Kuinka monelle olisi ok, että kumppani kävisi exänsä kanssa kahdestaan baarissa?
Kommentit (59)
Jos teoriassa vaikka mies tarvisi exänsä tukea koko ajan, että baarissakin ravattaisi, etsisin rauhallisempaa tapaa elää kuin se. En hakisi baari-ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko olla huolissaan niistä muista baarin tyrkyistä mieluummin.
Entisestä on jo erottu. Miksi hän kiinnostaisi kun on jo muutenkin laitettu lusikat jakoon
No esim siksi jos toinen ei olisikaan halunnut erota. Tuttuus, vanhojen muistelu...
Miksi se Baari siihen tarvittaisiin?
Eikös soitto tai käynti Exän luona riitä siihen?
Ovat ystäviä, etkö muka luottaisi edes siihen?
Vierailija kirjoitti:
Ex-ihastus oli paikalla, kun mies pokaili minua. Hänen nykyinen miehensä oli tietämättään läsnä toista kertaa kun joku yritti minua.
Eli ei.
Anteeksi että mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun kumppani on joskus käynytkin. Ovat edelleen jonkin verran tekemisissä harrastuksen kautta ja se yksillä käyntikin kuulemma liittyi osittain siihen että suunnittelivat tulevaa toimintaa. Tiedän kyllä, että joku tähän heti ilmoittaa että että olen maailman hyväuskoisin ihminen, koska kyllähän baariin meneminen tietenkin tarkoittaa että menivät oikeasti panemaan. En kuitenkaan ymmärrä, mitä minä itse hyötyisin siitä, että oletan vainoharhaisena heti pahinta. Kyllähän pettäjä pettää jos on pettääkseen, joten mitä se auttaa, että sitä itse vahtaisi hulluuteen asti, ettei mitään tilanteita pääsisi syntymään.
Ei sitä vainoharhainen tarvitse olla, eikä olettaa että baarissa käyminen johtaa heti panemiseen, mutta...oletko oikeasti sitä mieltä, että tuossa ei ole mitään häiritsevää? Olen samaa mieltä, että kyttäämisellä ei pettämistä estetä, mutta lähtökohtaisesti odotan kumppanilta kunnioittavaa käytöstä minua kohtaan, eikä tuo ole minun mielestäni sitä.
Totta kai tuo on väärin. Vain absoluuttiset elämänkalluidiootit joiden lapset huostataan touhuavat tuollaisia juttuja. Normaali ihminen on kotona sen oman puolison kanssa ja tekee tälle vaikka ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Jos teoriassa vaikka mies tarvisi exänsä tukea koko ajan, että baarissakin ravattaisi, etsisin rauhallisempaa tapaa elää kuin se. En hakisi baari-ihmisiä.
Itselle sopii heidän ystävyys ja tapaamiset esim kahvilassa, mutta onhan toi baari-ilta nyt ihan liikaa.
Ap
Ovat vieläkin hyvissä väleissä, mikä on varmasti hyvä juttu, siis ei mitään syytä huoleen, paitsi jos alkaa ns. vanha suola janottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun kumppani on joskus käynytkin. Ovat edelleen jonkin verran tekemisissä harrastuksen kautta ja se yksillä käyntikin kuulemma liittyi osittain siihen että suunnittelivat tulevaa toimintaa. Tiedän kyllä, että joku tähän heti ilmoittaa että että olen maailman hyväuskoisin ihminen, koska kyllähän baariin meneminen tietenkin tarkoittaa että menivät oikeasti panemaan. En kuitenkaan ymmärrä, mitä minä itse hyötyisin siitä, että oletan vainoharhaisena heti pahinta. Kyllähän pettäjä pettää jos on pettääkseen, joten mitä se auttaa, että sitä itse vahtaisi hulluuteen asti, ettei mitään tilanteita pääsisi syntymään.
Ei sitä vainoharhainen tarvitse olla, eikä olettaa että baarissa käyminen johtaa heti panemiseen, mutta...oletko oikeasti sitä mieltä, että tuossa ei ole mitään häiritsevää? Olen samaa mieltä, että kyttäämisellä ei pettämistä estetä, mutta lähtökohtaisesti odotan kumppanilta kunnioittavaa käytöstä minua kohtaan, eikä tuo ole minun mielestäni sitä.
Avaatko vielä, mikä tuossa on epäkunnioittavaa? En ylipäätään suhtaudu puolisoon omaisuutena, joka pitäisi pitää hihnassa. Hänellä on oikeus harrastuksiin ja hän on aikuinen ihminen, jota minun ei tarvitse vahtia. En myöskään ajattele että hänen eksänsä on joku syöjätär vaan toinen normaali aikuinen, jota minulla ei ole tarvetta vihata. Kuulostaa siltä että sinulla on aika heikko itseluottamus.
Olisi ok. Kumma tilanne ja tiedustelisin kyllä että miksi ihmeessä tämä olisi hyvä ratkaisu, mutta en minä muiden tekemisiä kyttää.
No kysyin mieheltä, että mitä jos me kolmestaan baariin niin ei kuulema onnistuisi kun me oltais kuitenkin toistmme kimpussa.
Ap
Ei olisi ok, jos puolisoni kävisi baarissa edes ylipäätänsä. Työn vuoksi ymmärtäisin, mutta jos kokee vapaa-ajallaan kaikista maailman paikoista baarin olevan se hänen valintansa, niin se kertoisi siitä että olemme niin totaalisen erilaisia ihmisiä, että turha edes harkita yhdessäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-ihastus oli paikalla, kun mies pokaili minua. Hänen nykyinen miehensä oli tietämättään läsnä toista kertaa kun joku yritti minua.
Eli ei.
En ymmärtänyt mitään tästä.
Tapasin miehen, joka kiinnostui minusta. Hän alkoi tehdä lähempää tuttavuutta. (Nykyään olemme melko vakituisesti yhdessä.)
Saman illan aikana hän esitteli minut baarissa ystäväpariskunnalleen.
Naiseen hän oli ollut jonkin aikaa ihastunut, sain tietää sen myöhemmin.
Miespuolinen ystävä soittaa bändissä, jota olin ollut edellisvuonna katsomassa. Sillä keikalla eräs toinen henkilö oli minusta innoissaan. Pieni suhdekin syntyi joksikin aikaa.
mihin tarvitaan nyxää kun on ihan käyttökelpoinen exä
Olisi yllätys ottaen huomioon miten puhuu exästään. Toisekseen emme ole edes koskaan käyneet baarissa kahdestaan. Kumpaakaan ei kiinnosta.
En halua kumppania, joka käy baareissa. Enkä kumppania, joka ei ole katkaissut napanuoraa Exään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaikki parisuhteet ovat kuihtuneet platoniseksi kaveruudeksi enkä ymmärrä lainkaan käsitettä "vanha suola". Baarissa oleva eksä olisi viimeinen, jota katsoisin siellä sillä silmällä.
Ehkä tästä johtuen mulle on ollut täysin ok, että käydään eksän kanssa baarissa tai ollaan muuten tekemisissä.
Minulla sama. Ottaisin baarista kenet tahansa muun kuin Exän...Siksihän hän on Exä.
No kylläpä moni kelpaa sitten.
Minä ymmärsin tuon niin, että exänsä on ollut vähintäänkin niljake, ehkä väkivaltainen niljake.
Kirjoittaja siis ei lähtisi sen exän kanssa mistään hinnasta.
Tuskin hän silti lähtee niiden muidenkaan kanssa.
Riippuu tilanteesta. Tapailin aikani miestä, jolla oli hyvät välit eksänsä kanssa ja viettivät aikaa keskenään, yleensä yhteisen lapsen kanssa peli-iltoja tai reissuja, mutta joskus myös kahdestaan. Tämä mies kertoi minulle käyneensä eksänsä kanssa baarissa, kun ex tarvitsi kuskin ja näytti jopa viestinvaihdon asiasta kai olettaen, että suuttuisin tai olisin mustasukkainen niin kuin edelliset naiset olivat olleet, mutta minulla itselläkin on asialliset välit lasten isän kanssa ja joskus vietetään aikaa perheen kesken, joten minusta on vain hyvä asia, että rumankin eron jälkeen voi olla hyvissä väleissä.
Tapailumiehen ex löysi sitten tuolta baarireissulta itselleen uuden miehen ja tapailumies pääsi eksänsä wingmaniksi :D Viettävät välillä aikaa porukassa, ei mustasukkaisuutta mihinkään suuntaan.
Tämä pariskunta oli eronnut siis vuosia sitten oikein rumasti, ja olivat molemmat tehneet ison työn, että voivat olla missään tekemisissä keskenään, joten minusta oli ilahduttavaa, että olivat päässeet kaunoista yli ja tulivat toimeen. Mieluummin tapailen miestä, joka puhuu kauniisti lasten äidistä (esim. hyvä äiti, tai että vaikka erottiin rumasti, niin kunnioittaa silti toista) kuin että kaikki eksät on h*oria tai hulluja, koska näitäkin miehiä on vastaan tullut ja näiden kanssa nousee kyllä ihokarvat pystyyn. Joku päivä on itse se hullu ex, josta puhutaan rumasti.
Eri asia sitten jos erosta olisi vaikka puoli vuotta aikaa ja viettäisi aikaa eksän kanssa. Silloin ei varmasti ole suhteesta yli, eikä kahdenkeskinen illanvietto ole ok, kun on vielä tunteita toista kohtaan, mutta jos on vuosia sitten eronnut ja välissä muitakin (vakavia) suhteita, niin en näe syytä kieltää kenenkään ystävyyttä. Minäkin olen vielä tämän saman tapailumiehen kanssa kavereita, koska vaikka romanssi ei ottanut tuulta purjeisiin, meistä tuli kavereita. Harmikseni nykyinen kumppanini ei ole samaa mieltä "entisten" kanssa kaveeraamisesta kuin minä, joten ei kuitenkaan vietetä aikaa yhdessä.
Tässä huomaavainen kumppani ottaa huomioon myös sen toisen osapuolen. Se pitää kuitenkin muistaa, että kenenkään ystävyyksiä ei saa rajoittaa, mutta jos intuitio varoittaa, niin se kannattaa ottaa ihan totena.
Ei olisi ok.
Exän kanssa paneminen on ihan ok, mut baarissa notkumista/päihteiden käyttöä en sulata.
M43
Vierailija kirjoitti:
En halua kumppania, joka käy baareissa. Enkä kumppania, joka ei ole katkaissut napanuoraa Exään.
Mä olen hyvissä väleissä kaikkien (3kpl) exien kanssa. Yhteensä olen viettänyt heidän kanssaan puolet elämästäni.
Miksi heistä tulisi eron jälkeen näkymättömiä? Marko81
Olivat kännissä