Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arto Satonen: "Vaalivoitto ei takaa SDP:n hallituspaikkaa vaan kokoomus aikoo tehdä vallankaappauksen"

Kommentit (283)

Vierailija
141/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Suomessa viime vuosikymmeninä eduskuntavaaleissa suurin puolue onkin ollut pääministeripuolue niin automaatio se ei ole ja tämä koskee mitä tahansa puoluetta. Lähtökohtana lienee että siihen pyritään, mutta siihen ei välttämättä päästä kaikissa tilanteissa. Muualla Euroopassa on ihan tavallista että parlamentin suurin puolue ei ole hallituksessa ellei oma blokki saa enemmistöä. Näin on tällä hetkellä ainakin Ruotsissa, Puolassa, Itävallassa ja Espanjassa. Suomessa oikeisto- ja vasemmistopuolueiden välinen yhteistyö on toiminut melko hyvin 80-luvulta lähtien vaikka viimeisten reilun 10 vuoden aikana Kokoomus ja demarit ovatkin lipuneet toisistaan selkeästi kauemmaksi. 

Vierailija
142/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NasuPersut jo märsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain käsketty Kokoomusta ja Keskustaa menemään samaan hallitukseen demarien kanssa? Sdp ei tee vaalivoitollaan mitään, Vasemmistoliiton, vihreiden ja rkp:n riesan kanssa on turha haaveilla uudesta hallituspohjasta kun paikkaluku ei riitä.

We shall see. Vasemmiston veretseisauttava vaalivoitto tulossa. Itkeköön Kokoomus oppositiossa.

Vierailija
144/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait tuo puppelisetä älyää jo jäädä eläkkeelle. Paljon sai tuhoa aikaiseksi tämäkin kokkare.

Vierailija
145/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artsi ja Bubbum Senaatintorilla. Nevöforget.

Vierailija
146/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain käsketty Kokoomusta ja Keskustaa menemään samaan hallitukseen demarien kanssa? Sdp ei tee vaalivoitollaan mitään, Vasemmistoliiton, vihreiden ja rkp:n riesan kanssa on turha haaveilla uudesta hallituspohjasta kun paikkaluku ei riitä.

Ei ole, mutta ei keskustaa ole käsketty menemään Kokoomuksen ja persujen kanssakaan hallitukseen. Keskustalla voi olla kokonaan isompi vaikutus ensi vaaleissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarille tiedoksi, että tämä on ihan demokratiaa. Se on tietysti teille vähä-älyisille vaikea konsepti.

 

"Satonen linjaa myös mielenkiintoisesti, että periaatteessa porvarihallitus on mahdollinen myös silloin, jos SDP ei suurimpana puolueena kykene muodostamaan hallitusta."

Vierailija
148/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tulisi suostua Sonta-DP:n kanssa hallitukseen enää koskaan.

Demarit ovat parempia kuin kokoomus, vaikka se nyt ei paljoa vaadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen ei ole tuottanut oy Suomi ab:n kassaan euroakaan.Muuttaisi pois Suomesta.

Vierailija
150/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satatuhatta-Satonen taas vauhdissa. Eiköhän tuo kampaviinerin mussuttaja ole jo tarpeeksi näyttänyt mitä osaa.

Eikös hänellä ole herraties mikä tutkinto mistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain käsketty Kokoomusta ja Keskustaa menemään samaan hallitukseen demarien kanssa? Sdp ei tee vaalivoitollaan mitään, Vasemmistoliiton, vihreiden ja rkp:n riesan kanssa on turha haaveilla uudesta hallituspohjasta kun paikkaluku ei riitä.

Ei ole, mutta ei keskustaa ole käsketty menemään Kokoomuksen ja persujen kanssakaan hallitukseen. Keskustalla voi olla kokonaan isompi vaikutus ensi vaaleissa.

Keskustaa varmaan jossain määrin houkuttelisi mennä samanlaiseen hallituspohjaan kuin viimeksi mutta en silti jaksa uskoa että kepu olisi niin itsetuhoinen että olisi pian uudelleen samassa hallituksessa jossa olisi sekä Vasemmistoliitto ja Vihreät. Vähintään toinen niistä pitäisi jättää ulkopuolelle, todennäköisesti Vasemmistoliitto. 

Vierailija
152/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satatuhatta-Satonen taas vauhdissa. Eiköhän tuo kampaviinerin mussuttaja ole jo tarpeeksi näyttänyt mitä osaa.

Eikös hänellä ole herraties mikä tutkinto mistä?

Nakinpaistotieteiden maisteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra pystyyn nostettu sika.

Vierailija
154/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satatuhatta-Satonen taas vauhdissa. Eiköhän tuo kampaviinerin mussuttaja ole jo tarpeeksi näyttänyt mitä osaa.

Eikös hänellä ole herraties mikä tutkinto mistä?

Nakinpaistotieteiden maisteri.

Ei, liittyi johonkin ylioostoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palstavasemmistolaisten luetunymmärtäminen on lapsen tasolla, setä kertoo teille mitä Arto tarkoittaa. Eli sitä, että hallituksen muodostamiseen tarvitaan enemmistö eduskunnassa ja SDP:n voi olla vaikeaa saada sellainen aikaan hallitusneuvotteluissa nykyisellä linjallaan.

Suomessa on perinteisesti kunnioitettu äänestystulosta ja eniten ääniä saanut puolue muodostaa hallituksen. Kakkoseksi tullut voidaan pudottaa pois, kuten nytkin tehtiin, mutta voittajaa ei taideta sentään olla pudotettu kuin jossain 30-luvun Saksassa ja sielläkin meni vtuiksi.

Jotta syntyy hallitus, vaaditaan kumppaneita. Yksikään suomalainen puolue ei saa yksin enemmistöä eduskunnassa. Jos sdp haluaa hallituksen, sen on saatava siihen mukaan joku iso oikeistopuolue. Jos se ei onnistu, sdp ei saa hallitusta muodostettua. Ei tämä kunnioituksesta ole kiinni vaan siitä, että pitää löytää yhteistä näkemystä muiden puolueiden kanssa, jotta hallitusohjelma saadaan tehtyä. Ilman hallitusohjelmaa, ei ole hallitusta. 

Vierailija
156/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tuttuun tyyliinsä vääristelee jo otsikonkin.


Pakkomielteinen sepittelijä,

Vierailija
157/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tuttuun tyyliinsä vääristelee jo otsikonkin.


Pakkomielteinen sepittelijä,

Häntä ei demokrattinen prosessi kinnnostele. Vaan heimoviha omassa somekuplassaan.


Ei kestä kritiikkiä mutta maalittaa ja solvaa niitä jotka ottavat vastuun ja vievät maatamme eteenpäin.

Vierailija
158/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floppi-Satosena ymmärtäisin jo pitää turpani kiinni. Nolo luuseri, joka ei onnistu missään.

Vierailija
159/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tällainen oikeistokaappaus tehdään nykyisien kannatusprosenttien aikana, niin siiten ei riitä enää ostoboikotti vaan alan sabotoimaan maata. Vähintään niin, että muutan fugeen ja käyn siellä Kelan piikkiin sairastamassa.

Mutta sinä elät Kelan piikkiin nytkin.

Niin teen. Se on mielenosoitus tätä hallitusta vastaan.

Vierailija
160/283 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliitolla ja Vihreillä on totuuden hetki eduskunnan syysistuntokauden loppupuolella.


Jää nähtäväksi silloin minkä maan pussiin pelaavat. 

Talvella 2027 se nähdään sitten.


 Koska päätöksiään eivät millään pääse pakoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi