Naispotilas pelkäsi miespotilaiden keskellä Jorvin sairaalassa
Kommentit (148)
Olin Jorvin sairaalassa pari vuotta sitten. Sekahuoneet. Yhden hengen huoneissa oli värillisiä naisia.
Onko kukaan nähnyt, että esim somalinaista laitettaisiin samaan huoneeseen miesten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Akka olisi pitänyt jättää käytävälle, niin homma olisi ollut ok?
Olisin mielummin käytävällä hoitajien valvovan silmän alla kuin yksin ukkojen kanssa jossain huoneessa.
Miten ennen oli naisten- ja miestenosastoja? Ja nyt ei saisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Olin Jorvin sairaalassa pari vuotta sitten. Sekahuoneet. Yhden hengen huoneissa oli värillisiä naisia.
Onko kukaan nähnyt, että esim somalinaista laitettaisiin samaan huoneeseen miesten kanssa?
Ei ole. Heille on eri säännöt.
Huone sataviis, tule sinne siis.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet on paljon hankalampia hoidettavia. Näin halutaan tasoittaa tilannetta.
Päivystysyössä Treelta nukkui kummatkin sekaisin. Ja lähekkäin. Paperi välissä. Muilla osastoilla oli pääsy vapaasti huoneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Somppuperhe nostaisi äläkän.
Ne nyt älämölyää aina.
Vierailija kirjoitti:
Huone sataviis, tule sinne siis.
Saavu.
Toivottavasti nämä traumatisoituneet miehet saavat laadukasta terapiaa,ja tuntuvat korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, toki osa raiskaajista naispotilaista on raiskauksen jälkeen kuollut ennenkuin suomen hidas oikeuslaitos on ottanut asiaa käsittelyyn. Sairaalassa tietty on monin tavoin sairaita henkilöitä. Raiskaus on voinut myötävaikuttaa naisen kuolemaan ja nopeuttaa sitä.
Jotenkin älytöntä että niitä huoneita olisi niin vähän tyhjänä että ei voisi jaotella tänne miehet ja tänne naiset. Minusta se jopa helpottaisi hoitajien työtä.
Sä nyt jatkat tätä raiskaussatuilua. Eli tiedottomia, kuolleita tai muuten vain rikosilmoitust tekemättä. Eli sinä tiedät, kukaan muu ei.
En ole tuo kenelle vastaat, mutta esimerkiksi Iso-Britannian sairaaloissa tapahtuu paljon raiskauksia. Suomen sairaaloista en ole nähnyt tilastoja, mutta jos Suomessa on paljon matalammat luvut, se johtunee siitä, ettei raiskauksille otollisia tilanteita pääse niin usein tapahtumaan. Ja siitä pitäisi pitää huolen, ettei jatkossakaan pääse.
En minäkään tuntemiani miehiä pelkää, enkä keskellä päivää vastaantulevia miehiä, mutta valitettavasti se ei tuntemattomista aina päälle näy, kuka on normaali ja kuka vaarallinen. (Tiedän, tiedän, ei se aina näy tutuistakaan. Mutta vieläkin vähemmän tuntemattomista.) Minulla ei ole luojan kiitos mitään raiskauskokemuksia, mutta silti olen elämäni aikana tullut ahdistelluksi esimerkiksi bussipysäkillä, hississä ja kattoremonttia tekevän miehen toimesta (?!).
Sairaaloissa on potilaina ties minkälaista tallaajaa, ja potilaita kuuluu suojella. Eikä ole pelkästään siitä kyse, että naisten ei pitäisi joutua tuntemattomien miesten keskelle nukkumaan. Tuntemattomien aikuisten ei tietenkään pidä päästä käsiksi lapsipotilaisiin. Ja erityisiä riskejä aiheuttavat potilaat pitäisi eristää myös miespotilaista. Esimerkiksi minun isoisäni joskus joutui sairaalassa jonkun psykoottisen narkkarin pahoinpitelemäksi. Onneksi tuli vain mustelmia, mutta kova pelko siitä jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja entä jos toinen potilas on lesbo? oisko sekin pelottavaa? ja homo ei.
Mies on isompi ja vahvempi kuin nainen.. 76v nainen voi olla jo aika heiveröinen ja oikeasti pelätä.
Jos mies on isompi ja vahvempi kuin nainen, niin eihän naisilla pitäisi olla mitään asiaa esim. sotilaaksi, poliisiksi tai pelastajaksi. Vai meneekö homma niin, että yleistetään sukupuolet aina silloin kun naisille sopii ja siirretään maalitolppia siten, että puhutaankin yksilöistä aina kun se on naisten edun mukaista?
Kyllä minä karhun ottaisin samaan huoneeseen ennemmin kuin miehen
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran miehet haluavat vain 25v instabimboja, niin mitä jollain mummolla on pelättävää?
Monet naiset palstalla kertovat, että miehillä on kovat kriteerit. Voivatko nämä molemmat olla totta yhtä aikaa?
Ei sinun tarvitse kuin lukea vähän sotahistoriaa, niin sinulle selviää, että raiskaajilla ei ole usein ollenkaan kovat kriteerit. 90-vuotias mummokin kelpaa sairaan yksilön alistettavaksi ja kidutettavaksi.
Ja onpa sinulla kummallinen olettamus, että vain "mummot" joutuvat sairaalahoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt, että esim somalinaista laitettaisiin samaan huoneeseen miesten kanssa?Ei ole. Heille on eri säännöt.
Olin kerran useita vuosia sitten Itä-Helsingissä Nordean pankkikonttorissa jonottamassa, ja erään toisen jonottajan vuoronumeron tullessa kohdalle paljastuikin, että hunnutettua naista olisikin ollut palvelemassa ns. miespuolinen pankkineiti. No siitähän syntyi suuri poru ja älämölö, ja naista palvelemaan vaihdettiin nainen. Tämä tarina on tosi. Sitä irvokasta näytelmää seurasivat kaikki pankissa vuoroaan odottelevat silloiset asiakkaat päätään puistellen.
Vierailija kirjoitti:
Minkäs mies sille voi, että on peniksensä vietävänä kuin tahdoton robotti.
Muista taas seuraavassa ketjussa sitten itkeä kuinka paljon naisvihaa Suomessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja entä jos toinen potilas on lesbo? oisko sekin pelottavaa? ja homo ei.
Mies on isompi ja vahvempi kuin nainen.. 76v nainen voi olla jo aika heiveröinen ja oikeasti pelätä.
Jos mies on isompi ja vahvempi kuin nainen, niin eihän naisilla pitäisi olla mitään asiaa esim. sotilaaksi, poliisiksi tai pelastajaksi. Vai meneekö homma niin, että yleistetään sukupuolet aina silloin kun naisille sopii ja siirretään maalitolppia siten, että puhutaankin yksilöistä aina kun se on naisten edun mukaista?
Ei minulla ainakaan ole mitään vaikeuksia myöntää, että hyvin harva nainen - sotilas, poliisi tai pelastaja - on yhtä vahva kuin mieskollegansa. Näillä aloilla on kyllä myös naisille sopivia rooleja.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta feministit halusivat naiset armeijaan ja valvomaan miesten touhuja vapaaehtoisina. Mielestäni valvonnasta voi puhua, koska miehet ovat saaneet rikostuomioita puheista, mutta en tiedä yhtään tapausta, missä nainen olisi saanut rikostuomiota varusmiehen kuunneltua naisen puheita. Kuka on siis riski ja kenelle?
Olihan se aikamoinen kokemus kesällä olla kaksi yötä päivystysosastolla. Huone täynnä vanhuksia, hourailivat ja se kusen ja paskan käry oli jotain uskomatonta. Osastolla oli kolme potilasvessaa ja aina oli kuset pitkin reunoja ja lattioita. Paskavaipat haisi käytävien roskiksissa. Toisena iltana kärräsivät oksentevan miehen meidän huoneeseen. Kerkesi paskoa ja oksentaa muutaman tunnin siellä huoneessa kunnes joku hoitaja hoksasi että olisikin pitänyt viedä eristyshuoneeseen. Että en minä siellä oloani turvattomaksi tuntenut mutta hitto että oli epämukavaa. Ja eipä se mikään hotelli olekaan.
Jos kerran miehet haluavat vain 25v instabimboja, niin mitä jollain mummolla on pelättävää?
Monet naiset palstalla kertovat, että miehillä on kovat kriteerit. Voivatko nämä molemmat olla totta yhtä aikaa?