Mielenterveyssyyt ajavat naisia eläkkeelle ennätystahtia
Entinen ihmisoikeusjuristi Heli Aali, 44, palasi työelämään lähes vuosikymmenen työkyvyttömyyden jälkeen.
Uupumisen taustalla oli vakava masennus, jonka juuret olivat uhriutumisessa.
Aalin hidas toipuminen alkoi roskalavoilta, joista hän pelasti huonekaluja ja esineitä kunnostettavaksi. Nyt hän toimii entisöintiyrittäjänä.
Työeläkeyhtiö Elon mukaan alle 35-vuotiaat naiset ovat suurin ikäryhmä, jolle myönnetään työkyvyttömyyseläke mielenterveyssyistä.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen ideologian seurausta.
🥱
Naiset ovat paradoksaalisesti Intersektionaalisen ideologian valheiden uhreja. Nuoret naiset on opetettu vihaamaan länsimaista kristillistä kulttuuria, se on toksisen patriarkan sortoa ja vallankäyttöä, sukupuolet on laitettu sotaan keskenään. Samalla naisten vahvuus, resilienssi on tuhottu. Naisia kannustetaan kyttäämään mikroilmeitä ja vaatimaan turvallisia tiloja, sensitiivisyyslukijoita ja dei-koulutuksia. Huumori ja ilo on tuhottu. Toivo on viety, maapallo tuhoutuu koska valkoinen lihaa syövä heteromies niin haluaa. Ideologia inhoaa positiivisia uutisia, se rakastaa kateutta, katkeruutta ja vihaa. Ja kuten aina Karl Marxin nihilismillä on perävalotakuu. Se jättää uhrinsa aina lopulta yksin.
Erikoinen maailmankatsomus sinulla. En tunnista omaa maailmaani ollenkaan tuosta. Mut hienoa, et osasit lisätä tuon marxin loppuun, niin melkein kuulostat...ei nyt ihan fiksulta, mutta...joku voisi luulla ajattelun tulokseksi. Ei nyt sentään kuitenkaan ole.
Ei ole minun maailmankatsomus, kerron vain pienen fragmentin intersektionaalisen ideologian hulluudesta, mitä nuorille on nyt valehdeltu. Muistan kuitenkin taistolaisajan, ja tässä on ollut paljon samaa.
Kerrot siis kuvittelemaasi "todellisuutta", tai sitten trollien luomaa. Jotenkin huvittaa tuo taistelu if: ää vastaan, kun suurin osa kommenteista paljastaa, ettei sanojalla ole mitään käsitystä siitä, mistä siinä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei naisista oikein ole työntekoon eikä maanpuolustukseen. eivät nykymammat osaa lapsiaankaan kasvattaa.
kauhukakaroille haetaan kaikki nepsynäpsyACDC-diagnoosit, kun niitä ei ole viitsitty kotona kasvattaa
Isät harrastaa omaa aikaa eikä välitä lapsistaan.
Suomessa isät ovat jo tasavertaisia äidin kanssa kasvatuksessa koska naisilla on muut asiat mielessä. Olemme varmaan ainoa maa jossa äidin-vaistot ovat katoamassa naisilta ja se on luonnotonta ja tulokset alkavat jo näkymään.
Hirveetä - siis isät oikeasti joutuu olemaan lasten kanssa eikä äiti hoidakaan niitä 100%? Ja miksi tää on ongelma miehille?
En itse näe siinä ongelmaa koska näin se vain on ja vastuu on kannettava koska naiset eivät yksin siihen enään kykene tai jaksa. Totesin vain että olemme erillainen kansa muihin nähden tässä asiassa. Monessa maassa lasten kanssa oleminen ja perheestä huolehtiminen on naiselle kunnia asia mutta meillä on eri arvot.
Monissa muissa maissa koko perheestä huolehtiminen on miehelle kunnia-asia. Tämän palstan mukaan ei palstamiehille Suomessa.
Minkä perheen? kun perhettä ei saa enää perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä jos ei vapautetaan naiset kokonaan työelämästä?
näin mainoksen missä sanottiin että erityisesti naiset kärsii migreenistä ja se tuo miljardien eurojen kulut kun joutuvat saikuttaa....
Ja ajettaisiin naiset takaisin miesten armoille?
Joo ei kiitos
eli kukaan nainen ei nyt ole miehen alaisuudessa työelämässä?
Ennen vanhaan naisen piti kestää väkivaltaista puolisoa kun ei ollut koulutusta eikä palkkatyötä jolla elättää oma itsensä ja lapset eron tullen. Luojan kiitos naisetkin saavat nykyään käydä töissä 🥰
Ja tulos näkyy lasten mielenterveys tilastoissa. Kysehän ei koskaan ole "meistä" eli parisuhteesta tai lapsista vaan ainoastaan naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei naisista oikein ole työntekoon eikä maanpuolustukseen. eivät nykymammat osaa lapsiaankaan kasvattaa.
kauhukakaroille haetaan kaikki nepsynäpsyACDC-diagnoosit, kun niitä ei ole viitsitty kotona kasvattaa
Isät harrastaa omaa aikaa eikä välitä lapsistaan.
Suomessa isät ovat jo tasavertaisia äidin kanssa kasvatuksessa koska naisilla on muut asiat mielessä. Olemme varmaan ainoa maa jossa äidin-vaistot ovat katoamassa naisilta ja se on luonnotonta ja tulokset alkavat jo näkymään.
Hirveetä - siis isät oikeasti joutuu olemaan lasten kanssa eikä äiti hoidakaan niitä 100%? Ja miksi tää on ongelma miehille?
miehet toivoo että naiset hoitaisi 50% mutta valitettavasti miesten tulee hoitaa lapsi töiden lisäksi.
En tiedä teidän töistä, mut meidän perheessä vanhemmat tekevät töitä siellä töissä ollessaan. Siinä ei oikein lasta voi hoitaa samalla.
Jos mies hoitaa 50% kotitöistä ja nainen 50% ja on työtön niin tämä ei sovi naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä sosiaalinen media ja sen luomat paineet naisille. Pitäisi olla fitti, menestyvä, tulla toimeen yksin, olla hyvässä parisuhteessa, urakaan ei olis pahitteeksi, matkustella, ajaa hienoa autoa, osata tehdä ruokaa jne.. pillunkin pitäisi pärjätä kauneus kilpailuissa.. Just oli juttua että vaginan kauneus leikkauksiin on jonoa... Hullu maailma
Naiset keksii itselleen painetta jottei tarvitse olla äiti.
Nainen joko on äiti, tai ei ole. Se ei muutu minkään keksityn paineen myötä.
Ymmärrän, et oot trolli, mut todella laiskaa ja väsynyttä nyt. Vähän poweria tuohon trollin hommaan!!
Totta. Oikea sana on tekosyy olla olematta äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastavuoroisesti mielenterveysongelmat ajavat taasen miehiä rekan keulaan tai narun jatkeeksi.
Tämä on pelkästään hyvä asia, t. Feministi
Ei ole mitenkään feministien ajatus tai toive, että miehet voivat huonosti. Absurdi ajatus. Sehän ei ole kenenkään etu. Jos joku on miesvihaaja, ei ole sama kuin feministi.
Naistutkimus (sukupuolentutkimus) tutkii miestä kriittisesti eli kyseenalaistaa sen olemassa olon.
Vierailija kirjoitti:
Pahin intersektionaalinen valhe mikä viime aikoina on syötetty nuorille tytöille on ollut se, että naisten on parempi elää yksin, koska mies huonontaa elämän laatua. Hämmästyttää ideologian viha kristillistä perhettä ja elämää kohtaan, olemme toki yksilöitä, mutta elämä saa aivan toisen merkityksen, kun kasvattaa yhdessä uuden sukupolven ja elää elämän perheessä.
Viime aikoina on sosiaalisessa mediassa naiset itkeneet koska ovat kokeneet tulleet petetyiksi ideologian takia. ikää +30 ei mahdollista saada enää perhettä.
Se voisi parantaa joidenkin työmotivaatiota jos poistettaisiin yritystuet niin lähtisi suojatyöpaikat ja sairaudet vähenisi.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmat naisella ovat 🚩
Monia naisten sairastamia kipuoireyhtymiä hoidetaan mielenterveysongelmina, koska asiantuntijalääkäreitä on liian vähän ja sen lisäksi jätetään tekemättä ihan tavalliset labrakokeetkin. He saattavat elää vuosikymmeniä tai koko ikänsä väärän tai väärien diagnoosien kanssa. Kun kerran saa mt-diagnoosin, ei pääse niihin jatkotutkimuksiin kovinkaan helposti.
Höpö, höpö. Eroavat ja hankkivat uuden, nuoremman sankoin joukoin. Täällä ne jätetyt sitten suoltavat katkerana valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei naisista oikein ole työntekoon eikä maanpuolustukseen. eivät nykymammat osaa lapsiaankaan kasvattaa.
kauhukakaroille haetaan kaikki nepsynäpsyACDC-diagnoosit, kun niitä ei ole viitsitty kotona kasvattaa
Isät harrastaa omaa aikaa eikä välitä lapsistaan.
nainen vie lapset erossa saadakseen tukia ja elatusmaksuja. ihmekös sitten, kun mies ei halua olla loismamman kanssa tekemisissä. siinä jää sitten lapsikin ilman isää.
Mies siis ei välitä lapsistaan? Miksi sitten on ne siittänyt? Vai onko niin tyhmä ettei osaa ehkäisyä?
Todella moni mies on täysin avuton oman lisääntymisterveytensä suhteen. Mennään sinne, minne mulkku johdattaa ja ei raskita tai viitsitä ostaa kondomeita puhumattakaan sitten niiden käytön opiskelusta. Sitten ollaan kummissaan kun iskee sp-tauti tai se erektio lopahtaa kun ehdotetaan kumia tai että hedelmällisessä iässä oleva nainen tulee suojaamattomassa yhdynnässä raskaaksi. Varmaan puolet, jopa 3/4 Suomen lapsista on saanut alkunsa vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastavuoroisesti mielenterveysongelmat ajavat taasen miehiä rekan keulaan tai narun jatkeeksi.
Tämä on pelkästään hyvä asia, t. Feministi
Ei ole mitenkään feministien ajatus tai toive, että miehet voivat huonosti. Absurdi ajatus. Sehän ei ole kenenkään etu. Jos joku on miesvihaaja, ei ole sama kuin feministi.
Naistutkimus (sukupuolentutkimus) tutkii miestä kriittisesti eli kyseenalaistaa sen olemassa olon.
Sukupuolentutkimus tutkii sukupuolen käsitettä kriittisesti. Miesten olisi myös hyvä innostua tarkastelemaan sitä kriittisesti. Ilmeisesti tarvetta ei ole. Mistä luulet sen johtuvan?
Ei ole minun maailmankatsomus, kerron vain pienen fragmentin intersektionaalisen ideologian hulluudesta, mitä nuorille on nyt valehdeltu. Muistan kuitenkin taistolaisajan, ja tässä on ollut paljon samaa.