Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö sun kissa töissä?

Vierailija
16.05.2026 |

Vai saako se ruokarahaa KELAsta (kissojen elatusavusta)

Kommentit (459)

Vierailija
361/459 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kahdeksasta neljään.

Vierailija
362/459 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha kissa työskenteli porukoiden maatilalla. Muutti minun kanssani sinne , kun erosin. Tilalla oli paha rottaongelma, rottia juoksenteli navetassa. Loukkuihin rotat ei menneet, eikä syöneet myrkkyä. Heti ensimmäisellä kerralla, kun kissa pääsi ulos, se haki hiiren. Sitten se uskaltautui navettaan ja alkoi kantaa sieltä rotan raatoja. Rottaongelma oli hoidettu nopeasti. Kun muutin sieltä pois, en saanut kissaani mukaan, kun vanhemmat tahtoi pitää kovan työmiehen. Kissa oli luonteeltaan ihan superaktiivinen pikkupeto, joka ei ollut onnellinen kerrostalossa, joten se sai huomattavasti itselleen sopivamman asuinpaikan maatilalta. Eli siellä vielä kymmenisen vuotta ja oli oikein arvostettu työntekijä.  Älykkäänä kissana opetti ihmiset tavoille, eli tuomaan oikean makuista ruokaa kaupasta ja avaamaan oven kun herra halusi töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/459 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Markiisi kissani haaveilee nyt armeijasta. Se on alkanut herättämään minut kovaäänisesti karjumalla sekä nousemaan ylös sängystä ja vaatimalla  minut antamaan ruokaa. Sen jälkeen se komentaa minua siivoamaan vessat. 

ihan selkeää komentaja-ainesta

Apua, muistin juuri että se minun Markiisi kissani on katsonut muutaman erikoisjoukko-ohjelman televisiosta. Mihin se minut vielä komentaa! Aiemmin riitti eläinohjelmat ja pallopelit. 

Noni. Lemmikeihin pätee sama kuin lapsiin: Pitää rajoittaa sitä tv:n katsomista ja etukäteen perehtyä siihen, onko jokin ohjelma ollenkaan sopiva katsottava. Kyllä ne vaikuttaa katsojaan ja sitten vanhempi / kisun huoltaja joutuu elämään niiden vaikutusten kanssa.

Vierailija
364/459 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtillä riittää yöaikaan vipinää ja maissia tulee joka reiästä.

Vierailija
365/459 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissani elättää perheemme olemalla K-pop-rokkari ja tubettaja. Lyvytuotanto tosin tyrmäsi mau-mau-albumin, että naukuu liikaa. Sanoin Killelle ettei haittaa: sukii vain turkkiaan ja huojuu. Fanipostia tunkee postilaatikkoon ihan älyttömät määrät ja nykyisin lähdemme yksityisellä suihkukoneella reissuihin.  Julkisuus on rasíttavaa! Mau!

Eikös se Mau-Mau-liike toiminut aikoinaan Keniassa?

Vierailija
366/459 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani toimii tv-kriitikkona. Erityisosaamista löytyy luonto-ohjelmien saralta. Hän arvostaa erityisesti David Attenboroughin dokumentteja Afrikan savanneilta. Sellaisia, joissa näkyy täplikkäitä sukulaisia juoksemassa antilooppien perässä. Myös lintuja koskevat dokumentit saavat kriitikolta viisi tähteä. Työaika on sunnuntaiaamuna, kun edellisen illan luontodokkarit näytetään uusintana. Kerran kriitikko innostui niin valtavasti, että oli pudottaa tv:n lattialle hyppiessään digitaalisten saaliiden perässä.

Vierailija
367/459 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oli hyvä. Purskahti viinit näytölle.

Vierailija
368/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Miten kissan voisi pakottaa työsuhteeseen? Nehän tekevät mitä haluavat.

Vierailija
369/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Miten kissan voisi pakottaa työsuhteeseen? Nehän tekevät mitä haluavat.

ne on ihan omasta halustaan niissä hommissa joista tässä kerrotaan, yhtäkään kissaa ei kukaan pakota mihinkään, kissa päättää itse mitä haluaa tehdä.

Vierailija
370/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissani toimii tv-kriitikkona. Erityisosaamista löytyy luonto-ohjelmien saralta. Hän arvostaa erityisesti David Attenboroughin dokumentteja Afrikan savanneilta. Sellaisia, joissa näkyy täplikkäitä sukulaisia juoksemassa antilooppien perässä. Myös lintuja koskevat dokumentit saavat kriitikolta viisi tähteä. Työaika on sunnuntaiaamuna, kun edellisen illan luontodokkarit näytetään uusintana. Kerran kriitikko innostui niin valtavasti, että oli pudottaa tv:n lattialle hyppiessään digitaalisten saaliiden perässä.

Se meidän sama kissa joka sen keittiön hanan avasi, katseli myös samaisia ohjelmia ja vähän sivusta sillä kertaa kun leijona käveli ruudun poikki kohti kissaa lähi kuvassa niin alkoi suhisemaan sille korvat luimussa.Kuka vielä väittää ettei kissat erota telkusta niitä kuvia ...seuraahan ne urheiluakin, pallopelit kiinnostaa ja sitä palloa kiinni yritetään saada.Meillä laitettiin telkku seinäkiinnityksellä sen jälkeen kun luovuttiin niistä kuution kokoisista möhkäleistä, ettei satu vahinkoja jos kissa innostuu kovinkin  peleistä. Seuraava kissa sitten tykkäsikin plasmatelkun päällä roikottaa jalkojaan molemmin puolin telkkua. Lämmitti mukavasti.

Vierailija
371/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämmöinen ketju voi saada vastauksia näin paljon? 😂

Vierailija
372/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotiaana on jo ansaitulla eläkkeellä.

Sama täällä 16v.

Vierailija
373/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa tekee töitä eli aina kun kotiudun töistä tai mistä tahansa, se haluaa syliin ja kehrätä hyrrittää siinä, jolloin kyllä  minun stressitaso laskee ja mieli rauhoittuu.  Hän toimii siis mun henkilökohtaisena terapeuttina.

Vierailija
374/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti sitä! Onko muita ajatuksia päässäsi?

Vierailija
375/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti, koska tänään kävin kissanruokakaupassa ja ostin kissanruokaa yli 50 eurolla.

Vierailija
376/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissani jätti perinnöksi hiekkaa muutaman säkin ja ruokaa melkoisen määrän, sekä kuiva-että purkkiruokia ja niitä herkku pakkauksia jotka on ohuita pitkiä paketteja ja sisällä herkullista 'kastiketta'. Serkkuni kissa sai valtaosan perinnön jaossa ja entisen työkaverin kissa sai ne herkkupötköt koska serkun kissa ei niistä pitänyt, joka sinällään on kumma juttu, sillä joka kissa jonka tiedän on hulluna niihin. Satiinilakanat meni myös tasajakoon noiden kissojen välillä. Eli meidän vanhat käytöstä poistetut.

Olen se sama kirjoittaja joka ei uutta kissaa enää ota kissan poismenon aiheuttaman loputtoman surun takia.

Vierailija
377/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on hauska ketju ja kaikki kissat on erilaisia, joten asiaa riittää.

Vierailija
378/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos sinä töissä? Jos et niin otahan oppia tämän ketjun ahkerista kissoista, jotka eivät elä siivellä, vaan tienaavat ruokansa ahkeralla työnteolla. Yks kissa näköjään kerran hakenu tukirahoja mutta nekin joutunu maksamaan takaisin.

Vierailija
379/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Social media influensters.

Vierailija
380/459 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki hoitaa hommansa, mutta ruoka, rapsutus palkalla.   Viereen nukkumaan odotettu riivio, vahtii ja nappaa kaiken liikkuvan kotiin tunkeutuvan ötökän, vahtii tuntitolkulla kylppärissä sokeritoukan ilmestymistä tontilleen.  Meille ei kannata kutsumatta tulla, täällä vartioi, hän 🐾