Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä 30+ naisia jotka olisivat oikeasti pysyneet hoikkina ja siroina?

Vierailija
17.05.2026 |

Millaisella päivittäisellä ruokavaliolla ja millaisella liikunnalla? Mitat? Kun ihan oikeaa sanotaan, että yli kolmenkymmenen tuo on mahdotonta, niin kiinnostaa.

Kommentit (332)

Vierailija
301/332 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38v, mitat 173/50. Olen hyvin siroluinen ja lapsesta asti ollut laiha.

Aina sain kuulla, että odotas kun murrosikä alkaa niin kyllä se paino nousee.  Seuraavaksi käskettiin odottaa sitä kun saa lapsen, sitten sitä kun ikää alkaa olla yli 35.

Edelleen syön mitä huvittaa, eikä paino nouse. Liikun tosin paljon,  koska en omista autoa saatika korttia. Nyt odotellaan niitä vaihdevuosia, jolloin paino kuulemma räjähtää käsiin :D

Tuskin sulla räjähtää, kun olet tosiaan noin siro.

Itse olen 175cm enkä tiedä saisinko edes painoa noin alas. Alimmillani olen painanut jotain 57-58kg, ja silloin ihmiset kauhisteli. Nyt painan 63kg ja rasvaprosentti 18,6. 

Siro en ole, mutta en nyt varsinaisesti isokaan. Riippuu mihin vertaa. Kauppojen S- ja XS-koot on  mulle hyviä, en tiedä mistä oikeasti pienikokoiset löytää vaatteita. 

Vierailija
302/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä vaikka välillä kertyisikin ylimääräisiä kiloja, sillä ne voi sitten pudottaa pois kyydistä jos niistä tulee rasite. Ikä ei ole este kilojen pudotukselle. Olen nainen ja palautin itseni takaisin 65-vuotiaana siihen kuosiin missä olin n. 30-vuotiaana ja se kävi varsin helposti elämisen tapoja ja ruokavaliota pysyvästi muuttamalla. Painoa putosi n. 20 kg eikä siihen mennyt aikaa kuin n. vuosi ja sen jälkeen olen vähän muokkaillut kurvejani lisäämällä perusliikuntaa ja käymällä kuntosalilla muutaman kerran viikossa. Syy siihen miksi lähdin painoa pudottamaan oli paitsi kyllästyminen omaan turvonneeseen peilikuvaan niin myös terveydelliset syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-vuotias, 167/53. On mysteeri miksi paino ei nouse, vaikka syömiset on aikalailla mitä sattuu. Varsinkin, kun ikää on jo kertynyt ja lapsena/nuorena olin pyöreämpää mallia. 

Vastauksia lukiessa pisti silmään joidenkin mainitsema käveleminen. Itsekin autottomana kävelen paljon, ihan sama vaikka olisi pitempikin matka. 

Vierailija
304/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyin 47-kiloisena aina 60-vuotiaaksi asti runsaan liikunnsn ansiosta. 

Olen aina ollut kova syömään, muös makea on maistunut, mutta kiloja alkoi kertyä vasta, kun liikkuminen väheni radikaalisti mieheni sairastuttua.

Nyt kiloja on sopivasti, kun toppuuttelen syömusiäni.

Vierailija
305/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyin 47-kiloisena aina 60-vuotiaaksi asti runsaan liikunnsn ansiosta. 

Olen aina ollut kova syömään, muös makea on maistunut, mutta kiloja alkoi kertyä vasta, kun liikkuminen väheni radikaalisti mieheni sairastuttua.

Nyt kiloja on sopivasti, kun toppuuttelen syömusiäni.

Minä taas liikun paljon enemmän kuin alipainoinen ja sirorakenteinen siskoni, joka ei liiku ollenkaan.

Molemmat tykätään makeasta ja syödään usein karkkia. Ruokailurytmit myös samat, ruokamäärät myös. Minä syön hieman terveellisemmin ja enemmän vihanneksia.

Vierailija
306/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 35-vuotiaana 168 cm ja 49 kg laihimmillani.

Nyt 55 v olen lihonut 64 kg, pitää alkaa laihduttaa, vaikka normaalipainoinenhan minä olen.

