Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö sun kissa töissä?

Vierailija
16.05.2026 |

Vai saako se ruokarahaa KELAsta (kissojen elatusavusta)

Kommentit (459)

Vierailija
321/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Viirulainen lähti juuri pirtistä iltapäivänokosten ja -ruuan jälkeen tuonne alapellolle hetkeksi duuniin. Hänen tehtävänsä on myyräkannan kohtuullisena pitäminen, ja juuri katselin, että on taas lihonut - kuten yleensäkin, kun tapaa lihoa kesäaikaan. Syö saaliinsa, tietysti. No sille sama, pääasia että omenapuut säästyvät. Työ on enemmän vuodenaikapainotteista, joten palkkakin on sen mukainen. Työtä on nelisen tuntia päivällä ja torkkujen jälkeen pari tuntia illalla. Joskus kohteena myös vanhan talon hiiret. Yöt vietetään sisällä silkkilakanoissa ja joka työpäivään kuuluu myös hartiahieronta. Terapeutin roolikin minulla on, kun kuulemma päivän vapaasti ulkoiltuani kehrään sydäntä vasten niin kiitollisena. Talvella meillä syödään eläinkaupan naksuja ja välillä latzia, ellei sitten tule satunnaiskeikkaa vinttiin, kun emännän mielestä kylmällä vintillä alkaa rapista.

Vierailija
322/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii sohvakankaiden laaduntarkkailijana. Työ on yksitoikkoista, mutta kissa näyttää nauttivan työstään kovasti. Sivutöinään testaa laboratoriossaan verhokankaiden vetokestävyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo osaisi. Se on kermaperseporvari eikä osaa kuin naukua ja pihistää muiden herkut. Naapurin hampaattomalta mummokissaltakin se vie kermat suusta. Ja matolääkkeenkin vaikka ei sitä tarvitsekaan.

Vierailija
324/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pääasiassa on naapurikyttääjä. Istuu kaiket päivät parvekkeella ja silmät tarkkana seuraa kuka menee minnekin ja mihin aikaan. Muina aikoina on perheen hyvinvointivalmentaja ja kaaoksen luoja. 

Vierailija
325/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee yötyötä ruokapalkalla. Toinen vahtii mun unta ja toinen hoitaa unisiepparin virkaa.

Vierailija
326/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonsuojelulaki kieltää rauhoitettujen eläinten tappamisen. Jos kissa tappaa rauhoitetun linnun ja omistaja on tahallisesti tai huolimattomuuttaan päästänyt kissan vapaaksi saalistamaan, omistaja voidaan määrätä maksamaan valtiolle lajin korvausarvo sekä saada sakko. (AI) 

Koira tappaa päivässä jopa 10 sopulia, siitä tehtiin ylistävä lehtijuttu takavuosina Hesariin. Sopulien kappalehinta on metsäsopulilla 34 euroa, tunturisopulilla 67 euroa. Sakot tulee tietystti tämän päälle. Lintuluodolle irti päästetty koira tuhoaa puolessa tunnissa kaikki maapesät. 

Aut armias, jos kissa nappaa loukkaantuneen linnun maasta, niin heti ollaan huutamassa kissojen tappamista linnuista. Tää ei muuten liity asiaan, mutta kun keskustelu on niin epätasa-arvoista ja yksipuolista. 

Juuri tämä on sitä paljon puhuttua rasismia!

Vierailija
327/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimii testaajana. Esim. WC -paperin kiertosuunta rullassa täytyy testata purkamalla rulla auki. Kosketushana testataan huitomalla tassulla, että lähteekö tulemaan vettä. WC -pöntön painikkeen toimivuus on paras testata, kun palvelija istuu istuimella.

Yksinkertaisia nikkerihammastustestejä tekee mm. leipäpusseihin, omaan hiekkasäkkiin ja kukkien lehtiin (kaikki huonekasvit kissoille myrkyttömiä) Kaikki mahdollinen on testattu, meneekö hampaat läpi.

Henkilökunnan tarkkaavaisuutta testaa varsinkin aamuyöstä. Tassulla poskeen läps, ja miukuna päälle. Herääkö, vai onko koomassa.

Meillä eka kissa leikki vedellä tiskialtaassa ja kerran se sai hanan auki, altaassa oli joku lautanen vielä virtauksen hidasteena. Puoliso vei minut töihin ja meinasi mennä asioilleen mutta päättikin mennä kotiin ja siellä se kissa täysinäisen altaan reunalla vettä läiskytteli. Ei montaa minuuttia kauempaa olisi tarvinut poissa olla kun vesivahinko olisi ollut tosiasia. Tuon tapauksen jälkeen puolisoni, putkimies kun on, laittoi samana päivänä väliventtiilin pannuhuoneeseen.Se käännettiin aina kiinni  kun jonnekin lähdettiin, ettei ole mitään märkiä ylläreitä kotia tultua odottamassa. Siinä oli vielä lappu 'muista kissasulku'. Pannuhuoneen läpi kuljetaan autotalliin,  siksi se väliventtiili sinne.

Muutaman kerran näimme kun kissa sitä keittiön hanaa renkkasi opittuaan että sieltä sitä vettä tulee.

Kissa ajatteli auttaa teitä tiskaamisessa. 

Vierailija
328/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissä taitaa käydä yötöissä, kun se on aina poissa.

Ootko varma että se on vielä hengissä? Koska näit sen viimeksi elossa?

Vierailija
329/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis joo, mun kissa käy töissä. lv-hommia ja sähköasentajana toimii myös.

harrastuksena on ruokakriitikko ja kokki.

Tuosta tuli mieleeni, että meidän kissa mielellään aina kyttäsi putkimiesta tai sähkömiestä, tai nuohoojaa, jos olivat meillä kotona tekemässä hommia. Tunki nokkansa joka paikkaan ja katsoi tarkkaan mitä siellä oikein tehdään. Sanottiin aina, että jos kissasta tulee häiriötä tai haluat sen muuten vaan kauemmas, niin sano vaan. kaikki oli eläinrakkaita, joten rapsuttelivat sitten kisua ja parasta oli kerran kun putkimies alkoi selittämään kissalle mitä tekee ja mikä on minkäkin työkalun nimi. kissa istui siinä ihan hijaa ja korviaan höristellen selvästi kuunteli.  Tuolla putkarilla oli kuulemma itsellään kotona kissa ja saoi, että ainahan noille pitää puhua, niin pyysvät pahanteosta poissa :D

Tää oli niin ihana tarina, kiitos. Mukava mies. 

Vierailija
330/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkatöitä tekee, suurimman osan ajastaan laiskottelee ja katselee tuomitsevasti palveluskuntaa.

Onko hän, se kolli leikattu. Sitten kyllä ymmärrän tuon tuomitsevan katseen, sillä minun kollini osaa aina syyllistää minut vieläkin vuosien päästä kun leikkautin sen eläinlääkärillä. Kun se pesee herkkää paikkaansa se katsoo minuun aina syyllistäen pitkän aikaan ja jatkaa sitten pesuaan. Joskus se taas makaa selällään ja heiluttelee sitä h eppiänsä ylös alas pitkän aikaa siinä minun vieressä. Mitähän se sillä tarkoittanee. Härski kissa tuo "Markiisi". 

Vierailija
331/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkötyöläinen. Laittaa perheen johto asiat uuteen järjestykseen ja pitää huolen, että omistajat saavat uuden ja asianmukaisesti toimivan latausjohdon noin kuukausittain. Päätoimenkuva on yli kuukauden vanhojen usb-c kaapeleiden poistaminen käytöstä.

meidän itämainen lyhytkarva leidi pisteli puhelimen kuulokkeista johdon poikki oitis kun taloon tuli, onneksi  vain toisen kullokkeen sillä en niitä ole ikinä käyttänyt muutoin kuin antennina kun radiota illalla nukkumaan mennessä hetken ihan äänellä kuuntelen, hän tykkää ettei meillä saa olla verhoja makkarissa. Töissä käy kun on huippumalli, satunnaisissa kuvaksissa jolloin koruihin hänet puetaan ja kyllä arvokkaasti korut kantaa ja ottaa ylpeän yliylimielisiä ilmeitä.Kuvat on aivan huikeita, ei ikinä uskoisi että ihan normi itämainen, on sen verran kuninkaalliset ilmeet ja poseeraukset. 

Kissat osaa poseerauksen ihan luonnostaan ja aina ylväitä! 🤩

Ei kaikki, toiset on ujoja kameralle, eikä tahdo kuvia saada kuin vahingossa salaa ja kääntää aina pään poispäin

Minä sain kuvan Markiisista (kissastani) kun kissani näytti kieltä minulle. Kuvasin siihen aikaan aika usein sitä kännykkäkameralla ja lopulta sain kuvan kyllästyneestä kissasta (kuvaamiseeni ) ja hän näytti kieltä minulle. Sain sen taltioitua.

Vierailija
332/459 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa kun täällä on näin paljon kissaihmisiä ja kivoja tarinoita. Kiva ketju.

Vierailija
333/459 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy töissä. On talvisin karvapäällysteisenä lämmönvaraajana peiton alla. Kesällä ei olisi niin tarpeen, mutta minkäs teet. Päivisin juttuseuraa ja sitä riittää (siamilainen). 

Vierailija
334/459 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani tarkkailee tapetin kulumista auringon aikutuksesta. Väitöskirjaan matskua nääs.

Vierailija
335/459 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat eläkkeellä.

Vierailija
336/459 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on raivoraitis mies joka nalkuttaa jos tykkään silloin tällöin nauttia viiniä, enkä nyt sitten varsinaisesti kysy lupaa tai hänen vuokseen lopeta omaa rentoutumiskeinoa, no, kun avasin pullon niin kissa tuli heti vierelle istumaan ja tarkkailemaan näennäisen välinpitämättömästi, siristi silmiäänkin kuin ilmaistakseen että muuten vain tässä istun, en minä mitään näe, sitten kun kaadoin viiniä lasiin, niin lähti heti huoneeseen missä mieheni pelasi tietokonepeliä ja naukui (juorusi) äänekkäästi ja huomiotaherättävästi tyyliin "mayday, mayday" siellä se taas "ryyppää"! Olen tämän kertonut kyllä miehellenikin joka ei silloin tiennyt miksi kissa pitää mekkalaa. Naurattihan se meitä. Oli oikein miehen "sylivauva" ja tämä oli suosikki rapsuttaja mutta muuten turvautui minuun, tervehti ensimmäiseksi aamulla ja piti vahtia oven takana jos olin sairas. Eli kissani toimi tiedottajana erityisesti raittiusasioissa, oli poliisi sekä hoitaja.

Vierailija
337/459 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja kissallani on sama ammatti. Olemme molemmat biologeja ja teemme lintulaskentoja ikkunan ääressä. Vain minä tarvitsen kiikarit, hän näkee ilmankin kirjosiepot,  leppälinnut ja pääskyset. Kissani ammattitaito on laajempi kuin minulla, sillä hän tunnistaa myös hämähäkkejä, itikkoja ym hyönteisiä, kun niitä kesällä pyrkii sisään. 

Vierailija
338/459 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissaneito oli varmaan töissä jossakin, päättelin siitä kun se kolmena kesänä lähti kesälomareissulle. Ekana kesänä huiteli missä lie kolmeviikkoa, luulin jo sen muuttaneen ihan ulkomaille asti mutta niin vaan yks aamu maukui oven takana terassilla. Seuraavat kesälomat oli vaan viikon mittaisia, oli kai pitemmät lomat liian rankkoja.

Sitten se lopetti lomailut kokonaan, liekö saanut potkut duunistansa.

Vuosi sitten sillä alkoi olla kaikenlaista vaivaa terveytensä kanssa joten päästimme sen sateenkaarisiltaa pitkin ikuiselle lomalle 19 vuoden ikäisenä 😻

Vierailija
339/459 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

FWIW, kissat ovat oheisen videon mukaan paikallisesti tappaneet useita lintulajeja sukupuuttoon:

https://youtube.com/shorts/QsXWAyEAvhk?si=sGIM5f_jUQqZQCRl

Vierailija
340/459 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on raivoraitis mies joka nalkuttaa jos tykkään silloin tällöin nauttia viiniä, enkä nyt sitten varsinaisesti kysy lupaa tai hänen vuokseen lopeta omaa rentoutumiskeinoa, no, kun avasin pullon niin kissa tuli heti vierelle istumaan ja tarkkailemaan näennäisen välinpitämättömästi, siristi silmiäänkin kuin ilmaistakseen että muuten vain tässä istun, en minä mitään näe, sitten kun kaadoin viiniä lasiin, niin lähti heti huoneeseen missä mieheni pelasi tietokonepeliä ja naukui (juorusi) äänekkäästi ja huomiotaherättävästi tyyliin "mayday, mayday" siellä se taas "ryyppää"! Olen tämän kertonut kyllä miehellenikin joka ei silloin tiennyt miksi kissa pitää mekkalaa. Naurattihan se meitä. Oli oikein miehen "sylivauva" ja tämä oli suosikki rapsuttaja mutta muuten turvautui minuun, tervehti ensimmäiseksi aamulla ja piti vahtia oven takana jos olin sairas. Eli kissani toimi tiedottajana erityisesti raittiusasioissa, oli poliisi sekä hoitaja.

:D Meillä toinen kissa oli aina vessan oven takana selvittämässä mitä tavaraa ihminen siellä siirtää pönttöön, kun joku olii mennyt sinne istunnolle.  laittoi nimenomaan kirsun oven ja lattian väliseen rakoon ja haisteli mitä tavaraa siellä tehdään. Sitten kun its ekävi vääntämässä kakat laatikkoonsa, niin tuli maukumaan jalkoihin ja johdatti ihmisen laatikon luo. Katsoi ihmstä ja vessaa, ihmistä ja vessaa, kunnes ihminen tajusi, että kissa yrittää sanoa, että siivoapas vessa.  Istui siinä vieressä, kun kakat kerättiin pois ja lähtii sen jälkeen häntä pystyssä tekemään muuta duunia :D