Miten pukeutuu/miltä näyttää "mummoutunut" nainen?
Ikää ei kuitenkaan 44-55v enempää ole, mutta antaa itsestään habituksellaan mummomaisen kuvan?
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
En ole mummo mutta ehkä jo mummoiässä. Työelämässä kyllä vielä. Mulla on polkkatukka, t-paita, neuletakki, farkut(suora-tai kapealahkeiset), citylenkkarit, reppu.
En meikkaa, mutta hiuksia värjään, en tykkää harmaista.
Äidilläni 80 v on polkkatukka, suorat farkut, t-paita tai kauluspaita ja lenkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ai niin ja reppu. "
Jopa maailmankuulu tyylikonsultti Mary Spillane sanoi businessnaisille pukeutumisohjeeksi, että Suomessa käytetään sitten reppua ja matalia kenkiä. Toimikaa samoin.
Reppu ja lenkkarit on kyllä mummollekin erinomaisia asusteita. Kaikki kauppaostokset ja muutkin ostokset kulkee kätevästi repussa kun lenkkareilla porhaltaa reippaasti pitkiä kauppamatkoja. Ryhtikin pysyy hyvänä kun käytä olkalaukkuja.
Ei mun ryhdissä mitään vikaa ole vaikka käytän olkalaukkua. Reppua en pidä käytännöllisenä arjessa vaan haluan laukun joka on vartalon sivulla ja saan kätevästi sieltä tarvitsemani. Reppua käytän sitten kun liikun luonnossa kuvaamassa.
tervepäiseltä mummo näyttää mutta nuorista en menis takuuseen, on sen verran sekopoltsin habitusta...
Vierailija kirjoitti:
Viikset tekee mummon
Ikä tuo pigmenttimuutoksia. Mulla on ylähuulen yläpuolella viikset, mutta viinkseni ei ole karvoja vaan ihon tummentuma stana. Iän myötä tulevia iloja prkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plääh, olipa banaali kysymys. Vastatkaapa tähän: miltä oikein näyttää mummoutunut mies?
Minusta paljon kiinnostavampi kysymys.
Näin kerran n 50+ miehen, josta tuli mieleen mummo. Ei kovin pitkä, hän seisoi pöydän takana. Alaosa jäi mielikuvituksen varaan. Jotain tummaa avointa takkia, vaaleat mallista ylikasvaneet taipuisat hiukset. Jokin olemuksessa, pieni etukumaruus, teki pehmeän, mummahtavan vaikutelman. Terä puuttui ja testosteroni, mahdollisesti.
Olen nähnyt useita 50+ naisia, joilla kasvaa viikset. Osalla myös parta. Näyttävätkö he papoilta?
Ehkä nykymummot pukeutuu violettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mummo mutta ehkä jo mummoiässä. Työelämässä kyllä vielä. Mulla on polkkatukka, t-paita, neuletakki, farkut(suora-tai kapealahkeiset), citylenkkarit, reppu.
En meikkaa, mutta hiuksia värjään, en tykkää harmaista.
Äidilläni 80 v on polkkatukka, suorat farkut, t-paita tai kauluspaita ja lenkkarit.
... ja viikset kuin hercules poirotilla. Tosin harmaat.
Ihminen itse tekee mummolookin enemmän kuin vaatetus. Ryhti, tapa olla ja liikkua ja elehtiä, reagoida... tietty myös puhetyyli ja -tapa, ääni...
Äitini on 90+ ja käyttää farkkuja.
Mummo voi olla monella tapaa. Toisia mummolook pukee, toisia ei.
Vierailija kirjoitti:
Farkut - sininen denim - on ollut jo jonkin aikaa seniorivaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekko kaavut 🤢
Onks tää Marimekon kaapu tai mummomekko?
Marimekko on trendikäs nykyisin ihan kansainvälisestikin. Sitä käyttää
laatutietoiset nuoret myös, jotka haluaa satsata kotimaisuuteen, kestävyyteen ja jotka tykkäävät väreistä. Hieno suomalainen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen itse tekee mummolookin enemmän kuin vaatetus. Ryhti, tapa olla ja liikkua ja elehtiä, reagoida... tietty myös puhetyyli ja -tapa, ääni...
Terävät, nykivät, lintumaiset liikkeet. Ja osin liioitellut (esim. kun painetaan jotain painiketta vaikka pankkiautomaatilla tai näppiksellä ylipäätään, niin nojataan koko vartaloa eteenpäin sen sijaan, että painettaisiin vain kevyesti sormenpäällä).
Kuulun tuohon ikäluokkaan. En ole vie mummo. Hiukset on olkapäille, oman väriset tummat, joissa vähän valkoisia raitoja(harmaata, en meikkaa, pukeudun farkkuihin ja neuleisiin. Kengät on aina paljasjalkakengät 😊
N50
Ihmisestä katoaa väri. Ihosta, hiuksista, silmistä. Olemme lopuksi vain samaa harmaata huttua päästä varpaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Viikset tekee mummon
Koitan lanseerata uutta sanontaa: no voi mummon viikset! Ottaisikohan tulta alleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkut - sininen denim - on ollut jo jonkin aikaa seniorivaate.
Ehei! Minun äitini farkut ovat mustia. Minun farkut ovat tummaa ja vaaleaa sinistä.
Kevyttoppis ja Adidas-lenkkarit.
Näin kerran n 50+ miehen, josta tuli mieleen mummo. Ei kovin pitkä, hän seisoi pöydän takana. Alaosa jäi mielikuvituksen varaan. Jotain tummaa avointa takkia, vaaleat mallista ylikasvaneet taipuisat hiukset. Jokin olemuksessa, pieni etukumaruus, teki pehmeän, mummahtavan vaikutelman. Terä puuttui ja testosteroni, mahdollisesti.