Ikisinkku ihmettelee: Miksi pariskunnat nukkuvat oletusarvoisesti samassa sängyssä? Itse haluaisin nukkua omassa rauhassa, vaikka
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä nukkuminen sopii alun kuhertelukauteen. Kypsät aikuiset valitsee oman vuoteen ja oman huoneen.
Riippuu ihan mieltymyksistä. Tutut kasikymppiset lesket meni yhteen, ja haluavat ehdottomasti nukkua samassa sängyssä ja olla muutenkin yhdessä koko ajan.
Itse taas kolmikymppisenä vastarakastuneena tykkään nukkua yksinkin, vaikka ei mun mikään pakko ole omaa huonetta saada.
Ihan parasta on kuntoisen viereen voi illalla käpertyä, laittaa pään rinnalle tai kainalonkoloon ja käden ympäri. Siihen on ollut hyvä nukahtaa vuosikymmenet. Molemmat samas mieltä.
Se historiallinen jäänne, aviomiehellä oli taannoin avio-oikeus vaimoonsa joten oli kätevää että tämä nukkui siinä vieressä. Nykyisin aviomiehellä ei ole mitään muuta oikeutta kuin maksaa ja palvella.
Se on ihan oma/pariskunnan asia nukkuuko yhdessä vai erikseen. Mekin nukutaan yhdessä useimmiten samassa sängyssä, mutta jos ei saa unta/on flunssaa tms niin työhuoneessa voi nukkua.
Mä en halua nukkua kenenkään kanssa. En pysty enkä halua. Mies (miehet) hikoilee, kuorsaa, piereksii ja piehtaroi niin että koko sänky heiluu, joten kiitos ei. Piehtaroikoon muualla. Kokemusta on useasta miehestä ja kaikilla tämä sama häiritsevyys.
Tämä onkin yksi syy siihen että elän sinkkuna. Ei ole löytynyt miestä, joka suostuisi nukkumaan muualla. Tarvitsen muutenkin paljon omaa aikaa, tilaa ja rauhaa, joten näin on paras.
Huom, en kerjää keltään munaa tai ruikuta miesten pinnallisuudesta. Tämä on mun valinta ja viihdyn näin. Jos joku haluaa kanssani nukkua, ei kuorsaa, hikoile eikä piereksi tai piehtaroi. Herätä mut kerrankin keskellä yötä niin se on lähtö. Viimeisimmän häädin koska hän yöllä herätessään alkoi sorkkia mua ja herätti.
Kuorsaajan vieressä on mahdotonta nukkua ja tämä alkaa aiheuttaa jopa vihaa sitä kuorsaajaa kohtaan. Minulla alkoi tällaisen kuorsaajan vuoksi kärsiä mielenterveys ja työssä suoriutumisen kyky, erosinme muista syistä mutta on ah niin autuasta saada nukkua hiljaisuudessa nykyisin. Alkoholisti joka kärsi uniapneasta ja hengityskatkoksista mutta ei suostunut tutkimuksiin yms. vaikka kyseessä hänelle itsellekin terveydelle vaarallinen vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Miehet nukkuvat paremmin naisen lähellä kun pääsevät energiavampiroimaan tätä. Naiset nukkuvat esim. Koiran, tutkittu juttu.
Joidenkin miesten vieressä on ok nukkua, toiset alkavat r aiskaamaan. Suurin ongelma on kuitenkin ollut se, jos on päällä joku konflikti ja pitää jakaa samaa tilaa. Tämän vuoksi en koskaan miehen kanssa haluaisikaan muuttaa yhteen.
Sopuisin mies on ollut sellainen, joka asuu äitinsä kanssa. Mutta silti erittäin aggressiivinen esim. Siitä, että pitää asua sen äidin kanssa. Äiti ei myöskään anna miehen r aiskata itseään, mikä ei luo kitkaa heidän väkilleen. En muutaman kymmenen vuoden kokemukseni perusteella haluaisi asua oman ikäiseni miehen kanssa, enkä tosiaan näe siinä mitään järkeä.
Eläimetkään luonnosa eivät nuku koiraiden kanssa, vaan päin vastoin. Linnut ehkä ainoa laji, jotka tekevät tätä, mutta he eivät ole nisäkkäitä.
En saanut mitään tolkkua tosta kirjoituksesta.
Ihmisillä on monenlaisia vaikutuksia toisiinsa ja jos se kumppani häiritsee unta esim. viemällä tilaa, pyörimällä, kuorsaamalla, erilaisella vuorokausi tai unirytmillä, niin silloin on parasta nukkua erillään. Kaikilla ei ole mahdollisuutta omiin huoneisiin, mutta ehkäpä tästä syystä osa eroista tulee.
Jos mies ei loukkaantuisi, nukkuisin mieluiten omassa sängyssä. Hän nukkuu paremmin minun vieressäni, minä nukkuisin paremmin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet nukkuvat paremmin naisen lähellä kun pääsevät energiavampiroimaan tätä. Naiset nukkuvat esim. Koiran, tutkittu juttu.
Joidenkin miesten vieressä on ok nukkua, toiset alkavat r aiskaamaan. Suurin ongelma on kuitenkin ollut se, jos on päällä joku konflikti ja pitää jakaa samaa tilaa. Tämän vuoksi en koskaan miehen kanssa haluaisikaan muuttaa yhteen.
Sopuisin mies on ollut sellainen, joka asuu äitinsä kanssa. Mutta silti erittäin aggressiivinen esim. Siitä, että pitää asua sen äidin kanssa. Äiti ei myöskään anna miehen r aiskata itseään, mikä ei luo kitkaa heidän väkilleen. En muutaman kymmenen vuoden kokemukseni perusteella haluaisi asua oman ikäiseni miehen kanssa, enkä tosiaan näe siinä mitään järkeä.
Eläimetkään luonnosa eivät nuku koiraiden kanssa, vaan päin vastoin. Linnut ehkä ainoa laji, jotka tekevät tätä, mutta he eivät ole nisäkkäitä.
Wanharouva Tyhjäpää on taas viikonlopputokkurassaan, väkevät ja tabletit.
En todellakaan nuku puolison kanssa samassa sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua nukkua kenenkään kanssa. En pysty enkä halua. Mies (miehet) hikoilee, kuorsaa, piereksii ja piehtaroi niin että koko sänky heiluu, joten kiitos ei. Piehtaroikoon muualla. Kokemusta on useasta miehestä ja kaikilla tämä sama häiritsevyys.
Tämä onkin yksi syy siihen että elän sinkkuna. Ei ole löytynyt miestä, joka suostuisi nukkumaan muualla. Tarvitsen muutenkin paljon omaa aikaa, tilaa ja rauhaa, joten näin on paras.
Huom, en kerjää keltään munaa tai ruikuta miesten pinnallisuudesta. Tämä on mun valinta ja viihdyn näin. Jos joku haluaa kanssani nukkua, ei kuorsaa, hikoile eikä piereksi tai piehtaroi. Herätä mut kerrankin keskellä yötä niin se on lähtö. Viimeisimmän häädin koska hän yöllä herätessään alkoi sorkkia mua ja herätti.
Hyvä niin kaikille. Käytätkö jotain anustappia kun nukut ja juotko nestettä riittävästi?
Minä ja mieheni nukumme eri makuuhuoneissa. Näin on tehty ihan avioliiton alkumetreistä asti. Meidän molempien vanhemmatkin tekivät niin, eli ihan tuttu ja täysin hyväksytty käytäntö.
En pysty nukkumaan, jos on toinen ihminen samassa sängyssä, koirat on kyllä ok. Meillä on makuuhuoneiden ovet auki halliin, ja koirat vaihtaa huonetta ja sänkyä miten haluavat.
Minusta samassa sängyssä nukkuminen on sellaisten juttu, joilla ei ole varaa useaan makuuhuoneeseen, eli tapa joka on levinnyt köyhällistöstä keskiluokkaan. Ennenhän kokonaiset perhekunnat nukkui samassa sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa nukkua oman miehen vieressä. Nukun paremmin kun yksin. Parasta on hitaat aamut, kun ei ole kiire mihinkään.
Molemmat työttömiä, darra-aamut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wanharouva Tyhjäpää on taas viikonlopputokkurassaan, väkevät ja tabletit.
Projisointi? Kaikki eivät ole kaltaisiasi sekakäyttäjiä. Miksi kirjoitus kolahti noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Se historiallinen jäänne, aviomiehellä oli taannoin avio-oikeus vaimoonsa joten oli kätevää että tämä nukkui siinä vieressä. Nykyisin aviomiehellä ei ole mitään muuta oikeutta kuin maksaa ja palvella.
Pitää olla kyllä aivan saatanan häiriintynyt ja kieroutunut mieli, jos yhdistää kahden toisiaan rakastavan ihmisen yhdessä nukkumisen ja läheisyyden rais kaamiseen, puhumattakaan muusta kyynisestä höpinästäsi. Mutta tällaisiahan tapauksia palstalla riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä niin kaikille. Käytätkö jotain anustappia kun nukut ja juotko nestettä riittävästi?
Kas, "miehelle" iski tunteisiin. Tiesitkö, että tunnekeskus on äärioikeistolaisilla poikkeuksellisen iso ja lähes ainut aivojen osa, joka toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kilahdit :D Käytä itse vaikka koivuhalkoa persussasi ja nesteytyksestähän sä tosiaan huolehdit :D
So what? Hyvä keskustelunaihe.