista. Ja todellakin siihen tarvitaan veistä. Ko henkilö on kahden vuoden päästä keski-ikäinen, ja yhä opiskelija. 

Juuri tämän luontaiset naiset surevat sitä, että vanhetessaan naiset tulevat näkymättömiksi. Kun ei ole muita avuja kuin ulkonäkö ja sitä on pitänyt käyttää hyväkseen. Uusia nuoria, nättejä naisia tulee koko ajan.

Vierailija
334/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin avasin jutun ja aattelin että siellä ois oikeesti joku super vau, mutta eihän tuo oo kuin ihan tavis vaan.

Vierailija
335/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, minustakin opettajat pitivät ja olen päässyt kaikkiin työ- ja  opiskelupaikkoihin, mihin olen halunnut. Nykyisessä työpaikassani kuulen asiakkailta jatkuvasti hyvää palautetta, ja jos kehtaisin, niin voisin sanoa samoin kuin Emilia, että yleisesti ihmiset tuntuvat pitävän minusta. Mutta toisin kuin Emilia, minä en ole kaunis. Pitäisköhän kysyä, tekiskö iltasanomat minustakin jutun, koska jotain ihmeellistä kai minussa on, en vaan tiedä mitä. 

Vierailija
336/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kehtaisi tulla tuollaisella jutulla lehteen vaikka olisin minkä näköinen.

No sinä et olekaan tyrmäävän kaunis Emilia...

Tuo Emilia ei ole tyrmäävän kaunis 🤣

Vierailija
337/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika taviksen näköinen, sanoisin että löydän 10 kauniimpaa kun 10 minuuttia jossakin kaupungilla kävelen

Vierailija
338/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä tunteisiin,..

Vierailija
339/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menipä tunteisiin,..

Älä itke, Emilia. Ei me pahalla, pohditaan vain tätä sun juttua.

Vierailija
340/961 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf? En katsoisi toista kertaa jos kadulla tulisi vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi