Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kun toinen ei halua koiraa

Vierailija
18.05.2026 |

Kuinka olette ratkaisseet tilanteen kun haluaisit koiran mutta puolisosi on sitÀ vastaan?

Kommentit (336)

Vierailija
141/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MinĂ€ tein sen virheen, ettĂ€ annoin miehen ottaa koiran, vaikka itse en halunnut. En ole koiravihaaja, mutta Ă€rsyttÀÀ, miten paljon se rajoittaa elĂ€mÀÀ. Asumme paikassa, jossa ei ole maksullista koirahoitolaa, eikĂ€ sukulaiset halua/pysty sitĂ€ hoitamaan. Eli emme juurikaan pysty matkustelemaan. 

MeillÀ vaimo hankki koiran eikÀ kysynyt minulta. Minun ei kuulemma tarvinnut koiraa hoitaa, kyllÀ sille hoitajia piti löytyÀ ja ulkoiluttajia, mutta eipÀ löytynyt. KenneliinhÀn sitÀ ei voi laittaa edes lyhyeksi ajaksi. Nyt on matkustelut matkusteltu ainakin kymmeneksi vuodeksi. Olisi pitÀnyt ÀlytÀ lÀhteÀ, kun koira tuli. En vihaa koiria ja kohtelen sitÀ hyvin, mutta. . .

Onhan koirille maksullisia hoitopaikkoja. Ja eikö koiraa voi ottaa matkoille mukaan?

Mutta kun, kun vaimo ei halua koiraa sellaisiin laittaa ja se maksaa. MielestÀni koiran paikka ei ole kaupunkilomalla, useissa jne. EihÀn sitÀ varmaan saa niihin edes ottaa.

Eli vaimo on enemmĂ€n se ongelma tĂ€ssĂ€. Rahatilanne myös. Katsoin Pethotelin hintoja jotka on hoitajakohtaisia, niin yhdellĂ€ oli 10e/8h noin esimerkkinĂ€. Se tekee 210e/viikko. 

Helsinki-Vantaan lentokentĂ€n lĂ€hellĂ€ oleva koirahotelli hoitola on tuplasti kalliimpi. 

En ymmĂ€rrĂ€ kyllĂ€ miksi koiraa ei voi ottaa lomalle niin ettĂ€ varaa hotellin jonne saa tuoda koiria ja sitten se koira on siellĂ€ hotellihuoneessa sen ajan kun kĂ€ytte nĂ€htĂ€vyyksissĂ€, ravintoloissa jne. 

Samalla laillahan se koira on kotona yksin, kun kĂ€ytte töissĂ€, harrastuksissa jne. Vai onko teillĂ€ koira kaikkialla aina mukana eikĂ€ osaa yhtÀÀn olla yksin? 

Ohis, mutta itse kaupunki- tai millÀ tahansa lomalla olen pois hotellihuoneesta keskimÀÀrin aamukymmenestÀ yökahteen. VÀlissÀ kÀyn huoneessa suihkussa.

Vierailija
142/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuttava, ulosotossa kevytmielisen velkaantumisen seurauksena oleva ylempÀÀ keskiluokkaa larppaava 67-vuotias akka hankki ensin rotukissan, sitten rotukoiran, sitten möi sen kissan pois ja osti toisenkin rotukoiran, koska niinhÀn ulosotossa oleva, impulssikontrollia ja empatiaa vailla oleva harhainen ihminen toimii. HÀnelle nimittÀin sanottin, ettÀ ei kannata hankkia koiraa saati kahta, koska niiden elÀinlÀÀkÀrikulut ja ruuat maksaa ihan hitokseen ja hÀnellÀ ei riittÀnyt rahat edes omiin ruokiinsa.

Aiemmin elÀmÀssÀÀn sama rouva hylkÀsi kaksi pientÀ poikaansa nÀiden alkoholisti-isÀn huostaan ja hÀipyi toisen miehen (toisten miesten) matkaan. NykyÀÀnkin hÀnen ratkaisunsa taloudellisiin ongelmiinsa on yrittÀÀ löytÀÀ TinderistÀ rikas mies. Ei vaikuta onnistuvan, koskapa löytÀÀ pelkkiÀ pummeja ja luusereita. Yksi kaipasi ilmaista siivoojaa ja toinen tuli ovelle muna paljaana vastaan.

Jotkut eivÀt nÀe itseÀÀn joten he toistavat tuhoisia kÀytösmallejaan surullisin seurauksin. NykyÀÀn tÀmÀ ihminen kiusaa kuopiolaisia ja Kuopion sosiaalitointa ja KELAa. Onnea, Kuopio!

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se koira hankitaan. Koira valloittaa kyllÀ puolisonkin sydÀmen.

Ja jos koira ei valloita sydÀntÀ, niin tuollainen tunnevammainen puoliso on hyvÀ pistÀÀ vaihtoon muutenkin.

Vierailija
144/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Monta tapausta tiedÀn, jossa koiraa alunperin vastustanut puoliso lopulta eniten vÀlittÀÀ koirasta ja hoitaa sitÀ. Ja toista koiraa hankitaan rinnalle tÀmÀn puolison toimesta.

Vierailija
145/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JÀtÀ se sika ja hommaa koira.

Hei lehmÀ, ota sika ja muuta navettaan

Vierailija
146/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

" Ohis, mutta itse kaupunki- tai millĂ€ tahansa lomalla olen pois hotellihuoneesta keskimÀÀrin aamukymmenestĂ€ yökahteen. VĂ€lissĂ€ kĂ€yn huoneessa suihkussa. " 

Joo todellakin ohis, koska tĂ€ssĂ€ oli kyse nyt siitĂ€ ettei muka ollenkaan vois mennĂ€ lomalle kun on koira. Jos on koira, tĂ€ytyy se toki ulkoiluttaa kolmesti pĂ€ivĂ€ssĂ€. 

Esim. Hotelliaamiaisen jĂ€lkeen. Kuudelta illalla ja kahdelta yöllĂ€ tuossa sun tapauksessa. 

Sen verran pitĂ€isi uhrautua jos on koira. 

LisĂ€ksi koiran tĂ€ytyy olla sellainen joka ei ole eroahdistuva vaan nukkuu siellĂ€ hotellihuoneessa sen ajan tyytyvĂ€isenĂ€ kun ihminen on poissa. 

Vierailija
147/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinĂ€ tein sen virheen, ettĂ€ annoin miehen ottaa koiran, vaikka itse en halunnut. En ole koiravihaaja, mutta Ă€rsyttÀÀ, miten paljon se rajoittaa elĂ€mÀÀ. Asumme paikassa, jossa ei ole maksullista koirahoitolaa, eikĂ€ sukulaiset halua/pysty sitĂ€ hoitamaan. Eli emme juurikaan pysty matkustelemaan. 

Ei tarvitse olla varsinaista koirahoitolaa kun on olemassa nettisivuja joista voi valita koiran hoitajan, joka ottaa sen koiran omaan kotiinsa hoitoon. 

Vierailija
148/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

" En todellakaan lĂ€hde raahaamaan koiraa ulkomaille. Ja kerran on matkailtu kotimaassa. Autosta hajosi ilmastointi kesken matkan. SehĂ€n ei olisi meille ihmisille niin suuri ongelma, mutta tuo helkkarin koira meinasi paistua. EikĂ€ sen kanssa pystynyt menemÀÀn ravintoloihin syömÀÀn, joten ruokailut piti hoitaa autossa. Ei ollut mistÀÀn kotoisin se reissu. Onneksi on vanha koira. " 

Niin siis auto hajosi, mutta koira on se joka loman pilasi? 

Siis kertokaa nyt, ettĂ€ miksi se koira ei voinut odottaa siellĂ€ autossa ikkunat auki kun kĂ€ytte syömĂ€ssĂ€? Tai vaikka ravintolan edessĂ€ ulkona? 

Kukaan ei varasta vanhaa koiraa, ja teidĂ€n tapauksessa saattaisi olla kaikille paras vaikka varastaisikin. 

Koiraa ei tarvitse raahata ulkomaille. Se matkustaa lentokoneen ruumassa. 

Vierailija
149/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tÀmÀ nyt estÀÀ matkustelun? Joo, asutte paikassa missÀ ei ole koirahoitolaa. Mutta ettekös te matkalla lÀhde sieltÀ paikasta pois? Jos lÀhdette ulkomaille, menette lentokentÀlle, ja matkalla sinne on varmasti niitÀ hoitoloita ja paljon.

Turhaa vÀÀnnÀt nyt asioista "mahdottomia".

En todellakaan lÀhde raahaamaan koiraa ulkomaille. Ja kerran on matkailtu kotimaassa. Autosta hajosi ilmastointi kesken matkan. SehÀn ei olisi meille ihmisille niin suuri ongelma, mutta tuo helkkarin koira meinasi paistua. EikÀ sen kanssa pystynyt menemÀÀn ravintoloihin syömÀÀn, joten ruokailut piti hoitaa autossa. Ei ollut mistÀÀn kotoisin se reissu. Onneksi on vanha koira.

Kukaan ei kÀskenyt raahaamaan koiraa ulkomaille tai kuumaan autoon.

Rautalankaa: me olimme lÀhdössÀ ulkomaille. Omalla paikkakunnalla ei koirahoitolaa. Ei ongelmaa; kun lÀhdimme kohti lentokenttÀÀ, veimme koiran samalla reissulla hoitolaan. ENNEN sitÀ lentokonetta siis. KyllÀ niitÀ hoitoloita siinÀ matkan varrella ja etenkin lentokenttÀpaikkakunnalla on useita, teillÀkin.

Vierailija
150/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta tapausta tiedÀn, jossa koiraa alunperin vastustanut puoliso lopulta eniten vÀlittÀÀ koirasta ja hoitaa sitÀ. Ja toista koiraa hankitaan rinnalle tÀmÀn puolison toimesta.

Itse en halunnut saksanpaimenkoiraa. Mies halusi ja lupasi kouluttaa sen. Toisin kÀvi, mies kyllÀ kÀvi koiran kanssa koulutuksessa 2-3 viikon vÀlein, mutta kotona ei kouluttanut.

Koirasta tuli yksi parhaimmista koiristani ikinĂ€!! Totteli minua kuin ajatus, aivan tĂ€ydellinen otus, ja minuun siis hyvin leimautunut 😊

Vierailija
151/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MeillÀ on koiria, joita ei voi jÀttÀÀ kenelle tahansa hoitoon. EikÀ isoon koirahoitolaan. Ei ole sukua tai kavereita, jotka voisivat hoitaa. Silti on löytynyt sopivia hoitajia, kun on sellainen verkosto luotu.

Vierailija
152/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mies monkuu koiraa. Rakastan koiria, mutta en luota miehen realisismiin koiran osalta yhtÀÀn. Mies mökkeilee ja kalastaa Lapissa ja on sitĂ€ mieltĂ€ ettĂ€ koiran voi kuljettaa etelĂ€stĂ€ Lappiin autolla ilman muuta ja kaikki menee loistavasti. Varmaan voi, mutta ei se ole koiralle kivaa olla 12h autossa suuntaansa. 

Koirakuumeessaan mies vĂ€hĂ€ttelee kaikkea vaivaa minkĂ€ koira tuo tullessaan. Sanoo hoitavansa koiran lenkitykset, mutta mies on epĂ€urheilullinen ja ei koiran kanssa voi vain löntystellĂ€ lĂ€heiselle puiston penkille istumaan. Haluaa tietysti ison koiran. EntĂ€ kuka siivoaa sisĂ€ltĂ€ pissat, kakat, oksennukset, koirankarvat, kun mies ei kotona juurikaan edes imuroi? Kuka huolehtii koiran koulutuksen, kun mies ei jaksakaan perehtyĂ€? Mihin koira menee, kun mies haluaakin viettÀÀ entiseen malliin iltoja kaverien kanssa kaupungilla? 

Mies kadehtii parhaan kaverinsa koiria, mutta ei ota huomioon, ettÀ kaveri lenkkeilee reipasta juoksua koirien kanssa joka pÀivÀ ulkona, vie niitÀ agilityyn, lukee koiraoppaita kun tulee kÀytöksen kanssa haasteita, kÀyttÀÀ rahansa koirien erilaisiin kuluihin, ei matkusta juuri koskaan, ei kÀy ravintoloissa tai baareissa. NiinpÀ niin.

Vierailija
153/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tee palvelus kaikille, ja jÀtÀ koira ottamatta. YhtÀÀn uutta turhaa ihmisen egon jatketta ei enÀÀ tarvita aiheuttamaan hÀiriötÀ ja turvattomuutta tÀhÀn maailmaan.

Vierailija
154/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei oteta koiraa.

Sovitaan tĂ€stĂ€ jo ennen yhteen menoa.  Jos tulee Ă€kkĂ€mistĂ€ niin sitten erotaan. Ei kai koko loppuelĂ€mĂ€si ottaa valmiiksi riidan aihe ja toiselle pahamieli.  Samoin kuin sovitaan jo etukĂ€teen lapsien hankinnat.   đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»

Vierailija
155/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos koira ei valloita sydÀntÀ, niin tuollainen tunnevammainen puoliso on hyvÀ pistÀÀ vaihtoon muutenkin.

Puhukaa tĂ€stĂ€ ennen yhteen muuttoa. Itse en siedĂ€ vangittuja elĂ€imiĂ€ omassa kodissani,...onneksi ei mieskÀÀn halua.  Kun lapset elÀÀ omillaan niin he itse pÀÀttĂ€vĂ€t tĂ€mĂ€n omassa kodissaan. Aamen. 

Vierailija
156/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ohis, mutta itse kaupunki- tai millĂ€ tahansa lomalla olen pois hotellihuoneesta keskimÀÀrin aamukymmenestĂ€ yökahteen. VĂ€lissĂ€ kĂ€yn huoneessa suihkussa. " 

Joo todellakin ohis, koska tĂ€ssĂ€ oli kyse nyt siitĂ€ ettei muka ollenkaan vois mennĂ€ lomalle kun on koira. Jos on koira, tĂ€ytyy se toki ulkoiluttaa kolmesti pĂ€ivĂ€ssĂ€. 

Esim. Hotelliaamiaisen jĂ€lkeen. Kuudelta illalla ja kahdelta yöllĂ€ tuossa sun tapauksessa. 

LisĂ€ksi koiran tĂ€ytyy olla sellainen joka ei ole eroahdistuva vaan nukkuu siellĂ€ hotellihuoneessa sen ajan tyytyvĂ€isenĂ€ kun ihminen on poissa. 

No joo, varmasti koiran kanssa on mahdollista lomailla, mutta ymmÀrrÀn hyvin ettei tuon alkuperÀisen kommentin kirjoittaja halua.

ItsellÀni ei ole koiraa, mutten ikinÀ ottaisi sitÀ mukaan reissuun jossa se pÀÀsee ulos vain kolme kertaa pÀivÀssÀ ja lopun aikaa joutuu olemaan yksin. Kuulostaa julmalta.

Onneksi ei ole, niin saan lomailla miten lystÀÀn.

Vierailija
157/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillĂ€ kyllĂ€ ei hankittu.  Ehdotin vaimolle ettĂ€ voi muuttaa etĂ€suhteessa jos kovin koiraa haluaa. Koska en siedĂ€ elukoita samassa huushollissa. Nyt vaimo saa vapaasti valita...😝😝😝

Vierailija
158/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JÀtÀ se sika ja hommaa koira.

NĂ€in. Mun elĂ€mĂ€ ja haaveita en jĂ€tĂ€ toteuttamatta yhdenkÀÀn ukon tai akan takia. Sorry. 

Vierailija
159/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, varmasti koiran kanssa on mahdollista lomailla, mutta ymmÀrrÀn hyvin ettei tuon alkuperÀisen kommentin kirjoittaja halua.

ItsellÀni ei ole koiraa, mutten ikinÀ ottaisi sitÀ mukaan reissuun jossa se pÀÀsee ulos vain kolme kertaa pÀivÀssÀ ja lopun aikaa joutuu olemaan yksin. Kuulostaa julmalta.

Onneksi ei ole, niin saan lomailla miten lystÀÀn.

Mulla on ollut koira mukana reissussa. Tietysti oli koko ajan matkassa mukana. 

Vierailija
160/336 |
19.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aluksi halunnut koiraa. Kaksi lasta ja harrastukset, OK-talo, mökki ja pari autoa eli karuselli pyörii aamusta iltaan. Mutta kun koira tuli, pian tuli toinenkin. 
Ottakaa vaan. KyllÀ se vastahakoinen puoliso taipuu ja oppii koirasta tykkÀÀmÀÀn.

Huono ohje.  EntĂ€ jos mies haluaa ostaa jotakin mitĂ€ vaimo ei halua niin voiko ostaa luottaen ettĂ€ kyllĂ€ se siihen tottuu??.  đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi kuusi neljÀ