Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi muutti toiselle puolen Suomea, jotta "ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä"

Vierailija
13.05.2026 |

ja on nyt surullinen kun läheiset eivät matkusta häntä katsomaan vähintään 4 kertaa vuodessa. Pieni sylivauvakin (ei minun) pitäisi sinne ajaa vähän väliä, kun on pinnasänkykin hommattu valmiiksi.

Ja ei, tämä ei ole mitään anoppivihaa, hän on mukava ihminen noin muuten ja käydään mielellämme häntä katsomassa kerran vuodessa. Välillä hän tulee miehensä kanssa toiseenkin suuntaan.

Mutta mietin että miksi aika usein, kun ihminen muuttaa johonkin metsikköön ihmisiä pakoon, uhriudutaan sitten kuitenkin kun sosiaalinen elämä muuttuu? Anoppini ei ole ensimmäinen kauas kaikesta muuttanut, joka sitten valittaa että mikseivät ystävän ja sukulaiset viitsi käydä kylässä.

Osaako joku metsäläinen avata tätä logiikkaa?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on vaikea logiikka, anoppi haluaa asua kaukana ihmisistä mutta kuitenkin ehkä ajatteli että lapset ja lapsenlapset käyvät sitten tiuhaan, eli purkaa nyt omia unelmiaan jotka ei toiminutkaan. Muuten kiva kuulla että tulette toimeen 

Näin ilmeisesti kävi. Puhuivat vielä joku aika sitten että laajentavat asuntoaan jotta saavat aikaiseksi kunnon vierashuoneen. Siellä voivat sitten läheiset viettää helposti viikon kerrallaan kun tulevat käymään, tilaa on.

Mieheni yritti kohteliaasti sanoa että älkää tuhlatko rahojanne.

Ap

Eikö lapsia voi lähettää mummilaan välillä lomilla? Siskoni kanssa matkustettiin aikoinaan junalla isovanhempien luo säännöllisesti. Vanhemmat veivät junalle ja isovanhemmat tulivat vastaan. Konduktööri neuvoi junan vaihdossa. Sama toiseen suuntaan. 

Varmaan juu. Ihan sylivauvaa toki ei voi.

Ei ole minun lapsestani kyse, joten en osaa ottaa hänen matkustusasioihinsa sen enempää kantaa.

Ap

Vierailija
82/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Me muutimme 1000 km päähän sukulaisista ja edelleen kävimme heillä 2-3 kk välein. Eihän se ollut kuin päivän ajo suuntaansa. 

Vapaapäiviä pitää ottaa ja paljon on ajamista. Itse kävisin max kaksi kertaa vuodessa. 

No muutama saldovapaapäivä viikonlopun oheen. Tai ihan lomapäiviä. Ajamiseen tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Me muutimme 1000 km päähän sukulaisista ja edelleen kävimme heillä 2-3 kk välein. Eihän se ollut kuin päivän ajo suuntaansa. 

Hyvä. Te muutitte, te matkustatte. Ette odota että muut matkustaisivat vähän väliä teille, eikö niin?

Ap

Emme tietenkään odottaneet. Toki mukavaa jos saatiin vieraita, mutta tosiaan yhtä usein me kävimme, kuin lähempänä asuessakin.

Vierailija
84/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelin tuolle peräkamariämmällä samaa. Lupasin maksaa muutosta aiheutuvat kulut ja asumiskulut + erxtrtaa. Ainoa ehto, että muuttaa vähintään 750 kilometrin taipaleen taakse.

Saa nähdä toteutuuko homma suhteellisen pieni kustannuksin vai sitten kertakorvauksena hautaisjärjestelyistä. Kiinnijääminen poissuljettu. Olemme X kanssa ongella tms.

Hei. Oletko asuntooni 2x luvatta 

tunkeutunut savolainen mieshlö?

Tai hänen läheisensä?

Joko omatunto viimein kolkuttaa?

On kernaasti syytäkin.

Jos olet, toimitatko minulle 

yhteystietosi

postiluukusta tai postitse

välittömästi. Osoitteen tiedät.

(Taitaa koko kunta tietää.. 😬)

Vuokranantaja tietää 

tilinumeronikin. Annan luvan

jakaa tuon tiedon

korvauksen maksajalle

sitäkin kautta.

Olen kysellyt täällä perääsi/

odottanut sinun

ilmoittautuvan sovintoneuvotteluun

ja maksavan asialliset korvaukset.

Onhan se äärimmäisen järkevä

ratkaisu oik.käyntikulujen 

ollessa min. 10 tonnia.

Oik.käyntiprosessiin astuminen

voi venyä viiteen vuoteen.

Miksi ei yhtenä tilisiirtona 

kerralla pois kuleksimasta?

Ongelle en kanssasi lähde.

Digitaalinen korvausneuvottelu -

mutta annan tilinumeroni

maksusuoritusta varten,

jollei sinulla sitä jo ole.

Olen mukava, diplomaattinen,

reilu, rehti, chilli tyyppi 

keskustellessani.

Ei pelätä tarvihe.

E

Vierailija
85/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju ei sinänsä liity millään tavalla 

minun elämääni - en ole kenenkään 

anoppi, mummi enkä äiti eikä 

minusta sellaista lähellä 

menopaussi-ikääni (toki) enää 

tulekaan.

Miniää ei ole, kuinka olisi,

kun ei ole poikaakaan.

Issue closed. OgE 

Vierailija
86/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladies, Gents.

🔴A gentle polite reminder. 

Vakavat asiat hoidetaan ensin.

Katsellaan sitten pullapitkokahveja

ja lastenleikkejä, kun aikuisten

raskaan sarjan asiat on alta pois

hoidettu. x

Vierailija
87/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaapäiviä pitää ottaa ja paljon on ajamista. Itse kävisin max kaksi kertaa vuodessa. 

No muutama saldovapaapäivä viikonlopun oheen. Tai ihan lomapäiviä. Ajamiseen tottuu.

Itse tykkään ajamisesta, mutta silti käytän kallisarvoisen vapaa-aikani muutoin kuin pitkää matkaa ajaen.

Ap

Vierailija
88/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sukulaiseni asuu kivassa, eurooppalaisessa kaupungissa (eri kaupungeissa), joihin pääsee kätevästi suoralla lennolla. Oikein mukavia kaupunkikohteita, joissa lomailisi ainakin joskus, vaikka ei olisi sukulaisia. Monesti ollaan vierailtu, mutta kun talous on ollut viime vuodet tiukalla ja arki raskaampaa, niin kyllä ne lomailut on jäänyt väliin. Nyt jos välillä lomailee ja matkustaa, niin haluan niin paljon helppoutta ja rauhaa kuin nyt teinien kanssa lomaillessa on mahdollista. 

Ihminen tekee ihan mitä vaan, jos se on tarpeeksi palkitsevaa. Vähäisten lomien käyttäminen anoppilassa vierailuun ei ymmärrettävästi ole kovinkaan monen mielestä riittävän palkitsevaa, että sitä jaksaisi tehdä useamman kerran vuodessa. 

Anoppi ilmeisesti ajatteli, ehkä itsekään sitä tiedostamatta, että hänen unelmapaikkansa on myös teille lepopaikka arjen keskellä, jossa haluatte lomailla. Mutta ei toisten nurkissa lomailu useimmille kovin rentouttavaa ole, ei vaikka itse paikka olisi unelmakohde. Ja jos vielä paikka on sellainen johon tullaan pakosta, niin jokainen asiaa objektiivisesti katsovat ymmärtää, että kerran vuodessa vierailu riittää teille. 

Vierailija
89/89 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoiseen matkaan menee yli 12 tuntia. Ei kiitos säännöllisesti tuollaista matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan