Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pukeutuu/miltä näyttää "mummoutunut" nainen?

Vierailija
17.05.2026 |

Ikää ei kuitenkaan 44-55v enempää ole, mutta antaa itsestään habituksellaan mummomaisen kuvan?

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä sylvi, onhan noita vielä myytävänä. En kyllä ole kellään nähnyt.  Paitsi että kudottuja, neulottuja virkattuja värikkäitä polvisukkia oon nähnyt nuorisolla. 

https://www.norlyn.fi/collections/polvisukat?srsltid=AfmBOop5tHwjm_fVg5…

https://nanso.com/collections/polvisukat?srsltid=AfmBOor9Y4c1MbcMNnvqMo…

Ihanat ja tyylikkäät polvisukat arjen pukeutumiseen. Sanoo nanso.

https://www.partyking.fi/polvisukat-stay-up-sukat/?srsltid=AfmBOorMRtVT…

Kas tästäpä sitten mummot ja muutkin 😁 Monenlaista tyyliä löytyy

Mutta ihan yleisesti ottaen polvisukat sopivat vain kun on kauniit ja hoikat sääret. 

Vierailija
222/225 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomiakkojen tulisi ottaa mallia japanilaisista naisista. M36

Millä oikeudella sä haukut kaikkia suomalaisia naisia akoiksi? Äläkä tule vinkumaan, että akka ei ole haukkumasana. Normaalilla järjellä varustettu tietää, että se on haukkumasana monessa paikassa ja sun viestissä sen näkee, että käytät sitä haukkumiseen.

Suomessa on paljon hyvin pukeutuvia ja nättejä/kauniita naisia. Sokea pitää olla jos ei tätä näe. Sä voit ihan vapaasti ihannoidea aasialaisia naisia, mutta on todella lapsellista, typerää ja puuduttavaa haukkua kaikki suomalaiset naiset. Miksi et vain keskity niihin aasialaisiin naisiin ilman toisten haukkumista?

Lisäksi ihan vain tiedoksi, että Suomessa on paljon miehiä jotka voisi katsoa mitä pukee päälle ja voisi hoitaa hygieniaansa.

Akka ei ole haukkumasana vaan normaali naispuolista ihmistä kuvaava sana. Muuhun en ota kantaa.

Ohis

Sä et sitä määritä miten eri paikoissa Suomessa tuo sana otetaan. Se on monelle haukkumansana ja tuo "mies" tuossa käytti sitä selvästi haukkumiseen. Älä ota kantaa asiaan jota et selvästi ymmärrä.

Relaa. Sun verenpaine nousee turhaan tuollai riehumalla. Se ei ole terveellistä enää tuolla iällä. Pohjanmaalla on iät ja ajat sanottu naisia akoiksi. Siinä ei ole mitään haukkumista. 

Missä mä riehuin? En yhtään missään. Mä vain kerroin kuinka asiat on. Se ei ole mitään riehumista sen vuoksi, että olet eri mieltä. Häivy siitä, kun et pysty käsittämään asioita. Olen itse Etelä-Pohjanmaalta ja akka on edelleen mun mielestä haukkumasana. Piste.

Kainuussa akka on ihan tavallinen naista tarkoittava ilmaus. Kuulee lempeästi sanottavan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymmmoutuminen on sitä, että yritetään olla "nuorekkaita" ja "räväköitä". Hiukset värjätään jollain kuparinpunaisella, päällä tiukat caprit tai pillifarkut, kauheasti värejä kaikessa pukeutumisessa ettei vaan ole "harmaa mummo". 

Vierailija
224/225 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me 44-50vuotiaat pidämme narutopeista koska käytimme niitä nuorena ysärillä. 

Paitsi ei pitsiä kiitos,narutoppi pitsillä näyttää aluspaidalta.

Vierailija
225/225 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä 50v täti osti juuri Lidin alekorista paketin spagettiolkaintoppeja joissa pitsisomisteet. Alaosaksi tulee varmaan pillilfarkut tai pitkä farkkuhame,sortseja ja lyhyitä hameita en tykkää käyttää enää tässä iässä sekä  Riekerin sandaalit. Reppua en omista mutta käsi ja olkalaukkuja löytyy useita erilaisia. Hiukset ovat pitkät ja värjätty hyvin lähelle omaa väriä.

En tosiaan aio harrastaa mitään 70luvun mummopukeutumista nailonsukkineen ja nappimekkoineen 😆. 

Tämä on just se nykymummotyyli! Ihan mahtavaa🙌🏻