Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tulossa ja tuntuu että mies on hylännyt

Vierailija
10.05.2026 |

Olen 19-vuotias ja laskettuun aikaan enää kymmenisen viikkoa. En saa mieheltä, eli lapsen isältä juuri minkäänlaista tukea tilanteessani ja hän tuntuu muutenkin todella etäiseltä. Joskus saattaa vastata viestiinkin vasta seuraavana päivänä. Asumme eri osoitteissa, joten emme näe koko aikaa toisiamme. Ylireagoinko tilanteeseen, vai voiko tätä enää pitää millään lailla normaalina? Mies on minua yhdeksän vuotta vanhempi, eli ei ole kyse enää mistään teinipojasta, mutta silti tuntuu suorastaan pakoilevan tilannetta ja on etäinen.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen on poika. Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen alle 30-vuotiaana. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…

Vierailija
62/65 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suhde ei tule toimimaan. Nyt kiireellä etsit ystävän tai sukulaisen joka lähtee tueksi synnytykseen, doula on myös olemassa mutta näin nopeasti ei välttämättä ehdi saada sellaista, kysy silti neuvolassa. Pyydä neuvolasta kotiin apua vauvan kanssa. Oot todella nuori, sinulla ei ole muita lapsia, joten kokemusta lapsista ei ole, (hoitolapset eivät tuo kokemusta vastasyntyneen hoidosta) ja saat sitä ehdottomasti kun vain kysyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoitus hankkia yhteinen koti ennen lapsen syntymää? Jos mies pääsee vähällä vauvan ensimmäisistä ja vaikeimmista ajoista (saattaa olla koliikkia ja valvottaa, ei syö hyvin jne), niin se tottuu siihen, eikä saa aitoa ja läheistä sidettä vauvaan.

Siitä on sitten jo helppo lähteä sille "En mä osaa, vaihda sinä nuo vaipat, mua pelottaa, ei kai se putoa, ota sinä tämä nyt hei" -linjalle... 

Mitä se touhuaa vapaa-aikanaan, ei kai kavereiden kanssa (enää) kaljalla ja "muissa menoissa"? Kova kovaa vastaan, jos alkaa vierottua perhearjesta, pian jäät yksin lapsesi kanssa. Ikääkin on jo, juoksut on juostu.

Ollaan puhuttu, tai ainakin minä olen yrittänyt puhua yhteisestä kodista viimeistään lapsen synnyttyä, mutta mies ei oikein ota kantaa asiaan. On pikemminkin sillai, että katsotaan sitä sitten. Ymmärtääkseni aika paljon viettää aikaa kavereiden kanssa. Tuntuu, että aina on jossain kaupungilla menossa. Se tässä häiritseekin, että muuttuuko mikään lapsen syntymän jälkeenkään.

Ap

Mies ei selvästi ole sitoutunut sinuun. En pitäisi yllä minkäänlaisia odotuksia siitä, että tilanne muuttuisi paremmaksi. Mutta hyvä, että miehen laatu selvisi jo nyt. 

Vierailija
64/65 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että irakilainen poikaystäväsi käy panemassa kaikkia kavereitasi ja bussipysäkillä pikkutyttöjä

Vierailija
65/65 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ylipäätään millainen? Työtilanne, elämänhallinta jne?

Hän on tuli Irakista Suomeen kymmenen vuotta sitten. Ei käy tällä hetkellä töissä, mutta on sanonut aikovansa työelämään lähiaikoina. Sanoo, että on tuttuja kontakteja joiden kautta voisi työllistyä. Alkoholia ei ymmärtääkseni käytä, tai ainakaan paljoa.

Ap

Tuossa kulttuurissa yleensä mies ei hoida lapsia tai kotia eikä heidän tapana ole huomioida naista, hän on itsestäänselvyys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi