Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7489)

Vierailija
1341/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelinten sijainnit ja puhelutiedot on yhä kaivettavissa vuodelta 1999, tämä pitäisi tehdä. Kaikkien osalta.

Oletko todella niin tyhmä etteikö  tätä viisaammat kun sinä ole ottaneet huomioon niin tässä kun miljoonissa rikoksista.  Joten älä hötkyillä turhia.

Vierailija
1342/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö televalvontatiedot ikuisesti johonkin bittiavaruuteen talteen? Onko puhelinten sijainnit ja puheluloki ikuisesti jossain tallessa ja vielä kaivettavissa? Löytyykö tiedot vuodelta 1999?

Ei niitä ainakaan nykysäännösten perusteella säilytetä kauan, korkeintaan joitakin vuosia. Voi olla, ettei niitä kaikkia olennaisia tietoja ole enää edes saatavilla, jos niitä ei ole ajoissa ymmärretty tiedustella. Jos poliisi on ajoissa tiedustellut niitä niin silloinhan ne on osana tutkintamateriaalia ja niihin voidaan aina tarvittaessa palata. 

Eikö kaikki jää kuitenkin jonnekkin talteen, jälkikäteen kaivettavaksi? En pitäisi lainkaa mahdottomana, etteikö 1999 tietoja saataisi kaivettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.

Mistä voi katsoa tämän profiloijan "osumat". 

Vierailija
1344/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävät ne teletiedot talteen ainakin siinä tapauksessa, että poliisi on aikoinaan ne pyytänyt tutkintaansa varten käyttöönsä. 

Vierailija
1345/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö televalvontatiedot ikuisesti johonkin bittiavaruuteen talteen? Onko puhelinten sijainnit ja puheluloki ikuisesti jossain tallessa ja vielä kaivettavissa? Löytyykö tiedot vuodelta 1999?

Ei niitä ainakaan nykysäännösten perusteella säilytetä kauan, korkeintaan joitakin vuosia. Voi olla, ettei niitä kaikkia olennaisia tietoja ole enää edes saatavilla, jos niitä ei ole ajoissa ymmärretty tiedustella. Jos poliisi on ajoissa tiedustellut niitä niin silloinhan ne on osana tutkintamateriaalia ja niihin voidaan aina tarvittaessa palata. 

Ei ollut kenellekään utta tietoa arvailuun.   🤭

Vierailija
1346/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.

Ottiko profiloija huomioon sitä tapahtumaketjua, jossa Raisa nousee kaveriporukan autoon? Tuskinpa vain. Kaikki ovat sulkeneet silmänsä tuolta mahdollisuudelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1347/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.

Mistä voi katsoa tämän profiloijan "osumat". 

Seuraavasta vessapaperistasi.

Vierailija
1348/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäävät ne teletiedot talteen ainakin siinä tapauksessa, että poliisi on aikoinaan ne pyytänyt tutkintaansa varten käyttöönsä. 

Voi olla, ettei julkisuudessa ole puhuttu tästä tutkintalinjasta kun ei ole voitu viiveen takia enää tutkia-jos siis ei ole tajuttu tuota linjaa ajoissa. Samalla logiikallahan kenen tahansa tietoihin pitäisi vuosia myöhemmin palata ja yrityksillä on kuitenkin säädetty ainakin nykyään ajat, joiden kuluessa tiedot on poistettava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1349/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.

Ottiko profiloija huomioon sitä tapahtumaketjua, jossa Raisa nousee kaveriporukan autoon? Tuskinpa vain. Kaikki ovat sulkeneet silmänsä tuolta mahdollisuudelta.

EI KUKAAN OLE SUKENUT TUOLTA SILMIÄÄN. JO AJAT SITTEN SE TUTKITTIIN.  KAIKKEA TUTKIMUKSA El KERFOTA JULKISUUTEEN TUTKINNAN TAKIA  EI SULLE EIKÄ MULLE.   MISTÄ SAIT PÄÄHÄSI ETTÄ OLET AINOA 27 VUOTEEN JOKA KEKSI TÄMÄN.   ÄLÄ OLE HÖPSÖ  

Vierailija
1350/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.

Ottiko profiloija huomioon sitä tapahtumaketjua, jossa Raisa nousee kaveriporukan autoon? Tuskinpa vain. Kaikki ovat sulkeneet silmänsä tuolta mahdollisuudelta.

EI KUKAAN OLE SUKENUT TUOLTA SILMIÄÄN. JO AJAT SITTEN SE TUTKITTIIN.  KAIKKEA TUTKIMUKSA El KERFOTA JULKISUUTEEN TUTKINNAN TAKIA  EI SULLE EIKÄ MULLE.   MISTÄ SAIT PÄÄHÄSI ETTÄ OLET AINOA 27 VUOTEEN JOKA KEKSI TÄMÄN.   ÄLÄ OLE HÖPSÖ  

Ai ajat sitten tutkittiin, kun kaveriporukkaa ylipäänsä kuulusteltiin ekan kerran 6 vuotta Raisan katoamisen jälkeen ja 10 vuotta katoamisesta selvisi, että porukka olikin ajellut Huittisiin asti tuona yönä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1351/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ajatellut samaa. Ja oksennustauolla kävi jotain hassusti.

Tai oksentanut kuskin autoon, mennyt hermo, paukuttanut päähän vähän liian lujaa, sitten yhdessä peitelty ja muita kiristetty ja uhkailtu.

Vierailija
1352/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäävät ne teletiedot talteen ainakin siinä tapauksessa, että poliisi on aikoinaan ne pyytänyt tutkintaansa varten käyttöönsä. 

Voi olla, ettei julkisuudessa ole puhuttu tästä tutkintalinjasta kun ei ole voitu viiveen takia enää tutkia-jos siis ei ole tajuttu tuota linjaa ajoissa. Samalla logiikallahan kenen tahansa tietoihin pitäisi vuosia myöhemmin palata ja yrityksillä on kuitenkin säädetty ainakin nykyään ajat, joiden kuluessa tiedot on poistettava. 

Höpö höpö. Miten niin ei viiveen takia voi tutkia? Totta hemmetissä voi tutkia! Ihmisiä voidaan kuulustella ihan milloin vain! Taloja, mökkejä ja maastoa, autoja voidaan tutkia ihan milloin vain. Ei se, että jotkut televalvontatiedot eivät olisi enää saatavilla, tarkoita sitä, että no hitsiläinen, nythän me emme voi kuulustella eläviä ihmisiä, ei, ei sitten millään voida. Ei voida tutkia erilaisia paikkojakaan nyt tämän viiveen takia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1353/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäävät ne teletiedot talteen ainakin siinä tapauksessa, että poliisi on aikoinaan ne pyytänyt tutkintaansa varten käyttöönsä. 

Voi olla, ettei julkisuudessa ole puhuttu tästä tutkintalinjasta kun ei ole voitu viiveen takia enää tutkia-jos siis ei ole tajuttu tuota linjaa ajoissa. Samalla logiikallahan kenen tahansa tietoihin pitäisi vuosia myöhemmin palata ja yrityksillä on kuitenkin säädetty ainakin nykyään ajat, joiden kuluessa tiedot on poistettava. 

Höpö höpö. Miten niin ei viiveen takia voi tutkia? Totta hemmetissä voi tutkia! Ihmisiä voidaan kuulustella ihan milloin vain! Taloja, mökkejä ja maastoa, autoja voidaan tutkia ihan milloin vain. Ei se, että jotkut televalvontatiedot eivät olisi enää saatavilla, tarkoita sitä, että no hitsiläinen, nythän me emme voi kuulustella eläviä ihmisiä, ei, ei sitten millään voida. Ei voida tutkia erilaisia paikkojakaan nyt tämän viiveen takia :D

Tässä viitattiin teletietoihin ja niiden tutkimiseen. Toki kuulusteluja on tehty ja ilm. kaikki ovat puhuneet siten, ettei mitään epäilyksiä ole poliisissa herännyt. 

Vierailija
1354/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"EI KUKAAN OLE SUKENUT TUOLTA SILMIÄÄN. JO AJAT SITTEN SE TUTKITTIIN."

 

Höpö höpö. Kaikki sulkivat tuolta silmänsä, jopa rikoskirjojen ja rikos-podcastien tekijät.

Ja jopa rikosprofiloija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1355/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisa on voinut nousta mihin tahansa autoon  kun oli kyydinkipeä 

Vierailija
1356/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitään todennäköisyyksiä, uhri tuntee miltei aina tekijän. Myös henkilö, kenen seurassa henkilö on viimeisen kerran nähty elossa, on potentiaalinen tekijä.

Vierailija
1357/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hercule Poirot ratkaisisi tämänkin mysteerin. 

Vierailija
1358/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla löytyy näitä kadonneita vuosikymmenten jälkeenkin. Suomessa ei kovin usein. Onko sitten tutkinnassa parantamisen varaa vai kenties tyhjää lääniä niin paljon ettei satunnaisia löytöjä tuppaa tulemaan.

Vierailija
1359/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.

Ottiko profiloija huomioon sitä tapahtumaketjua, jossa Raisa nousee kaveriporukan autoon? Tuskinpa vain. Kaikki ovat sulkeneet silmänsä tuolta mahdollisuudelta.

Todista että kaikki on sulkeeneet tältä silmänsä.   Tottakai ne ovat ottaneet huomioon.  Lopeta tämän saman änkytys.Teet itsesi hyvin naurettavaksi. 🐖

Vierailija
1360/7489 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ajatellut samaa. Ja oksennustauolla kävi jotain hassusti.

Tai oksentanut kuskin autoon, mennyt hermo, paukuttanut päähän vähän liian lujaa, sitten yhdessä peitelty ja muita kiristetty ja uhkailtu.

Tuo yksi ja samako näitä hulluuksiaan tänne kirjoittaa kun tyyli on sama kun muissakin ketjuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi