Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön saa 800e/kk, kotiäiti 378e/kk, onko tasapuolista kohtelua?

Vierailija
09.05.2026 |

Ei ole, tälle on nyt aika tehdä jotain!

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikähän tämä suomalaisten viha työttömiä kohtaan on? 10-20 vuoden päästä me ollaan kaikki Suomessa työttömiä

Laiskuuttahan se loppuviimein on, koska jokainen pystyisi itse työllistämään itsensä halutessaan.

Mikset sitten osta taidettani, jos alan taideyrittäjäksi? 

Mikset osta taidettani... uli, uli. 

Eli vain provoilit. Jos alan yrittäjäksi, sun pitää tukea mua ja ostaa taidettani.

Vierailija
42/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikähän tämä suomalaisten viha työttömiä kohtaan on? 10-20 vuoden päästä me ollaan kaikki Suomessa työttömiä

Laiskuuttahan se loppuviimein on, koska jokainen pystyisi itse työllistämään itsensä halutessaan.

Eli vain provoilit. Jos alan yrittäjäksi, sun pitää tukea mua ja ostaa taidettani.

Sinä teet sellaista taidetta, jota ihmiset haluavat ostaa. Jos taidekauppa ei käy, niin tee jotain muuta. Siivoa vaikka vessoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tasapuolista, koska se työnhakija on työmarkkinan käytettävissä ja sinä ämmikki et ole. On täysin oma valinta elellä kotona paapoen jotain mikä tuli pillusta ulos. Vaihtoehtoja on, eikä mikään estä valitsemasta niitä.

Vierailija
44/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä teet sellaista taidetta, jota ihmiset haluavat ostaa. Jos taidekauppa ei käy, niin tee jotain muuta. Siivoa vaikka vessoja.

Ei siivojaksi enää noin vain kävellä. Oletko syntynyt 60 luvulla kun et ymmärrä

Vierailija
45/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus on aina ongelma. Pitääkö sillä tulla hyvin toimeen? Silloin työttymyys on hyvä vaihtoehto, muut elättää sinut.

Jos pikkuvauvaa hoitavalle sanotaan, että elä 300 eurolla, niin silloin se mielestäni voidaan sanoa muillekin. Työttömällä on aina kuitenkin vaihtoehtona alkaa yrittäjäksi ja työllistää itse itsensä.

Tajuatko että voi kyllä alkaa yrittäjäksi, mutta ei se tarkoita, että se yrittäjyys kannattaa tai saa mitään tuloja?

Vierailija
46/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuki on rakennettu niin, että yhteiskunta maksaa ihmiselle minimitoimeentuloa siksi aikaa, kun hän etsii työtä ja pysyy työmarkkinoiden käytettävissä. Ajatus on, että ilman sitä ihmisellä ei välttämättä ole mitään tuloa.

Vierailija
47/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa 595€ de facto.

Jurikin näin. Työtön ei myöskään saa asumistukea tai toimeentulotukea jos on oma kämppä ja säästöjä.

Toimeentulotukea ei saa jos on omaisuutta ja asumistukeakaan ei taida tulla omistusasuntoon enää

Vierailija
48/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voit. Perusta firma ja ala siivota. Ei siivojan ammatti ole mikään suojattu työ, johon vaadittaisiin joku ammattipätevyys. Siivota voi ihan kuka tahansa ilman koulupapereitakin. 

Kaikkiin siivouistöihin omalla paikkakunnallani on vaadittu koulutus tai työkokemusta. Eli olit heti väärässä tästäkin, että töihin pääsee heti. 

Vierailija
49/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt joku kiukkuinen vanhalle aikakaudella jämähtänyt narsisti kiusaa työttömiä

Vierailija
50/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Et ole työmarkkinoiden käytettävissä. Lapsi on oma valinta ja miheen ja sinun oma projekti. Laita mies maksamaan sinulle tukea.

Vierailija
51/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voit. Perusta firma ja ala siivota. Ei siivojan ammatti ole mikään suojattu työ, johon vaadittaisiin joku ammattipätevyys. Siivota voi ihan kuka tahansa ilman koulupapereitakin. 

Kaikkiin siivouistöihin omalla paikkakunnallani on vaadittu koulutus tai työkokemusta. Eli olit heti väärässä tästäkin, että töihin pääsee heti. 

Perusta oma yritys. Olen itsekin siivonnut, eikä minulla ole mitään siivoojan ammattikoulutusta. 

Vierailija
52/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voinut ennen lapsen tekoa miettä tuota asiaa ja tehdä vaikka säästötiliä? vaikka edes parituhatta

Vierailija
53/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotiäidille tulee laosen tai lasyen laosilidät verottomana. Mahdollinen kodinhoidontuki. Ja kotiäidillä on usein puoliso, joka tasaa taloutta.

Itsekin olin kotiäinä toisesta lapsesta kolme vuotta kahden lapsen kanssa ja olen sitä mieltä, että kotiäitiyttä ei pidä rahaölisesti tuon enempää tukea. Kotiäitiys lisää työtyömyysroskiä äifillä merkityävästi. Mitä pidempään kotona sitä huonommin työllistyy plus työllistyy matalapalkkaisille aloille. Ja kerrannaisvaikutus jatkuu myös lasten koulutuksen tasoon ja työllistymiseen.

Vierailija
54/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt joku kiukkuinen vanhalle aikakaudella jämähtänyt narsisti kiusaa työttömiä

Luulee kiusaavansa ! Apn työ on takoa näistä palstalle hullunkiilto silmissä kun kai saa tälläisestä jotain tyydytystä Siinähän länkyttää :D

Vierailija
55/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulee kiusaavansa ! Apn työ on takoa näistä palstalle hullunkiilto silmissä kun kai saa tälläisestä jotain tyydytystä Siinähän länkyttää :D

Varmaan tuo Kona*lan Puppahullu joka vastailee itselleen 

Vierailija
56/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat loispaskaelätit voisi heittää uuniin. Miksi elätetään hyödyttömiä yksilöitä tässä maassa. Painukoot hiiteen mokoma elätit kun niitä ei kukaan tässä maassa tarvitse.

Ja sä olet hyvä ihminen? :D

Vierailija
57/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaloisia kohdusta hautaan näyttää olevan nykyihmisen agenda. Kotiäiti siirtyy seuraavaksi nostamaan työttömyyskorvausta ja alkaa odottaa kansaneläkettä. On tämä maa missä suomiloinen kasvaa ja viihtyy. Työnteko ei näitä saatanoita kiinnosta pätkän vertaa vaan yhteiskunnan tukirahojen kuppaaminen. 

Vierailija
58/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaloisia kohdusta hautaan näyttää olevan nykyihmisen agenda. Kotiäiti siirtyy seuraavaksi nostamaan työttömyyskorvausta ja alkaa odottaa kansaneläkettä. On tämä maa missä suomiloinen kasvaa ja viihtyy. Työnteko ei näitä saatanoita kiinnosta pätkän vertaa vaan yhteiskunnan tukirahojen kuppaaminen. 

Kyllä, vien myös sinun rahasi! Kannattaa pelätä

Vierailija
59/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kotiäiti saa noin vähän, ja työtötn ei saa mitään 800 evaan 595

Kotihoidontuki on verojen jälkeen n. 250 e+lapsilisä 94 e. Muuta tukea ei tule. Jos oletus on, että äiti ja lapsi elävät tuolla rahalla, niin sitten varmaan työtönkin elää samalla summalla. 

Edelleen kotiäidillä on mies maksamassa laskuja, kotiäitiys on oma valinta, yhteiskunnan ei pidä maksaa siitä. Minä tunnen työttömiä jotka elävät yksin. 

Vierailija
60/99 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa 595€ de facto.

Tuo 595 tulee neljässä viikossa, ja enemmänkin, jos veroprosentti on alle 20. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän