Mielenterveyssyyt ajavat naisia eläkkeelle ennätystahtia
Entinen ihmisoikeusjuristi Heli Aali, 44, palasi työelämään lähes vuosikymmenen työkyvyttömyyden jälkeen.
Uupumisen taustalla oli vakava masennus, jonka juuret olivat uhriutumisessa.
Aalin hidas toipuminen alkoi roskalavoilta, joista hän pelasti huonekaluja ja esineitä kunnostettavaksi. Nyt hän toimii entisöintiyrittäjänä.
Työeläkeyhtiö Elon mukaan alle 35-vuotiaat naiset ovat suurin ikäryhmä, jolle myönnetään työkyvyttömyyseläke mielenterveyssyistä.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeusjuristi on maailman turhin asia. Debiili ideologinen naivi ressukka.
Sinusta ihmisoikeus turha asia? Mistä oikeudesta olet siis valmis luopumaan?
Työnnä ne ihmisoikeutesi sinne missä pas ka haisee. Pitäisi puhua ainostaan ihmisvelvollisuuksista kun 8 miljardia pikku pas kaa pas koo palloa
Sinähän sitä olet upottamassa. Voit siis omalta osaltasi työntää vaikka itseesi. Meillä muilla on edelleen ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmat naisella ovat 🚩
Miehellä vielä pahempi ongelma. Aiheuttaa köyhyyttä ja syrjäytymistä enemmän. Periyttää heikot geenit ja miehen mallin eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Elon tutkimuksessa ei puhuttu pelkästään naisista. Mutta aloittaja nyt haluaa lisää naisvihaa palstalle. Eli edes otsikko ei pidä paikkaansa.
Eipä yllätä. Kaikki vastaavat jutut otsikoituu tällai naisvihamielisesti. Ja naisvihamieliset eivät tarkista lähteitä, vaan haluavat uskoa valheet.
Sitä en vaan ymmärrä, miksi nää haluaa olla täällä naisten kanssa? Riitaa haastamassa?
Minulla skitsofrenia ja käyn joka päivä töissä 8h. On ihan tosi vaikeaa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä jos ei vapautetaan naiset kokonaan työelämästä?
näin mainoksen missä sanottiin että erityisesti naiset kärsii migreenistä ja se tuo miljardien eurojen kulut kun joutuvat saikuttaa....
Ja ajettaisiin naiset takaisin miesten armoille?
Joo ei kiitos
eli kukaan nainen ei nyt ole miehen alaisuudessa työelämässä?
Ennen vanhaan naisen piti kestää väkivaltaista puolisoa kun ei ollut koulutusta eikä palkkatyötä jolla elättää oma itsensä ja lapset eron tullen. Luojan kiitos naisetkin saavat nykyään käydä töissä 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei naisista oikein ole työntekoon eikä maanpuolustukseen. eivät nykymammat osaa lapsiaankaan kasvattaa.
kauhukakaroille haetaan kaikki nepsynäpsyACDC-diagnoosit, kun niitä ei ole viitsitty kotona kasvattaa
Isät harrastaa omaa aikaa eikä välitä lapsistaan.
Suomessa isät ovat jo tasavertaisia äidin kanssa kasvatuksessa koska naisilla on muut asiat mielessä. Olemme varmaan ainoa maa jossa äidin-vaistot ovat katoamassa naisilta ja se on luonnotonta ja tulokset alkavat jo näkymään.
Hirveetä - siis isät oikeasti joutuu olemaan lasten kanssa eikä äiti hoidakaan niitä 100%? Ja miksi tää on ongelma miehille?
miehet toivoo että naiset hoitaisi 50% mutta valitettavasti miesten tulee hoitaa lapsi töiden lisäksi.
En tiedä teidän töistä, mut meidän perheessä vanhemmat tekevät töitä siellä töissä ollessaan. Siinä ei oikein lasta voi hoitaa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastavuoroisesti mielenterveysongelmat ajavat taasen miehiä rekan keulaan tai narun jatkeeksi.
Tämä on pelkästään hyvä asia, t. Feministi
Itsemurha ei ole hyvä asia muille kuin saatanalle, joka vihaa elämää.
AAMEN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä sosiaalinen media ja sen luomat paineet naisille. Pitäisi olla fitti, menestyvä, tulla toimeen yksin, olla hyvässä parisuhteessa, urakaan ei olis pahitteeksi, matkustella, ajaa hienoa autoa, osata tehdä ruokaa jne.. pillunkin pitäisi pärjätä kauneus kilpailuissa.. Just oli juttua että vaginan kauneus leikkauksiin on jonoa... Hullu maailma
Naiset keksii itselleen painetta jottei tarvitse olla äiti.
Nainen joko on äiti, tai ei ole. Se ei muutu minkään keksityn paineen myötä.
Ymmärrän, et oot trolli, mut todella laiskaa ja väsynyttä nyt. Vähän poweria tuohon trollin hommaan!!
Yhteisöllisyyden puuttuminen ja yksinäisyys on myrkkyä ihmiselle (etenkin kehittyvälle lapselle) ja sitä täällä piisaa. Meidän kulttuuri on ihan hirveän suorituskeskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen ideologian seurausta.
🥱
Naiset ovat paradoksaalisesti Intersektionaalisen ideologian valheiden uhreja. Nuoret naiset on opetettu vihaamaan länsimaista kristillistä kulttuuria, se on toksisen patriarkan sortoa ja vallankäyttöä, sukupuolet on laitettu sotaan keskenään. Samalla naisten vahvuus, resilienssi on tuhottu. Naisia kannustetaan kyttäämään mikroilmeitä ja vaatimaan turvallisia tiloja, sensitiivisyyslukijoita ja dei-koulutuksia. Huumori ja ilo on tuhottu. Toivo on viety, maapallo tuhoutuu koska valkoinen lihaa syövä heteromies niin haluaa. Ideologia inhoaa positiivisia uutisia, se rakastaa kateutta, katkeruutta ja vihaa. Ja kuten aina Karl Marxin nihilismillä on perävalotakuu. Se jättää uhrinsa aina lopulta yksin.
Erikoinen maailmankatsomus sinulla. En tunnista omaa maailmaani ollenkaan tuosta. Mut hienoa, et osasit lisätä tuon marxin loppuun, niin melkein kuulostat...ei nyt ihan fiksulta, mutta...joku voisi luulla ajattelun tulokseksi. Ei nyt sentään kuitenkaan ole.
oliko ennen paremmin? ainakaan yhteiskunta ei ollut niin suorituskeskeinen, ihmiset myös suorittaa vapaa-ajalla ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen ideologian seurausta.
🥱
Naiset ovat paradoksaalisesti Intersektionaalisen ideologian valheiden uhreja. Nuoret naiset on opetettu vihaamaan länsimaista kristillistä kulttuuria, se on toksisen patriarkan sortoa ja vallankäyttöä, sukupuolet on laitettu sotaan keskenään. Samalla naisten vahvuus, resilienssi on tuhottu. Naisia kannustetaan kyttäämään mikroilmeitä ja vaatimaan turvallisia tiloja, sensitiivisyyslukijoita ja dei-koulutuksia. Huumori ja ilo on tuhottu. Toivo on viety, maapallo tuhoutuu koska valkoinen lihaa syövä heteromies niin haluaa. Ideologia inhoaa positiivisia uutisia, se rakastaa kateutta, katkeruutta ja vihaa. Ja kuten aina Karl Marxin nihilismillä on perävalotakuu. Se jättää uhrinsa aina lopulta yksin.
Oho, kylläpä sinulla on synkkä kupla. Minun elämäni ei ole yhtään tuollaista, vaan ennemminkin kuin paratiisissa eläisin.
T sinkkunainen joka ei ole kristitty
Ei tuossa puhutakaan sinun elämästä, vasn intersektionaalisesta ideologiasta ja sen vaikutuksesta.
Tällaista p askaa tulee, kun ei ymmärrä käsitteitä, joista selittää. On joku sentään opetellut hienon käsitteen ulkoa, sisällöstä ei ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastavuoroisesti mielenterveysongelmat ajavat taasen miehiä rekan keulaan tai narun jatkeeksi.
Tämä on pelkästään hyvä asia, t. Feministi
Ei ole mitenkään feministien ajatus tai toive, että miehet voivat huonosti. Absurdi ajatus. Sehän ei ole kenenkään etu. Jos joku on miesvihaaja, ei ole sama kuin feministi.
Vierailija kirjoitti:
Vastavuoroisesti mielenterveysongelmat ajavat taasen miehiä rekan keulaan tai narun jatkeeksi.
Olen yksi heistä. Junarata, täältä tullaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen ideologian seurausta.
🥱
Naiset ovat paradoksaalisesti Intersektionaalisen ideologian valheiden uhreja. Nuoret naiset on opetettu vihaamaan länsimaista kristillistä kulttuuria, se on toksisen patriarkan sortoa ja vallankäyttöä, sukupuolet on laitettu sotaan keskenään. Samalla naisten vahvuus, resilienssi on tuhottu. Naisia kannustetaan kyttäämään mikroilmeitä ja vaatimaan turvallisia tiloja, sensitiivisyyslukijoita ja dei-koulutuksia. Huumori ja ilo on tuhottu. Toivo on viety, maapallo tuhoutuu koska valkoinen lihaa syövä heteromies niin haluaa. Ideologia inhoaa positiivisia uutisia, se rakastaa kateutta, katkeruutta ja vihaa. Ja kuten aina Karl Marxin nihilismillä on perävalotakuu. Se jättää uhrinsa aina lopulta yksin.
Intersektionaalisen ideologian yksi vaikutus on sen uhrihierarkia. Uhrius nähdään ihanteena, mitä enemmän olet sorrettu sen parempi on status. On kysymys sitten lihavuudesta tai mt-ongelmista, syömisestä tai pelkotiloista. Lisäksi Ideologia kannustaa herkkyyteen, koska se saa voimansa vastakkainasettelusta, siksi jopa firman sisälämpötila tai lumityöt voi olla naisten sortoa. Resilenssi ja huumori ovat sille myrkkyä, miesten huonoja vitsejä ei voi ohittaa hymähdyksellä saati naurulla, niistä pitää loukkaantua ja niistä pitää valittaa esimiehelle. Tämä negatiivinen elämänasenne ja jatkuva stressitila kaikesta on varmasti raskasta. Lisäksi todellisuus lyö kasvoille joka päivä, miten jonkun aviomies voi syödä lihaa ja silti se on hyvä perheenisä ja rakastava aviomies, eikö sen pitäisi sortaa sen vaimoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalisen ideologian seurausta.
🥱
Naiset ovat paradoksaalisesti Intersektionaalisen ideologian valheiden uhreja. Nuoret naiset on opetettu vihaamaan länsimaista kristillistä kulttuuria, se on toksisen patriarkan sortoa ja vallankäyttöä, sukupuolet on laitettu sotaan keskenään. Samalla naisten vahvuus, resilienssi on tuhottu. Naisia kannustetaan kyttäämään mikroilmeitä ja vaatimaan turvallisia tiloja, sensitiivisyyslukijoita ja dei-koulutuksia. Huumori ja ilo on tuhottu. Toivo on viety, maapallo tuhoutuu koska valkoinen lihaa syövä heteromies niin haluaa. Ideologia inhoaa positiivisia uutisia, se rakastaa kateutta, katkeruutta ja vihaa. Ja kuten aina Karl Marxin nihilismillä on perävalotakuu. Se jättää uhrinsa aina lopulta yksin.
Oho, kylläpä sinulla on synkkä kupla. Minun elämäni ei ole yhtään tuollaista, vaan ennemminkin kuin paratiisissa eläisin.
T sinkkunainen joka ei ole kristitty
Ei tuossa puhutakaan sinun elämästä, vasn intersektionaalisesta ideologiasta ja sen vaikutuksesta.
Tällaista p askaa tulee, kun ei ymmärrä käsitteitä, joista selittää. On joku sentään opetellut hienon käsitteen ulkoa, sisällöstä ei ymmärrystä.
Tähän törmää usein, intersektionaali ei hyväksy ideologiasta keskustelua. Siihen pitää vähintäänkin olla tohtorin paperit sukupuolentutkimuslaitokselta. Ideologiasta ei saa keskustella. Kerro mikä sitten on sitä paskaa, kun kerran tiedät? Tähän ei koskaan ole tullut vastausta. Tämä on kuitenkin vain keskustelupalsta, niin ei tarvitse olla koko marxilaisen postmodernin intersektionalismin kattavaa vastausta. Ihan vaan omin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä sosiaalinen media ja sen luomat paineet naisille. Pitäisi olla fitti, menestyvä, tulla toimeen yksin, olla hyvässä parisuhteessa, urakaan ei olis pahitteeksi, matkustella, ajaa hienoa autoa, osata tehdä ruokaa jne.. pillunkin pitäisi pärjätä kauneus kilpailuissa.. Just oli juttua että vaginan kauneus leikkauksiin on jonoa... Hullu maailma
Se on sitten naisten ominaisuus ottaa kaikki tuo taakakseen. Minkä sille muut voi jos on niin riippuvainen arvostelusta ja ihailusta.
Pahin intersektionaalinen valhe mikä viime aikoina on syötetty nuorille tytöille on ollut se, että naisten on parempi elää yksin, koska mies huonontaa elämän laatua. Hämmästyttää ideologian viha kristillistä perhettä ja elämää kohtaan, olemme toki yksilöitä, mutta elämä saa aivan toisen merkityksen, kun kasvattaa yhdessä uuden sukupolven ja elää elämän perheessä.
Ja miksiköhän joutuvat ongelmiin. Osaksi hirviömiesten takia, joista aasian naisillakin tulee ero. Niin kuin Nasse-poika Holapalla on tullut. Tietyt kirjainyhdistelmät tekee vaikeaksi tulla toimeen.