Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (7489)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"EI KUKAAN OLE SUKENUT TUOLTA SILMIÄÄN. JO AJAT SITTEN SE TUTKITTIIN."
Höpö höpö. Kaikki sulkivat tuolta silmänsä, jopa rikoskirjojen ja rikos-podcastien tekijät.
Ja jopa rikosprofiloija.
Sivonen on rikosprfiloija tässä ketjussa....ainakin omasta mielestään...🐖😝
Raisa oli aika isokokoinen ja vahvan näköinen. Ei helpolla piiloteta tai ylipäätään pakoteta. Luultavasti kyllä ihan omaehtoisesti mennyt autoon tai jonku luokse.
Noi kaikki silminnäkijähavainnot voi minusta unohtaa, aivan turhaa arpapeliä pohtia. Kyllä siellä muitakin alipukeutuneita on, talvisinkin.
Kyllä on silti outoa, ettei valvontakameroihin ole jäänyt. Olivatko satavarmasti edes siellå Casablancassa?
Miten ystävä on voinut jättää hänet Hämeenkadulle yksin, eivät tainneet olla kovin läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään todennäköisyyksiä, uhri tuntee miltei aina tekijän. Myös henkilö, kenen seurassa henkilö on viimeisen kerran nähty elossa, on potentiaalinen tekijä.
Onko? Sinähän olet nero.
Vierailija kirjoitti:
Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.
Jos oletetaan että pitää olla auto. Niin sitten oli tuolloin 18-28!?
Lääkäriopiskelijoita vaikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.
Ottiko profiloija huomioon sitä tapahtumaketjua, jossa Raisa nousee kaveriporukan autoon? Tuskinpa vain. Kaikki ovat sulkeneet silmänsä tuolta mahdollisuudelta.
EI KUKAAN OLE SUKENUT TUOLTA SILMIÄÄN. JO AJAT SITTEN SE TUTKITTIIN. KAIKKEA TUTKIMUKSA El KERFOTA JULKISUUTEEN TUTKINNAN TAKIA EI SULLE EIKÄ MULLE. MISTÄ SAIT PÄÄHÄSI ETTÄ OLET AINOA 27 VUOTEEN JOKA KEKSI TÄMÄN. ÄLÄ OLE HÖPSÖ
Meneekö jollain nyt hermoon tämä tutkintalinja?
Hallaahon tutkintalinnja lapsi on aika iso jo. Jussi itse sanoi että ei ole mitenkään tämän lapsen elämässä. Tämä linjasto pitäisi tutkia miksi ei puoliksi hoida kun rahaa on.😒🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.
Jos oletetaan että pitää olla auto. Niin sitten oli tuolloin 18-28!?
Lääkäriopiskelijoita vaikka
Kova havainto että minkäikäizenä saa kortin. En ennen tiennytkään.
Vierailija kirjoitti:
Raisa on voinut nousta mihin tahansa autoon kun oli kyydinkipeä
On sulla kova havainto . 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raisa oli aika isokokoinen ja vahvan näköinen. Ei helpolla piiloteta tai ylipäätään pakoteta. Luultavasti kyllä ihan omaehtoisesti mennyt autoon tai jonku luokse.
Noi kaikki silminnäkijähavainnot voi minusta unohtaa, aivan turhaa arpapeliä pohtia. Kyllä siellä muitakin alipukeutuneita on, talvisinkin.
Kyllä on silti outoa, ettei valvontakameroihin ole jäänyt. Olivatko satavarmasti edes siellå Casablancassa?
Miten ystävä on voinut jättää hänet Hämeenkadulle yksin, eivät tainneet olla kovin läheisiä.
Sehän oli Raisan kotikaupunki. Tuskin oli montaakaan kilometriä omaan asuntoon?
Google Mapsin mukaan Hämeentieltä Laalahdenkadulle, jossa Raisa asui äitinsä kanssa, on 6 km. Autolla 12 minuuttia ja kävellen 1 h 7 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Ilmari Nurmiseen kytkeytyvä teoria oli paras.
Ja tähän voi liittää Hallaahon salapano naisen ja päivämäärän milloi syrjähyppylapsi syntyi. 😂
Halla-ahon liikkeet selvitettiin jo eilen. Oli Helsingissä opiskelemassa venäjää tuona iltana.
:D
Onko Hallaahon venäjänopiskelut kestäneet yhtä pitkään kun vieraissakäynti , eikkä 8 vuotta putkeen. Graduksi teki syrjähyppylapsen. 😄
Siksikö sen kannatus romahti viime vaaleissa 69%. Eikä kamut enää kutsu mestariksi. Huohĥ....ja persujen kannatus romahti rökääleesti pohjamutiin kesken hallituskauden. Yyyy.
Ottaakohan keskusrikospoliisi tämän tutkintalinjan nyt luupin alle? Tätähän tutkitaan murhata, eikä tapaus ikinä vanhene.
Vierailija kirjoitti:
Ottaakohan keskusrikospoliisi tämän tutkintalinjan nyt luupin alle? Tätähän tutkitaan murhata, eikä tapaus ikinä vanhene.
Siis tutkitaan murhana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Ilmari Nurmiseen kytkeytyvä teoria oli paras.
Ja tähän voi liittää Hallaahon salapano naisen ja päivämäärän milloi syrjähyppylapsi syntyi. 😂
Halla-ahon liikkeet selvitettiin jo eilen. Oli Helsingissä opiskelemassa venäjää tuona iltana.
:D
Onko Hallaahon venäjänopiskelut kestäneet yhtä pitkään kun vieraissakäynti , eikkä 8 vuotta putkeen. Graduksi teki syrjähyppylapsen. 😄
Siksikö sen kannatus romahti viime vaaleissa 69%. Eikä kamut enää kutsu mestariksi. Huohĥ....ja persujen kannatus romahti rökääleesti pohjamutiin kesken hallituskauden. Yyyy.
Linjasto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on aina vaarana se, että mielikuvitus lähtee laukalle. Poliisin ainakin kuvittelisi tutkineen noiden nuorten liikkumiset, puhelintiedot yms. heti tuoreeltaan. Ja kaikkia taktisia tietojaanhaan ei poliisi välttämättä ole tähän mennessä kertonut ulos.
Eikö ideana olekin se, että mielikuvitus lähtee laukalle?
Tässä ketjussa on joka viesti mielikuvitusta ILMAN TODISTETTUA LÄHDETTÄ. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Siksipä nämä kaikki viesti voi poistaa järjestään ILMAN TODISTETTUA LÄHDETTÄ.
Niin kaikki on mitä kummallismpipia arvailuja ja samojen yåtoistoa. Niin lapsellista settiä että ei viisi lukea.
Kääntyykö tämäkin lopulta samoin kuin tapauksessa, jossa autoitiin paikkaan nimeltä Möhkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on aina vaarana se, että mielikuvitus lähtee laukalle. Poliisin ainakin kuvittelisi tutkineen noiden nuorten liikkumiset, puhelintiedot yms. heti tuoreeltaan. Ja kaikkia taktisia tietojaanhaan ei poliisi välttämättä ole tähän mennessä kertonut ulos.
Eikö ideana olekin se, että mielikuvitus lähtee laukalle?
Tässä ketjussa on joka viesti mielikuvitusta ILMAN TODISTETTUA LÄHDETTÄ. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Siksipä nämä kaikki viesti voi poistaa järjestään ILMAN TODISTETTUA LÄHDETTÄ.
Niin kaikki on mitä kummallismpipia arvailuja ja samojen yåtoistoa. Niin lapsellista settiä että ei viisi lukea.
Ja mitä sitten vielä teet tässä ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ns. pimeitä juttuja pitää tutkia vielä vuosienkin päästä, koska jotkin niistä voivat selvitä vaikka kuinka pitkän ajan jälkeen kuten esim. USA:ssa on tapahtunut monesti. Esim. eräs seksuaalirikoksen tekijä paljastui yli 45 vuotta myöhemmin uhrin säilytetystä kengästä löytyneessä spermatahrassa olleen DNA:n avulla.
Ei toimi Suomessa tjsp. Paitsi Anneli Auerin kohdalla.
R soitti aina välillä yhden pojan perään tämän kaverille, koska tällä pojalla ei ollut omaa kännykkää, ja kyseli oletko hänen kanssaan tai tiedätkö missä poika on. Poika ei ollut kai kiinnostunut R:sta.
Tämä kännykän omistaja puhuu tuossa Marko Niemen Ylen podcastissa Viimeinen johtolanka, Kausi 1, osa 2.
Kännykän omistajakin näkyi turvanauhoilla R:n katoamisyönä, v. 1999, oli myös ollut viihteellä tuolloin.
Hän sanoi myös, että sen pojan jota Raisa tavoitteli hänen kauttaan, yhteystietoja ei poliisi ottanut.
Mutta sitten 17 vuoden jälkeen poliisi otti yhteyttä uudelleen kännykän omistajaan kysyi mm. tuon pojan yhteystietoja. Ja kysyivät myös yhteystietoja sille henkilölle, kenen kanssa kännykänomistaja oli menossa viihteelle katoamisyönä.
Vasta vuonna 2005 kuulusteltiin kaverit, puhutettu heitä oli tapahtuman jälkeenkin.
Nämä tiedot tuosta podcastista.
Tiedättehän, Tampereella on useita henkirikoksia selvittämättä. Jotakin vikaa Sorin päässä kyllä on.
Tuosta radiodokumentista käy kyllä ilmi että poliisitutkinta on ollut täynnä aukkoja ja laiminlyöntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaakohan keskusrikospoliisi tämän tutkintalinjan nyt luupin alle? Tätähän tutkitaan murhata, eikä tapaus ikinä vanhene.
Siis tutkitaan murhana
Sitä tutkitaan murhana, mutta tällä hetkellä ei-aktiivisesti. Murha ei Suomen lain mukaan vanhene koskaan. Jos uusi potentiaalinen johtolanka tai useampia johtolankoja kuitenkin tulee esiin koska tahansa, niin tapausta aletaan taas tutkia aktiivisesti. Syyllisillä on siis teoriassa koko elämä aikaa odotella, tuleeko poliisi kenties soittamaan ovikelloa joku päivä. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profiloija Helinä Häkkäsen arvion mukaan Raisan tappaja on nuori mies, Raisalle todennäköisesti tuntematon. Jossain maastossa todennäköisesti on kätkettynä.
Ottiko profiloija huomioon sitä tapahtumaketjua, jossa Raisa nousee kaveriporukan autoon? Tuskinpa vain. Kaikki ovat sulkeneet silmänsä tuolta mahdollisuudelta.
EI KUKAAN OLE SUKENUT TUOLTA SILMIÄÄN. JO AJAT SITTEN SE TUTKITTIIN. KAIKKEA TUTKIMUKSA El KERFOTA JULKISUUTEEN TUTKINNAN TAKIA EI SULLE EIKÄ MULLE. MISTÄ SAIT PÄÄHÄSI ETTÄ OLET AINOA 27 VUOTEEN JOKA KEKSI TÄMÄN. ÄLÄ OLE HÖPSÖ
Jokainen normaali ihminen joka lukee viestiketjua, lukee järjestäen kaikki viestit läpi, riippumatta siitä onko jokin viesti kirjoitettu kokonaan isoilla kirjaimilla. Se että kirjoittaa viestin kyseisellä tavalla, kertoo vaan tunnekuohusta.
Ja sitten voidaankin kysyä, mistä moinen tunnekuohu johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on aina vaarana se, että mielikuvitus lähtee laukalle. Poliisin ainakin kuvittelisi tutkineen noiden nuorten liikkumiset, puhelintiedot yms. heti tuoreeltaan. Ja kaikkia taktisia tietojaanhaan ei poliisi välttämättä ole tähän mennessä kertonut ulos.
Eikö ideana olekin se, että mielikuvitus lähtee laukalle?
Tässä ketjussa on joka viesti mielikuvitusta ILMAN TODISTETTUA LÄHDETTÄ. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Siksipä nämä kaikki viesti voi poistaa järjestään ILMAN TODISTETTUA LÄHDETTÄ.
Niin kaikki on mitä kummallismpipia arvailuja ja samojen yåtoistoa. Niin lapsellista settiä että ei viisi lukea.
Ja mitä sitten vielä teet tässä ketjussa?
Hän ei ilmiselvästi löydä täältä pois.
Tukiasemapaikannus tiedot eivät ratkaise Raisan kohtaloa, hänen osaltaan ei ole sellaisia tarkkoja tietoja sen enempää mitä on jo kerrottu. Raisan ystävien puhelinten kohdalla tutkimukset olisivat olleet tarpeen, mutta se on jo myöhäistä.