Asioita joita ihmettelet itsestäsi jälkeenpäin
Minulla ehkä pahin on ollut pikaiset laastarisuhteet joissa ei ollut mitään järkeä, mutta ehkä silloin ennen vaan tarvitsin jotain niin tyhmää. Tai olin itse oman tyhmyyteni huipulla.
Kommentit (50)
Vastakkaisen sukupuolen edustajat ovat aina viihtyneet hyvin kanssani, silti olen ikisinkku.
Että traumoista seonneena tuhlasin elämäni täysin turhaan toimintaan ja vielä kuvittelin saavuttavani jotain merkittävää.
Vierailija kirjoitti:
Oudot valheet. Olisin tullut aivan hyvin toimeen ilman niitäkin
Et ole ainoa. Ja mitä ongelmia ne ovat tuoneet jälkikäteen..ainakin minulle.
Että pystyin noin vaan harrastamaan seksiä ekalla treffikerralla ja ilman ehkäisyä
Etten panostanut enemmän kouluun vaikka olisin niin helposti pystynyt.
Kaikki mun toiminta ikävuosina 0-43. Jälkeenpäin todellakin mietin, että mitä ihmettä oikein olen sekoillut ja säätänyt koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen mm. sanonut eräälle ihmiselle, että olen koulutukseltani lähihoitaja vaikka lopetin opinnot ekan vuoden jälkeen.
Miten olen ollut miesten hyväksikäytettävissä. Hyvin vaikea ymmärtää jälkeenpäin, miten olen antanut itseni joutua sellaisiin tilanteisiin. Huono itsetunto ja eritoten itsetuntemus jne.
Miten puuttui rohkeus sanoa suoraan.
Se, että uskon ja uppoudun kertomuksiin ja näkemääni ja kuvittelen kuinka muista tuntuu. Imeyden niihin ja yritän ymmärtää, samalla kadotan käsityksen itsestäni, sillä kuvittelen sen tapahtuvan minulle.
Miksi synnyin olemaan juuri minä.
Vierailija kirjoitti:
Miten puuttui rohkeus sanoa suoraan.
Miten puuttui järki olla sanomatta ihan kaikkea.
Miksi en antanut vanhemmilleni enemmän armoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi en lähtenyt.
Miksi läksin
Miten en ole uskaltanut tai osannut pitää puoliani riittävän vahvasti ja periksiantamatta. Olen niin vihainen itselleni muutamastakin tilanteesta kun olisi pitänyt huutaa sitä omaa mielipidettä.
Alistuminen toisten miellyttämiseksi
Pidin itseäni tyhmänä ja annoin muidenkin pitää. "Kaverini" suuttui, kun kerran sain paremman numeron matikan kokeesta kuin hän. Ja lukemattomia kertoja olen vaan nyökytellyt töissä, kun työkaverit on sanoneet, että eipä kosketa tähän vaan annetaan viisaampien hoitaa.