Ettekö te voi tajuta, että ne kauppojen perheparkkipaikat kuuluu perheille
Taas oli kaikki paikat käytössä ja ei ollut perheiden autoja ne.
Voi älytön!
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä ketjun ääliöt parkkeeraa myös invapaikoille.
Invapaikoille pysäköidään poliisin myöntämällä luvalla, perheparkkia ei periaatteessa ole edes olemassa, mutta invapaikat on ja tulee sakko jos ei ole invamerkkiä
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ketju:) Muutamalla takatukka kireällä, mutta muuten juu.
Ap tiesi, mistä narusta vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä ketjun ääliöt parkkeeraa myös invapaikoille.
Invapaikoille pysäköidään poliisin myöntämällä luvalla, perheparkkia ei periaatteessa ole edes olemassa, mutta invapaikat on ja tulee sakko jos ei ole invamerkkiä
Tämähän ei mene jakeluun palstamammoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tieliikennelaissa perhepaikkoja.
Mutta kaupoilla on.
”Kauppiaat” haluaa olla kohteliaita, mutta ei se sitä tarkoita että minun pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tieliikennelaissa perhepaikkoja.
Ei olekkaan, mutta uunokin tajua nähdessään parkkipaikalla merkin että on perhe parkki
Jolle saa pysäköidä kuka vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varokaa perheparkkia ilman todellista syytä käyttävät. Jotkut sabotoi nimittäin autoja kun tämän huomaavat.
No siitä ei kannata jäädä kyllä kiinni sitten. Toisen omaisuuden vahingoittaminen on laitonta. Toisin kuin perhepaikalle pysäköinti yksinään.
No sh*t scherlock?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Jos tarvitset enemmän tilaa, niin pysäköit johonkin sivummalle, missä sitä on.
Ei minunkaan auto mahdu aina lähimpään tyhjään ruutuun. Yhdessä paikallisessa parkkihallissa ei mahdu yhteenkään ruutuun. En siis pysäköi siellä. Problem solved.
Se on joku ihme luonnon laki kun olet ajannut autosi jonnekin sivummalle ja kun tulet takaisin niin eikö joku ole tunkenut sen kotteronsa ihan kylkeen.😂
Kaikilla oikeesti-huonojalkaisilla ei ole invakorttia. Joten kyllä, pysäköin mahdollisimman lähelle ovea. Sun Jorma-Kyllikki jaksaa kyllä kävellä sinne autolle. Joten tällänen valivali-lumihiutalejankkaus on turhaa. Kiitos ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
No tämä just. Tajutaan kyllä, mutta kun ei kiinnosta. Koska MINÄ MINÄ MINÄ!
Valtaosa nykyihmisistä on sairaalloisen itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla oikeesti-huonojalkaisilla ei ole invakorttia. Joten kyllä, pysäköin mahdollisimman lähelle ovea. Sun Jorma-Kyllikki jaksaa kyllä kävellä sinne autolle. Joten tällänen valivali-lumihiutalejankkaus on turhaa. Kiitos ja näkemiin.
Pysäköi vaan.
Kyllä se Jorma-Kyllikki oppii varomaan parkkipaikalla ja kävelemään reuhomatta joka suuntaan, kun vanhempansa vaivautuvat opettamaan eivätkä mene sieltä, mistä se aita on aina matalin.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän se olet uliuli. Minä minä minä ja minun huono jalka. Hanki rollaattori tai tilaa ruokas kotiin.
Kerran pääsin lukemaan huulilta, kun olin juuri peruuttanut tuollaiseen parkkiruutuun. Olen 55v mies. Viereiseen oli kurvaamassa joku nuori kenokaula ja selvästi sanoi, että mitä vittua tuo parkkeeraa tuohon. Vaimoni nousi takapenkiltä vauvan kopan kanssa ja astuin itsekin ulos autosta. Odotin niin kauan että kenokaula pääsi autostaan ulos ja kysyin, että olikos sinulla äsken joku ongelma, kun silmäilit minua niin pahasti ja selvästi sanoit, että mitä vittua tuo parkkeeraa tuohon? Eipä poitsu uskaltanut sanoa mitään vaan luikki kauppaan.
Kenokaula on siis nuori tai nuorehko tyyppi, joka ajaa autoaan sellaisessa asennossa, että makaa puoliksi keskikonsolin päällä ja pää on taustapeilin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi esimerkki siitä, miten lapsivihamielisyys ilmenee Suomessa.
Perheille varattu paikka - "Ei kun kyllä mä nyt otan tämän, sun Pirkko-Petteris osaa kyllä kävellä. Ja oikeastaan tarviiko sitä edes tuoda kauppaan? Pysykööt kotona."
Käykää Lidlissä, siellä on varattu kaikille hyvät ruudut, joissa jokaisen auton välissä on merkittynä ylimääräinen kaistale. Ylipäätään ruudut voisi olla leveämpiä, niin ei tarvisi kolhia muiden eikä omaa autoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka käyttää perhepaikkaa ilman että on lapsia mukana on itsekäs. Kauppa määrittää millaisia parkkipaikkoja se asiakkailleen tarjoaa. Jos he haluavat huomioida perhepaikoilla lapsiperheet ja heidän erityistarpeensa, ei siihen ole muilla nokan koputtamista. Lapsien kanssa liikkuvat tarvitsevat turvallisen kulkuväylän kauppaan ja riittävän tilavat ruudut. Kyse ei ole siitä, etteikö onnistuisi kauempaakin mutta kauppa on halunnut näin huomioida tietyn asiakasryhmän ja hyvä niin.
Kauppa voi huomioida jotkut ryhmät, mutta se ei velvoita muita ryhmiä mihinkään.
Jos ei kelpaa kaupan säännöt, asioi muualla. Lapsiperheet on kaupalle tärkeä asiakasryhmä ja ostavat laajasti kaikkien osastojen tuotteita.
Ei ne perheparkit mitään sääntöjä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.
Huonojalkaiset voi hakea invaparkkilupaa.
Ei sitä sillä.perusyeella vielä saa. Pitää olla lähes liikuntakyvytön tai todella painava muu syy että saa edes lääkärintodistuksen sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi esimerkki siitä, miten lapsivihamielisyys ilmenee Suomessa.
Perheille varattu paikka - "Ei kun kyllä mä nyt otan tämän, sun Pirkko-Petteris osaa kyllä kävellä. Ja oikeastaan tarviiko sitä edes tuoda kauppaan? Pysykööt kotona."
Ja sinä ääliövanhempana omalta osaltasi ruokit sitä "lapsivihamielisyyttäsi" mm. vähättelemällä muiden syitä parkkeerata mahdollisimman lähelle liikkeen sisäänkäyntiä.
Sinä voit yhtälailla tilata ostoksesi kotiin, jos noin kovasti häiritsee muiden ihmisten olemassaoloa ylemmyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa perheparkkia ilman todellista syytä käyttävät. Jotkut sabotoi nimittäin autoja kun tämän huomaavat.
Se on silloin sabotööri joka syyllistyy rikokseen on velvoitettu korvaamaan aiheuttamansa vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Kuules IrmeliPertti. Sille sun jalalle tekee hyvää liikunta, niinhän se lääkärikin varmaan ohjeisti, kun et invalupaa saanut.
On minulla perhe. En vain saa tavata heitä. Mutta perhe löytyy joten voin käyttää perheparkkia.