Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen shokissa. Lindtmanin (SDP) suosio romahtanut

Vierailija
09.05.2026 |

IL: USU-gallup: Lindtmanin sijoitus romahti.

Suurimman oppositiopuolue SDP:n puheenjohtajan Antti Lindtmanin sijoitus on pudonnut gallupin ykköspaikalta viidenneksi. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/62abfb1d-57e6-40d5-a871-b157edec0…

Kommentit (248)

Vierailija
221/248 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/visio/art-2000011913757.html       Siinä sitä on Riikkulin tallousosaamista . 1.4 miljardia......

Niin, johtuu Marinin hallituksen aikaisista lainoista pääosin.


https://www.vauva.fi/keskustelu/6494230/velkasuhde-pian-100?page=12

Ei pidä paikkaansa. Se on taottu teille jo monesti ja valehtelu jatkuu.

No kyllä se pitää. Johdannaissopimus tehdään samaan aikaan kun laina otetaan. Marinin aikaan kun kiinteät korot olivat miinuksella tekivät johdannaissopimuksia, joissa korko on muuttuva. Kun korot nousi, niin lainanhoitomenot nousi moninkertaiseksi. Tämän hallituksen aikana korkotasossa ei ole ollut samanlaista fluktuaatiota, joten kiinteiden ja muuttuvien korkojen erokaan ei ole ollut yhtä iso.

Muuten kiva huomata miten sujuvasti media taas kerran valehtelee asiaa ja antaa ymmärtää että vika olisi tyhmän nykyhallituksen joka nyt vaan ei tajua vaihtaa nollakorkolainoihin. Ihan kuin se onnistuisi, lol. 

Muutenkin ongelma on lainan määrä ja se, että valtiontalous on totaalisen kroonisessa epätasapainossa isolta osin edellisen hallituksen sekoilujen jäljeltä kun velkojen lisäksi sotkettiin paitsi sote niin energiantuotanto kuin paljon muutakin.

Toinen median propaganda-artikkeli näytti kohdistuvan tilastokeskuksen tapaan määritellä jotain talorakennuslainoja julkiseksi velaksi. Ymmärtääkseni tässä konkurssissa velan määrän lisääminen julkiselle taloudelle ei ole kovinkaan loistava idea, eikä se millään tilastopiilottamisella sen paremmaksi muutu kun velat on maksettava takaisinkin ja jos on takaajana niin pitää varautua siihen että ne kaatuu omaan niskaan. 

Vierailija
222/248 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, Lindemanni kehui väärää maata :(

Kommentti: Antti Lindtman teki Espanjan kokoisen talousmokan

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011998642.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/248 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, Lindemanni kehui väärää maata :(

Kommentti: Antti Lindtman teki Espanjan kokoisen talousmokan

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011998642.html

Ei edelleenkään hyvältä näytä demareiden talousosaaminen.

Vierailija
224/248 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, Lindemanni kehui väärää maata :(

Kommentti: Antti Lindtman teki Espanjan kokoisen talousmokan

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011998642.html

Ei edelleenkään hyvältä näytä demareiden talousosaaminen.

Ylioppilas Mäkynen on SDP:n paras talousosaaja. Valitettavasti näyttää siltä, että  hänetkin laitettu sivuraiteille. Tuppurainen viitoittaa talouslinjat? Vai onko Ahsell, joka kommentoi saatava autoveroja lisää. 

Vierailija
225/248 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta suomelle ja kantasuomalaisille onkin että lintin ja koko puolueen kannatus vajoaa pohjamutiin.

Suomen kansa on niin pöhkö, että äänestää demareita. Sellainen kansa kuin poliitikot.

Vierailija
226/248 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, Lindemanni kehui väärää maata :(

Kommentti: Antti Lindtman teki Espanjan kokoisen talousmokan

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011998642.html

Ei edelleenkään hyvältä näytä demareiden talousosaaminen.

Ylioppilas Mäkynen on SDP:n paras talousosaaja. Valitettavasti näyttää siltä, että  hänetkin laitettu sivuraiteille. Tuppurainen viitoittaa talouslinjat? Vai onko Ahsell, joka kommentoi saatava autoveroja lisää. 

Niin ymmärsin myös, että demarit päästessään valtaa alkavat himoverottamaan. Autonomistajat verotetaan hengiltä. Koskee toki kaikkia, sillä kukapa ei auton kyydissä joskus matkustaisi. Ilmaisia kyytejä ei enää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/248 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Marinin keskarin näyttäminen demareiden vanhemman polven äänestäjille aiheuta jotain, kun todellinen äänestäminen alkaa.

Vierailija
228/248 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/248 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra noussut jo kakkoseksi!

Tuleva pääministeri,ihana ja osaava Riikka.

Vierailija
230/248 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota voisi sanoa melko rajuksi pudotukseksi. Mikä syy?

Ehkäpä ihmiset eivät halua sittenkään ammentaa talousoppeja Espanjan vasemmistosta mitä Lindtman hehkuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/248 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra noussut jo kakkoseksi!

Tästä se lähtee, voikukilla voittoon!

Vierailija
232/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, Lindemanni kehui väärää maata :(

Kommentti: Antti Lindtman teki Espanjan kokoisen talousmokan

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011998642.html

Ei edelleenkään hyvältä näytä demareiden talousosaaminen.

Ylioppilas Mäkynen on SDP:n paras talousosaaja. Valitettavasti näyttää siltä, että  hänetkin laitettu sivuraiteille. Tuppurainen viitoittaa talouslinjat? Vai onko Ahsell, joka kommentoi saatava autoveroja lisää. 

Niin ymmärsin myös, että demarit päästessään valtaa alkavat himoverottamaan. Autonomistajat verotetaan hengiltä. Koskee toki kaikkia, sillä kukapa ei auton kyydissä joskus matkustaisi. Ilmaisia kyytejä ei enää ole.

Ilmaisia kyytejä ei tosiaankaan ole. Mutta demarien äänestäjät eivät niin pitkälle ajattele, että hekin joutuvat maksamaan kaikesta. 

Toki jos kelasta tulee kaikki niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvon, Purran ja uskispoppoon vastustus, ei tee nassetervehdys Lindtmanista yhtään fiksumpaa tai kypsempää. Eli asiat eivät tule paranemaan pätkän vertaa.

Vierailija
234/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkymättömän Lindtmanin tulisi nostaa natsilippu salkoon. Saisi näkyvyyttä suvakkimediassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaa kuokuu ne jotka luulevat rahan tulevan seinästä ilmaiseksi.

Vierailija
236/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareilla on myös "suomalaiset ovat rasisteja"Nasima. Miettikää sitä sisäministerinä tai valtiovarainministerinä. Itku tulee.

Vierailija
237/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun osaamisestaan. Ei suomi ole mailman sosiaalitoimisto. Eihän?

Vierailija
238/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä käsi toisten taskulla käy 

nnin kehuminen ei kannata kehua. Näin maksajana.

Vierailija
239/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPD on varkaiden puolue. He ostavat äänensä lupaamalla työssäkäyvien rahat laiskoille ja rikollisille.

Vierailija
240/248 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi SDP ei ole saanut mitään talouskasvua aikaan, vaikka oli 15 vuotta peräkkäin hallituksessa? Osaako joku selittää?

Oli talouskasvujarru päällä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi