Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?
Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan.
Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus
Kommentit (10825)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkittiinko Keskustorin suurta suihkulähdettä koskaan kunnolla, jos sinne on pudonnut? Sehän oli aivan Raisan reittien varrella.
No eiköhän kuule ois siinä samantien kellunut tai noussut pian pintaan
Ehkä hän ajatteli, että se suihkulähde on yhteydessä jotenkin niihin Tampereen keskustan maan alaisiin tunneleihin...
Ehkä sinä sekoat lopullisesti .. Ei täällä viitsi käydä.
Tää ketju tuntuu toisinaan enemmän huumoriketjulta, ei vakavasti otettavalta keskustelulta.
Tälle aapee hullulle on tosiaan sairasta huumoria puhua alaikäisen lapsen, Raisan todennäköisestiä taposta . Inhottava ketju lapsivainaajaa ja omaisia ajatellen. Tällä ketjulla ei mikään tässä asiassa ratkea. Ainoastaan häpäisyä. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Täällä ei koko ketjun aikana ole tullut yhtään mitään todistettavaa uutta näyttöä . Ainostaan rivoa ja halventavaa suunsoittoa lapsivainajan kustannuksella. Hävetkää !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkittiinko Keskustorin suurta suihkulähdettä koskaan kunnolla, jos sinne on pudonnut? Sehän oli aivan Raisan reittien varrella.
No eiköhän kuule ois siinä samantien kellunut tai noussut pian pintaan
Ehkä hän ajatteli, että se suihkulähde on yhteydessä jotenkin niihin Tampereen keskustan maan alaisiin tunneleihin...
Ehkä sinä sekoat lopullisesti .. Ei täällä viitsi käydä.
Tää ketju tuntuu toisinaan enemmän huumoriketjulta, ei vakavasti otettavalta keskustelulta.
Tälle aapee hullulle on tosiaan sairasta huumoria puhua alaikäisen lapsen, Raisan todennäköisestiä taposta . Inhottava ketju lapsivainaajaa ja omaisia ajatellen. Tällä ketjulla ei mikään tässä asiassa ratkea. Ainoastaan häpäisyä. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Täällä ei koko ketjun aikana ole tullut yhtään mitään todistettavaa uutta näyttöä . Ainostaan rivoa ja halventavaa suunsoittoa lapsivainajan kustannuksella. Hävetkää !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ketkä siitä "lapsivainajasta" olivat vastuussa, kasvatuksesta, huolenpidosta? Kas kummaa uhreja ei ole ollut enempää, vaikka jotkut kertovat kaikkien käyttäytyneen noin.
Kumpa sinäkin olisit vastuussa mitä puhut toisten lapsvainajasta joka julistettu kuolleeksi. Puhu asiasta MIKÄ TIEDÄT VARMASTI TODEKSI JA PUHU KUNNIOITTAVASTI YLEISÖLLE KUULTAVAKSI.
Minä sitä minä tätä - keskustelut kuuluvat muihin ketjuihin!
Jos ystävällisesti tästä eteenpäin Raisa- ketjussa keskitytään siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä asia, jos ketju rikospoliisin tiedossa. Saapahan tietää ajatuksista.
Ehkä jokin tutkintalinja on avattava uudelleen. Jokainen teistä tietää, mikä se linja on.
Poliisi on sen poissulkenut.
Syytä en tiedä miksi. Olisi kiva kuulla.
Ei AP, meistä kaikki eivät todellakaan tiedä, mikä linja on kyseessä. Minua esimerkiksi ei edes kiinnosta, mitä linjoista nyt epästrabiilissa päässäsi mietit. Eikä näköjään kiinnosta ketään muutakaan.
Mitä ihmettä sä sitten teet tässä ketjussa? Jos ei kiinnosta, lyki muualle. Onko sun perverssissä ja oksettavassa elämässä tapanasi tunkea toisten keskusteluihin, vaikka itselläsi ei ole tyhmän olemassaolosi kanssa mitään annettavaa toisten keskusteluun?
Kolahtiko? Olen siinä ketjussa missä haluan. Ja kirjoitan mitä haluan pl. se, että toisin kuin eräät, yritän välttää esimerkiksi kunnianloukkausta.
Vierailija kirjoitti:
Minä sitä minä tätä - keskustelut kuuluvat muihin ketjuihin!
Jos ystävällisesti tästä eteenpäin Raisa- ketjussa keskitytään siihen.
JosKeskityt nyt 🐖 kusivaippasi vaihtoon.
Ketähän tässä nyt loukataan täh
Kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen esittäminen voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön, jos teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
Suomen rikoslain mukaan kuolleen kunnian suojaaminen poikkeaa elävien kunnianloukkauksesta siten, että teko vaatii aina nimenomaisesti valheellisen tiedon tai vihjauksen esittämistä. Pelkkä halventava arvostelu tai mielipiteen ilmaisu vainajasta ei täytä rikoksen tunnusmerkistöä.
Vierailija kirjoitti:
Kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen esittäminen voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön, jos teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
Suomen rikoslain mukaan kuolleen kunnian suojaaminen poikkeaa elävien kunnianloukkauksesta siten, että teko vaatii aina nimenomaisesti valheellisen tiedon tai vihjauksen esittämistä. Pelkkä halventava arvostelu tai mielipiteen ilmaisu vainajasta ei täytä rikoksen tunnusmerkistöä.
Kyllä täällä on loukattu ihan elävää ihmistä, selviää kyllä ketjusta. Kunnianosoitus on asianomistarikos ,joten ei minulla ole siihen muuta sanottavaa, kuin että mautonta on. Ja yritän itse välttää.
+1
Kunnianloukkaukseen syyllistyy henkilö, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä. Tunnusmerkistö täyttyy myös silloin, kun toista halvennetaan muulla tavalla, kuten perättömillä väitteillä tai julkisella haukkumisella. [1, 2]
Kunnianloukkauksen tunnistaminen ja erottaminen tavallisesta kritiikistä tai sananvapauden käytöstä perustuu tarkkaan arviointiin:
Valheellinen tosiasiaväite: Esitetäänkö henkilöstä väite, jonka voi osoittaa todeksi tai epätodeksi (esim. väite rikoksesta tai työn laiminlyönnistä), ja tämä väite on perätön?
Halventaminen: Loukkaako ilmaisu toisen ihmisarvoa, ja onko se omiaan aiheuttamaan häpeää tai kärsimystä?
Julkisuus ja tahallisuus: Onko tieto saatettu sivullisten tietoon ja onko teko tehty tahallisesti?
Yekijä/tekijät voidivat itse
Tunnustaa tekonsa. Saatais päätös tähänkin.
Tekijöitä seiraa koko loppuelämän
Koska ovikello soi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä asia, jos ketju rikospoliisin tiedossa. Saapahan tietää ajatuksista.
Ehkä jokin tutkintalinja on avattava uudelleen. Jokainen teistä tietää, mikä se linja on.
Poliisi on sen poissulkenut.
Syytä en tiedä miksi. Olisi kiva kuulla.
Ei AP, meistä kaikki eivät todellakaan tiedä, mikä linja on kyseessä. Minua esimerkiksi ei edes kiinnosta, mitä linjoista nyt epästrabiilissa päässäsi mietit. Eikä näköjään kiinnosta ketään muutakaan.
Mitä ihmettä sä sitten teet tässä ketjussa? Jos ei kiinnosta, lyki muualle. Onko sun perverssissä ja oksettavassa elämässä tapanasi tunkea toisten keskusteluihin, vaikka itselläsi ei ole tyhmän olemassaolosi kanssa mitään annettavaa toisten keskusteluun?
Kolahtiko? Olen siinä ketjussa missä haluan. Ja kirjoitan mitä haluan pl. se, että toisin kuin eräät, yritän välttää esimerkiksi kunnianloukkausta.
Mikä kunnianloukkaus? Jenkkiautolinja on ollut yksi virallisista tutkimuslinjoista. Apulanta-paskasakilla oli jenkkiauto.
Kaikkia osallisia epäillään niin kauan kuin homma ratkeaa
Myös virallisesti
Eipä oo ketään edes tunnistettu
Ihmetteln kyllä jos äiti on mennyt ilmoittamaan, että pojallani oli semmonen auto. Itse en varmana omasta lapsestani ilmottaisi, koska ajattelisin, ettei hän kumminkaan varmasti ole mitenkään osallisena. Tai sitten puhuisin hänelle että ilmoita sinä itse.
Kun juttu on avoin, pitää keskittyä muihin teoriohin.
Miksi museoauto on poissuljettu?
Mitään ei ole poissuljettu kunnes selviää
Joku puhuu vielä 🤗 kuka hän on? Syyllinen istuu linnassa 👌
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei ole poissuljettu kunnes selviää
Täällä esille tulleet päähänpistot voi vetää vesaanpöntöstöstä paskan mukana ,sen nyt jokainen normaali lukija tietää jos on viitsinyt edes näitä soperteluja lukea. 😅😅😅😅😅
Haista taas pskaasi hölmö.