Kun toinen ei halua koiraa
Kuinka olette ratkaisseet tilanteen kun haluaisit koiran mutta puolisosi on sitÀ vastaan?
Kommentit (336)
Tuttava, ulosotossa kevytmielisen velkaantumisen seurauksena oleva ylempÀÀ keskiluokkaa larppaava 67-vuotias akka hankki ensin rotukissan, sitten rotukoiran, sitten möi sen kissan pois ja osti toisenkin rotukoiran, koska niinhÀn ulosotossa oleva, impulssikontrollia ja empatiaa vailla oleva harhainen ihminen toimii. HÀnelle nimittÀin sanottin, ettÀ ei kannata hankkia koiraa saati kahta, koska niiden elÀinlÀÀkÀrikulut ja ruuat maksaa ihan hitokseen ja hÀnellÀ ei riittÀnyt rahat edes omiin ruokiinsa.
Aiemmin elÀmÀssÀÀn sama rouva hylkÀsi kaksi pientÀ poikaansa nÀiden alkoholisti-isÀn huostaan ja hÀipyi toisen miehen (toisten miesten) matkaan. NykyÀÀnkin hÀnen ratkaisunsa taloudellisiin ongelmiinsa on yrittÀÀ löytÀÀ TinderistÀ rikas mies. Ei vaikuta onnistuvan, koskapa löytÀÀ pelkkiÀ pummeja ja luusereita. Yksi kaipasi ilmaista siivoojaa ja toinen tuli ovelle muna paljaana vastaan.
Jotkut eivÀt nÀe itseÀÀn joten he toistavat tuhoisia kÀytösmallejaan surullisin seurauksin. NykyÀÀn tÀmÀ ihminen kiusaa kuopiolaisia ja Kuopion sosiaalitointa ja KELAa. Onnea, Kuopio!
Vierailija kirjoitti:
No se koira hankitaan. Koira valloittaa kyllÀ puolisonkin sydÀmen.
Ja jos koira ei valloita sydÀntÀ, niin tuollainen tunnevammainen puoliso on hyvÀ pistÀÀ vaihtoon muutenkin.
Monta tapausta tiedÀn, jossa koiraa alunperin vastustanut puoliso lopulta eniten vÀlittÀÀ koirasta ja hoitaa sitÀ. Ja toista koiraa hankitaan rinnalle tÀmÀn puolison toimesta.
Vierailija kirjoitti:
JÀtÀ se sika ja hommaa koira.
Hei lehmÀ, ota sika ja muuta navettaan
" Ohis, mutta itse kaupunki- tai millÀ tahansa lomalla olen pois hotellihuoneesta keskimÀÀrin aamukymmenestÀ yökahteen. VÀlissÀ kÀyn huoneessa suihkussa. "
Joo todellakin ohis, koska tÀssÀ oli kyse nyt siitÀ ettei muka ollenkaan vois mennÀ lomalle kun on koira. Jos on koira, tÀytyy se toki ulkoiluttaa kolmesti pÀivÀssÀ.
Esim. Hotelliaamiaisen jÀlkeen. Kuudelta illalla ja kahdelta yöllÀ tuossa sun tapauksessa.
Sen verran pitÀisi uhrautua jos on koira.
LisÀksi koiran tÀytyy olla sellainen joka ei ole eroahdistuva vaan nukkuu siellÀ hotellihuoneessa sen ajan tyytyvÀisenÀ kun ihminen on poissa.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ tein sen virheen, ettÀ annoin miehen ottaa koiran, vaikka itse en halunnut. En ole koiravihaaja, mutta ÀrsyttÀÀ, miten paljon se rajoittaa elÀmÀÀ. Asumme paikassa, jossa ei ole maksullista koirahoitolaa, eikÀ sukulaiset halua/pysty sitÀ hoitamaan. Eli emme juurikaan pysty matkustelemaan.
Ei tarvitse olla varsinaista koirahoitolaa kun on olemassa nettisivuja joista voi valita koiran hoitajan, joka ottaa sen koiran omaan kotiinsa hoitoon.
" En todellakaan lÀhde raahaamaan koiraa ulkomaille. Ja kerran on matkailtu kotimaassa. Autosta hajosi ilmastointi kesken matkan. SehÀn ei olisi meille ihmisille niin suuri ongelma, mutta tuo helkkarin koira meinasi paistua. EikÀ sen kanssa pystynyt menemÀÀn ravintoloihin syömÀÀn, joten ruokailut piti hoitaa autossa. Ei ollut mistÀÀn kotoisin se reissu. Onneksi on vanha koira. "
Niin siis auto hajosi, mutta koira on se joka loman pilasi?
Siis kertokaa nyt, ettÀ miksi se koira ei voinut odottaa siellÀ autossa ikkunat auki kun kÀytte syömÀssÀ? Tai vaikka ravintolan edessÀ ulkona?
Kukaan ei varasta vanhaa koiraa, ja teidÀn tapauksessa saattaisi olla kaikille paras vaikka varastaisikin.
Koiraa ei tarvitse raahata ulkomaille. Se matkustaa lentokoneen ruumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ tein sen virheen, ettÀ annoin miehen ottaa koiran, vaikka itse en halunnut. En ole koiravihaaja, mutta ÀrsyttÀÀ, miten paljon se rajoittaa elÀmÀÀ. Asumme paikassa, jossa ei ole maksullista koirahoitolaa, eikÀ sukulaiset halua/pysty sitÀ hoitamaan. Eli emme juurikaan pysty matkustelemaan.
Miten tÀmÀ nyt estÀÀ matkustelun? Joo, asutte paikassa missÀ ei ole koirahoitolaa. Mutta ettekös te matkalla lÀhde sieltÀ paikasta pois? Jos lÀhdette ulkomaille, menette lentokentÀlle, ja matkalla sinne on varmasti niitÀ hoitoloita ja paljon.
Turhaa vÀÀnnÀt nyt asioista "mahdottomia".
En todellakaan lÀhde raahaamaan koiraa ulkomaille. Ja kerran on matkailtu kotimaassa. Autosta hajosi ilmastointi kesken matkan. SehÀn ei olisi meille ihmisille niin suuri ongelma, mutta tuo helkkarin koira meinasi paistua. EikÀ sen kanssa pystynyt menemÀÀn ravintoloihin syömÀÀn, joten ruokailut piti hoitaa autossa. Ei ollut mistÀÀn kotoisin se reissu. Onneksi on vanha koira.
Kukaan ei kÀskenyt raahaamaan koiraa ulkomaille tai kuumaan autoon.
Rautalankaa: me olimme lÀhdössÀ ulkomaille. Omalla paikkakunnalla ei koirahoitolaa. Ei ongelmaa; kun lÀhdimme kohti lentokenttÀÀ, veimme koiran samalla reissulla hoitolaan. ENNEN sitÀ lentokonetta siis. KyllÀ niitÀ hoitoloita siinÀ matkan varrella ja etenkin lentokenttÀpaikkakunnalla on useita, teillÀkin.
Vierailija kirjoitti:
Monta tapausta tiedÀn, jossa koiraa alunperin vastustanut puoliso lopulta eniten vÀlittÀÀ koirasta ja hoitaa sitÀ. Ja toista koiraa hankitaan rinnalle tÀmÀn puolison toimesta.
Itse en halunnut saksanpaimenkoiraa. Mies halusi ja lupasi kouluttaa sen. Toisin kÀvi, mies kyllÀ kÀvi koiran kanssa koulutuksessa 2-3 viikon vÀlein, mutta kotona ei kouluttanut.
Koirasta tuli yksi parhaimmista koiristani ikinĂ€!! Totteli minua kuin ajatus, aivan tĂ€ydellinen otus, ja minuun siis hyvin leimautunut đ
MeillÀ on koiria, joita ei voi jÀttÀÀ kenelle tahansa hoitoon. EikÀ isoon koirahoitolaan. Ei ole sukua tai kavereita, jotka voisivat hoitaa. Silti on löytynyt sopivia hoitajia, kun on sellainen verkosto luotu.
Mies monkuu koiraa. Rakastan koiria, mutta en luota miehen realisismiin koiran osalta yhtÀÀn. Mies mökkeilee ja kalastaa Lapissa ja on sitÀ mieltÀ ettÀ koiran voi kuljettaa etelÀstÀ Lappiin autolla ilman muuta ja kaikki menee loistavasti. Varmaan voi, mutta ei se ole koiralle kivaa olla 12h autossa suuntaansa.
Koirakuumeessaan mies vÀhÀttelee kaikkea vaivaa minkÀ koira tuo tullessaan. Sanoo hoitavansa koiran lenkitykset, mutta mies on epÀurheilullinen ja ei koiran kanssa voi vain löntystellÀ lÀheiselle puiston penkille istumaan. Haluaa tietysti ison koiran. EntÀ kuka siivoaa sisÀltÀ pissat, kakat, oksennukset, koirankarvat, kun mies ei kotona juurikaan edes imuroi? Kuka huolehtii koiran koulutuksen, kun mies ei jaksakaan perehtyÀ? Mihin koira menee, kun mies haluaakin viettÀÀ entiseen malliin iltoja kaverien kanssa kaupungilla?
Mies kadehtii parhaan kaverinsa koiria, mutta ei ota huomioon, ettÀ kaveri lenkkeilee reipasta juoksua koirien kanssa joka pÀivÀ ulkona, vie niitÀ agilityyn, lukee koiraoppaita kun tulee kÀytöksen kanssa haasteita, kÀyttÀÀ rahansa koirien erilaisiin kuluihin, ei matkusta juuri koskaan, ei kÀy ravintoloissa tai baareissa. NiinpÀ niin.
Tee palvelus kaikille, ja jÀtÀ koira ottamatta. YhtÀÀn uutta turhaa ihmisen egon jatketta ei enÀÀ tarvita aiheuttamaan hÀiriötÀ ja turvattomuutta tÀhÀn maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei oteta koiraa.
Sovitaan tĂ€stĂ€ jo ennen yhteen menoa. Jos tulee Ă€kkĂ€mistĂ€ niin sitten erotaan. Ei kai koko loppuelĂ€mĂ€si ottaa valmiiksi riidan aihe ja toiselle pahamieli. Samoin kuin sovitaan jo etukĂ€teen lapsien hankinnat. đđ»đđ»đđ»đđ»đđ»
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos koira ei valloita sydÀntÀ, niin tuollainen tunnevammainen puoliso on hyvÀ pistÀÀ vaihtoon muutenkin.
Puhukaa tÀstÀ ennen yhteen muuttoa. Itse en siedÀ vangittuja elÀimiÀ omassa kodissani,...onneksi ei mieskÀÀn halua. Kun lapset elÀÀ omillaan niin he itse pÀÀttÀvÀt tÀmÀn omassa kodissaan. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
" Ohis, mutta itse kaupunki- tai millÀ tahansa lomalla olen pois hotellihuoneesta keskimÀÀrin aamukymmenestÀ yökahteen. VÀlissÀ kÀyn huoneessa suihkussa. "
Joo todellakin ohis, koska tÀssÀ oli kyse nyt siitÀ ettei muka ollenkaan vois mennÀ lomalle kun on koira. Jos on koira, tÀytyy se toki ulkoiluttaa kolmesti pÀivÀssÀ.
Esim. Hotelliaamiaisen jÀlkeen. Kuudelta illalla ja kahdelta yöllÀ tuossa sun tapauksessa.
LisÀksi koiran tÀytyy olla sellainen joka ei ole eroahdistuva vaan nukkuu siellÀ hotellihuoneessa sen ajan tyytyvÀisenÀ kun ihminen on poissa.
No joo, varmasti koiran kanssa on mahdollista lomailla, mutta ymmÀrrÀn hyvin ettei tuon alkuperÀisen kommentin kirjoittaja halua.
ItsellÀni ei ole koiraa, mutten ikinÀ ottaisi sitÀ mukaan reissuun jossa se pÀÀsee ulos vain kolme kertaa pÀivÀssÀ ja lopun aikaa joutuu olemaan yksin. Kuulostaa julmalta.
Onneksi ei ole, niin saan lomailla miten lystÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
No meillĂ€ kyllĂ€ ei hankittu. Ehdotin vaimolle ettĂ€ voi muuttaa etĂ€suhteessa jos kovin koiraa haluaa. Koska en siedĂ€ elukoita samassa huushollissa. Nyt vaimo saa vapaasti valita...đđđ
Vierailija kirjoitti:
JÀtÀ se sika ja hommaa koira.
NÀin. Mun elÀmÀ ja haaveita en jÀtÀ toteuttamatta yhdenkÀÀn ukon tai akan takia. Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, varmasti koiran kanssa on mahdollista lomailla, mutta ymmÀrrÀn hyvin ettei tuon alkuperÀisen kommentin kirjoittaja halua.
ItsellÀni ei ole koiraa, mutten ikinÀ ottaisi sitÀ mukaan reissuun jossa se pÀÀsee ulos vain kolme kertaa pÀivÀssÀ ja lopun aikaa joutuu olemaan yksin. Kuulostaa julmalta.
Onneksi ei ole, niin saan lomailla miten lystÀÀn.
Mulla on ollut koira mukana reissussa. Tietysti oli koko ajan matkassa mukana.
Vierailija kirjoitti:
En aluksi halunnut koiraa. Kaksi lasta ja harrastukset, OK-talo, mökki ja pari autoa eli karuselli pyörii aamusta iltaan. Mutta kun koira tuli, pian tuli toinenkin.
Ottakaa vaan. KyllÀ se vastahakoinen puoliso taipuu ja oppii koirasta tykkÀÀmÀÀn.
Huono ohje. EntĂ€ jos mies haluaa ostaa jotakin mitĂ€ vaimo ei halua niin voiko ostaa luottaen ettĂ€ kyllĂ€ se siihen tottuu??. đ€đ€đ€đ€đ€
Ohis, mutta itse kaupunki- tai millÀ tahansa lomalla olen pois hotellihuoneesta keskimÀÀrin aamukymmenestÀ yökahteen. VÀlissÀ kÀyn huoneessa suihkussa.