Miksi jotkut naiset eivät meikkaa kasvoja lainkaan?
Sen sijaan he panostavat kynsien ja hiuksien kauneuteen, ja myös vaatteisiin.
Kommentit (170)
No mulla ei ole arkena meikkiä eikä kyllä mitään kynsi- tai hiuslisäkkeitäkään. Tykkäisin meikata maltillisesti arkenakin, mutta oon todennut että käytän sen ajan mieluummin muihin asioihin. Lapset, parisuhde, omasta terveydestä huolehtiminen ja kotityöt menevät meikkaamisen edelle. Vaikka meikkaamiseen menisi vain 10 min päivässä, niin sen ajan käytän mieluummin esimerkiksi venyttelyyn, jumppaan, lapselle lukemiseen tai olohuoneen järjestelyyn.
Yhdessä silmälasimainoksessa oli vähän aikaa sitten "jakkupukunainen", jolla ei ollut juuri meikkiä (?), Hänestä välittynyt kuva oli mielestäni tyly, kopea ja ylimielinen, ehkä vihainenkin. Kasvot olivat aika kalpeat. Mietin, mitä tällä pyrittiin välittämään katsojalle. Itse en toivoisi antavani ympäristööni moista vaikutelmaa.
Ostaako osa meikkejä kaupasta ja käy parturissa ja menevät leipäjonoon? Itse en käy kampaajalla enkä meikkaa, mutta en käy leipäjonossakaan. Ostan niillä rahoilla ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä silmälasimainoksessa oli vähän aikaa sitten "jakkupukunainen", jolla ei ollut juuri meikkiä (?), Hänestä välittynyt kuva oli mielestäni tyly, kopea ja ylimielinen, ehkä vihainenkin. Kasvot olivat aika kalpeat. Mietin, mitä tällä pyrittiin välittämään katsojalle. Itse en toivoisi antavani ympäristööni moista vaikutelmaa.
Et sä sun pelle meikillä paremmalta näytä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa ostaa meikkejä. Hallitus leikkasi 400 euroa pois ansiosidonnaisesta.
Höpö höpö.
Suomalaiset naiset ennemmin syövät rahansa.
Huulipuna, meikkivoide, ripsiväri, luomiväri.
Ei ole paljon. (Paletti sellainen, että yhdellä värillä saa myös siveltimellä vedettyä kulmakarvat.)
Täällä ei vaan viitsitä. Ei viitsi kyllä suurin osa miehistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ostaako osa meikkejä kaupasta ja käy parturissa ja menevät leipäjonoon? Itse en käy kampaajalla enkä meikkaa, mutta en käy leipäjonossakaan. Ostan niillä rahoilla ruokaa.
Olen miettinyt miten muualta tulleilla on rahaa meikkeihin, kun niillä on aina meikit kasvoissa.
Meikit maksaa. Hyvää meikkivoidetta ei saa alle 20 euron.
Eli ostaako osa tollasen meikkivoiteen ja sitten on leipäjonossa ruokaa hakemassa?
No kun ei kiinnosta pätkääkään meikata. Hiukset leikkaan pikkufiskarseilla ja kynnet lakkaan aina välillä.
Olen kuitenkin melko tarkka ulkonäöstäni ja mieheni todella pinnallinen, joten näillä resursseilla pyrin näyttämään mahdollimman hyvältä esim ihonhoidon, treenin, ravinnon ja istuvien vaatteiden sekä loistavan hymyn keinoin.
Nämä muualta tulleet katseli joskus meikkejä Prismassa. Ei mulla ainakaan ole työttömänä niihin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse suomalainen nainen, minusta meikkaus kuuluu itsestäänselvyytenä rutiineihin kuten siisti pukeutuminen ja kampaamokäynnit. Meikkaus on ilo ja parhaiden kasvonpiirteiden korostamista.
Meikit on myyntitykkien luoma keinotekoinen tarve. Naisia on (miesten ) helppo manipuloida.
Miehetkin manipuloitavissa ks. Looksmaxxing ja nämä pick up artistit huijauskursseineen.
Vierailija kirjoitti:
Ei halua huomiota
Hah, huomiota saa ilman meikkiä.
Minä kapinoin meikkejä vastaan. Mulla on jo mies, hän pitää minua kauneimpana aamulla kun herään.
Älkää vaan sanoko, että joku ottaa hiusvärin kampaajalla ja sitten on leipäjonossa ruokaa hakemassa. Moni työtön ei käy parturissa, sillä rahalla ostetaan ruokaa kaupasta.
Minulla on muita kiinnostuksen kohteita elämässä kuin meikkaaminen ja kynsien lakkaus.
Siksi meikkaan harvoin ja laitan kynsilakkaa harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua huomiota
Hah, huomiota saa ilman meikkiä.
Ei saa, vaan tatuoinneilla ja pinkillä tukalla.
Köyhällä ei ole rahaa ottaa hiusväriä kampaajalla, sehän voi maksaa 100 euroa. Sillä rahalla saa ruokaa.
Mulla ei ollut meikkiä edes ensitreiffeillä mieheni kanssa. Mies vaan tuijotti
Ripsiväriä käytän ja kulmat värjään ja nypin, mutta muuten annan olla, koska en ole koskaan onnistunut löytämään edes ammattilaisten avulla sellaisia meikkejä, jotka toimisivat, kun ihoa vaivaa sekä atopia että akne. Siinä kun yrittää pitää nuo ongelmat hallinnassa on aivan riittävästi hommaa.
-Silmät ärtyy (tiedän kyllä, että allergisille olisi omia tuotteita)
-meikkejä on vaivalloista pestä pois
-en viitsi käyttää niihin enempää rahaa kuin nykyisiin harvoihin käyttämiini meikkituotteiisiin