Vierailija
307/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 v ja 160 cm pitkä. 44 ikävuoteen asti painoni vaihteli välillä 45-54 kg ruokavaliosta ja liikunnan määrästä riippuen. Liikun työssäni paljon. Syön paljon mutta en mitä sattuu. Vältän perunaa, viljatuotteita ja lisättyä sokeria. Rakastan pizzaa, juustoja, viiniä, irtokarkkeja ja jäätelöä. En kuitenkaan nauti niitä jatkuvasti. Yleensä päivittäinen ruokavalioni koostuu kahvista, kananmunista, litrasta vihersmoothieta, pähkinöistä, salaattiateriasta ja jostain liha/kala ja kasvis-tyyppisestä illallisesta.

Tähän kaikkeen tuli kuitenkin poikkeama. Synnytin esikoiseni puoli vuotta sitten. Raskauden aikana minulle puhkesi raskausdiabetes ja lihoin 85-kiloiseksi. Sain sokeriarvot kuriin pelkällä ruokavaliolla mutta painon nousu ei pysähtynyt, vaikka seurasin syömisiäni tarkasti. Olen nyt saanut painoa pudotettua 67 kiloon syömällä ihan entiseen tapaan. Käyn uimassa kahdesti viikossa ja kävelen joka päivä puoli tuntia. En viihdy lainkaan tässä tanakammassa vartalossa. Lääkärit ovat sanoneet, että harva laihtuu synnytystä edeltävään painoon mutta minulla on kyllä tavoitteena tuo 54 kg. Vähempää en tavoittele, koska haluaisin vielä toisen lapsen ja rasva auttaa raskautumaan. 

Vierailija
308/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ ja olen yhä hoikka ja siro. Mitenkäs sitä olisi muuttunutkaan? Syön 3 kertaa päivässä tavallista ruokaa mitä kaupasta saa.

Vierailija
309/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v ja 160 cm pitkä. 44 ikävuoteen asti painoni vaihteli välillä 45-54 kg ruokavaliosta ja liikunnan määrästä riippuen. Liikun työssäni paljon. Syön paljon mutta en mitä sattuu. Vältän perunaa, viljatuotteita ja lisättyä sokeria. Rakastan pizzaa, juustoja, viiniä, irtokarkkeja ja jäätelöä. En kuitenkaan nauti niitä jatkuvasti. Yleensä päivittäinen ruokavalioni koostuu kahvista, kananmunista, litrasta vihersmoothieta, pähkinöistä, salaattiateriasta ja jostain liha/kala ja kasvis-tyyppisestä illallisesta.

Tähän kaikkeen tuli kuitenkin poikkeama. Synnytin esikoiseni puoli vuotta sitten. Raskauden aikana minulle puhkesi raskausdiabetes ja lihoin 85-kiloiseksi. Sain sokeriarvot kuriin pelkällä ruokavaliolla mutta painon nousu ei pysähtynyt, vaikka seurasin syömisiäni tarkasti. Olen nyt saanut painoa pudotettua 67 kiloon syömällä ihan entiseen tapaan. Käyn uimassa kahdesti viikossa ja kävelen joka päivä puoli tuntia. En viihdy lainkaan tässä tanakammassa vartalossa. Lääkärit ovat sanoneet, että harva laihtuu synnytystä edeltävään painoon mutta minulla on kyllä tavoitteena tuo 54 kg. Vähempää en tavoittele, koska haluaisin vielä toisen lapsen ja rasva auttaa raskautumaan. 

Oho, todella raju painonnousu! Varmaan oli aika tukala olo loppuraskaudessa?

Itsellänikin nousi paino raskauden aikana yli 80 kiloon, eli tuli iso reilu 20kg painonnousu. Mutta olen 175cm pitkä, joten olo ei ollut tukala, ja paino lähti laskuun heti synnytyksen jälkeen jo synnärillä. Kun vauva oli 4kk, paino oli pudonnut jo 58 kiloon. Imetys vei kilot nopeasti, yhdistettynä pitkiin vaunulenkkeihin.

Vierailija
310/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä voi nelikymppisenäkin olla hoikka.

Ja viiskymppisenä, kuuskymppisenä jne.

Vierailija
311/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö sokeriherkkuja käytännössä ollenkaan. Roskaruokaa vain todella harvoin. En tosin jätä niitä syömättä hoikkuudentavoittelun vuoksi, vaan koska huonojen geenien vuoksi minulla on iso riski saada 2. tyypin diabetes. Mutta toki siinä sivussa tulee se vaikutus, että pysyy hoikkana. Juoksen myös säännöllisesti ja teen YouTubesta jumppia kotona.

