Miten laihtua kun motivaatio on hukassa?
En ole etsimässä mitään nopeaa dieettiä, vaan haluaisin saada pikkuhiljaa pois noin 8 tai 12 kiloa. Viimeisen vuoden aikana arki on ollut aika rikkonaista ja siinä samalla painoa on tullut lisää melkein huomaamatta.
Nyt olo alkaa olla sellainen, että olisi hyvä pudottaa painoa, mutta alkuun pääseminen tuntuu yllättävän vaikealta. Tiedän kyllä periaatteessa, mitä pitäisi tehdä laihtuakseen. Osaan laittaa ihan järkevää ruokaa, kasvikset maistuvat, kävelylenkit tulee hoidettua ja vettä tulee juotua.
Silti käytännössä syön tällä hetkellä liian suuria annoksia ja napostelen vähän väliä -> paino nousee. Varsinkin iltaisin homma karkaa helposti käsistä.
Haluaisin kuulla, miten muut ovat laihtuneet ja saaneet painonpudotuksen käyntiin ilman että koko elämä menee kerralla uusiksi. Auttoiko teillä joku pieni rutiini, ruokapäiväkirja, annoskokojen pienentäminen, liikunnan lisääminen vai jokin ihan muu? Kaipaisin käytännön vinkkejä ja omia kokemuksia siitä, mikä oikeasti auttoi laihduttamiseen?
Kommentit (216)
Legit -sanasta on tullut lasten suusta kuultuna viime viikkoina yliannostus.
Milloin se GROWTH hackathoni alkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliota on vaikeampi muuttaa kuin lisätä liikuntaa joten liikkuisin paljon enemmän.
Mikä olis kaikista tehokkain tapa pudottaa painoa liikunnalla?
Liikunnalla et pudota painoa. Liikunta ehkä lihomisen, kun olet saanut pudotettua.
Liikunta tukee painonpudotusta. Enemmän kannattaisi keskittyä lihasmassan lisäämiseen kuin painon pudotukseen. Kehonkoostumus muuttu, henkinen ja fyysinen vireystaso paranee sekä vaatteet istuu paremmin. Laihuus ei pitäisi olla ihannoitava tila, vaan jämäkkä, ryhdikäs ja riittävä lihaksikas vartalo joka jaksaa kantaa sinut elämtilnteesta toiseen.
Kyllä se ylipaino ihan rehellisesti tappaa. Ei asiaa tarvitse sentään hyväksymään alkaa.
Rytmihäiriöt ja muut pikkuvaivat motivoivat ihmeesti mua.
8-9 kiloa on lähtenyt. Joutaisi pois toinenkin samankokoinen erä.
Painonpudotuksen salaisuus: liikun enemmän, syön vähemmän ja sydämen takia pyrin myös nukkumaan riittävästi.
Joka päivä kunnon lenkki että hiki tulee ja sitten syöt tomaatteja ja jotain terveellistä. Muutos syömiseen ja itten liikuntaa tarpeeksi niin siitä se lähtee.
Ei kun vauhti päälle ja eikun menoksi!
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuulostaa vähän siltä, että sinulla on jo kaikki vastaukset, mutta et vielä halua tehdä niitä ärsyttäviä perusjuttuja. Osaat syödä oikein, osaat liikkua, tiedät annoskokojen olevan pielessä ja tiedät iltasyömisen olevan tapa. Eli ongelma ei taida olla tiedon puute, vaan se, että arki on lähtenyt lipsumaan ja nyt se pitäisi myöntää itselle ilman selityksiä.
Laihdutin 25 kg useita vuosia sitten, olen pitänyt painon noissa lukemissa. Söin päivän pääaterian silloin ja nyt illalla 21:n jälkeen. Italiassa ja Ranskassa ei ole tällaista Suomen kaltaista ylipaino-ongelmaa, vaikka illalla syödään runsaasti. Kyllä ne kilot kertyvät energiapitoisista välipaloista ja liikkumattomuudesta.
Tosi hyvältä näyttää Suomen tulevaisuus tätä ketjua lukiessa
Suosio laski kun sensuuri kasvoi.
Ei ollut naamakirjaa tiktokkia ym
Milloin se GROWTH hackathoni alkaa?
Niin moni on nykyään ihan pihalla painonhallinnasta. Kun on oikea ruokavalio ja rytmi, saa aina syödä mahan täyteen, ei tee mieli napostella, ei tarvitse laskea kaloreita, ei raataa lenkillä tai salilla. Aloita vaikka lukemalla(YouTube) verensokerin vaikutuksesta. Aina kun on verensokeri koholla, on insuliinia. Insuliini on varastoiva hormoni, sen aikana on mahdoton laihtua. Pätkäpaasto, vhh ja lihaskuntoharjoittelu. Siihen tottuu ja siitä alkaa tykkäämään ajan kanssa. Vanha kunnon kalorivajehöpötys on vain hetken huumaa ja kohta tulee korkojen kanssa takaisin. Nyt pihviä ostamaan ja kahvakuula viuhumaan.
Miten sä peset hampaat kun on motivaatio hukassa? Tai käyt suihkussa? Tai yhtään mitään?
Hugo-peliohjelma pyöri telkkarissa
Muutama tunti kävelyä päivässä. Ja jätin naposteltavat, juustot ym. ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Muutama tunti kävelyä päivässä. Ja jätin naposteltavat, juustot ym. ostamatta.
Napostelu pitääkin lopettaa, mutta ei suinkaan hyvää ravintoa niin kuin juustoa.
Luulisi Oman terveyden olevan aika hyvä motivaatio laihduttamiseen ? ! 😳😳
You can't out-train a bad diet.