Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kun toinen ei halua koiraa

Vierailija
18.05.2026 |

Kuinka olette ratkaisseet tilanteen kun haluaisit koiran mutta puolisosi on sitÀ vastaan?

Kommentit (336)

Vierailija
161/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

koiraa ei oteta jos kaikki perheessÀ ei sitÀ halua, simppeliÀ

Vierailija
162/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se toinen rajoittaa sun elÀmÀÀ muutenkin enemmÀn kuin antaa hyvinvointia, heitÀ se helvettiin ja ota koira. Lemmikki antaa lÀheisyyttÀ ja kumppanuutta, jota ilmeisesti parisuhteessasi et riittÀvÀsti saa.

MIes, joka inhoaa elÀimiÀ, on niille vÀkivaltainen, joten hommaa ensin se tyyppi hittoon ja hanki koira vasta sitten. YstÀvÀni kissan hÀnen ex-miehensÀ heitti kuudennen kerroksen parvekkeelta alas. LisÀksi puhkoi puukolla autonrenkaita ym, joten muutossakin piti olla henkivartijat tÀllÀ naisella pÀivystÀmÀssÀ, ettei kahjo tule paikalle. Oikeutta kÀytiin ja mies tuomittiin pahoinpitelyistÀ, vainoamisesta ym. Kissaparka hoidettiin ja toipui mutta pelkÀÀ miehiÀ loppuikÀnsÀ.

Miten tÀmÀ sun vÀkivaltatarina liittyy ap:n keissiin? YritÀ opetella erottelemaan asioita toisistaan. Se ettÀ ap:n mies ei halua koiraa, ei tarkoita ettÀ hÀn olisi hullu autonrenkaiden puhkoja.

KyllĂ€ on monen nuoren naisen aivot pesty huolella amerikkalaisten lesbofeministien toimesta. Osa heistĂ€kin onneksi sĂ€ilyy itsenĂ€isenĂ€ ajattelijana, mutta aika pieni osa.  t. nainen  69 v

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se toinen rajoittaa sun elÀmÀÀ muutenkin enemmÀn kuin antaa hyvinvointia, heitÀ se helvettiin ja ota koira. Lemmikki antaa lÀheisyyttÀ ja kumppanuutta, jota ilmeisesti parisuhteessasi et riittÀvÀsti saa.

MIes, joka inhoaa elÀimiÀ, on niille vÀkivaltainen, joten hommaa ensin se tyyppi hittoon ja hanki koira vasta sitten. YstÀvÀni kissan hÀnen ex-miehensÀ heitti kuudennen kerroksen parvekkeelta alas. LisÀksi puhkoi puukolla autonrenkaita ym, joten muutossakin piti olla henkivartijat tÀllÀ naisella pÀivystÀmÀssÀ, ettei kahjo tule paikalle. Oikeutta kÀytiin ja mies tuomittiin pahoinpitelyistÀ, vainoamisesta ym. Kissaparka hoidettiin ja toipui mutta pelkÀÀ miehiÀ loppuikÀnsÀ.

Ei aina ole kyse siitÀ ettÀ kauheasti inhoaisi elÀimiÀ. PÀÀtös voi nousta ihan vain jÀrkevÀstÀ ajattelusta ja ripauksesta mukavuudenhalua. MinÀ ja puolisoni tykkÀÀmme kissoista ja niille olisi tilaakin. En silti halua ottaa kissoja, koska tiedÀn itseni. On kausia jolloin kapasitetti ei tahdo riittÀÀ nykyiseen elÀmÀntilanteeseen. Kun puoliso tekee pitkiÀ työpÀiviÀ, kissojen huomioiminen jÀisi usein vain minulle ja kissanhiekkalaatikot vain minulle jne. Ja jos haluaa edes vÀlillÀ viikonlopuksi retkille/menoille, niin aina pitiÀisi etsiÀ hoitaja. Kissoja kun ei oteta yönyli patikkaretkille mukaan. Spontaanius tekemisissÀ ja lÀhtemisissÀ jÀisi.

Olen mieluummin ilman, kuin kuormitan itseÀni yhtÀÀn enempÀÀ, rajoitan menemisiÀni yhtÀÀn enempÀÀ (olen jo nyt melkoisen erakko) enkÀ halua ettÀ kissoista tulisi suukopua tai vÀÀntÀmistÀ tilanteissa kun molempia vÀsyttÀÀ ja laiskottaa.

Vierailija
164/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu tuo ettÀ toisen ei tarvitse koiraa hoitaa. Se koiran omistaja alkaa kuitenkin vaatia ettÀ voithan sinÀ nyt viedÀ sen koiran ulos ja osta koiranruokaa ja vain pari pÀivÀÀ olen reissussa ym ym. KyllÀ se koira nyt saa nukkua sÀngyssÀ. Koira sitÀ ja koira tÀtÀ. Ja kamalaa koiralle jos perheessÀ joku sitÀ inhoaa.

Jos tietÀÀ ettÀ puoliso inhoaa koiria, ei sellaisen ihmisen kanssa kannata edes olla.

Mutta esimerkiksi minÀ olen aina tiennyt, ettÀ mies kiintyy siihen koiraan kuitenkin, vaikka ei alunperin sitÀ olisi halunnutkaan. Ja hoitaa aivan yhtÀ lailla.

Hoitaa tietenkin, kun tietÀÀ, ettei toinen hoitaisi.

Ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€.  En hoida mitenkÀÀn mieheni metsĂ€styskoiraa.  Tein tĂ€mĂ€n selvĂ€ksi jo ennen koiran ottoa. Koiralla on iso tarha jasĂ€köllĂ€ lĂ€mpiĂ€vĂ€ isokoppi. Mies ostaa omillaan sille ruuat ja huolehtii kaikesta.  MeillĂ€ on ylmÀÀrĂ€inen huone jonne mies voi koiran tuoda sisĂ€lle...sillĂ€ on pari sohvaa jossa saavat seurustella niin paljon kun lystÀÀ.   😂

Vierailija
165/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Erosin. 

Vierailija
166/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ansaitsee kodin, johon se on tervetullut. Luulin 20 vuotta, ettei mieheni halua koiraa, mutta kÀvi ilmi, ettÀ halusi. Otimme koiran.

Puhutteko te mistÀÀn? Miten voi luulla jotain tuollaista noin pitkÀÀn? Itse olen tiennyt vaimoni preferenssit ensimmÀisen vuoden jÀlkeen niin koiriin, kissoihin, lapsiin, hÀmÀhÀkkeihin jne. Ja jos jompi kumpi haluaisi jotain - tadaa - siitÀ voidaan keskustella.

Vierailija
167/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koiraa ei oteta jos kaikki perheessÀ ei sitÀ halua, simppeliÀ

Juuri nĂ€in. Oksentaisin jos minun keittiössĂ€ni  koira karvoineen ja paska tassuineen kuolaisi.  Yökkk..puhumattakaan ettĂ€ makoilisi sovilla ,persialasmatollani. Tulisin hulluksi ysestĂ€kin koirankarvasta vaatteissa  tai keittiössĂ€ kun se kava voi olla kusessa, paikassa tai ukoa pultsarin oksenuksessa.  ElĂ€imet kuuluu luontoon.

Vierailija
168/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinÀ en luovu unelmistani kenenkÀÀn takia. Hommaan mitÀ haluan.

Sama. Minun unelmani miehenĂ€ on siisti koti ilman elukoita.  Kerroin tĂ€mĂ€n vaimolle ennenkuin muutimme yhteen.  Hyvin elĂ€mĂ€ sujujuu.

Vierailija
169/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Minun unelmani miehenĂ€ on siisti koti ilman elukoita.  Kerroin tĂ€mĂ€n vaimolle ennenkuin muutimme yhteen.  Hyvin elĂ€mĂ€ sujujuu.

Haluat siis olla kodin ainoa elukka.  * badum-tsssh *

T: Elukka minÀkin

Vierailija
170/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hankkii koiran, sukulaiset joutuvat usein hoitamaan koiraa, koska omistajalla ei ole rahaa yksityiseen koiranhoitajaan, ja sukulaiset eivĂ€t kehtaa kieltĂ€ytyĂ€. Koira on kotona 24/7/365-periaattella, joten jo ottovaiheessa voi unohtaa kaikki lomat ja pĂ€ivÀÀ pitemmĂ€t reissut. Orjanakin voi olla hauskempaa. 

HöpsistĂ€. Mulla on koirat mukana kaikkialla, minne vaan ne saa ottaa. Nyt ollaan koirien kanssa kolmen kuukauden Euroopan reissulla ja tÀÀllĂ€hĂ€n ne saa ottaa mukaan ihan joka paikkaan. 

TöissĂ€kin koirat mukana? Lentokoneessa? 

Vierailija
171/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu rodusta. Ei sairaaksi jalostettua pikkukoiraa.

Ajatelkaa miten sairas ihminen on ettĂ€ Sudesta jalostettu nĂ€itĂ€ eri vammaisia outoja elukoita joita kovaksi kutsutaan.  Hitler aikoinaan aloitti jalostaa uusia ihmisrotuja.   Olisiko kivaa jos meitĂ€ olisi, lyhyt nokkaisi. ,lyht jalkaisia, iso korvaisia  jne....Eikö olekkin sairasta????

Vierailija
172/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu rodusta. Ei sairaaksi jalostettua pikkukoiraa.

Ajatelkaa miten sairas ihminen on ettĂ€ Sudesta jalostettu nĂ€itĂ€ eri vammaisia outoja elukoita joita kovaksi kutsutaan.  Hitler aikoinaan aloitti jalostaa uusia ihmisrotuja.   Olisiko kivaa jos meitĂ€ olisi, lyhyt nokkaisi. ,lyht jalkaisia, iso korvaisia  jne....Eikö olekkin sairasta????

Onko erilaisuus mielestÀsi sairasta? Melko sairas ajattelutapa.
Mutta ajatelkaa, jos me kaikki osaisimme kirjoittaa - eikö olisikin mahtavaa?!

Vierailija
173/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava, ulosotossa kevytmielisen velkaantumisen seurauksena oleva ylempÀÀ keskiluokkaa larppaava 67-vuotias akka hankki ensin rotukissan, sitten rotukoiran, sitten möi sen kissan pois ja osti toisenkin rotukoiran, koska niinhÀn ulosotossa oleva, impulssikontrollia ja empatiaa vailla oleva harhainen ihminen toimii. HÀnelle nimittÀin sanottin, ettÀ ei kannata hankkia koiraa saati kahta, koska niiden elÀinlÀÀkÀrikulut ja ruuat maksaa ihan hitokseen ja hÀnellÀ ei riittÀnyt rahat edes omiin ruokiinsa.

Aiemmin elÀmÀssÀÀn sama rouva hylkÀsi kaksi pientÀ poikaansa nÀiden alkoholisti-isÀn huostaan ja hÀipyi toisen miehen (toisten miesten) matkaan. NykyÀÀnkin hÀnen ratkaisunsa taloudellisiin ongelmiinsa on yrittÀÀ löytÀÀ TinderistÀ rikas mies. Ei vaikuta onnistuvan, koskapa löytÀÀ pelkkiÀ pummeja ja luusereita. Yksi kaipasi ilmaista siivoojaa ja toinen tuli ovelle muna paljaana vastaan.

Jotkut eivÀt nÀe itseÀÀn joten he toistavat tuhoisia kÀytösmallejaan surullisin seurauksin. NykyÀÀn tÀmÀ ihminen kiusaa kuopiolaisia ja Kuopion sosiaalitointa ja KELAa. Onnea, Kuopio!

Miten tÀmÀ elÀmÀnhallintansa menettÀneen naisen tarina liittyy aloitukseen ja parisuhteen ongelmaan hankkiako koira vai ei. MitÀ sinulle kuuluu tÀmÀn "akan" elÀmÀ, anna olla! Hanki vaikkapa oma tÀydellinen elÀmÀ.

Vierailija
174/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta tapausta tiedÀn, jossa koiraa alunperin vastustanut puoliso lopulta eniten vÀlittÀÀ koirasta ja hoitaa sitÀ. Ja toista koiraa hankitaan rinnalle tÀmÀn puolison toimesta.

Itse en halunnut saksanpaimenkoiraa. Mies halusi ja lupasi kouluttaa sen. Toisin kÀvi, mies kyllÀ kÀvi koiran kanssa koulutuksessa 2-3 viikon vÀlein, mutta kotona ei kouluttanut.

Koirasta tuli yksi parhaimmista koiristani ikinĂ€!! Totteli minua kuin ajatus, aivan tĂ€ydellinen otus, ja minuun siis hyvin leimautunut 😊

Sama kĂ€vi mulla, saksanpaimenkoira valitsi minut eikĂ€ mieheni ykköshenkilökseen. Kaipaan sitĂ€ edelleen, lĂ€hti ÄitiKoiruuden syliin 12-vuotiaana.

Vierailija
175/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minun mies ei halunnut koiraa, mutta enhĂ€n  minĂ€ miestĂ€ni kuuntele ja pÀÀtin tietysti, jos minĂ€ haluan, minĂ€ myös otan koiran. Niin koira tuli kuin tulikin kotiimme. 

Mutta nyt mies muutama vuosi myöhemmin. Mies hellii koiraamme hĂ€n kiintyi koiraan heti, kun koira tuli kotiimme.   Koira haluaa myös nukkua miehen vieressĂ€. 

Vierailija
176/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EttÀ mitÀ. Koira on ihmisen paras ystÀvÀ. No voihan niitÀ muunlaisia ystÀviÀkin ulkoiluttaa.

Vierailija
177/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hankkii koiran, sukulaiset joutuvat usein hoitamaan koiraa, koska omistajalla ei ole rahaa yksityiseen koiranhoitajaan, ja sukulaiset eivĂ€t kehtaa kieltĂ€ytyĂ€. Koira on kotona 24/7/365-periaattella, joten jo ottovaiheessa voi unohtaa kaikki lomat ja pĂ€ivÀÀ pitemmĂ€t reissut. Orjanakin voi olla hauskempaa. 

Minulla on ollut montakin koiraa samaan aikaan ja silti olen voinut matkustaa. Hoitaja kÀy hoitamassa ne

Vierailija
178/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoloita on johon voi matkan ajaksi viedĂ€ 

Vierailija
179/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Silloin ei oteta koiraa. Molempien pitÀÀ se hyvÀksyÀ, tai sitten lusikat jakoon ja hommataan omat kÀmpÀt.

Vierailija
180/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut montakin koiraa samaan aikaan ja silti olen voinut matkustaa. Hoitaja kÀy hoitamassa ne

Niin varmaan. Voi mennÀ talveksi Thaimaahan ja jÀttÀÀ koiran kotiin hoitajan hoidettavaksi ???

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn kahdeksan viisi