Ettekö te voi tajuta, että ne kauppojen perheparkkipaikat kuuluu perheille
Taas oli kaikki paikat käytössä ja ei ollut perheiden autoja ne.
Voi älytön!
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla oikeesti-huonojalkaisilla ei ole invakorttia. Joten kyllä, pysäköin mahdollisimman lähelle ovea. Sun Jorma-Kyllikki jaksaa kyllä kävellä sinne autolle. Joten tällänen valivali-lumihiutalejankkaus on turhaa. Kiitos ja näkemiin.
Itsehän se olet uliuli. Minä minä minä ja minun huono jalka. Hanki rollaattori tai tilaa ruokas kotiin.
Mikset itse tilaa ruokaa kotiin ? Miksi pitää ne kakarat sinne kauppaan ottaa mukaan huutamaan ja juoksemaan ?
Jos ja kun invapaikat on täynnä niin pysäköin perhepaikalle. Ne on sen verran leveitä, että mahdun pyörätuolin kanssa kulkemaan kun sijoitan auton oikeaan reunaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.
Huonojalkaiset voi hakea invaparkkilupaa.
Siihen on tietyt kriteerit ja sitten vielä lääkäri päättää. Minä en saanut vaikka ovat rollaattoria tyrkyttäneet, rollaattorin otan jos joskus saan sen invaluvan
Toinen huonojalkainen. On kyynärsauvat ja rolla. Lääkäriltä kysyin. Ei edellytyksiä. Terveen näköiset ihmiset pysäköi niille. Ehkä on perheenjäseniä tms mutta kai sydän/keuhkot/ syöpä oikeuttaa.
Ei silti, pärjään kyllä, yritän etsiä ostoskärrykatoksen läheltä paikan, saa sen helposti palautettua.
Aina tilaisuuden tullen pysäköimme invapaikalle. Puolisoni liikkuu melko reippaasti huitoen valkoisella kepillä maata. Invakorttikin hänellä on mutta monesti pienellä paikkakunnalla huonojalkaiset vievät invapaikat ilman invakorttia.
Täällä kaupungissa valkoisen kepin kanssa kulkevat jalan tuossa 1,5 kilometrin päässä kaupassa avustajan kanssa. Eivät ole ajokorttia saaneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka käyttää perhepaikkaa ilman että on lapsia mukana on itsekäs. Kauppa määrittää millaisia parkkipaikkoja se asiakkailleen tarjoaa. Jos he haluavat huomioida perhepaikoilla lapsiperheet ja heidän erityistarpeensa, ei siihen ole muilla nokan koputtamista. Lapsien kanssa liikkuvat tarvitsevat turvallisen kulkuväylän kauppaan ja riittävän tilavat ruudut. Kyse ei ole siitä, etteikö onnistuisi kauempaakin mutta kauppa on halunnut näin huomioida tietyn asiakasryhmän ja hyvä niin.
Kauppa voi huomioida jotkut ryhmät, mutta se ei velvoita muita ryhmiä mihinkään.
Jos ei kelpaa kaupan säännöt, asioi muualla. Lapsiperheet on kaupalle tärkeä asiakasryhmä ja ostavat laajasti kaikkien osastojen tuotteita.
Ei ne perheparkit mitään sääntöjä ole.
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin mitään sääntöjä eivät ole myöskään stop-merkit, liikennevalot tai nopeusrajoitukset. No nyt selvisikin, miksi saamme lukea onnettomuuksista päivittäin.
Ymmärrätkö mitä eroa on lakiin kirjatulla säännöllä ja kauppojen omilla säännöillä?
"Ymmärrätkö mitä eroa on lakiin kirjatulla säännöllä ja kauppojen omilla säännöillä?"
Ymmärrätkö sinä, mitä yhteistä niillä on?
Niillä on se yhteistä, että molemmat on tehty ihan syystä.
Älä selitä vaan kerro ymmärrätkö mitä eroa on lakiin kirjatulla säännöllä ja kaupan omalla säännöllä?
Pakkohan tuo oli sulle selittää, kun se ei pelkkänä kysymyksenä olisi tuolla kapasiteetillasi sulle avautunut.
Kyllä, minä ymmärrän ilman selittämistäkin. Toisin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla oikeesti-huonojalkaisilla ei ole invakorttia. Joten kyllä, pysäköin mahdollisimman lähelle ovea. Sun Jorma-Kyllikki jaksaa kyllä kävellä sinne autolle. Joten tällänen valivali-lumihiutalejankkaus on turhaa. Kiitos ja näkemiin.
Itsehän se olet uliuli. Minä minä minä ja minun huono jalka. Hanki rollaattori tai tilaa ruokas kotiin.
Mikset itse tilaa ruokaa kotiin ? Miksi pitää ne kakarat sinne kauppaan ottaa mukaan huutamaan ja juoksemaan ?
Mikset sinä tilaa ruokaa kotiin, jos kerran jalkasi on niin kamalan huono? Yhtä suuri oikeus niillä perheillä ja "kakaroilla" on käydä kaupassa kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältähän se varsinainen neropatti löytyi.
Saman kysymyksen voi esittää ihan jokaiselle kauppaan tulijalle: Mikset itse tilaa ruokaa kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka käyttää perhepaikkaa ilman että on lapsia mukana on itsekäs. Kauppa määrittää millaisia parkkipaikkoja se asiakkailleen tarjoaa. Jos he haluavat huomioida perhepaikoilla lapsiperheet ja heidän erityistarpeensa, ei siihen ole muilla nokan koputtamista. Lapsien kanssa liikkuvat tarvitsevat turvallisen kulkuväylän kauppaan ja riittävän tilavat ruudut. Kyse ei ole siitä, etteikö onnistuisi kauempaakin mutta kauppa on halunnut näin huomioida tietyn asiakasryhmän ja hyvä niin.
Kauppa voi huomioida jotkut ryhmät, mutta se ei velvoita muita ryhmiä mihinkään.
Jos ei kelpaa kaupan säännöt, asioi muualla. Lapsiperheet on kaupalle tärkeä asiakasryhmä ja ostavat laajasti kaikkien osastojen tuotteita.
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin mitään sääntöjä eivät ole myöskään stop-merkit, liikennevalot tai nopeusrajoitukset. No nyt selvisikin, miksi saamme lukea onnettomuuksista päivittäin.
Ymmärrätkö mitä eroa on lakiin kirjatulla säännöllä ja kauppojen omilla säännöillä?
"Ymmärrätkö mitä eroa on lakiin kirjatulla säännöllä ja kauppojen omilla säännöillä?"
Älä selitä vaan kerro ymmärrätkö mitä eroa on lakiin kirjatulla säännöllä ja kaupan omalla säännöllä?
Pakkohan tuo oli sulle selittää, kun se ei pelkkänä kysymyksenä olisi tuolla kapasiteetillasi sulle avautunut.
Et tunnu ymmärtävän. Kerro meille mikä ero on lakiin kirjatulla säännöllä ja kaupan omalla säännöllä? Etkö tiedä vai mikset vastaa?
Ilmiantakaa rasistiset kommentit.
Parkkeeraan niihin, koska autossani on pitkät ovet ja muutenkin mukava parkkeerata iso amerikanrauta lapsiperheparkkiin. Ja siksi tietysti kun ei kiinnosta ja se ei ole laitonta
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun invapaikat on täynnä niin pysäköin perhepaikalle. Ne on sen verran leveitä, että mahdun pyörätuolin kanssa kulkemaan kun sijoitan auton oikeaan reunaan.
Ketjun lapsiperheiden mielestä sinä teet väärin.
Katsos kun perheparkki on vain perheille.
Ja ketjun aloittaja määrittelee sen, mikä on perhe.
Muttei kerro määritelmää muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tunnu ymmärtävän. Kerro meille mikä ero on lakiin kirjatulla säännöllä ja kaupan omalla säännöllä? Etkö tiedä vai mikset vastaa?
Miten niin en vastaa? Kysyit: "Ymmärrätkö mitä eroa on lakiin kirjatulla säännöllä ja kauppojen omilla säännöillä?"
Vastasin siihen myöntävästi.
Jos sinä et sitä ymmärrä, niin en todellakaan tiedä, miten saisin sen sulle ymmärrettävästi kerrottua, kun ottaa huomioon, että teet outoja johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältähän se varsinainen neropatti löytyi.
Saman kysymyksen voi esittää ihan jokaiselle kauppaan tulijalle: Mikset itse tilaa ruokaa kotiin?
No älä ihmettä.
Jokainen tulosta haluava kauppias varaa liikkeensä eteen riittävän määrän leveitä parkkipaikkoja premiumluokan autoille kuten Audeille, Bemareille ja Mersuille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lasten takia kotiin jäädä kymmeneksi vuodeksi! Hulluko olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sinä tilaa ruokaa kotiin, jos kerran jalkasi on niin kamalan huono? Yhtä suuri oikeus niillä perheillä ja "kakaroilla" on käydä kaupassa kuin sinulla.
Katsos kun aikuiset ihmiset ei juokse ja huuda kaupassa, harvemmin tönivät muita ihmisiä niillä pikku kärryillä. Jos lapset ei osaa käyttäytyä eivätkä osaa edes parkkipaikalla kulkea heidän paikka ei ole missään muualla kuin kotona tai lähipuistossa, silloinkin vain siinä tapauksessa ettei pidä ylittää auto tietä, alla oleva teksti koskee myös liiketiloja
"Yleisen järjestyksen häiritseminen ja turvallisuuden vaarantaminen
Yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty:
1)metelöimällä ja muulla vastaavalla tavalla;
2)toistuvilla uhkaavilla eleillä, hyökkäävillä liikkeillä, suullisesti esitetyillä uhkailuilla ja muulla vastaavalla, pelkoa herättävällä uhkaavalla käyttäytymisellä;
3)ampumalla, heittämällä esineitä tai muulla vastaavalla tavalla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 17-v kaksospojat ja minä varmaan täytetään nuo perhepaikan ehdot? Entä kun ovat 18v? Tai 21v? Jos tulevat kanssani kauppaan? Tai jos vain toinen tulee? Olemmeko silloin perhe?
Tarvitsetko ex- mieheni takapenkille istumaan? Entä hänen nykyisen vaimonsa?
Olet lapsellinen
Totta, hänellä on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun aikuiset ihmiset ei juokse ja huuda kaupassa, harvemmin tönivät muita ihmisiä niillä pikku kärryillä. Jos lapset ei osaa käyttäytyä eivätkä osaa edes parkkipaikalla kulkea heidän paikka ei ole missään muualla kuin kotona tai lähipuistossa, silloinkin vain siinä tapauksessa ettei pidä ylittää auto tietä, alla oleva teksti koskee myös liiketiloja
"Yleisen järjestyksen häiritseminen ja turvallisuuden vaarantaminen
Yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty:
1)metelöimällä ja muulla vastaavalla tavalla;
2)toistuvilla uhkaavilla eleillä, hyökkäävillä liikkeillä, suullisesti esitetyillä uhkailuilla ja muulla vastaavalla, pelkoa herättävällä uhkaavalla käyttäytymisellä;
3)ampumalla, heittämällä esineitä tai muulla vastaavalla tavalla."
Sano vain, että vihaat lapsia. Asian voi myös myöntää ihan suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta rotanperseen vertaa mitä ap on mieltä. Kauppa ei ole vielä koskaan kehdannut hätistää minua perhepaikalta pois, ei niitä taatusti edes kiinnosta kuka perhepaikalle auton jättää. Jätän jatkossakin jos invapaikka on varattu.
Miksi en sitten tilaa kotiin? No siksi kun fysioterapia on siellä kauppakeskuksessa ja sinne minulla on matka, sieltä sitten vielä apteekkiin ja ruokaostokset hoituu samalla. Ei minulla ole ylimääräisiä euroja heittää kotiinkuljetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittaja laittoi aloituksen saadakseen kinaamiseen monen sivun pituiseksi. Tais onnistua :)