Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveyssyyt ajavat naisia eläkkeelle ennätystahtia

Vierailija
12.05.2026 |

Entinen ihmisoikeusjuristi Heli Aali, 44, palasi työelämään lähes vuosikymmenen työkyvyttömyyden jälkeen.

Uupumisen taustalla oli vakava masennus, jonka juuret olivat uhriutumisessa.

Aalin hidas toipuminen alkoi roskalavoilta, joista hän pelasti huonekaluja ja esineitä kunnostettavaksi. Nyt hän toimii entisöintiyrittäjänä.

Työeläkeyhtiö Elon mukaan alle 35-vuotiaat naiset ovat suurin ikäryhmä, jolle myönnetään työkyvyttömyyseläke mielenterveyssyistä.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalisen ideologian seurausta.

Vierailija
62/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalisen ideologian seurausta.

🥱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä sosiaalinen media ja sen luomat paineet naisille.  Pitäisi olla fitti, menestyvä, tulla toimeen yksin, olla hyvässä parisuhteessa, urakaan ei olis pahitteeksi, matkustella, ajaa hienoa autoa, osata tehdä ruokaa jne.. pillunkin pitäisi pärjätä kauneus kilpailuissa.. Just oli juttua että vaginan kauneus leikkauksiin on jonoa...  Hullu maailma 

Vierailija
64/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeusjuristi  on maailman turhin asia. Debiili ideologinen naivi ressukka. 

Juristi tuskin on debiili, sinä sellainen saatat olla.

Jos uskoo itsensä vammauttamiseen ihmisoikeutena niin on kyllä debiili.

Vierailija
65/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei naisista oikein ole työntekoon eikä maanpuolustukseen. eivät nykymammat osaa lapsiaankaan kasvattaa. 

kauhukakaroille haetaan kaikki nepsynäpsyACDC-diagnoosit, kun niitä ei ole viitsitty kotona kasvattaa 

Isät harrastaa omaa aikaa eikä välitä lapsistaan.

Ei tiedetä kuka on isä.

Vierailija
66/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei naisista oikein ole työntekoon eikä maanpuolustukseen. eivät nykymammat osaa lapsiaankaan kasvattaa. 

kauhukakaroille haetaan kaikki nepsynäpsyACDC-diagnoosit, kun niitä ei ole viitsitty kotona kasvattaa 

Isät harrastaa omaa aikaa eikä välitä lapsistaan.

nainen vie lapset erossa saadakseen tukia ja elatusmaksuja. ihmekös sitten, kun mies ei halua olla loismamman kanssa tekemisissä. siinä jää sitten lapsikin ilman isää.

Mies siis ei välitä lapsistaan? Miksi sitten on ne siittänyt? Vai onko niin tyhmä ettei osaa ehkäisyä? 

Naiset makaa tajuttomana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä jos ei vapautetaan naiset kokonaan työelämästä?

näin mainoksen missä sanottiin että erityisesti naiset kärsii migreenistä ja se tuo miljardien eurojen kulut kun joutuvat saikuttaa....

Ja ajettaisiin naiset takaisin miesten armoille?

Joo ei kiitos 

eli kukaan nainen ei nyt ole miehen alaisuudessa työelämässä?

Vierailija
68/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei naisista oikein ole työntekoon eikä maanpuolustukseen. eivät nykymammat osaa lapsiaankaan kasvattaa. 

kauhukakaroille haetaan kaikki nepsynäpsyACDC-diagnoosit, kun niitä ei ole viitsitty kotona kasvattaa 

Isät harrastaa omaa aikaa eikä välitä lapsistaan.

Suomessa isät ovat jo tasavertaisia äidin kanssa kasvatuksessa koska naisilla on muut asiat mielessä. Olemme varmaan ainoa maa jossa äidin-vaistot ovat katoamassa naisilta ja se on luonnotonta ja tulokset alkavat jo näkymään. 

Hirveetä - siis isät oikeasti joutuu olemaan lasten kanssa eikä äiti hoidakaan niitä 100%? Ja miksi tää on ongelma miehille?

miehet toivoo että naiset hoitaisi 50% mutta valitettavasti miesten tulee hoitaa lapsi töiden lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tämä sosiaalinen media ja sen luomat paineet naisille.  Pitäisi olla fitti, menestyvä, tulla toimeen yksin, olla hyvässä parisuhteessa, urakaan ei olis pahitteeksi, matkustella, ajaa hienoa autoa, osata tehdä ruokaa jne.. pillunkin pitäisi pärjätä kauneus kilpailuissa.. Just oli juttua että vaginan kauneus leikkauksiin on jonoa...  Hullu maailma 

Naiset keksii itselleen painetta jottei tarvitse olla äiti.

Vierailija
70/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalisen ideologian seurausta.

🥱

Naiset ovat paradoksaalisesti Intersektionaalisen ideologian valheiden uhreja. Nuoret naiset on opetettu vihaamaan länsimaista kristillistä kulttuuria, se on toksisen patriarkan sortoa ja vallankäyttöä, sukupuolet on laitettu sotaan keskenään. Samalla naisten vahvuus, resilienssi on tuhottu. Naisia kannustetaan kyttäämään mikroilmeitä ja vaatimaan turvallisia tiloja, sensitiivisyyslukijoita ja dei-koulutuksia. Huumori ja ilo on tuhottu. Toivo on viety, maapallo tuhoutuu koska valkoinen lihaa syövä heteromies niin haluaa. Ideologia inhoaa positiivisia uutisia, se rakastaa kateutta, katkeruutta ja vihaa. Ja kuten aina Karl Marxin nihilismillä on perävalotakuu. Se jättää uhrinsa aina lopulta yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia naisia tarvitaan aasiasta jotta voidaan kustantaa vanhojen naisten eläkemaksut.

Suomen EK: n pitäisi houkutella naisia Ranskasta, Italiasta., Pohjoismaista., Saksasta. Saa tulla isompikin määrä Neitoja, että saamme kilpailua Suomen naisille. 

Vierailija
72/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin kirjoittelee varmaan noita työkyvyttömyyseläkkeellä olevia sekopäänaisia. Muiden rahoilla loisivat. 

Mistä sinä itse saat tulosi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämää ei ole rakennettu naiaten ehdoilla ja heidän hyvinvointiaan ja rytmejään huomioonottaen. Normaali nainen pystyy työskentelemään helposti ilman vapaapäiviä vuosikausia, jos saa tehdä asiat omassa tahdissaan. Sellaista luonnollinenkin elämä on. Miehet sen sijaan tarvitsevat kuria ja aikatauluja, tai muuten aiheuttavat lähinnä ongelmia.

Vierailija
74/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalisen ideologian seurausta.

🥱

Naiset ovat paradoksaalisesti Intersektionaalisen ideologian valheiden uhreja. Nuoret naiset on opetettu vihaamaan länsimaista kristillistä kulttuuria, se on toksisen patriarkan sortoa ja vallankäyttöä, sukupuolet on laitettu sotaan keskenään. Samalla naisten vahvuus, resilienssi on tuhottu. Naisia kannustetaan kyttäämään mikroilmeitä ja vaatimaan turvallisia tiloja, sensitiivisyyslukijoita ja dei-koulutuksia. Huumori ja ilo on tuhottu. Toivo on viety, maapallo tuhoutuu koska valkoinen lihaa syövä heteromies niin haluaa. Ideologia inhoaa positiivisia uutisia, se rakastaa kateutta, katkeruutta ja vihaa. Ja kuten aina Karl Marxin nihilismillä on perävalotakuu. Se jättää uhrinsa aina lopulta yksin.

Oho, kylläpä sinulla on synkkä kupla. Minun elämäni ei ole yhtään tuollaista, vaan ennemminkin kuin paratiisissa eläisin.

T sinkkunainen joka ei ole kristitty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalisen ideologian seurausta.

🥱

Naiset ovat paradoksaalisesti Intersektionaalisen ideologian valheiden uhreja. Nuoret naiset on opetettu vihaamaan länsimaista kristillistä kulttuuria, se on toksisen patriarkan sortoa ja vallankäyttöä, sukupuolet on laitettu sotaan keskenään. Samalla naisten vahvuus, resilienssi on tuhottu. Naisia kannustetaan kyttäämään mikroilmeitä ja vaatimaan turvallisia tiloja, sensitiivisyyslukijoita ja dei-koulutuksia. Huumori ja ilo on tuhottu. Toivo on viety, maapallo tuhoutuu koska valkoinen lihaa syövä heteromies niin haluaa. Ideologia inhoaa positiivisia uutisia, se rakastaa kateutta, katkeruutta ja vihaa. Ja kuten aina Karl Marxin nihilismillä on perävalotakuu. Se jättää uhrinsa aina lopulta yksin.

Oho, kylläpä sinulla on synkkä kupla. Minun elämäni ei ole yhtään tuollaista, vaan ennemminkin kuin paratiisissa eläisin.

T sinkkunainen joka ei ole kristitty

Ei tuossa puhutakaan sinun elämästä, vasn intersektionaalisesta ideologiasta ja sen vaikutuksesta.

Vierailija
76/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisesti mielenterveysongelmat ajavat taasen miehiä rekan keulaan tai narun jatkeeksi.

Tämä on pelkästään hyvä asia, t. Feministi

Vierailija
77/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisesti mielenterveysongelmat ajavat taasen miehiä rekan keulaan tai narun jatkeeksi.

Tämä on pelkästään hyvä asia, t. Feministi

Itsemurha ei ole hyvä asia muille kuin saatanalle, joka vihaa elämää.

Vierailija
78/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset vi haavat miehiä, ja vi ha on kuluttava tunne. Ymmärtäähän sen. Mii tuu -ilmiö tai yleistäminen ei tainnut sittenkään olla niin hyvä juttu, eikä tosiasioita kannattaisi kiistää. Naiset eivät ole miehiä.

Joo, oon kans sitä mieltä, että kaikenlainen miituu-ahdistelu olis niin suotavaa edelleen! Tai olisin, jos olisin idiootti. 

Vierailija
79/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei naisista oikein ole työntekoon eikä maanpuolustukseen. eivät nykymammat osaa lapsiaankaan kasvattaa. 

kauhukakaroille haetaan kaikki nepsynäpsyACDC-diagnoosit, kun niitä ei ole viitsitty kotona kasvattaa 

Isät harrastaa omaa aikaa eikä välitä lapsistaan.

Suomessa isät ovat jo tasavertaisia äidin kanssa kasvatuksessa koska naisilla on muut asiat mielessä. Olemme varmaan ainoa maa jossa äidin-vaistot ovat katoamassa naisilta ja se on luonnotonta ja tulokset alkavat jo näkymään. 

Hirveetä - siis isät oikeasti joutuu olemaan lasten kanssa eikä äiti hoidakaan niitä 100%? Ja miksi tää on ongelma miehille?

En itse näe siinä ongelmaa koska näin se vain on ja vastuu on kannettava koska naiset eivät yksin siihen enään kykene tai jaksa. Totesin vain että olemme erillainen kansa muihin nähden tässä asiassa. Monessa maassa lasten kanssa oleminen ja perheestä huolehtiminen on naiselle kunnia asia mutta meillä on eri arvot.

Monissa muissa maissa koko perheestä huolehtiminen on miehelle kunnia-asia. Tämän palstan mukaan ei palstamiehille Suomessa.

Vierailija
80/113 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä että naiset vihaavat toisiaan ja miehet vihaavat naisia

Naiset vihaavat itseään ja masentuvat. Naisen viha on niin pelottava, että se täytyy ohjata naiseen itseensä ja lääkitä näkymättömiin. 

Ei, en tunne ainoatakaan itseään vihaavaa naista. Se, että naisviha on voimissaan, johtuu ensisijaisesti miehistä.