Aamulehti: Tamperelainen Luka Ranta kertoo, mikä nuoria miehiä nyt ahdistaa: "En ole pitkä, komea tai atleettinen"
https://www.aamulehti.fi/ihmiset/art-2000011993620.html
"Luka Rannan mielestä nuoret miehet voivat tällä hetkellä todella huonosti. 17-vuotias lukiolainen harmittelee, että myös hän joutuu pinnistelemään paineiden keskellä eikä voi olla täysin oma itsensä."
"Rikas. Komea. Atleettinen. Pystyvä. Pitkä. Maskuliininen."
"Pinnalla oleva mieskuvasto ahdistaa 17-vuotiasta tamperelaista. Nuoriin miehiin liitetään tällä hetkellä suuria persoonallisuuteen ja ulkonäköön liittyviä odotuksia ja vaatimuksia. "Aika pahaltahan se tuntuu. Olen tapellut oman ulkonäköni kanssa paljon, sillä en ole pitkä, komea tai atleettinen. Ulkonäköpaineet vaikuttavat itsetuntoon. Vertaan itseäni muihin, ja minun on pitänyt tosissaan miettiä, kelpaanko kenellekään.""
Minua alkoi ihan aikuisena miehenä itkettämään, kun luin tuon jutun. Siis miten tässä maassa on poikien ja nuorten miesten asema päästetty noin huonoon jamaan? Että noin nuoret miehet jo ahdistuvat siitä, että kelpaavatko kenellekkään?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Samaa murehdin itse 20 vuotta sitten, kun tytöt kiinnostuivat aina kaveriporukkamme samasta pojasta/miehestä. Pitkä, komea ja semiatleettinen. No kävin itsekin salilla, mutta ei lihaksilla voinut kompensoida naamaa ja lyhyyttä.
Luuletko, että se oli tytöillä yhtään sen kummempaa? Itse olin ujo ja hiljainen tyttö, eikä minua kukaan poika huomannut, kaikki olivat kiinnostuneita vain niistä samoista iloisista ja puheliaista ja sosiaalisista tytöistä. Ja olivathan he toki nätimpiäkin kuin minä.
Silloin ajattelin ihan samoin, että en ikinä kelpaa kenellekään. No, olen kelvannut. Ja samoin tulevat kelpaamaan nekin teinit, jotka nyt ovat epätoivon syövereissä, vaikka sitä voikin heidän olla tällä hetkellä vaikea uskoa.
Naisella se onkin noin helppoa. Ruma mies taas jää inceliksi ja astelee hautaan kokematta romanttista vastakaikua elämässään.
Tyypillinen mieskommentti: Eihän naisten ongelmat ole mitään, mutta miesten ongelmat ne vasta on.....
Uutinenhan käsitteli miesten ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Toki voitaisiin sekin nostaa esille, kuinka läpi historian ovat lukemattoman monet tytöt ja nuoret naiset vähintään yhtä suurien ulkonäköpaineiden ja muidenkin paineiden kanssa kamppalleet. Kuinka monella tytöllä ja nuorella naisella noiden paineiden aiheuttama ahdistus on johtanut esim. jopa syömishäiriöihin asti.
Miksi? Kerrankin puhutaan jostakin muusta kuin miten voidaan auttaa naisia niin tulet tänne sanomaan että palataan siihen samaan. Ei saa puhua miesten ongelmista, koska haluat että vain naisia autetaan.
Tiesitkö että sun on pakko käytännössä elää miesten keskuudessa? Ehkä se auttaa sunkin elämää että miehet ei voi huonosti.
Ei vaan miehet voisi ymmärtää että molemmat sukupuolet kokevat näitä samoja asioita.
Niin voisivat naisetkin, mutta palsta hokee vain Tate sitä, Tate tätä.
Ap:n mielestä ongelma on ratkaistu sillä, kun naiset jakavat irtopillua kaikille miehille mahdollisimman paljon....
Aina teidän incelmiesten ongelmat on naisten ja yhteiskunnan ongelmia, ei koskaan omia: Tämä, syrjäytyminen, alkoholismi ja muiden päihteiden käyttö, työttömyys, kouluttautumattomuus., kaikki. Koskaan mikään ei ole oma ongelma ja aina naisten pitäisi ratkaista se.
Meidän naisten on aina pitänyt itse ratkaista kaikki ongelmamme, kukaan ei meidän puolesta ole sitä tehnyt.
Mies on ratkaissut esim. kohdunkaulansyövän diagnosoimisen ongelman. Koskee naisia. Mieslääkäri keksi papa-kokeen, koska hänen vaimonsa oli kuollut tuohon syöpään. Tätä asiaa ei änkyräfeministi ymmärrä: miehen Rakkautta naiseensa.
Lämpimän suihkun ongelman on miesinsinööri ratkaissut, ja monta muuta naisen elämää helpottavaa asiaa, esim. synnytyksessä käytettävän ultraäänen jne jne jne jne.
Kohdunkaulan syöpää ei olisi olemassakaan jos miehet eivät myrkyttäisi naisia spermallaan (s eksiorjuus) ja steroideilla (ehkäisy). :) Aika paska meriitti sairastuttaa nainen r aiskaamalla tätä ja sitten leikkiä sankaria kun silpomalla ja väkivalloin "korjaa" aiheuttamansa tuhot. Ongelma kun ratkeaa ihan sillä että nainen ei ota sisäänsä miehen jätöksiä tai steroideja.
Olin aikoinaan töissä sellaisessa paikassa missä näki sekä miehiä että naisia alasti ja vähissä vaatteissa, nuorista vanhuksiin.
Totesin, että varmaan yli 90% ihmisistä näyttää vaatteet päällä paremmalta kuin ilman. Yllättävän moni hyvännäköinen puettuna ja laitettuna, ei olekaan kovin ihmeellinen kun kaikki maallinen päältä poistetaan. M43
Ennen pärjäsi loistavasti, kunhan oli fiksu ja hauska ja luotettava. Miehet ei tunnu itse arvostavan näitä piirteitä. Harvassahan ne kaunottaretkin ovat, kun oikein ajattelee.
Ilmeisesti some ja rakkaussaariohjelmat on pahasti panneet ihmiset sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Toki voitaisiin sekin nostaa esille, kuinka läpi historian ovat lukemattoman monet tytöt ja nuoret naiset vähintään yhtä suurien ulkonäköpaineiden ja muidenkin paineiden kanssa kamppalleet. Kuinka monella tytöllä ja nuorella naisella noiden paineiden aiheuttama ahdistus on johtanut esim. jopa syömishäiriöihin asti.
Miksi? Kerrankin puhutaan jostakin muusta kuin miten voidaan auttaa naisia niin tulet tänne sanomaan että palataan siihen samaan. Ei saa puhua miesten ongelmista, koska haluat että vain naisia autetaan.
Tiesitkö että sun on pakko käytännössä elää miesten keskuudessa? Ehkä se auttaa sunkin elämää että miehet ei voi huonosti.
Ei vaan miehet voisi ymmärtää että molemmat sukupuolet kokevat näitä samoja asioita.
Ap:n mielestä ongelma on ratkaistu sillä, kun naiset jakavat irtopillua kaikille miehille mahdollisimman paljon....
Aina teidän incelmiesten ongelmat on naisten ja yhteiskunnan ongelmia, ei koskaan omia: Tämä, syrjäytyminen, alkoholismi ja muiden päihteiden käyttö, työttömyys, kouluttautumattomuus., kaikki. Koskaan mikään ei ole oma ongelma ja aina naisten pitäisi ratkaista se.
Meidän naisten on aina pitänyt itse ratkaista kaikki ongelmamme, kukaan ei meidän puolesta ole sitä tehnyt.
Mies on ratkaissut esim. kohdunkaulansyövän diagnosoimisen ongelman. Koskee naisia. Mieslääkäri keksi papa-kokeen, koska hänen vaimonsa oli kuollut tuohon syöpään. Tätä asiaa ei änkyräfeministi ymmärrä: miehen Rakkautta naiseensa.
Lämpimän suihkun ongelman on miesinsinööri ratkaissut, ja monta muuta naisen elämää helpottavaa asiaa, esim. synnytyksessä käytettävän ultraäänen jne jne jne jne.
Onko tämä sinulle ongema? Olisiko elämä parempaa, jos nuo olisivat jääneet keksimättä. Pohdipa myös sitä, kuka kehitteli atomipommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Samaa murehdin itse 20 vuotta sitten, kun tytöt kiinnostuivat aina kaveriporukkamme samasta pojasta/miehestä. Pitkä, komea ja semiatleettinen. No kävin itsekin salilla, mutta ei lihaksilla voinut kompensoida naamaa ja lyhyyttä.
Luuletko, että se oli tytöillä yhtään sen kummempaa? Itse olin ujo ja hiljainen tyttö, eikä minua kukaan poika huomannut, kaikki olivat kiinnostuneita vain niistä samoista iloisista ja puheliaista ja sosiaalisista tytöistä. Ja olivathan he toki nätimpiäkin kuin minä.
Silloin ajattelin ihan samoin, että en ikinä kelpaa kenellekään. No, olen kelvannut. Ja samoin tulevat kelpaamaan nekin teinit, jotka nyt ovat epätoivon syövereissä, vaikka sitä voikin heidän olla tällä hetkellä vaikea uskoa.
Naisella se onkin noin helppoa. Ruma mies taas jää inceliksi ja astelee hautaan kokematta romanttista vastakaikua elämässään.
Ihan samalla tavalla ruma nainen jää sinkuksi. Koska miehille se ulkonäkö on tärkein.
Ja seuraava kommentti on tietysti se, että saa rumakin nainen sentään munaa, jos haluaa. Joo, ei kiinnosta olla kenenkään runkkupatja, ja incelmieskin saa , jos haluaa.
Niinpä. Miehet voisivat harjoitella tätä seurustelujuttua ihan keskenään eli vuorotellen antaa ja ottaa spermulia sisuksiinsa. Sitten kun se sujuu niin voidaan katsoa onnistuisiko yhteistyö naisen kanssa. Nainen kun ei myrkytä miestä spermallaan niin nainen on vähän niinkuin level uppaus m-m seurusteluun. Mutta myrkyttäjä-pahoinpitelijä-miestä ei voi päästää suhteeseen naisen kanssa ennen kuin kunnioittaa tätä, eikä r aiskaa kuoliaaksi tai sairaaksi. Sellaiseen ei ole jumala naisia luonut.
Somepaskaa aivot täynnä niin ahdistaahan se
Kohtu- ja muiden alapäänsyöpien, mutaatioiden, ym. lisäksi steroidiehkäisy aiheuttaa muuten rintasyöpää. On luokiteltu luokan 1 karsinogeeniksi. Yhdistettynä immunosupressantti spermaan miehen kanssa "seksi" on naiselle käytännössä jatkuvaa biologista tämän kehon tuhoamista. Siksi olisi hyvä, että naiset eivät ottaisi spermuleita sisäänsä ja miehet laittaisivat niitä esim. toistensa peräaukkoihin tasa-arvoisesti. Miehet voivat myös alkaa syömään steroideja, jotka helpottavat sukupuolielämän ahdistusta itse, sen sijaan että syöttävät niitä naisille. Lääketiede tuntee monia himoja laskevia pysyviä ja väliaikaisia kemikaaleja, jos mies ei halua silpaista pallejaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sinulle ongema? Olisiko elämä parempaa, jos nuo olisivat jääneet keksimättä. Pohdipa myös sitä, kuka kehitteli atomipommin.
Tämä.
Atomipommia kun käytetään yhtä usein kuin hoidetaan kohdunkaulan syöpää tai tehdään papakokeita. Hyvä vertaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Atomipommia kun käytetään yhtä usein kuin hoidetaan kohdunkaulan syöpää tai tehdään papakokeita. Hyvä vertaus.
Lääketieteen naisen sukuelimiin kohdistama mutilaatio, kyttääminen ja r aiskaaminen ei ole mikään sankarillinen inventio vaan ihan sitä samaa seksuaalista väkivaltaa ja obsessiota, mitä siviilimiehetkin naisen sukuelimeen kohdistavat.
Naisen ei tule päästää pimpukkaansa miehen lisäksi yhtäkään lääkäriä, vaan pimpukan pitää antaa olla rauhassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ak kojen logiikka ei logikoi.
Kunniahan tästä kuuluu kaikkile nille ääilöille, jotka ovat vuosia jankanneet laatikkoleuka-kirurgi.DI-lentäjä juttujaan netin täyteen.
Miespuolisen nuorison keskuudessa vaikuttaa netin kautta tuhoisa "looksmaxxing"-aate, jonka mukaan ulkonäkö on kaikki kaikessa tässä elämässä. Esim. neuvotaan vasaroimaan omia kasvoja jotta poskiluut erottuisivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin vauvapalstalla nariseva ns mies. Tai Aamulehdessä.
Nykyään jokainen määrittelee itse seksuaalisuutensa. Maailma on vapaa ja kaikista seksikkäin mies on sellainen hento vihervasemmistolainen tasa-arvoa kannattava mies, joka vastustaa sotaa ja ei ole käynyt armeijaa ja uskaltaa sanoa sen ja ottaa vastaan vastapuolen uhon naama peruslukemilla ja kertoa älykkäästi perustelunsa asiasta.
Hän ei myöskään sorru väkivaltaiseen uhoon vaan kääntää selän, kun keskustelu menee asiattomaksi ja vastapuoli edustaa itseään täytenä junttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin vauvapalstalla nariseva ns mies. Tai Aamulehdessä.
Nykyään jokainen määrittelee itse seksuaalisuutensa. Maailma on vapaa ja kaikista seksikkäin mies on sellainen hento vihervasemmistolainen tasa-arvoa kannattava mies, joka vastustaa sotaa ja ei ole käynyt armeijaa ja uskaltaa sanoa sen ja ottaa vastaan vastapuolen uhon naama peruslukemilla ja kertoa älykkäästi perustelunsa asiasta.
Hän ei myöskään sorru väkivaltaiseen uhoon vaan kääntää selän, kun keskustelu menee asiattomaksi ja vastapuoli edustaa itseään täytenä junttina.
Mainitsemasi ovat kaikki ihan seksikkäitä piirteitä. Vasemmistolaisuus vaatii korkeaa aivotoimintaa, kollektiivista ajattelua, empatiakykyä, sekä humanismia. Sotiminen on alhaista kognitiota ja öykkärimäistä, barbaarien ja elukoiden touhua.
Tämä on se kulttuuri, kun niille s******an pihtaaville h*****le ei enää kelpaa tavallinen kiltti suomalainen mies, joka ei koskaan juo selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kunniahan tästä kuuluu kaikkile nille ääilöille, jotka ovat vuosia jankanneet laatikkoleuka-kirurgi.DI-lentäjä juttujaan netin täyteen.
Kukaan ei pakota syömään paskaa vaikka sitä olisi kadut täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se kulttuuri, kun niille s******an pihtaaville h*****le ei enää kelpaa tavallinen kiltti suomalainen mies, joka ei koskaan juo selvinpäin.
:'D Pii paa pii paa täällä olisi yksi kastraatioehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on pihtaava h u ora??