Olen alkanut pelkäämään ihmisiä
Kiusaaminen ja epätietoisuudessa eläminen aiheuttaa traumoja
Kommentit (114)
Oletko AP ajatellut katsoa peiliin?
Mä olen aina niitä pelännyt, siitä asti kun lapsena koulukiusattiin 9 vuotta. Mutta eipä tuo haittaa, minä viihdyn omissa oloissani. Kun välttelen ihmisiä, ei ihmispelosta ole haittaa. Ikää jo 51 ja hyvin näin pärjätty. Työelämässäkin olen, mutta teen työtä 100% etänä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina niitä pelännyt, siitä asti kun lapsena koulukiusattiin 9 vuotta. Mutta eipä tuo haittaa, minä viihdyn omissa oloissani. Kun välttelen ihmisiä, ei ihmispelosta ole haittaa. Ikää jo 51 ja hyvin näin pärjätty. Työelämässäkin olen, mutta teen työtä 100% etänä.
Elämä on valintoja.
"Ei tarvitsisi pelätä, jos ne kiusaajat joutuis joskus vastuuseen,..... mutta ei koskaan niin käy"
Heille tulee eteen sellainen päivä, kun he joutuvat edesvastuuseen - Herran edessä.
Itellä unohtu kiusaamisen traumat kun seinään siinä vaiheessa kun tuli tarpeeksi muita traumoja päälle. 20v olin haudannut jo 10 ihmistä. Ystäviä perhettä läheisiä. Jne yms yms. On uhkailtu puukolla ja käsiaseella. On joutunt kärsimään fyysisestä väkivallasta, seksuaalisesta häirinnästä, huumeitten käyttäjistä ja alkoholisteista.
Vierailija kirjoitti:
Itellä unohtu kiusaamisen traumat kun seinään siinä vaiheessa kun tuli tarpeeksi muita traumoja päälle. 20v olin haudannut jo 10 ihmistä. Ystäviä perhettä läheisiä. Jne yms yms. On uhkailtu puukolla ja käsiaseella. On joutunt kärsimään fyysisestä väkivallasta, seksuaalisesta häirinnästä, huumeitten käyttäjistä ja alkoholisteista.
Rankkaa. Kaikki nuo kokemukset menee ihan alle. Niistä jää traumoja eikä tiedä miten niitä käsittelisi. Apua pitäisi saada silloin, kun se tilanne on ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rankkaa. Kaikki nuo kokemukset menee ihan alle. Niistä jää traumoja eikä tiedä miten niitä käsittelisi. Apua pitäisi saada silloin, kun se tilanne on ajankohtainen.
Joskus henkilö jähmettyy kun pitäisi löytää ne oikeat sanat
Somessa näkee välillä valehtelevia uhriutujia aiheesta. Vaikka ovat itse aikuiskiusaajia,
Aha. Kantsis ehkä käsitellä ne omat traumansa, vaikka ihan ammattiauttajan kanssa, sillä koko elämäänsä ei ole mitään järkeä tuhlata traumailemalla tai traumoihinsa vedoten. Niistä pääsee yli ja niiden kanssa oppii elämään niin, etteivät ne määritä koko elämää.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Kantsis ehkä käsitellä ne omat traumansa, vaikka ihan ammattiauttajan kanssa, sillä koko elämäänsä ei ole mitään järkeä tuhlata traumailemalla tai traumoihinsa vedoten. Niistä pääsee yli ja niiden kanssa oppii elämään niin, etteivät ne määritä koko elämää.
Paljon ne vanhat traumat muistuttaa ja määrittelee myös tulevaisuudessa tekemisiä. Uusiutumisen riski on suuri, koska ihmisille tulee käytösmalleja. Siihen ei ainakaan auta se, että joutuu jatkuvasti sietämään pskaa käytöstä
Vierailija kirjoitti:
Wow! Kerroitpa uutisen! Uskomatonta! Kiitos! Ainiin...tiesitkö muuten, että terapiaan tarvitaan riittävän hyvä henkinen kunto ja myös rahaa? Olet uskomaton tö......llö.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekevät lapsuuden traumoissa piehtaroinnista ”elämäntyönsä”.
Siinä sivussa kohtelevat läheisiään törkeällä ja anteeksiantamattomalla tavalla,
Isona, painavana ja kamppailulajotaitoisena miehenä en oikein osaa pelätä. Onko pelko jotain syötävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wow! Kerroitpa uutisen! Uskomatonta! Kiitos! Ainiin...tiesitkö muuten, että terapiaan tarvitaan riittävän hyvä henkinen kunto ja myös rahaa? Olet uskomaton tö......llö.
Paraniko olosi minua solvaamalla? Kuuluuko tapoihisi tuolla reaalimaailmassakin puhua ihmisille noin, kun ei sanomisensa ole sinun mielesi mukainen?
Yritähän pärjätä itsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Before you diagnose yourself with anything, make sure you haven't surrounded yourself with assholes"
Niin se vaan menee, että ihmisellä itsellään on vastuu omista valinnoista, siitä kenen kanssa hengailee.
Mutta eihän wt naisille mikään tavallinen kiltti mies kelpaa, pitää olla jännämies väkivalta tatska huumehörhöporukkaa. Sitten ihmetellään missä kunnolliset miehet ovat, kun omista vallinnoistahan se voi olla kiinni vaan kaikki on aina sopivasti miehen syy 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekevät lapsuuden traumoissa piehtaroinnista ”elämäntyönsä”.
Siinä sivussa kohtelevat läheisiään törkeällä ja anteeksiantamattomalla tavalla,
Ikävä kyllä. Saisivat kyllä apua, ihan ammattilaisilta, mutta eivät sitä syystä tai toisesta ota vastaan. Mukavampi piehtaroida itsesäälissään ja vedota niihin "traumoihinsa" kun eteen tulee jotain epämiellyttävää, mitä eivät halua käsitellä tai kohdata. Harvinaisen raskaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paraniko olosi minua solvaamalla? Kuuluuko tapoihisi tuolla reaalimaailmassakin puhua ihmisille noin, kun ei sanomisensa ole sinun mielesi mukainen?
Yritähän pärjätä itsesi kanssa.
Hän saa mielestäään sanoa mitä vaan mutta hänelle ei saa sanoa muuta kuin päänsilitystä.
Ap pois somesta! Tarkoitan todella sitä. Some vieraannuttaa ja laskee sosiaalisia taitoja kautta linjan. Tee se itsesi vuoksi
Älä pelkää