Onko taivaaseen pakko mennä?
Kommentit (188)
No en tiedä onko mennä oikea sana. Itse aattelen, että se taivas olisi vapautus vaikka sairauden, surun tai minkä vaan kehon tai mielen kahleesta. Syntymä on elämää ja kuolema muuta. On alku ja loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma! Jos siellä oletetussa taivaassa on näitä muita tuomitsevia ahdasmielisiä uskovaisia menen mieluummin vaikka sinne oletettuun helvettiin!
Mitä haluaisit vastaukseksi?
En mitään! Pidä uskontosi! Ei kiinnosta ja älä puhu minulle mitään siitä! Kiitos!
Olen eri mutta totean että sisimmässäsi sinulla on epävarmuus ja pelko siitä jos Raamattu onkin totta. Sinua pelottaa ikuinen Helvetti. Jos ei, silloin voit ottaa tällaiset keskustelut kevyesti. Mieti tätä.
Olen eri mutta totean että sisimmässäsi sinulla on epävarmuus ja pelko siitä jos Raamattu ei olekaan totta. Sinua pelottaa ikuinen olemattomuus. Jos ei, silloin voit ottaa tällaiset keskustelut kevyesti. Mieti tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit syntyä uudelleen. Mutta dimensioita on monenlaisia?
Sielu ei vaella. Meillä on YKSI maallinen elämä!
Ja tiedät sen, koska . . .?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan - taivaassa ei ole ajan käsitettä. Se on niin erilaista todellisuutta kuin nykymaailma, että siksi ihminen ei varmaan oikein pysty hahmottamaan, millainen paikka taivas on.
Kivoja mielikuvitusleikkejä teillä luulevaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ovat käynneet taivaassa kertovat minkalaista siellä on.
Niin, sitä odotellessa.
Ei ole mitään pakkoa. Sanot vain että haluat alakertaan, siellä on paremmat bileet.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta sellanen teoria on että taivas on itseasiassa huijausta ja hyväksikäyttöä. Ne jotka sitä pyörittää tyhjentävät sinun muistisi ja lähettävät sinut sieltä takaisin maan päälle elämään ja keräämään kokemuksia. Mutta on kuulemma mahdollista päästä irti tästä systeemistä. Kuoleman hetkellä jos ei mene sinne valoon vaan lähtee karkuun.
Tää on yksi ihan hyvä teoria, eli vähän sama kuin simulaatio teoria eli muisti pyyhitään joten et voi todellisuudessa tehdä valintaa ja jos muistaisit minkälaista maanpäällä on et haluaisi enää takaisin joten hyväksikäyttö onnistuisi vain väkisin muistit tyhjentämällä eli et oikeasti opi mitään vaan joudut aina takaisin haluamattasi.
Vierailija kirjoitti:
Sielunvihollisen vastustusta havaittavissa täälläkin. Mutta niinhän se on vähän kaikkialla, missä Jeesus mainitaan.
Aika ikävä asenne sinulla lähimmäisiäsi kohtaan. Tuliko hurskas olo kommentistasi?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta sellanen teoria on että taivas on itseasiassa huijausta ja hyväksikäyttöä. Ne jotka sitä pyörittää tyhjentävät sinun muistisi ja lähettävät sinut sieltä takaisin maan päälle elämään ja keräämään kokemuksia. Mutta on kuulemma mahdollista päästä irti tästä systeemistä. Kuoleman hetkellä jos ei mene sinne valoon vaan lähtee karkuun.
Ei hitto te uskovaiset olette ihan sekaisin 😂
Vierailija kirjoitti:
Roomalaiskirje:
14:11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
Niin, tätä sitten kolmessa vuorossa yhtä soittoa ikuisesti. Voi mikä taivaan autuus!
Miettiny samaa. Tunnustanu syntini, ottanut Jeesuksen sydämeen, mut ei huvittais mennä taivaaseen soittaan jotain harppua ja taivaan kultakaduille käveleen ikuisiksi ajoiksi. Ja elämään aina selibaatissa, todennäköisesti. Tai jos ei, olemaan saman puolison kanssa ikuisesti ja saamaan ääretön määrä lapsiakin varmaan.
Jos aavikon kultistien manuaalissa niin sanotaan, niin silloin sinä tottelet. Jos et kuulu kulttiin niin sitten ei tartte mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto te uskovaiset olette ihan sekaisin 😂
Tämähän nimenomaan kyseenalaistaa uskonnon ja taivaan, ihan loogista ja realistista pohtia tuotakin vaihtoehtona. Simulaatio teoria ei ole uusi vaan myös ihan tiedemiesten tunnistama, mm fyysikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää sitten taivaan porteilla sanoa, jos haluaakin helvettiin? Vai riittäisikö enkelin raiskaaminen?
Tällaista saa ateistit kirjoittaa?? Mutta uskovat eivät saisi kertoa mitä Raamatussa lukee??
Ihan yhtä relevanttia ovat. Raamatussakin on raiskauksia ja murhia sekä massatuhontaa.
Vierailija kirjoitti:
Miettiny samaa. Tunnustanu syntini, ottanut Jeesuksen sydämeen, mut ei huvittais mennä taivaaseen soittaan jotain harppua ja taivaan kultakaduille käveleen ikuisiksi ajoiksi. Ja elämään aina selibaatissa, todennäköisesti. Tai jos ei, olemaan saman puolison kanssa ikuisesti ja saamaan ääretön määrä lapsiakin varmaan.
Niin mitä taivaassa Raamatun mukaan tehdään kun siellä ei tosiaan olla naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii mennä. Portilla Pietari pitää kirjallisen tentin johon voi vastailla sopivasti. Porukkaa on pyrkimässä aika paljon joten voit huijata ottamalla kännykän mukaan ja käyttää vaikka chatGPT:tä (kenttä on yleensä aika hyvä, pidä huolta ettei perikunta heti lopeta liittymää).
Toisessa ulottuvuudessa menet minne käsketään.
En mene. Menen minne minua huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan - taivaassa ei ole ajan käsitettä. Se on niin erilaista todellisuutta kuin nykymaailma, että siksi ihminen ei varmaan oikein pysty hahmottamaan, millainen paikka taivas on.
Paska paikka joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielunvihollisen vastustusta havaittavissa täälläkin. Mutta niinhän se on vähän kaikkialla, missä Jeesus mainitaan.
Aika ikävä asenne sinulla lähimmäisiäsi kohtaan. Tuliko hurskas olo kommentistasi?
Kyllä, minulla pipuli ihan jöpöttää innosta kun saan ajatella helvettiin päätyviä ateisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä taivaassa Raamatun mukaan tehdään kun siellä ei tosiaan olla naimisissa.
Eletään. Ihminen ei mene taivaaseen vaan Jumala tulee taivaasta maan päälle ja luo kaiken uudelleen.
Joten paratiisissa hengaillaan Jumalan kanssa. Aikaa ei enää ole, koska neljättä päivää ei tule.
Tässä kaikki mitä taivaasta löytyy.
1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
6 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
7 Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
8 Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
9 Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
10 Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta.
Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt.
Katso, uudeksi minä teen kaikki
Raamatun mukaan vaikuttaisi, että maa, on sama, mutta eletään ikäänkuin eri todellisuudessa, jossa ei ole aikaa. Koska ei ole aikaa, ei ole myöskään kuolemaa.
Ei. Mielikuvituspaikkaan ei ole menemistä.