Arto Satonen: "Vaalivoitto ei takaa SDP:n hallituspaikkaa vaan kokoomus aikoo tehdä vallankaappauksen"
Oikeisto ei kunnioita demokratiaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9f7b6848-0b29-47ec-a4f9-d3a0a4ba7…
Kommentit (283)
Mielenkiintoista, että Satonen väläytteli Marin kakkosen olevan todennäköisin hallituskokoonpano vaikka tietää hyvin, ettei keskusta tuohon toistamiseen mukaan lähde.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että Satonen väläytteli Marin kakkosen olevan todennäköisin hallituskokoonpano vaikka tietää hyvin, ettei keskusta tuohon toistamiseen mukaan lähde.
Vasemmistoliitto ei tule olemaan seuraavassa hallituksessa. Vihreät ehkä riippuen tilanteesta.
Lindtmanin pitäisi pystyä osoittamaan että Koskelan linja on mennyttä maailmaa. Wokehihhulointi meni jo,
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat "ei kunnioita demokratiaa" ?
Jos demarit ei saa enemmistöhallitusta kasaan ne ei saa.
Mitään syytä kepullakaan ei ole olla menemättä demarien kanssa hallitukseen. Ei ainakaan kokoomuksen päämisterin alle. Näkeehän sen persujenkin kannatuksesta miten siinä käy.
Niin.
Demokratiassamme hallituksen on nautittava eduskunnan luottamusta.
Perustuslaissamme ei ole mainintaa siitä että suurimman puolueen paikka hallituksessa on taattu riippumatta eduskunnan voimasuhteista.
Lapsellista puhetta kokoomukselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että Satonen väläytteli Marin kakkosen olevan todennäköisin hallituskokoonpano vaikka tietää hyvin, ettei keskusta tuohon toistamiseen mukaan lähde.
Vasemmistoliitto ei tule olemaan seuraavassa hallituksessa. Vihreät ehkä riippuen tilanteesta.
Lindtmanin pitäisi pystyä osoittamaan että Koskelan linja on mennyttä maailmaa. Wokehihhulointi meni jo,
Tuo on täysin päinvastoin vihreät ei ole seuraavassa hallituksessa mutta vas. liitto on ja siksi veikkaan vanhanajan punamultaa ja nykyisillä prosenteilla saavat helposti enemmistön.
Millainen käsitys AP:lla on demokratiasta?
Täällä vaalien isoimman äänimäärän saanut puolue saa pääministerin paikan ja hän alkaa muodostamaan hallitusta. Mikään ei pakota toimimaan yhteistyössä ja kutsumaan hallitukseen mitään erinäistä puoluetta. Voi tehdä vaikka niinkin hurjan ratkaisun kuin perustaa vähemmistöhallituksen eikä mitään demokratiaa ole loukattu.
Vierailija kirjoitti:
Millainen käsitys AP:lla on demokratiasta?
Täällä vaalien isoimman äänimäärän saanut puolue saa pääministerin paikan ja hän alkaa muodostamaan hallitusta. Mikään ei pakota toimimaan yhteistyössä ja kutsumaan hallitukseen mitään erinäistä puoluetta. Voi tehdä vaikka niinkin hurjan ratkaisun kuin perustaa vähemmistöhallituksen eikä mitään demokratiaa ole loukattu.
APn käsitys demokratiasta on tietyn ryhmän diktatuuri ja sananvapauden rajoitukset. Itse tietenkin AP on uhri.
Eikö Satosella ollut joku grillikioski? Eikä voisi mennä sinne töihin, vastaisi varmasti paremmin osaamistasoa.
Satosen agenda on vielä kesken. Nyt on viimeinen taisto käynnissä sen eteen. Lontoon malli sosiaaliturvaan kannustaa laiskureita:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taitaa faktojen valossa olla Satosen elämässä viimeinen oikeistohallitus. Sen verran on leukaa kertynyt.
Suomessa tosin ei ole oikeistohallitusta.
Tosin Suomessa on oikeistohallitus ja sen osaamattomuus todettu moneen kertaan.
Väärin. Suomessa ei edelleenkään ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.
Kyllä on. On ollut ennenkin ja on ikävä kyllä myös nyt.
Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan.
Kyllä on.
Väärin. Suomessa ei ole oikeistohallitusta. Ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule olemaankaan.
Ei ensi vaalien jälkeen oikeistohallitusta enää tule, siitä olemme samaa mieltä. Perskokkareet on valtansa käyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain käsketty Kokoomusta ja Keskustaa menemään samaan hallitukseen demarien kanssa? Sdp ei tee vaalivoitollaan mitään, Vasemmistoliiton, vihreiden ja rkp:n riesan kanssa on turha haaveilla uudesta hallituspohjasta kun paikkaluku ei riitä.
...toteaa Itar Tass. Venäjä tykkää Suomen tuhoamisesta Orpon hallituksen toimin.
Alkaa olla puheet sitä tasoa, että onneksi meillä ei ole samanlainen äänestyssysteemi kuin Yhdysvalloissa. Muuten kokoomus siirtelisi äänestysrajoja hullun innolla.
Jos kokoomus alkaa jo vuotta aiemmin suunnitella, että miten demarit pelataan pois, niin alkaa olla äänestäjillä aika alkaa suunnitella miten oikeisto pidetään pois hallituksesta.
PS putoaa Vasemmistoliiton taakse. Hallutus ei tule sisältämään yhtäkään Orpon hallituspuoluetta. RKP pelasi itsensä fasismiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtälainen oikeus Kokoomuksella on pidättäytyä hallitusyhteistyöstä joidenkin puolueiden kanssa kuin demareillakin. Ei siitä kannata vetää mitään punaraivareita.
Kokoomuksella on täysi oikeus pidättäytyä hallitusyhteistyöstä maailman tappiin, ja todella toivon, että niin myös tekevät. Eiköhän ne itsekin jo tajua, että vihkoon meni tämä kausi.
Vierailija kirjoitti:
PS putoaa Vasemmistoliiton taakse. Hallutus ei tule sisältämään yhtäkään Orpon hallituspuoluetta. RKP pelasi itsensä fasismiin.
Eduskunnassa ei ole fasistisia puolueita. Se joka väittää havainnoineensa muuta on mieleltään häiriintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla puheet sitä tasoa, että onneksi meillä ei ole samanlainen äänestyssysteemi kuin Yhdysvalloissa. Muuten kokoomus siirtelisi äänestysrajoja hullun innolla.
Jos kokoomus alkaa jo vuotta aiemmin suunnitella, että miten demarit pelataan pois, niin alkaa olla äänestäjillä aika alkaa suunnitella miten oikeisto pidetään pois hallituksesta.
Tervetuloa politiikkaan. Kaikki harrastavat vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen oikeistokaappaus tehdään nykyisien kannatusprosenttien aikana, niin siiten ei riitä enää ostoboikotti vaan alan sabotoimaan maata. Vähintään niin, että muutan fugeen ja käyn siellä Kelan piikkiin sairastamassa.
Suomessa ei ole oikeistoa.
Onpas. Ja sen ansiosta on kohta köyhälistökortteleitakin.
OIkeisto saa tulevaisuudessa nauttia kättensä teoista; ulkomaalaiset on karkoitettu, mutta omat kansalaiset tulivat tilalle, muodostaen samanlaisia alueita, joissa piisaa köyhyyttä ja muita ongelmia.
Väärin. Suomen politiikassa ei ole oikeistoa.
Kyllä on.
Ei edelleenkään ole oikeistoa Suomessa.
Kyllä on, höpönassu.
Suomen politiikassa ei edelleenkään ole oikeistoa
Suomessa ei edes ole oikeistopuolueita
Meinaat, että perskokkareet on valehdelleet senkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS putoaa Vasemmistoliiton taakse. Hallutus ei tule sisältämään yhtäkään Orpon hallituspuoluetta. RKP pelasi itsensä fasismiin.
Eduskunnassa ei ole fasistisia puolueita. Se joka väittää havainnoineensa muuta on mieleltään häiriintynyt.
Ei ehkä puoluetta mutta onhan persuissa selvästi nassemielistä porukkaa vaikkapa Rydman esimerkkinä.
Mitä tarkoitat "ei kunnioita demokratiaa" ?
Jos demarit ei saa enemmistöhallitusta kasaan ne ei saa.