Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te voi tajuta, että ne kauppojen perheparkkipaikat kuuluu perheille

Vierailija
13.05.2026 |

Taas oli kaikki paikat käytössä ja ei ollut perheiden autoja ne. 

Voi älytön!

Kommentit (287)

Vierailija
261/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuja syrjivä käytäntö. Ei jatkoon. Jokainen pysäköi vapaaseen ruutuun makunsa mukaan. Inva- ja taksipaikat poikkeuksena.

Ahaa, siitä kenkä puristaa. Tämän keskustelun öyhöttäjiä harmittaa se, että lapsia hankkineilla on "erityisoikeuksia". Moni heistä inhoaa perheitä jo valmiiksi, niin pitäähän sitä sitten uida vastavirtaan.

Vierailija
262/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun invapaikat on täynnä niin pysäköin perhepaikalle. Ne on sen verran leveitä, että mahdun pyörätuolin kanssa kulkemaan kun sijoitan auton oikeaan reunaan.

Ketjun lapsiperheiden mielestä sinä teet väärin.

Katsos kun perheparkki on vain perheille.

Ja ketjun aloittaja määrittelee sen, mikä on perhe.

Muttei kerro määritelmää muille.

Ei kiinnosta rotanperseen vertaa mitä ap on mieltä. Kauppa ei ole vielä koskaan kehdannut hätistää minua perhepaikalta pois, ei niitä taatusti edes kiinnosta kuka perhepaikalle auton jättää. Jätän jatkossakin jos invapaikka on varattu. 

Miksi en sitten tilaa kotiin? No siksi kun fysioterapia on siellä kauppakeskuksessa ja sinne minulla on matka, sieltä sitten vielä apteekkiin ja ruokaostokset hoituu samalla. Ei minulla ole ylimääräisiä euroja heittää kotiinkuljetukseen.

Ei oikeasti kukaan lapsiperheellinen näe tuossa mitään väärää, kunhan vain joku älypuuttoprovokaattori ymmärtää tahallaan väärin.

Joojoo, onpa kyllä jännä, että kukaan ei ole keskustelussa tosiaan erikseen maininnut, että kyllä sinne lapsiperheparkkiin on ihan okei pysäköidä vaikkapa juuri sinun kaltaisessasi erikoistapauksessa.

Tässä nyt kuitenkin keskustellaan asiasta yleisellä tasolla.

Sehän tässä on koko ajan ollut se lapsiperheiden vanhempien argumentti että "perhepaikka on vain perheille".

Sillehän tämä koko keskustelu perustuu.

Mielestäsi ne ei ole perheille? Voisitko sitten selittää miksi niitä sanotaan perheparkeiksi? Ihan huvin vuoksiko vaan?

Täytyy olla taivaan taukki, jos ei kykene ymmärtämään minkä takia lapsiperheille on varattu leveämmät paikat.

Eli mielestäsi liikuntarajoitteinen henkilö ei saa pysäkoidä perhepaikalle?

Niin kuin huomaat ei saa ! Ne on vain hyvin liikkuville lapsiperheille ei kenellekään muulle. Huonosti liikkuvat osaa väistää autoja, mutta nämä nykyajan lapset ei kun ei niille voi edes opettaa sitä eikä voi rajoittaa kävelemään parkkipaikalla kun siellä voi juosta. Ja jos on 10 perheparkkia vapaana ja sinä huonojalkainen olet yhden itsellesi mennyt ottamaan, niin se lapsiperhe olisi voinut haluta just siihen paikalle ei siihen viereen eikä niihin yhdeksään muuhun 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suuri perhe. Äiti 88 v, isä 86v. Tytär 42 v ja kaksi poikaa 38 ja 36 v. Lapsenlapsiakin iso liuta, joten luonnollisesti nuo ovat minun parkkipaikkoja.

Ehe ehe. Ai että olet hauska! Käytätte varmaan keskenänne myös turvaistuimia ja työntelette toisianne rattaissa?

Jutuista päätellen en olisi tästä yllättynyt. Varmaan tutitkin vielä käytössä.

Vierailija
264/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe se on sinkkukin ja jenkki mahtuu paremmin ruutuun.

Vierailija
265/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan tullut mitään sanomaan, ei taida ketään kiinnostaa. 

Vierailija
266/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako perheellinen ihminen käyttää kaupan sinkkukoria?

Vierailija
267/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on perhe. Mies ja kaksi lasta ja kolme lastenlasta. Kun käyn ostamassa mökkiruokia koko joukolle, niin emmekö miehen kanssa saa siis pysäköidä perhe paikalle? Vaikka ostamme isolle perheelle välillä jopa kahden kärryn verran. Pitääkö tuon koko perheen olla mukana? Tähän asti olen ajatellut, että perhe tekee niin isoja ostoksia, että niiden kantaminen parkkihalli toiseen päähän on hankalaa. Ja siksi siinä on ne perhepaikat. 

Eikö niistä ostoksia voi viedä kärryssä autolle asti?

Ai hitsi, kukaan ei ole kertonut että niinvoi tehdä

Vierailija
268/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysäköin Audin just siihen mihin itseäni huvittaa.

Ja mää murjon joka Audin joka on pysäköity väärään paikkaan jos mua huvittaa.

Ne renkaan kuvat siinä etumaskissa tarkoittaa, että kuski on jotenkin vajaa mutta ei niille taida olla omia merkittyjä paikkoja.

Vierailija
269/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako perheellinen ihminen käyttää kaupan sinkkukoria?

Mä ainakin käytän, vaikka olen monilapsisesta perheestä ja itsellänikin on useampi! Ei kiinnosta rotanprseen vertaa, mitä joku on siitä mieltä. Kauppa ei ole koskaan kehdannut pakottaa mua käyttämään ostoskärryjä tai sanoa mitään muutakaan, ei niitä taatusti edes kiinnosta kuka sinkkukoreja käyttää.

Vierailija
270/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheettömän perheparkkiin parkkeeraaminen on yhtä typerää kuin polttomoottoriauton parkkeeraaminen sähköauton latauspaikalle. Tai sähköauton parkkeeraaminen latauspaikalle lataamatta autoa.

Minulla on tapana pitää autoani juuri tuossa sähköauton latauspaikalla vaikka ei ole tarkoitustakaan ladata. Ei tarvitse laittaa edes kiekkoa ikkunaan.

Vierailija
271/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ennen selvittiin ilman perheparkkeja, ai niin, lapset kasvatettiin. Nykyään ei vanhemmat viitsi yhtään katsoa lastensa perään, ei edes sen vertaa ettei kolhi jonkun autoa. 

Vierailija
272/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että perheettömien autoja on usein kolhittu toisen auton ovilla, lapsien kuljetus kärryillä yms. niin ovat siksi ryhtyneet käyttämään noita perheparkkipaikkoja. Itse jätän perheparkkipaikat, vammaisten parkkiparkkipaikat rauhaan niin kauan kun tavallisia parkkiruutuja riittää minunkin käyttööni.  Toisaalta ei tuo perheparkkiruutujen tai vammisten parkkiruutujen vieminen mielestäni ole lähellekään niin röyhkeä temppu verrattuna siihen, että jotkut ihmiset tukkivat yhdellä autollaan kaksi tavallista parkkiruutua, mikä on onneksi hyvin harvinaista nykyään.

Vierailija
273/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkkeeraan sinne, missä ei ole ahdasta. Uusi auto, en halua siihen kolhuja tai naarmuja. Sori siitä.

Minä myös ja jos joudun parkkeeraamaan tavalliselle paikalle katson, onko viereisissä autoissa lastenistuimia takapenkillä. Jos on otan varmuuden vuoksi kuvan autoista.

Vierailija
274/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten autosta voi päätellä mikä on perheen auto ja mikä ei?

Vierailija
275/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi kyllä, että aikuisille ihmisille on tämäkin näin kohtuuton pyyntö. 

Kummasti se minäminä onkin kaikesta jeesustelusta huolimatta onkin ihan ok, jos sillä muutaman askeleen säästää. 

Vierailija
276/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuka haluaisi parkkeerata perhepaikalle. Siellä kun asioi ne maailman isoimmat katumaasturit ja maailman hitaimmat (nais)kuskit. Lisäksi perhepaikkojen ihmiset isoine kärryineen on iso riski, joko lapset tai kärryt karkaa käsistä ja kolhii autot (ellei lapset riuhdo ovia auki tätä ennen). Lisäksi lapsilaumat pörrää autojen väleissä ja vanhemmat huutaa perässä. Ei kiitos. Vien autoni mahdollisimman kauas noista paikoista varsin mielelläni. 

Vierailija
277/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen perhe missä on kolmekymppiset vanhemmat ja alle kouluikäiset lapset ei normaalisti sisällä yhtään huonojalkaista ihmistä. Perhe jaksaa siis kävellä sisään kauppaan vähän kauempanakin sijaitsevalta parkkipaikalta eikä ole siis mikään pakko päästä kaupan oven eteen ns. perhepaikalle.

Ja vielä sekin, että miksi levottomat ipanat pitää tuoda kauppaan sotkemaan ruokatarvikkeita. Odottakoot ulkona tai autossa, jos eivät kodissaan pärjää. 

No lasta kun ei saa jättää yksin mihinkään. Pakko ottaa mukaan jos meinaa ruokaa ostaa. 

Vierailija
278/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona chiahuahua eli on perhe - oon parkkeerannut perhepaikoille :D 

Vierailija
279/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos tarvitset enemmän tilaa, niin pysäköit johonkin sivummalle, missä sitä on.

Ei minunkaan auto mahdu aina lähimpään tyhjään ruutuun. Yhdessä paikallisessa parkkihallissa ei mahdu yhteenkään ruutuun. En siis pysäköi siellä. Problem solved. 

Tässä on taas kyllä idiotismi ja ymmärtämättömyys huipussaan.

Ihan näin jopa ilman lapsia ymmärrän, että perheparkin idea on ison ruudun lisäksi se, ettei tarvitse lasten kanssa pujotella täydellä parkkipaikalla kauppaan asti.

Muut autoilijat erottavat lapset aikuista huonommin ja lapsi voi saada päähänpiston ja juosta ympärilleen katsomatta. On siis paljon turvallisempaa, mikäli lasten ei tarvitse kävellä koko parkkipaikan lävitse kauppaan asti.

No minä kaksi lasta kasvattaneena ja lapsia työkseni hoitaneena ja vuosikaudet viiden pienen lapsen kanssa kävellen jokapaikkaan kulkeneena ymmärrän, että niitä lapsia EI PÄÄSTETÄ sinne parkkipaikalle juoksentelemaan. Sellaista tilannetta ei yksinkertaisesti anneta rakentua. Jos ei lapsia saa pidettyä sen vertaa turvassa, niin sitten niiden kanssa ei mennä sinne kauppaan ollenkaan. 

Hyvä sinä.

Sinä siis ymmärrät tuolla taustalla, että on paljon enemmän vaivaa lasten kanssa pitää kaikki turvassa kun ei tarvitse ylittää parkkipaikkaa, kuin siinä tilanteessa, että huolehdittavana on vain oma persaus. Kaikki eivät sitä ymmärrä ja siksi halusinkin sen tuoda esille. Kyseessä ei siis ole pelkkä tervejalkaisuus, vaan siihen liikkumiseen todellakin liittyy muutakin.

Ja kuten lopussa toteat, on perheparkki erittäin merkittävä asia turvallisen kauppareissun mahdollistamiseksi jos pieniä lapsia on mukana. Kunpa kaikki olisivat yhtä viisaita kuin sinä, niin tätäkään keskustelua ei edes tarvitsisi käydä.

Miten niiden lasten kanssa pystytään liikkumaan kaupungilla jos jo yksi parkkipaikka on vakava turvallisuusriski?

En ymmärrä kysymystä. Miten kaupan parkkipaikalla toimimisen helpottaminen liittyy mitenkään kaupungilla liikkumisen vaikeuteen tai vaarallisuuteen?

Vai annatko ymmärtää, että jos ja kun se ei siihen vaikuta, niin se on tarpeetonta?

Vierailija
280/287 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoisi kyllä, että aikuisille ihmisille on tämäkin näin kohtuuton pyyntö. 

Kummasti se minäminä onkin kaikesta jeesustelusta huolimatta onkin ihan ok, jos sillä muutaman askeleen säästää. 

Mutku se on pois MUN oikeuksista ja muut saa itselleen jotain helpotuksia, epäreilua Mua ei mitkään tyhmät kyltit määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan