Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita joita ihmettelet itsestäsi jälkeenpäin

Vierailija
07.05.2026 |

Minulla ehkä pahin on ollut pikaiset laastarisuhteet joissa ei ollut mitään järkeä, mutta ehkä silloin ennen vaan tarvitsin jotain niin tyhmää. Tai olin itse oman tyhmyyteni huipulla.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikkea tekemääni ja tekemättä jättämääni ikävuosien 14-35 välillä. Koko loppuelämä pilalla tuon ajanjakson takia jota toisaalta ei tunnu olleen olemassakaan eli ihmettelen liki päivittäin mihin elämästäni on hävinnyt pari vuosikymmentä.

Vierailija
62/79 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olin niin heikko 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ilveellä pärjäsin noin ikävuodet 15-25? En syönyt paljon mitään että pysyisin laihana, en nukkunut juuri ollenkaan kun tein töitä ja opiskelin ja pelasin videopelejä. Täytyi olla jotain taikaa.

Vierailija
64/79 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa olikaan mutta olen selviytynyt.

Vierailija
65/79 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miksi ihastuin varattuihin miehiin ja pelkään, että sama meno jatkuu, siinä sotkuissa yhden miehen avioliittokin rikkoutui.

Vierailija
66/79 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että 37 vuotta olen  kuvitellut että voittaisin lotossa. Hah!

Vierailija
67/79 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostuin tekemään kaiken aina yksin. Hyväuskoinen hölmö. Liian kiltti ja nyt sitten katkeroitunut vanha kääkkä. 

Vierailija
68/79 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten olen ihmetellyt sitä, miten toimin viimeksi onnettomuuspaikalla. Olin ekana paikalla ja ainoa silminnäkijä, annoin ensiapua uhrille ja olin ihan todella järkevä, rauhallinen ja ajattelin viisaasti. Esimerkiksi kun paikalle pysähtyi mies jolla oli huomiovaatteet, kysyin voisiko hän ohjata liikennettä / estää lisävahingot, koska hänen vaatteensa ja heijastimet näkyvät kauas. Jälkeenpäin ihmettelin, miten tuokin tuli minulle mieleen 😅

Adhd:t ainakin on vissiin sellaisia, että osaa toimia ihmeellisen rauhallisesti ja keskittyneesti hätätilanteessa. Ne aivot on kuin tehty sitä varten, vaikkei aina normaalioloissa toimi optimaalisesti. (Mulla sama ja epäilen, että on diagnosoimaton adhd)

Vierailija
69/79 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun tuon tuostakin manaamaan itselleni miksen taaskaan muistanut harkita kahdesti tai miksi en nukkunut yön yli ennen kuin tein jotain hätäpäissäni ja aiheutin taas mokan. Joskus tuntuu, että olen syntynyt tekemään munauksia. Olen elämässäni joutunut tekemään lukemattoman määrän asioita 

uudestaan ja uudestaan, kun sorrun tekemään ne ennen kuin olen ehtinyt edes ajatella mitä teen ja rahallista vahinkoakin olen tästä syystä monasti saanut aikaiseksi.

Vierailija
70/79 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olin nuorempana varsin kranttu sen suhteen että millaisen naisen kelpuutan parisuhteeseen. Piti iskeä todella kovasti sekä ulkoisesti että sisäisesti, että olisin ollut valmis sitoutumaan. Sitä ajatteli alle kolmekymppisenä että ei kannata vain tyytyä, vaan odottaa juuri sitä, joka oikeasti kunnolla kolahtaa.

Näinhän toki toimii varmasti suurin osa ihmisistä, mutta jälkeenpäin sitä vasta tajusi että ei se oma markkina-arvo parane iän myötä. Tai periaatteessa jopa paranee jo vain sillä kun olet päihdeongelmaton ja työssäkäyvä, mutta kaikki tarjolla olevat ovat siinä vaiheessa jo toisen kierroksen kamaa ja se on todellista laarin pohjien penkomista lapsettoman talous kunnossa olevan miehen näkökulmasta. Tarjolla on joko korvikeisän paikka tai joku korkeakoulutettu kylmä uraohjus, jonka elämä ei kyllä myöskään kohtaa omani kanssa.

Vierailija
71/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että joskus fanitin euroviisuja.

Vierailija
72/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menin sössimään asiat. Tyhmä maan matonen oon.

Vierailija
73/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuin olemaan yliopiston kirjoilla 35 vuotta ennen kuin (ns.) valmistuin

Vierailija
74/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olen olen onnistunut välttämäänsen, että en ole eläessäni (45 vuotiaana) harrastanut seksiä kertaakaan kumppanin kanssa, vaikka niin naisia kuin miehiä minulla on aina ollut muutoin läheisinä ystävinä, kavereina jne. 

Sen sijaan olen onnistunut pysymään hoikkana ja suorittamaan kaksi maisterin tutkintoa ja elämään työttömänä kolme vuotta putkeen. 

Vierailija
75/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon olen elänyt miellyttäen toisia, sen sijaan että eläisin itseäni varten ja tekisin juuri niin kuin itse tahdon. Vasta pari vuotta sitten kolmekymppisenä tajunnut tämän. Aina ollut se täydellinen kaikkien kaveri-miellyttäjä joka alistui ja myöntyi väärille ihmisille eikä koskaan puhunut mieltään ettei vaan tulisi konfliktia, ja nyt täysin yksinäinen. En tiedä täysin millainen mun kuuluisi olla.

Vierailija
76/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylireagoin niin voimakkaasti asioihin, jotka olisi pitänyt hoitaa muulla tavalla. Hävettää.

Vierailija
77/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun tuon tuostakin manaamaan itselleni miksen taaskaan muistanut harkita kahdesti tai miksi en nukkunut yön yli ennen kuin tein jotain hätäpäissäni ja aiheutin taas mokan. Joskus tuntuu, että olen syntynyt tekemään munauksia. Olen elämässäni joutunut tekemään lukemattoman määrän asioita 

uudestaan ja uudestaan, kun sorrun tekemään ne ennen kuin olen ehtinyt edes ajatella mitä teen ja rahallista vahinkoakin olen tästä syystä monasti saanut aikaiseksi.

Ihan kuin minä! Olen ostellut (kalliitakin) asioita harkitsematta, muuttanut ihanasta asunnosta huomatakseni että ikinä sellaista ei tule enää vastaan, jättänyt kunnon miehen seurustellakseni hyypiön kanssa, aiheuttanut välirikon sisarukseni kanssa, jättänyt 3 superhyvää työpaikkaa päätyäkseni raskaalle hoiva-alalle.. 

Rahaa on palanut ja hermot kiristyneet, mutta kun ei ole harkintakykyä ollut  ja nyt kun sitä jo löytyisi niin kaikki peruuttamaton on jo tapahtunut. 

Vierailija
78/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten olen ihmetellyt sitä, miten toimin viimeksi onnettomuuspaikalla. Olin ekana paikalla ja ainoa silminnäkijä, annoin ensiapua uhrille ja olin ihan todella järkevä, rauhallinen ja ajattelin viisaasti. Esimerkiksi kun paikalle pysähtyi mies jolla oli huomiovaatteet, kysyin voisiko hän ohjata liikennettä / estää lisävahingot, koska hänen vaatteensa ja heijastimet näkyvät kauas. Jälkeenpäin ihmettelin, miten tuokin tuli minulle mieleen 😅

Adhd:t ainakin on vissiin sellaisia, että osaa toimia ihmeellisen rauhallisesti ja keskittyneesti hätätilanteessa. Ne aivot on kuin tehty sitä varten, vaikkei aina normaalioloissa toimi optimaalisesti. (Mulla sama ja epäilen, että on diagnosoimaton adhd)

Mielenkiintoista. Itselläni ei ADHD:tä ole. Tiesin kyllä että pysyn rauhallisena pahoissakin tilanteissa, mutta se yllätti, miten fiksusti pää toimi siinä muutenkin 😄

Vierailija
79/79 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tein lapsia ja miten kestin ja kestän yhä sitä kaikkea. Ihan kamalaa! Ja arvatenkin miehestä ei ole koskaan ollut mihinkään, mutta tässä sitä käytännön syistä elellään yhdessä. 

Mitä isommat lapset sitä isommat murheet. Lapseni ovat jo aikuisia, ja yksi heistä on fiksu akateeminen, masentunut pitkäaikaistyötön ja itken hänen vuokseen melkein joka ilta.

Mulla tosiaan vielä sattuu kaikki lapset olemaan autismin kirjolla ja luultavasti olen itsekin sellainen tai ADHD. Olen niin herkkä että en meinaa kestää. Toivottavasti en saa lastenlapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi