Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilonan tuista vietiin puolet, koska hän ei suostu lopettamaan yritystään – "Ei ole ruokarahaa"

Vierailija
10.05.2026 |

– Yritystoimintani on tällä hetkellä kannattamatonta, ja olen elänyt toimeentulotuella.

– Jos yrittäjät joutuvat lopettamaan sen takia, että saavat laskut maksettua ja ruokaa pöytään, se voi viedä masennuskierteeseen, Saukko sanoo.

Olen pitkään etsinyt asiaa, jota rakastan tehdä. Yritystoiminta on tärkeää minulle ja muille, ja vaikka se on kannattamatonta tällä hetkellä, haluan jatkaa sitä, Saukko kertoo.

Ihanaa, vassari ryhtyi yrittäjäksi eikä se halunnut luopua tuella elämisestä.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kansalaisilla varaa olisi kuluttaa, mutta ei halua. Suomalaisten tileillä makaa miljoonia. 

Suurin talouskasvu syntyy, kun luonnonvaraa käytetään mahdollisimman vähän ja sille luodaan ihmistä kiihottava taika-arvo. Merkkilaukku on isompi ekoteko kuin halvan käsiveskan osto. Molempiin mahtuu kännykkä, meikit ja illan ekstaasipillerit, mutta kallis yleensä kestää kauemmin ja kasvattaa paljon enemmän taloutta. Molempiin kuluu saman verran luonnonvaroja. Talous on yhä enemmän ei-kosketeltavia asioita.

Vierailija
42/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kansalaisilla varaa olisi kuluttaa, mutta ei halua. Suomalaisten tileillä makaa miljoonia. 

Ja silti hallitus ei tue niitä, joiden tileillä rahaa ei ole, vaan laskee rikkaiden verotusta, jotka joko lepuuttavat rahoja tilillä, tai sijoittavat, eivätkä kuluta yhtään normaalia enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo s ei halua tehdä töitä vaan taiteilee 

Vierailija
44/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä luki että hän on vassari? Etkö ymmärtänyt että yritys ei tällä hetkellä kannata.

Koska on tukiloinen. Kaikki tukiloiset äänestää vassareita.

Oon "tukiloinen" tällä hetkellä ja äänestän persuja😅 Ihan hölmöä mustavalkoista ajattelua sulla.

Vierailija
45/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vältän turhaa ja tuhoisaa rahankäyttöä. Köyhät sen sijaa Temuttaa miljoonilla, jonkun se vastuu ympäristökin täytyy ottaa. 

Vierailija
46/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti hallitus ei tue niitä, joiden tileillä rahaa ei ole, vaan laskee rikkaiden verotusta, jotka joko lepuuttavat rahoja tilillä, tai sijoittavat, eivätkä kuluta yhtään normaalia enempää.

Voi tyttökulta, hallituksessa leikitään mielikuvitusrahoilla joita ei ole. Politiikkaan lähtevä on pelkuri. Oikea sankari on yrittäjä, joka panee oman perseensä peliin oikeassa maailmassa. Se panee ideansa oikeiden markkinoiden testattavaksi. Oikea sankari ottaa riskin, että omat rahat loppuvat, vaimo jättää ja itse rakentama omakotitalo myydään huutokaupassa pilkkahintaan ex-vaimon isomunaiselle rakastajalle. Totta kai pelkurin on paljon helpompaa elää politiikan mielikuvitusmaailmassa tappelemassa mielikuvitusrahoista.

Vierailija
47/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä luki että hän on vassari? Etkö ymmärtänyt että yritys ei tällä hetkellä kannata.

Entinen nisti ja juoppo joka elää tt-tuella. Puuhaa jotain lautapelijuttua ja uhriutuu kun ei valtio elätä.

Vassari

Tärkeintä on ettei entinen nistijuoppo vahingossakaan puuhaa mitään rakentavaa joka voisi pitää huumausaineettomalla tiellä, vaan masentuen ja turhautuen istuu päivät pitkät neljän seinän sisällä. Tietysti parashan olisi että se nistiys pysyisi yhä poissa, mutta rahat palaisivat suoraan takaisin valtion kirstuun alkoholiveron kautta. Näin Suomi nousuun!

Saa tuo puuhata, mutta yritystoiminta on yritystoimintaa. Harrastaminen on asia erikseen.

Vierailija
48/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin katosi kansalaisten ymmärrys siitä, että aikuinen elättää itse itsensä? Yhteiskunnan tehtävänä ei ole varmistaa, että saa tehdä mitä tahansa ja toiset sen maksavat veroissa.

Voisinhan minäkin palkata siivoojan ja sanoa, että en maksa näistä parista tunnista euroakaan, voit hakea rahat toimeentulotuen täydennyksenä.

Ennemmin tukisin verorahoillani heikosti menestyvää pienyrittäjää (vaikka sitten yksisarvislautapeliyrittäjää) kuin jotain sekakäyttäjää, mutta yhteiskunta on päättänyt puolestani toisin.

Ja ei, et voisi palkata siivoojaa ja jättää palkkaa maksamatta.

Vierailija
49/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli veronmaksajien tulisi antaa köyhille enemmän rahaa, että nämä voivat temuttaa lisää krääsää? Ja ottaa arjenluottoja, jotka päätyy ulosottoon? 
Tietysti on niin, että vahvimman oikeus on myös tässä ajassa se voimakeino, jolla lopultakin asioita ylläpidetään vaikka se ei tunnu kivalta. 

Vierailija
50/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut taas saastailee

Vierailija
51/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te pässeja te persut

Vierailija
52/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ovat aivo_kuoll_eita

Vierailija
53/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin katosi kansalaisten ymmärrys siitä, että aikuinen elättää itse itsensä? Yhteiskunnan tehtävänä ei ole varmistaa, että saa tehdä mitä tahansa ja toiset sen maksavat veroissa.

Voisinhan minäkin palkata siivoojan ja sanoa, että en maksa näistä parista tunnista euroakaan, voit hakea rahat toimeentulotuen täydennyksenä.

Ennemmin tukisin verorahoillani heikosti menestyvää pienyrittäjää (vaikka sitten yksisarvislautapeliyrittäjää) kuin jotain sekakäyttäjää, mutta yhteiskunta on päättänyt puolestani toisin.

Ja minä tukisin mielummin sitä sekakäyttäjään, kuin apurahoilla köyhyyttä paheksuvaa taiteilijaa tai c-kasettiaan etänä pyörittävää yliopiston dosenttia. 

Vierailija
54/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei jokin täsmää. On minullakin harrastuksia, mutta kustannan ne ihan itse enkä itke krokotiilinkyyneliä, etten yhtäkkiä rupea tienaamaan niillä rahaa toimeentuloksi asti.

Millainen ihminen kuvittelee, että voi tehdä mitä tykkää ja olettaa, että valtio siitä jotain maksaa? Voi hyvänen aika.

Vierailija
55/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein pandemian aikoihin kun yrittäjät olivat käsi ojossa sen sijaan että olisivat adaptoituneet muuttuviin olosuhteisiin ja kehittäneet liiketoimintaansa.

Vierailija
56/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla aika persu, jos pitäisi olla ilman rahaa, jos yritys ei kannata.

Mutta ai niin, perskokkareet saivat aikaan 10 000 konkurssia, koska vihaavat pienyrittäjiä.

Ensin persut huutaa palstalla, että perustakaa yritys, ja sitten kun niin on tehty, niin sekään ei kelpaa😂😂

Vierailija
57/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä tukisin mielummin sitä sekakäyttäjään, kuin apurahoilla köyhyyttä paheksuvaa taiteilijaa tai c-kasettiaan etänä pyörittävää yliopiston dosenttia. 

Se, että kaikki moralisointi kohdistuu aina köyhimpään tai toiseksi köyhimpään tulokymmenykseen ja rikkaisiin kertoo siitä miten hyvin Suomessa on onnistuttu aivopesussa. Avuton ja ahne keskiluokka ei edes tajua, että saa eniten. 
Keskiluokka halutaan hemmotella veronmaksuhaluiseksi, joten se saa myös eniten etuja. Ja se on hullua! Maksan veroja, ja valtio antaa samat rahat minulle takaisin poliitikkojen mielenoikkujen mukaan. Olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja.

Vierailija
58/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei jokin täsmää. On minullakin harrastuksia, mutta kustannan ne ihan itse enkä itke krokotiilinkyyneliä, etten yhtäkkiä rupea tienaamaan niillä rahaa toimeentuloksi asti.

Millainen ihminen kuvittelee, että voi tehdä mitä tykkää ja olettaa, että valtio siitä jotain maksaa? Voi hyvänen aika.

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei velvollisuutta oppia ymmärtämään lukemaansa? Nyt kun olet julistanut tuon oman pään pyhän totuutta kuin jotain evankeliumia, lue tuo juttu ajatuksella läpi. 

Vierailija
59/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaisin pienyrittäjälle euroakaan, hänhän voi hakea maksun toimeentulotukena!

Vierailija
60/109 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se oma viiteryhmä on jokaiselle rakkain ja läheisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi