Ikisinkku ihmettelee: Miksi pariskunnat nukkuvat oletusarvoisesti samassa sängyssä? Itse haluaisin nukkua omassa rauhassa, vaikka
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se historiallinen jäänne, aviomiehellä oli taannoin avio-oikeus vaimoonsa joten oli kätevää että tämä nukkui siinä vieressä. Nykyisin aviomiehellä ei ole mitään muuta oikeutta kuin maksaa ja palvella.
Pitää olla kyllä aivan saatanan häiriintynyt ja kieroutunut mieli, jos yhdistää kahden toisiaan rakastavan ihmisen yhdessä nukkumisen ja läheisyyden rais kaamiseen, puhumattakaan muusta kyynisestä höpinästäsi. Mutta tällaisiahan tapauksia palstalla riittää.
Se on lähinnä tuo yksi tyyppi.
Ja historiallisesti se on ollut nimenomaan päinvastoin, eli niillä joilla varaa oli, oli omat makuuhuoneet. Erillään nukkuminen oli yläluokan avioparien NORMI.
Itse nukun mielellään miehen tai läheisten ystävien, sisarusten ym. kanssa, mutta nukun myös yksin. Pääasia, että on tarpeeksi tilaa sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua nukkua kenenkään kanssa. En pysty enkä halua. Mies (miehet) hikoilee, kuorsaa, piereksii ja piehtaroi niin että koko sänky heiluu, joten kiitos ei. Piehtaroikoon muualla. Kokemusta on useasta miehestä ja kaikilla tämä sama häiritsevyys.
Tämä onkin yksi syy siihen että elän sinkkuna. Ei ole löytynyt miestä, joka suostuisi nukkumaan muualla. Tarvitsen muutenkin paljon omaa aikaa, tilaa ja rauhaa, joten näin on paras.
Huom, en kerjää keltään munaa tai ruikuta miesten pinnallisuudesta. Tämä on mun valinta ja viihdyn näin. Jos joku haluaa kanssani nukkua, ei kuorsaa, hikoile eikä piereksi tai piehtaroi. Herätä mut kerrankin keskellä yötä niin se on lähtö. Viimeisimmän häädin koska hän yöllä herätessään alkoi sorkkia mua ja herätti.
Hyvä niin kaikille. Käytätkö jotain anustappia kun nukut ja juotko nestettä riittävästi?
Kas, "miehelle" iski tunteisiin. Tiesitkö, että tunnekeskus on äärioikeistolaisilla poikkeuksellisen iso ja lähes ainut aivojen osa, joka toimii?
Ei mennyt tunteisiin. Ihmettelin vain tuota luonnottomuutta. En avaa linkkiäsi koska vaikutat hyvin oudolta.
Et avaa linkkiä koska et osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa nukkua oman miehen vieressä. Nukun paremmin kun yksin. Parasta on hitaat aamut, kun ei ole kiire mihinkään.
Ja me ollaan oltu 21 v yhdessä
Olisihan se mukavaa nukkua vierekkäin, mutta eihän siitä nukkumisesta mitään tule, kun toinen ääntelee kuin villisika nukkuessaan.
Nämä hengitystievaikeudet kulkevat käsi kädessä elopainon kanssa. Jopa lihaksikas mies saattaa röhistä. Mutta hoikka on hiljainen.
Hoikka voi kuorsata. Juop po kuorsaa aina.
Juoppo lihava tupakoitsija kuorsaa hereilläänkin. Nenä tukossa, selällään röhnöttää ison mahansa alla, jatkuva sivuontelotulehdus tupakoinnin takia ja limaiset keuhkot, joihin kertyy moskaa öisin. Yritäpä sellaisen kanssa nukkua niin järki lähtee kun mitkään korvatulpat ei torppaa sitä jyrinää.
Joten se suhde ei kestänyt ja hyvä niin.
Mulla on iso asunto ja välillä tämä röhnääjä nukkui eri huoneessa, mutta se saatanan jyrinä kuului jopa kahden oven ja kahden väliseinän läpikin.
Vierailija kirjoitti:
Se historiallinen jäänne, aviomiehellä oli taannoin avio-oikeus vaimoonsa joten oli kätevää että tämä nukkui siinä vieressä. Nykyisin aviomiehellä ei ole mitään muuta oikeutta kuin maksaa ja palvella.
Häiriintynyt sekopää keksii taas omiaan.
Jos lukisit välillä muutakin kuin palstaa, voisit oppia joskus jotain.
Jostain syystä noi meteliongelmat on lähes aina miesten aiheuttamia. Miksi mies ei suostu menemään lääkäriin jos hänen vi tt u nukkumahengityksensä on niin äänekästä, että kumppani siitä kärsii? Mieluummin kuolee sydäriin ennenaikaisesti kuten Olli Lindholm.
Kuolkaa yksinänne, mua ette tule tappamaan krooniseen unen puutteeseen.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä aivan saatanan häiriintynyt ja kieroutunut mieli, jos yhdistää kahden toisiaan rakastavan ihmisen yhdessä nukkumisen ja läheisyyden rais kaamiseen, puhumattakaan muusta kyynisestä höpinästäsi. Mutta tällaisiahan tapauksia palstalla riittää.
Tyypillistä vasemmistolaista feminismiä. Rakkaus palautetaan valtasuhteeksi ja lopulta väkivallaksi. Vassareille kaikki muu kuin heidän ideologiansa pohjalle rakennettu on väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa nukkua oman miehen vieressä. Nukun paremmin kun yksin. Parasta on hitaat aamut, kun ei ole kiire mihinkään.
Olisihan se mukavaa nukkua vierekkäin, mutta eihän siitä nukkumisesta mitään tule, kun toinen ääntelee kuin villisika nukkuessaan.
Nämä hengitystievaikeudet kulkevat käsi kädessä elopainon kanssa. Jopa lihaksikas mies saattaa röhistä. Mutta hoikka on hiljainen.
Hoikka voi kuorsata. Juop po kuorsaa aina.
Juoppo lihava tupakoitsija kuorsaa hereilläänkin. Nenä tukossa, selällään röhnöttää ison mahansa alla, jatkuva sivuontelotulehdus tupakoinnin takia ja limaiset keuhkot, joihin kertyy moskaa öisin. Yritäpä sellaisen kanssa nukkua niin järki lähtee kun mitkään korvatulpat ei torppaa sitä jyrinää.
Joten se suhde ei kestänyt ja hyvä niin.
Mulla on iso asunto ja välillä tämä röhnääjä nukkui eri huoneessa, mutta se saatanan jyrinä kuului jopa kahden oven ja kahden väliseinän läpikin.
Erittäin omituista puhua tuolla tavoin ihmisestä, jonka kanssa olet ollut intiimisuhteessa ja jonka kanssa olet itse valinnut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen muinoin vain kuninkaallisilla ja muilla varakkailla oli mahdollisuus nukkua erillisissä sängyissä, se oli luksusta johon tavallisella kansalla ei ollut varaa vaan piti nukkua lattialla olkipatjalla koko perhe samassa kasassa.
En ymmärrä itsekään miksi jotkut pitävät kynsin hampain kiinni tuosta köyhyyden perinteestä, vaikka toinen kuorsaa tai muuten haittaa omaa unta.
Itsekin nuorena nukuin sujuvasti miehen kanssa 120cm sängyssä, mutta nyt on ihanaa kun on oma sänky ja oma rauha nukkua kun heräilen herkästi ja nukkumisessa muutakin ongelmaa - myös miehellä. Eli molempien terveys kiittää!Eipä siitä kai kukaan muu pidä kuin mies joka haluaa r aiskata. No naiset nukkuvat ihan mielellään myös lastensa ja lemmikkiensä kanssa.
Juutalaisessa perinteessä on muuten yksityissängyt ja miehelle kiellettyä mennä naisen sänkyyn kuukautisten ympärillä. Samoin aasiassa nukutaan usein eri sängyissä. Länsimaalainen ateismi on tehnyt naisista aika lailla s eksiorjia.
Onko siinä kuukautisten ympärillä muutakin kiellettyä? 😂😂😂
Mä oon muutaman kerran elämässäni seurustellut ja aina ne naiset on halunneet nukkua yhdessä kun taas meikämandariini nukkuu mieluummin yksin. Sellaista koiranunta se on naisen vieressä köllöttely mut ihan kiva on kouria mamitisuja. Aamulla kun herää kanki kovana niin kiva tuikata emättimeen ja heittää isikiissulit römpöttimeen <3
Minä luulen että aika moni nukkuu erillään, vaikka parisuhteessa ovatkin. Tästä ei vaan kehdata puhua tai sitten se ei vaan tule puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäristä saa hoitoa tähänkin vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaajan vieressä on mahdotonta nukkua ja tämä alkaa aiheuttaa jopa vihaa sitä kuorsaajaa kohtaan. Minulla alkoi tällaisen kuorsaajan vuoksi kärsiä mielenterveys ja työssä suoriutumisen kyky, erosinme muista syistä mutta on ah niin autuasta saada nukkua hiljaisuudessa nykyisin. Alkoholisti joka kärsi uniapneasta ja hengityskatkoksista mutta ei suostunut tutkimuksiin yms. vaikka kyseessä hänelle itsellekin terveydelle vaarallinen vaiva.
Miten sillä oli uniapnea, jos ei tutkimuksissa ole käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon muutaman kerran elämässäni seurustellut ja aina ne naiset on halunneet nukkua yhdessä kun taas meikämandariini nukkuu mieluummin yksin. Sellaista koiranunta se on naisen vieressä köllöttely mut ihan kiva on kouria mamitisuja. Aamulla kun herää kanki kovana niin kiva tuikata emättimeen ja heittää isikiissulit römpöttimeen <3
Hyi olet niin oksettava ja älyllisesti regressiivinen, säälin näitä vieressäsi nukkuneita pubiruusu ja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaajan vieressä on mahdotonta nukkua ja tämä alkaa aiheuttaa jopa vihaa sitä kuorsaajaa kohtaan. Minulla alkoi tällaisen kuorsaajan vuoksi kärsiä mielenterveys ja työssä suoriutumisen kyky, erosinme muista syistä mutta on ah niin autuasta saada nukkua hiljaisuudessa nykyisin. Alkoholisti joka kärsi uniapneasta ja hengityskatkoksista mutta ei suostunut tutkimuksiin yms. vaikka kyseessä hänelle itsellekin terveydelle vaarallinen vaiva.
Hl oli jo todennut alttiuden nuorempana, heikkoleukainen
Vierailija kirjoitti:
Mä olen viimeiset 25 vuotta nukkunut vaimoni treenattuja pakaroita vasten lusikassa kourien hänen pulska tisulejaan. Ihan parasta. En saa unta jos emme nuku yhdessä. M43
Hyi hitto miten ällöttävää kielenkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hl oli jo todennut alttiuden nuorempana, heikkoleukainen
Ja lihava, jo kolmikymppisenä roikkuva iso kaljamaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi olet niin oksettava ja älyllisesti regressiivinen, säälin näitä vieressäsi nukkuneita pubiruusu ja
Ei ne mitää pubiruusuja ollu vaan kaikki hehkeitä mimmejä. Kyllähän se on kiva kun naisen kanssa nukkuessa on aina ennen jörnimistä. Pikkusen auttaa nukkumista kun pistää vaavivellit naisen namikoloon <3
Ihannetilanne: kypsä aikuinen suhde, jossa hyvä henkinen yhteys. Silloin voidaan pitää omat asunnot ja nukkua vain välillä yhdessä, kun sitä suhdetta ei tarvitse yrittää pitää kasassa jollain paidanhelmastakiinni-meiningillä.
Itse ensimmäistä kertaa suhteessa, jossa ihana kukkua toisen kanssa lusikassa (ainakin nukahtaa) ja aamulla taas kun heräillåän niin ollaan sylikkäin. Ennen luulin että en tykkää yhtäään enkä saa unta toisen ihmisen (paitsi oman vauvan) kanssa mutta näin kävi. Olen kyllä ensimmäistä kertaa myös syvästi rakastunut ja mies on todella hyväsydäminen ihana ihminen. Tämäkin itellä vaikuttaa että on vaan niin hyvä ja turvallinen olo siinä hänen kanssaan. Näin jatkunut jo 4.5v.
Mies ei kyllä juuri kuorsaa (kuten aviomieheni, joka kuorsasi syvemmin nukahdeltuaan välillä todella kovaa) tai ääntele ja on rauhallinen nukkuja, ei ole myöskään kova hikoilemaan tai kauhean karvainen niin nämäkin vaikuttaa 😊
Ei mennyt tunteisiin. Ihmettelin vain tuota luonnottomuutta. En avaa linkkiäsi koska vaikutat hyvin oudolta.