Äiti sai eläkepaperit. 42 vuotta 3-vuorotyötä takana ja eläke naurettava 1623€ miinus verot!
Suoraan sanottuna vtuttaa tällaiset eläkkeet kun toisaalta saa lukea että kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen. Onko tässä MITÄÄN järkeä?!
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600 kuussa on aivan helvetin hyvin. Witttuako ruikutat? Sairaseläkkeellä pitää selvitä alle tonnilla. Se maksetaan ihmisille, jotka eivät tervettä päivää enää näe.
Ime jo persettä 1600e kuussa ei suomessa ole mikään hyvä eikä eteenkään helvetin hyvä.saan normi hitsarina 2600e kk käteen ja minusta minulla on paska palkka.
Huomaa ettet ole töitä tehnyt koska et tiedä mitä maksetaan.
Minä kuulun ylimpään tulokymmenykseen ja saan käteen 800 euroa enemmän kuin sinä. 800 euroa kuukaudessa siis erottaa paskan palkan ja massikeisarin.
Vierailija kirjoitti:
Kävellenkö pitäisi mennä yömyöhällä??
Silloin kun meillä on ollut mahdollista lainata tytölle autoa olemme sen tehneet ihan turvallisuussyistä. Hänellä työmatka 1-25km riippuen siitä mihin toimipisteeseen joutui.
No, mieti jos tytön pitäisi auto ja asuminen maksaa itse niinkuin on monella aukuisella sillä osa-aikatyön palkalla.
No tietenkin ihan itse palkastaan maksoi elämisen ja bensat!? Opiskelun ohessa oli töissä. Ja aikuinen.
Lukioaikana asui kotona joten ei kuluja mutta tulotkin satasia
Kaupassa kokoaikatyö on vain osastopäälliköillä yleensä.
Ja osa-aikatyössä oleva vakituinen ei saa opintotukea eikä opintolainaa.
Mutta moni asuu vuokralla ja saa asumistukea. Auton kulut ei ole menoja kelan tuissa eli pitää maksaa myös vakuutukset, auton käyttömaksu, katsastus, remontit.
On paljon siivoajia jotka kulkevat myös bussilla paikasta toiseen ja pienemmällä palkalla. Esim omalla perheenjäsenellä oli 3 kohdetta (2 liikekiinteistöä ja rappukäytävä) päivässä ja bussilla matkoihin meni 3h + 8h töitä.
Ok palkka? ime jo munaa.
No perheenjäsenen alkupalkka oli 1650e/kk, siihen nähden 2000e on hyvä. Mutta hänellä oli hinku päästä töihin ja oman elämän alkuun niin sinnitteli työssä lähes vuoden.
Suomessa palkat ovat kauttaaltaan liian pienet mutta jos haluaa pois sossun luukulta jostain pitää aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista ei saa enää kerättyä sillä, että turaa laitoshuoltaja 4 kuukautta kesällä sairaalassa.
Ennen sai, kun riitti 3 kuukautta vuodessa.
Ei, nyt sen saa 6 kuukaudella vuodessa. Vuosilomasijaisia tarvitaan ympäri vuoden ja näissä hommissa on erittäin helppo saada työsuhteelle jatkoa ihan vaan olemalla normaalijärkinen, tekevä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600 kuussa on aivan helvetin hyvin. Witttuako ruikutat? Sairaseläkkeellä pitää selvitä alle tonnilla. Se maksetaan ihmisille, jotka eivät tervettä päivää enää näe.
Ime jo persettä 1600e kuussa ei suomessa ole mikään hyvä eikä eteenkään helvetin hyvä.saan normi hitsarina 2600e kk käteen ja minusta minulla on paska palkka.
Minä kuulun ylimpään tulokymmenykseen ja saan käteen 800 euroa enemmän kuin sinä. 800 euroa kuukaudessa siis erottaa paskan palkan ja massikeisarin.
Hah ison pomon juoksupoika kommentoi.vituttaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin helvettiin oikein tuhlaat? 2600 kuussa on helvetin hyvin jos osaa edes alkeet taskulaskimen käytöstä.
Nykyään osa tekee myös palkkatuella töitä esim hyvinvointialueilla ja yrityksissä. Ansiosidonnaista ei kerry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitilläsi on ollut taukoja töistä, koska minun äiti teki hieman pitemmän työuran, noin 48 vuotta 3-vuorotöissä perushoitajana ja saa eläkettä 3500 euroa kuukaudessa.
Normaalilla työmäärällä ei perushoitaja kyllä saa tuollaista eläkettä. On pitänyt tehdä paljon ylitöitä ja pyhiä, että tuollaiseen pääsee.
Ylitöitä ei tehnyt, mutta pyhiä teki niin paljon kuin vain tarjosivat. Viimeiset työvuodet välillä 63-68 nostivat eläkettä ihan huomattavasti. Olisi päässyt vanhuuseläkkeelle jo hieman ennen 63 ikävuotta, mutta piti työstään niin paljon, että halusi jatkaa siihen asti kunnes käskivät lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista ei saa enää kerättyä sillä, että turaa laitoshuoltaja 4 kuukautta kesällä sairaalassa.
Ei, nyt sen saa 6 kuukaudella vuodessa. Vuosilomasijaisia tarvitaan ympäri vuoden ja näissä hommissa on erittäin helppo saada työsuhteelle jatkoa ihan vaan olemalla normaalijärkinen, tekevä ihminen.
Mutta kaikilla aloilla pitää olla tuo 6 kuukautta vuodessa töissä, myös määräaikaisen ala-asteopettajan.
No tietenkin ihan itse palkastaan maksoi elämisen ja bensat!? Opiskelun ohessa oli töissä. Ja aikuinen.
Lukioaikana asui kotona joten ei kuluja mutta tulotkin satasia
Kaupassa kokoaikatyö on vain osastopäälliköillä yleensä.
Ja osa-aikatyössä oleva vakituinen ei saa opintotukea eikä opintolainaa.
Mutta moni asuu vuokralla ja saa asumistukea. Auton kulut ei ole menoja kelan tuissa eli pitää maksaa myös vakuutukset, auton käyttömaksu, katsastus, remontit.
Ei ollut kokoaikatyössä, soppari oli 10h/vko ja teki 20h/vko, kesällä kokoaikainen.
Ja koska oli päätoiminen opiskelija sai tietenkin opintotuen ja -lainan. Ei muita tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah ison pomon juoksupoika kommentoi.vituttaako?
Ei, vähän huvittaa. Duunareilla on usein erikoisia käsityksiä koulutetumman väen tienesteistä. Ja sama toisinpäin. Ehkä tämä toi sinulle perspektiiviä ja 'paska palkka' harmittaa ensi ma töihin mennessä inan verran vähemmän.
Tuolla saa hyvin sokeria ja hiivaa. Sekä sangon. Ja sitten saa kiljua.
Vierailija kirjoitti:
Pieni palkka = pieni eläke.
Hyvin yksinkertaista
Aloittajan pointti tuntuu unohtuvan vai eikö ole enää luetun ymmärtämistä?
"kolme vuotta Suomessa oleskellut saa lähes saman suuruisen eläkkeen."
Maamut, jotka tunkeutuvat maahamme saavat noin kolme vuotta oleskeltuaan Suomessa lähes saman eläkkeen kuin 42 vuotta vuorotyötä tehnyt suomalaisnainen.
TÄMÄ on VÄÄRIN!
PS on hallituksessa, missä viipyy muutos elättien tukiin?
Monella vakituisella on 20 h töitä viikossa kaupassa.
Citymarket haki vakituista työntekijää, 15 h viikossa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin helvettiin oikein tuhlaat? 2600 kuussa on helvetin hyvin jos osaa edes alkeet taskulaskimen käytöstä.
Miten helvetissä elät kallissaa suomessa 1600e?????????????????
asun omakotitalossa ja veneilen ja syön muuta kun makaroni paskaa niinkuin sinä.
mitä helvetin slummi elämää sinä elät? eikö tule ollenkaan laskuja eikö ole autoa asutko roskiksessa?
Toivottavasti äitisi ymmärtää käyttää kaikki eläkerahansa omaan hyvinvointiinsa. Hän on ne ansainnut, et sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan!
Mutta nuo hankalat ihmistyypit eivät vajavaisuuttaan ymmärrä, ja siksi eivät myöskään saa kuin niitä tukityöllistettyjä, lyhyitä pakkopätkiä.
Se on sitten voi voi ja yhyyyyyy, pappa betalar ja nepotismi.
Kantsis katsoa peiliin ja funtsia ihan kybällä miksi ei KOSKAAN saa jatkosopparia................ ja CV ei enää A4seen mahdu.......... eikä ole kehu
Tästä voitte selata työpaikkoja ja katsoa paljonko niistä on kokoaikatyötä.
Jaa, enpä tiedä? Koska te vajaat äänestitte ihmisvihamielisiä nnatttzipuolueita vain saadaksenne näpäytettyä Sannaa? Mitä helvettiä te oikein kokoomukselta ja persuilta odotitte?