Ilmalämpöpumppu kokemuksia
Olen tässä vertaillut muutamaa viilentävää ja lämmittävää ilmalämpöpumppua, mutta käytännön kokemukset kiinnostaisivat. Hakusessa olisi laite noin 110 neliön asuntoon, jossa talvella sähkölämmitys ja kesällä sisälämpö nousee aika helposti. Esimerkiksi Mitsubishin, Daikinin ja Panasonicin malleja on tullut katsottua. Ääni, huollon helppous, sulatukset pakkasella ja viilennyksen teho kiinnostavat erityisesti. Miten paljon teillä on mennyt sähköä kesäkäytössä, jos pumppua on pidetty viilennyksellä vaikka heinäkuun ajan? Entä onko talvella näkynyt oikeaa säästöä sähkölaskussa, jos aiempi lämmitys on ollut pattereilla tai suoralla sähköllä? Kaikki plussat ja miinukset kiinnostavat, varsinkin jos laite on ollut käytössä jo yli vuoden.
Kommentit (84)
Osaan kyllä aivan täysin itse kantaa vastuuni asioista kuten jokaisen aikuisen ihmisen kuuluukin.
Nimettömänä ja ilman nimimerkkiä kun on " hyvä huudella" .
Minusta viini on pahaa. ap