Vierailija
312/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä voi nelikymppisenäkin olla hoikka.

Ja viiskymppisenä, kuuskymppisenä jne.

163/49,2 kg, ikää 69. Ei minkäänlaisia rajoitteita syömisten suhteen. Helppoa kuin mikä! 🤞

Vierailija
313/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mutta 40+ kroppa levisi vaikka elintavat eivät muuttuneet. Olin siis n.60kg nyt 75kg ja aivan helvettiä yrittää tehdä mitään kun paino vaan nousee. N48. 

Vierailija
314/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Oon 33v kahden alakouluikäisen lapsen äiti. Laihdutin raskauskilot ketodieetillä ja sittemmin oon vaan syönyt aika terveellisesti ja tasapainosesti. Vuosien varrelle on mahtunut pätkiä kuntosalitreenausta ja oon aika aktiivinen muutenkin. Ja toki olen myös vuoroviikkoäiti joten mulla on aikaa itselleni.

Tykkään myös herkutella, mutta harvemmin vedän herkkuövereitä. En myöskään juo niin ei tule niitä kaloreita. 

Vierailija
315/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen kyllä alkaa vasta esivaihdevuosissa.

Vierailija
316/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hoikka ja siro aloittajan tai muidenkin mielestä? 

Vierailija
317/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään, että miksi nähdään lihomisen olevan jotenkin väistämätöntä 30 ikävuoden jälkeen. Jos lihoo, se johtuu pääasiassa elintavoista, ei iästä. 

Silloin moni jotenkin laiskistuu. Sohva kutsuu, ruoka-annokset ovat liian suuria. Kroppa kuitenkin toimii kuten ennen. Poislukien tietenkin, jos joku vamma tai sairaus iskee. Muuten, jos on yleisliikkuva ja syö normaalisti, ei silloin liho.

Suolistohormonit on ilmeisesti hyvin monella sekaisin, jo hyvin nuorenakin. Ja sitten sitä syö liikaa. Syitä varmasti ovat mm huono ruokavalio, johon kuuluu paljon ultraprosessoitua ruokaa, sekä ympäristön kemikaalit. Niitä kannattaa välttää. 

Vierailija
318/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ruokavalio on vaihdellut, tällä hetkellä olen täysin sokerittomalla ja hiilarittomalla ja myös urheilen joka päivä. Joskus olen syönyt paljonkin sokeria mutta eipä sekään hirveästi lihota, ja sitten voi myös pitää paastoja jotka pudottavat painoa tehokkaasti. 

Lopeta seuraamasta mitään ravintosuosituksia ja kuuntele pelkästään kehoasi. Ketogeeniset ovat erittäin tehokkaita laihduttajia ja parantavat terveyttä kokonaisuudessaan. Opettele sietämään nälkää ja siirtämään nälän tunnetta esim. suolan, lämpimän veden, teen, kahvin, ym. avulla. Jos olo on energinen, liiku ja siirrä energiaa lihaksiin. Lihakset kuluttavat enemmän myös levossa. Mineraaleja ei kannata syödä purkeista vaan ruuasta, laadukas suola on tässä kaikista tärkein tekijä ja seuraavaksi tulevat yrtit, mausteet, tummat vihreät.

Vielä sellainen vinkki, että urheilun lisäksi kannattaa opetella breathworkkia, millä saa energisoitua kehoa ilman ruokaa tai muita materiaalisia asioita. Aamu on parempi aloittaa hengitysharjoituksella hyvässä hapessa kuin kahvilla. Terve keho tarvitsee paljon happea, vähän mineraaleja, sekä liikettä. Ruoka sitten vain tukee tätä terveyden rankaa.

Vierailija
319/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan lääkäri ei valehtele ettei voisi muka laihtua synnytystä edeltäneeseen painoon. Kyllä voi ja helposti.

Vierailija
320/332 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat sanoneet, että harva laihtuu synnytystä edeltävään painoon mutta minulla on kyllä tavoitteena tuo 54 kg. Vähempää en tavoittele, koska haluaisin vielä toisen lapsen ja rasva auttaa raskautumaan. 

Minä laihdutin paastolla, en kertonut lääkäreille. Imetyksen jälkeen tosin vasta. Tuli myös 30kg raskauden aikana lisää painoa, nestettä ja vauvaa toki suurin osa, mutta jäi siitä toistakymmentä laihdutettavaksikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi