Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arto Satonen: "Vaalivoitto ei takaa SDP:n hallituspaikkaa vaan kokoomus aikoo tehdä vallankaappauksen"

Kommentit (283)

Vierailija
161/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat "ei kunnioita demokratiaa" ?

Jos demarit ei saa enemmistöhallitusta kasaan ne ei saa.

Vierailija
162/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että Satonen väläytteli Marin kakkosen olevan todennäköisin hallituskokoonpano vaikka tietää hyvin, ettei keskusta tuohon toistamiseen mukaan lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että Satonen väläytteli Marin kakkosen olevan todennäköisin hallituskokoonpano vaikka tietää hyvin, ettei keskusta tuohon toistamiseen mukaan lähde.

Vasemmistoliitto ei tule olemaan seuraavassa hallituksessa. Vihreät ehkä riippuen tilanteesta.


Lindtmanin pitäisi pystyä osoittamaan että Koskelan linja on mennyttä maailmaa. Wokehihhulointi meni jo,

Vierailija
164/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat "ei kunnioita demokratiaa" ?

Jos demarit ei saa enemmistöhallitusta kasaan ne ei saa.

Mitään syytä kepullakaan ei ole olla menemättä demarien kanssa hallitukseen. Ei ainakaan kokoomuksen päämisterin alle. Näkeehän sen persujenkin kannatuksesta miten siinä käy.

Vierailija
165/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 

Demokratiassamme hallituksen on nautittava eduskunnan luottamusta. 


Perustuslaissamme ei ole mainintaa siitä että suurimman puolueen paikka hallituksessa on taattu riippumatta eduskunnan voimasuhteista.

Vierailija
166/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista puhetta kokoomukselta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että Satonen väläytteli Marin kakkosen olevan todennäköisin hallituskokoonpano vaikka tietää hyvin, ettei keskusta tuohon toistamiseen mukaan lähde.

Vasemmistoliitto ei tule olemaan seuraavassa hallituksessa. Vihreät ehkä riippuen tilanteesta.


Lindtmanin pitäisi pystyä osoittamaan että Koskelan linja on mennyttä maailmaa. Wokehihhulointi meni jo,

Tuo on täysin päinvastoin vihreät ei ole seuraavassa hallituksessa mutta vas. liitto on ja siksi veikkaan vanhanajan punamultaa ja nykyisillä prosenteilla saavat helposti enemmistön.

Vierailija
168/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen käsitys AP:lla on demokratiasta?

Täällä vaalien isoimman äänimäärän saanut puolue saa pääministerin paikan ja hän alkaa muodostamaan hallitusta. Mikään ei pakota toimimaan yhteistyössä ja kutsumaan hallitukseen mitään erinäistä puoluetta. Voi tehdä vaikka niinkin hurjan ratkaisun kuin perustaa vähemmistöhallituksen eikä mitään demokratiaa ole loukattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen käsitys AP:lla on demokratiasta?

Täällä vaalien isoimman äänimäärän saanut puolue saa pääministerin paikan ja hän alkaa muodostamaan hallitusta. Mikään ei pakota toimimaan yhteistyössä ja kutsumaan hallitukseen mitään erinäistä puoluetta. Voi tehdä vaikka niinkin hurjan ratkaisun kuin perustaa vähemmistöhallituksen eikä mitään demokratiaa ole loukattu.

APn käsitys demokratiasta on tietyn ryhmän diktatuuri ja sananvapauden rajoitukset. Itse tietenkin AP on uhri.

Vierailija
170/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Satosella ollut joku grillikioski? Eikä voisi mennä sinne töihin, vastaisi varmasti paremmin osaamistasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satosen agenda on vielä kesken. Nyt on viimeinen taisto käynnissä sen eteen. Lontoon malli sosiaaliturvaan kannustaa laiskureita:

https://www.youtube.com/shorts/xLtKdQ3kURs

Vierailija
172/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taitaa faktojen valossa olla Satosen elämässä viimeinen oikeistohallitus. Sen verran on leukaa kertynyt.

Suomessa tosin ei ole oikeistohallitusta.

Tosin Suomessa on oikeistohallitus ja sen osaamattomuus todettu moneen kertaan.

Väärin. Suomessa ei edelleenkään ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.

Kyllä on. On ollut ennenkin ja on ikävä kyllä myös nyt.

Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.

Kyllä on.

Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule olemaankaan.

Ei ensi vaalien jälkeen oikeistohallitusta enää tule, siitä olemme samaa mieltä. Perskokkareet on  valtansa käyttäneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain käsketty Kokoomusta ja Keskustaa menemään samaan hallitukseen demarien kanssa? Sdp ei tee vaalivoitollaan mitään, Vasemmistoliiton, vihreiden ja rkp:n riesan kanssa on turha haaveilla uudesta hallituspohjasta kun paikkaluku ei riitä.

...toteaa Itar Tass. Venäjä tykkää Suomen tuhoamisesta Orpon hallituksen toimin.

Vierailija
174/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla puheet sitä tasoa, että onneksi meillä ei ole samanlainen äänestyssysteemi kuin Yhdysvalloissa. Muuten kokoomus siirtelisi äänestysrajoja hullun innolla.

Jos kokoomus alkaa jo vuotta aiemmin suunnitella, että miten demarit pelataan pois, niin alkaa olla äänestäjillä aika alkaa suunnitella miten oikeisto pidetään pois hallituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS putoaa Vasemmistoliiton taakse. Hallutus  ei tule sisältämään yhtäkään Orpon hallituspuoluetta. RKP pelasi itsensä fasismiin. 

Vierailija
176/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtälainen oikeus Kokoomuksella on pidättäytyä hallitusyhteistyöstä joidenkin puolueiden kanssa kuin demareillakin. Ei siitä kannata vetää mitään punaraivareita.

Kokoomuksella on täysi oikeus pidättäytyä hallitusyhteistyöstä maailman tappiin, ja todella toivon, että niin myös tekevät. Eiköhän ne itsekin jo tajua, että vihkoon meni tämä kausi. 

Vierailija
177/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS putoaa Vasemmistoliiton taakse. Hallutus  ei tule sisältämään yhtäkään Orpon hallituspuoluetta. RKP pelasi itsensä fasismiin. 

Eduskunnassa ei ole fasistisia puolueita. Se joka väittää havainnoineensa muuta on mieleltään häiriintynyt.

Vierailija
178/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla puheet sitä tasoa, että onneksi meillä ei ole samanlainen äänestyssysteemi kuin Yhdysvalloissa. Muuten kokoomus siirtelisi äänestysrajoja hullun innolla.

Jos kokoomus alkaa jo vuotta aiemmin suunnitella, että miten demarit pelataan pois, niin alkaa olla äänestäjillä aika alkaa suunnitella miten oikeisto pidetään pois hallituksesta.

Tervetuloa politiikkaan. Kaikki harrastavat vastaavaa.

Vierailija
179/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tällainen oikeistokaappaus tehdään nykyisien kannatusprosenttien aikana, niin siiten ei riitä enää ostoboikotti vaan alan sabotoimaan maata. Vähintään niin, että muutan fugeen ja käyn siellä Kelan piikkiin sairastamassa.

Suomessa ei ole oikeistoa.

Onpas. Ja sen ansiosta on kohta köyhälistökortteleitakin. 

OIkeisto saa tulevaisuudessa nauttia kättensä teoista; ulkomaalaiset on karkoitettu, mutta omat kansalaiset tulivat tilalle, muodostaen samanlaisia alueita, joissa piisaa köyhyyttä ja muita ongelmia.

Väärin. Suomen politiikassa ei ole oikeistoa.

Kyllä on.

Ei edelleenkään ole oikeistoa Suomessa.

Kyllä on, höpönassu.

Suomen politiikassa ei edelleenkään ole oikeistoa

Suomessa ei edes ole oikeistopuolueita

Meinaat, että perskokkareet on valehdelleet senkin? 

Vierailija
180/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS putoaa Vasemmistoliiton taakse. Hallutus  ei tule sisältämään yhtäkään Orpon hallituspuoluetta. RKP pelasi itsensä fasismiin. 

Eduskunnassa ei ole fasistisia puolueita. Se joka väittää havainnoineensa muuta on mieleltään häiriintynyt.

Ei ehkä puoluetta mutta onhan persuissa selvästi nassemielistä porukkaa vaikkapa Rydman esimerkkinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän