Ikisinkku ihmettelee: Miksi pariskunnat nukkuvat oletusarvoisesti samassa sängyssä? Itse haluaisin nukkua omassa rauhassa, vaikka
Kommentit (117)
Miehet nukkuvat paremmin naisen lähellä kun pääsevät energiavampiroimaan tätä. Naiset nukkuvat esim. Koiran, tutkittu juttu.
Joidenkin miesten vieressä on ok nukkua, toiset alkavat r aiskaamaan. Suurin ongelma on kuitenkin ollut se, jos on päällä joku konflikti ja pitää jakaa samaa tilaa. Tämän vuoksi en koskaan miehen kanssa haluaisikaan muuttaa yhteen.
Sopuisin mies on ollut sellainen, joka asuu äitinsä kanssa. Mutta silti erittäin aggressiivinen esim. Siitä, että pitää asua sen äidin kanssa. Äiti ei myöskään anna miehen r aiskata itseään, mikä ei luo kitkaa heidän väkilleen. En muutaman kymmenen vuoden kokemukseni perusteella haluaisi asua oman ikäiseni miehen kanssa, enkä tosiaan näe siinä mitään järkeä.
Eläimetkään luonnosa eivät nuku koiraiden kanssa, vaan päin vastoin. Linnut ehkä ainoa laji, jotka tekevät tätä, mutta he eivät ole nisäkkäitä.
Mä olen viimeiset 25 vuotta nukkunut vaimoni treenattuja pakaroita vasten lusikassa kourien hänen pulska tisulejaan. Ihan parasta. En saa unta jos emme nuku yhdessä. M43
Emme varmaan olisi yhdessä jos emme nukkuisi omissa huoneissa. 30 vuotta naimisissa.
Musta on ihanaa nukkua oman miehen vieressä. Nukun paremmin kun yksin. Parasta on hitaat aamut, kun ei ole kiire mihinkään.
Itse en tykkää nukkua yhtään toisen ihmisen vieressä, enkä varsinkaan kainalossa tai lusikassa. Nukun huonosti muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa nukkua oman miehen vieressä. Nukun paremmin kun yksin. Parasta on hitaat aamut, kun ei ole kiire mihinkään.
Ja me ollaan oltu 21 v yhdessä
Halua tilaa. Kotona se onnistuu kun on leveä sänky, mutta kesämökillä 140cm. Apua! Mieluummin nukun yksin kapealla laverilla.
Vierailija kirjoitti:
Sehän ihan oma valinta. Mekin nukumme nykyisin omissa huoneissamme, alkuaikoina mahduttiin hyvin 120 cm leveään sänkyyn. Silloin sai nukuttua ihan missä vain, nykyisin niin kevyttä ja katkonaista unta, ettei kaipaa ketään viereen herättelemään.
Sama täällä. Nukuttiin vuosia 120 cm leveässä sängyssä vierekkäin. Myöhemmin puoliso alkoi kuorsaamaan siihen malliin, että en saanut nukuttua. Tästä syystä nukumme eri huoneissa.
Kyllä se pylly tuntuu niin kivalta kehoa vasten että haluan nukkua vierekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se mukavaa nukkua vierekkäin, mutta eihän siitä nukkumisesta mitään tule, kun toinen ääntelee kuin villisika nukkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkää nukkua yhtään toisen ihmisen vieressä, enkä varsinkaan kainalossa tai lusikassa. Nukun huonosti muutenkin.
Tämä on oikeasti kiinni miehen energiasta. Jotkut miehet stressaavat, toiset kuorsaavat ja röhisevät kuin sairaat siat, mutta olen nukkunut myös sellaisen vieressä, joka ei vaikuttanut uneeni negatiivisesti. En tiedä paransikokaan sitä, mutta kuitenkin.
Ongelma miehen vieressä nukkumisessa vaan on se seksuaalikäytös. R aiskaaminen ja omistelu. Turvallisinta naiselle asua yksin ja erittäin tarkasti harkita, ketä päästää asuntoonsa. Melkeinpä fiksumpaa mennä miehen asuntoon käymään jos on ihan pakko jostain syystä
Nuorempana olin sillä tavalla vieraanvarainen, että toivotin ihmisiä tervetulleeksi kotiini. Nykyään on mielestäni outoa, jos joku edes yrittäisi tulla, enkä näe syytä kutsua itsekään. Jos tulisi, tämän pitäisi tulla kotiin sillä energialla, millä minäkin siellä olen, eli tuoda esim. Ruokaa ja juomaa. Jos tulee vaan loisimaan niin painukoot muualle.
Minä kuorsaan. Puoliso ei saa nukuttua. 🥺
Ennen muinoin vain kuninkaallisilla ja muilla varakkailla oli mahdollisuus nukkua erillisissä sängyissä, se oli luksusta johon tavallisella kansalla ei ollut varaa vaan piti nukkua lattialla olkipatjalla koko perhe samassa kasassa.
En ymmärrä itsekään miksi jotkut pitävät kynsin hampain kiinni tuosta köyhyyden perinteestä, vaikka toinen kuorsaa tai muuten haittaa omaa unta.
Itsekin nuorena nukuin sujuvasti miehen kanssa 120cm sängyssä, mutta nyt on ihanaa kun on oma sänky ja oma rauha nukkua kun heräilen herkästi ja nukkumisessa muutakin ongelmaa - myös miehellä. Eli molempien terveys kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se mukavaa nukkua vierekkäin, mutta eihän siitä nukkumisesta mitään tule, kun toinen ääntelee kuin villisika nukkuessaan.
Nämä hengitystievaikeudet kulkevat käsi kädessä elopainon kanssa. Jopa lihaksikas mies saattaa röhistä. Mutta hoikka on hiljainen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen muinoin vain kuninkaallisilla ja muilla varakkailla oli mahdollisuus nukkua erillisissä sängyissä, se oli luksusta johon tavallisella kansalla ei ollut varaa vaan piti nukkua lattialla olkipatjalla koko perhe samassa kasassa.
En ymmärrä itsekään miksi jotkut pitävät kynsin hampain kiinni tuosta köyhyyden perinteestä, vaikka toinen kuorsaa tai muuten haittaa omaa unta.
Itsekin nuorena nukuin sujuvasti miehen kanssa 120cm sängyssä, mutta nyt on ihanaa kun on oma sänky ja oma rauha nukkua kun heräilen herkästi ja nukkumisessa muutakin ongelmaa - myös miehellä. Eli molempien terveys kiittää!
Eipä siitä kai kukaan muu pidä kuin mies joka haluaa r aiskata. No naiset nukkuvat ihan mielellään myös lastensa ja lemmikkiensä kanssa.
Juutalaisessa perinteessä on muuten yksityissängyt ja miehelle kiellettyä mennä naisen sänkyyn kuukautisten ympärillä. Samoin aasiassa nukutaan usein eri sängyissä. Länsimaalainen ateismi on tehnyt naisista aika lailla s eksiorjia.
Itse tykkään nukkua puolisoni vieressä, aamulla halaillaan ennen kuin noustaan ylös. Alkuun toisen pyöriminen ja kuorsaaminen valvottu, mutta siihenkin on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti kiinni miehen energiasta. Jotkut miehet stressaavat, toiset kuorsaavat ja röhisevät kuin sairaat siat, mutta olen nukkunut myös sellaisen vieressä, joka ei vaikuttanut uneeni negatiivisesti. En tiedä paransikokaan sitä, mutta kuitenkin.
Ongelma miehen vieressä nukkumisessa vaan on se seksuaalikäytös. R aiskaaminen ja omistelu. Turvallisinta naiselle asua yksin ja erittäin tarkasti harkita, ketä päästää asuntoonsa. Melkeinpä fiksumpaa mennä miehen asuntoon käymään jos on ihan pakko jostain syystä
Nuorempana olin sillä tavalla vieraanvarainen, että toivotin ihmisiä tervetulleeksi kotiini. Nykyään on mielestäni outoa, jos joku edes yrittäisi tulla, enkä näe syytä kutsua itsekään. Jos tulisi, tämän pitäisi tulla kotiin sillä energialla, millä minäkin siellä olen, eli tuoda esim. Ruokaa ja juomaa. Jos tulee vaan loisimaan niin painukoot muualle.
Yks tyyppi hikoili kuin sika mun sängyssä. Luulin ensin, että koira on käynyt kusella siihen paikkaan, mut ei ku tää tyyppihän se hikoili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä hengitystievaikeudet kulkevat käsi kädessä elopainon kanssa. Jopa lihaksikas mies saattaa röhistä. Mutta hoikka on hiljainen.
Ai? Olen hoikka nainen, mutta kuorsaan kuin korsteeni.
"Yks tyyppi hikoili kuin sika mun sängyssä. Luulin ensin, että koira on käynyt kusella siihen paikkaan, mut ei ku tää tyyppihän se hikoili."
Ei ihme, että lapsia ei synny, kun te nykynaiset olette noin halveksuvia miehiä kohtaan.
Yhdessä nukkuminen sopii alun kuhertelukauteen. Kypsät aikuiset valitsee oman vuoteen ja oman huoneen.