Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7240)

Vierailija
7181/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisesti ottaen... Mietin jos tekijä ollut kuitenkin melko nuori, mahdollisesti 18-20. Mistä saisi apua tälläisessä tilanteessa? Yksin melko hankalaa, oli sitten ruumis asunnossa tai autossa, ruumiin hävittäminen yksin. Ja mikäli on tullut itsekin nautittua alkoholia illan/yön mittaan. Kuka olisi voinut auttaa? Kenelle nuori aikuinen soittaisi? Vanhemmilleen? Veljelle? Kaverille? 

En pitäisi mahdottomana, että nuori mies on yksin kyennyt ruumiin kadottamaan. Kyse on, että missä murha tapahtui ja mihin aikaan. Tätähän ei voida tietää. Ylipäätään tämä ikään takertuminen on harhaanjohtavaa, hänellä on voinut olla ajokortti ja auto sekä tieto minne mennä ns. iltaa jatkamaan...

Vierailija
7182/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raisa ei ollut mikään kiltti kotityttö vaikka oli hyvä koulussa ja harrasti urheilua tosissaan. Edeltävänä kesänä oli mm. mennyt miesporukan autoon ja ollut koko yön tämän porukan kanssa. Oli myös usein ollut alaikäisenä baarissa ja ilmeisesti todella humalassakin. "

Ehkä sama toistui uuden kerran ja tällä kertaa kaikki päättyi Raisan katoamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7183/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mies raiskasi 17-vuotiaan Tampereella – myöhemmin tyttö kuoli"

"Raiskaajamies joutuu vankilaan, oikeus linjasi."

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000012096755.html

 

Voitko olla sama mies vuodelta 1999, 16.9.

Sis "voitko"=voisiko

Voisi, miksi ei, voi olla. Että juttu ratkeaa tämä kesänä jossain määrin.

Vierailija
7184/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies raiskasi 17-vuotiaan Tampereella – myöhemmin tyttö kuoli"

"Raiskaajamies joutuu vankilaan, oikeus linjasi."

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000012096755.html

 

Voitko olla sama mies vuodelta 1999, 16.9.

Mitäs jos tämä liittyy autoporukkaan ja ehkä myös bileisiin. 

Tämä tuomion saanut henkilö voi avata sanaisen arkkunsa ja nyt muut pelkää, jos siis R:n katoamiseen liittyy useampi ihminen?

Vierailija
7185/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen yöllä Frii-kanavalta dokumentin. Siinä 1983 syntynyt nainen löydettiin aamulla varhain tapettuna ja maalaistien katuojaan piilotettuna miltei tuoreeltaan, kuolemasta oli kulunut vain muutama tunti. Tämä oli uudenvuodenpäivä 2003.

Nopeasti selvisi, kuka nainen on. Tämän jälkeen selvitettiin, missä nainen oli ollut.

Hän oli ollut isoissa 20-30 hengen kotibileissä. Bileistä oli paljon videokuvaa. Poliisi pisti joka ikisen bileissä olleen epäilyksen alaiseksi. Kaikki syynättiin. Nuoret olivat ihmeissään, että miten heitä voidaan epäillä, että tämän on pakko ollut olla joku ulkopuolinen. Tutkinnassa selvisi, että nainen oli menossa tapaamaan on-off kundikaveriaan autolla. Hänen tyttökaveri halusi kyydin matkan varrella olevaan kotiinsa. Hän talutti erittäin kännissä olevan ja huonovointisen kaverinsa autoon. Siihen pihalle tuli myös saman koulun kundi, 17-vuotias jalkapallon pelaaja, isokokoinen ja erittäin pidetty sekä suosittu. Lempeä jättiläinen, valittu jopa jalkapallon homecoming kingiksi. Hän kysyi, saisko hänkin kyydin kotiinsa. Kello oli noin 2 yöllä. No, tämä kolmikko sitten lähti. 

Poliisille tämä tyttö sanoi, että ensin hänet jätettiin kotiin, sitten tämä tyttö meni heittämään sen homecoming kundin kotiinsa. Homecoming kundi sanoi, että tyttö jätti hänet kotiinsa ja lähti eikä ole nähnyt häntä sen jälkeen.

Sitten katseet kohdistu on off kundikaveriin, joka väitti, ettei se tänne ikinä tullut.

Auto löytyi pysäköitynä hyvin lähelle on off kundikaverin kotoa.

Sitten tutkittiin televalvontatiedot sun muut. Uhrin löytöpaikka tutkittiin jne. Auton ulkopuolinen alue tutkittiin. Syyllisiksi rajautuivat nämä kaksi kundia ja kaikki olivat ihmeissään, ettei todellakaan voi olla kumpikaan heistä. He ovat niin kivoja ja mukavia, samasta koulusta jne. Heitä kuulusteltiin ja kuulusteltiin, tutkittiin kaikki.

Sitten tämä homecoming kundi myönsi, että joo ne pussas autossa ja harrasti seksiäkin ennenkuin tyttö vei hänet kotiinsa.

No, sitten selvisi jäljistä, että tyttö on juossut parkkipaikalla häntä karkuun, mutaisia jalanjälkiä molemmilta, sellaista takaa-ajoa, raahattu autoon takaisin, homecoming kundi oli ihastunut uhriinsa. Hän oli tehnyt aloitteen, tullut torjutuksi, suuttui siitä silmittömästi, tyttö pakeni siis, raahattiin autoon, kuristettiin. Sitten ajoi maalaistien varteen ja dumppasi ojaan, jalanjälki mudassa uhrin löytöpaikalla mätsäsi hänen kengänpohjiinsa, hänen takista löytyi uhrin verta jne. Hän sai elinkautisen tuomion, ei ikinä pääse vapaaksi. Oli tekohetkellä siis 17 v ja ihastunut uhriinsa ja tappoi tämän tultuaan torjutuksi. Dokkarissa haastateltiin näitä kavereita nyt 20 v myöhemmin ja kaikki sanoivat sitä, että tekijä oli ylläri. Olivat loppuun asti luulleet sen olevan joku tuntematon.

nosto

Vierailija
7186/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisesti ottaen... Mietin jos tekijä ollut kuitenkin melko nuori, mahdollisesti 18-20. Mistä saisi apua tälläisessä tilanteessa? Yksin melko hankalaa, oli sitten ruumis asunnossa tai autossa, ruumiin hävittäminen yksin. Ja mikäli on tullut itsekin nautittua alkoholia illan/yön mittaan. Kuka olisi voinut auttaa? Kenelle nuori aikuinen soittaisi? Vanhemmilleen? Veljelle? Kaverille? 

Yksin on moni mies saanut ruumista raahattua. Dokkareissa monikin. Suomessakin yllättävän moni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7187/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että tarjoamalla esim. 20 000e sille joka paljastaa missä Raisan jäänteet ovat ja voi sen nimettömästi tehdä ja saa rahat haluamallaan tavalla juttu selviää.  Joko rahankeräyksellä tai ellei joku miljönääri innostuisi asiaa selvittämään.  

Mä oon sitä mieltä, että summan pitää olla huomattava. 20 000 euroa ei ole mitään.

Jos tarjottaisiin 50 000 euroa, voisi joku alkaakin laulamaan.

Jos minulla on jonain päivänä huomattavasti varallisuutta, tulen yksityishenkilönä tarjoamaan Raisan löytämisestä minimissään 50 000 € palkkion.

Olet näitä jos ihmisiä?

Vierailija
7188/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen yöllä Frii-kanavalta dokumentin. Siinä 1983 syntynyt nainen löydettiin aamulla varhain tapettuna ja maalaistien katuojaan piilotettuna miltei tuoreeltaan, kuolemasta oli kulunut vain muutama tunti. Tämä oli uudenvuodenpäivä 2003.

Nopeasti selvisi, kuka nainen on. Tämän jälkeen selvitettiin, missä nainen oli ollut.

Hän oli ollut isoissa 20-30 hengen kotibileissä. Bileistä oli paljon videokuvaa. Poliisi pisti joka ikisen bileissä olleen epäilyksen alaiseksi. Kaikki syynättiin. Nuoret olivat ihmeissään, että miten heitä voidaan epäillä, että tämän on pakko ollut olla joku ulkopuolinen. Tutkinnassa selvisi, että nainen oli menossa tapaamaan on-off kundikaveriaan autolla. Hänen tyttökaveri halusi kyydin matkan varrella olevaan kotiinsa. Hän talutti erittäin kännissä olevan ja huonovointisen kaverinsa autoon. Siihen pihalle tuli myös saman koulun kundi, 17-vuotias jalkapallon pelaaja, isokokoinen ja erittäin pidetty sekä suosittu. Lempeä jättiläinen, valittu jopa jalkapallon homecoming kingiksi. Hän kysyi, saisko hänkin kyydin kotiinsa. Kello oli noin 2 yöllä. No, tämä kolmikko sitten lähti. 

Poliisille tämä tyttö sanoi, että ensin hänet jätettiin kotiin, sitten tämä tyttö meni heittämään sen homecoming kundin kotiinsa. Homecoming kundi sanoi, että tyttö jätti hänet kotiinsa ja lähti eikä ole nähnyt häntä sen jälkeen.

Sitten katseet kohdistu on off kundikaveriin, joka väitti, ettei se tänne ikinä tullut.

Auto löytyi pysäköitynä hyvin lähelle on off kundikaverin kotoa.

Sitten tutkittiin televalvontatiedot sun muut. Uhrin löytöpaikka tutkittiin jne. Auton ulkopuolinen alue tutkittiin. Syyllisiksi rajautuivat nämä kaksi kundia ja kaikki olivat ihmeissään, ettei todellakaan voi olla kumpikaan heistä. He ovat niin kivoja ja mukavia, samasta koulusta jne. Heitä kuulusteltiin ja kuulusteltiin, tutkittiin kaikki.

Sitten tämä homecoming kundi myönsi, että joo ne pussas autossa ja harrasti seksiäkin ennenkuin tyttö vei hänet kotiinsa.

No, sitten selvisi jäljistä, että tyttö on juossut parkkipaikalla häntä karkuun, mutaisia jalanjälkiä molemmilta, sellaista takaa-ajoa, raahattu autoon takaisin, homecoming kundi oli ihastunut uhriinsa. Hän oli tehnyt aloitteen, tullut torjutuksi, suuttui siitä silmittömästi, tyttö pakeni siis, raahattiin autoon, kuristettiin. Sitten ajoi maalaistien varteen ja dumppasi ojaan, jalanjälki mudassa uhrin löytöpaikalla mätsäsi hänen kengänpohjiinsa, hänen takista löytyi uhrin verta jne. Hän sai elinkautisen tuomion, ei ikinä pääse vapaaksi. Oli tekohetkellä siis 17 v ja ihastunut uhriinsa ja tappoi tämän tultuaan torjutuksi. Dokkarissa haastateltiin näitä kavereita nyt 20 v myöhemmin ja kaikki sanoivat sitä, että tekijä oli ylläri. Olivat loppuun asti luulleet sen olevan joku tuntematon.

Jos jotakuta kiinnostaa, tämä tulee tänään jo uusintana.

Eli Frii-kanava klo 00:45 - 1:45. Ohjelman nimi on Murder Under the Friday Night Lights.

 

"Kun huutosakin johtaja Tristyn Bailey katosi, poliisi navigoi kohti totuutta floridalaisen pikkukaupungin teinien huhujen ja juorujen maastossa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7189/7240 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen yöllä Frii-kanavalta dokumentin. Siinä 1983 syntynyt nainen löydettiin aamulla varhain tapettuna ja maalaistien katuojaan piilotettuna miltei tuoreeltaan, kuolemasta oli kulunut vain muutama tunti. Tämä oli uudenvuodenpäivä 2003.

Nopeasti selvisi, kuka nainen on. Tämän jälkeen selvitettiin, missä nainen oli ollut.

Hän oli ollut isoissa 20-30 hengen kotibileissä. Bileistä oli paljon videokuvaa. Poliisi pisti joka ikisen bileissä olleen epäilyksen alaiseksi. Kaikki syynättiin. Nuoret olivat ihmeissään, että miten heitä voidaan epäillä, että tämän on pakko ollut olla joku ulkopuolinen. Tutkinnassa selvisi, että nainen oli menossa tapaamaan on-off kundikaveriaan autolla. Hänen tyttökaveri halusi kyydin matkan varrella olevaan kotiinsa. Hän talutti erittäin kännissä olevan ja huonovointisen kaverinsa autoon. Siihen pihalle tuli myös saman koulun kundi, 17-vuotias jalkapallon pelaaja, isokokoinen ja erittäin pidetty sekä suosittu. Lempeä jättiläinen, valittu jopa jalkapallon homecoming kingiksi. Hän kysyi, saisko hänkin kyydin kotiinsa. Kello oli noin 2 yöllä. No, tämä kolmikko sitten lähti. 

Poliisille tämä tyttö sanoi, että ensin hänet jätettiin kotiin, sitten tämä tyttö meni heittämään sen homecoming kundin kotiinsa. Homecoming kundi sanoi, että tyttö jätti hänet kotiinsa ja lähti eikä ole nähnyt häntä sen jälkeen.

Sitten katseet kohdistu on off kundikaveriin, joka väitti, ettei se tänne ikinä tullut.

Auto löytyi pysäköitynä hyvin lähelle on off kundikaverin kotoa.

Sitten tutkittiin televalvontatiedot sun muut. Uhrin löytöpaikka tutkittiin jne. Auton ulkopuolinen alue tutkittiin. Syyllisiksi rajautuivat nämä kaksi kundia ja kaikki olivat ihmeissään, ettei todellakaan voi olla kumpikaan heistä. He ovat niin kivoja ja mukavia, samasta koulusta jne. Heitä kuulusteltiin ja kuulusteltiin, tutkittiin kaikki.

Sitten tämä homecoming kundi myönsi, että joo ne pussas autossa ja harrasti seksiäkin ennenkuin tyttö vei hänet kotiinsa.

No, sitten selvisi jäljistä, että tyttö on juossut parkkipaikalla häntä karkuun, mutaisia jalanjälkiä molemmilta, sellaista takaa-ajoa, raahattu autoon takaisin, homecoming kundi oli ihastunut uhriinsa. Hän oli tehnyt aloitteen, tullut torjutuksi, suuttui siitä silmittömästi, tyttö pakeni siis, raahattiin autoon, kuristettiin. Sitten ajoi maalaistien varteen ja dumppasi ojaan, jalanjälki mudassa uhrin löytöpaikalla mätsäsi hänen kengänpohjiinsa, hänen takista löytyi uhrin verta jne. Hän sai elinkautisen tuomion, ei ikinä pääse vapaaksi. Oli tekohetkellä siis 17 v ja ihastunut uhriinsa ja tappoi tämän tultuaan torjutuksi. Dokkarissa haastateltiin näitä kavereita nyt 20 v myöhemmin ja kaikki sanoivat sitä, että tekijä oli ylläri. Olivat loppuun asti luulleet sen olevan joku tuntematon.

Jos jotakuta kiinnostaa, tämä tulee tänään jo uusintana.

Eli Frii-kanava klo 00:45 - 1:45. Ohjelman nimi on Murder Under the Friday Night Lights.

 

"Kun huutosakin johtaja Tristyn Bailey katosi, poliisi navigoi kohti totuutta floridalaisen pikkukaupungin teinien huhujen ja juorujen maastossa".

Sorry, ei taida ollakaan sama keissi.

Vierailija
7190/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedetäänkö varmuudella missä Halla-aho oli tuona yönä?"

Tuota noin, voitaisiinko jättää Halla-aho tämän keskustelun ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7191/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin todennäköistä, että tekijä jollain tavalla tuttu Raisalla,  siis nuorehko kaveri, vaikka ei olisi ollut ensimmäinen nimi hänen kaveriensa mieleen. 

Miltei pakko hänellä olla auto. Mopon tai pyörän päällä hieman vaikeaa lähteä ruumista hävittämään. Mitä tulee kätkemiseen, niin sekin todennäköisimmin henkilölle hyvin tuttu, kuin sellainen paikka, jonka tietää olevan olemassa, mutta ei ole koskaan käynyt. Tyyliin tietää suoalueen Tampereen kupeessa, mutta ei ole ikinä käynyt, sitten lokakuun pimeässä lähtisi sinne rämpimään ruumiin kanssa?  

 

Tekijä on joko suorilta tiennyt mihin voi ruumiiin kätkeä tai sitten se on tapahtunut pienen miettimisen jälkeen esim. seuraavana päivänä tai yönä. Tämä huolellinen miettiminen viittaisi siihen, että ruumista ei koskaan löydetty. Hätäisesti tehtynä kadonnut olisi jo löytynyt.

Vierailija
7192/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen Frii kanavan Murder Under the Friday Night Lights dokumentissa, tekijä oli 14-vuotias kundi ja uhrina 13-vuotias saman koulun tyttö. Sai tuomioksi vähintään 25 vuotta vankeutta eli vapautuu aikaisintaan 40 vuotiaana. Silloin hänen tuomiota tarkastellaan uudestaan. Lyhyesti: tyttö katosi yöllä kotoaan, oli salaa lähtenyt ulos. Hänen isosiskonsa osasi sanoa, että oli facetimessä tai snapchatissa Trev nimisen kundin kanssa. Sitten haastateltiin Trev. Trev ja hänen silloin luonaan ollut kaverinsa sanoivat, että he viettivät hetken aikaa tässä Trevin vanhemmilla ja sitten he saattoivat tyttöä hetken ulkona tiettyyn kohtaan (näyttivät kohdan) ja lähtivät eri teille.

Poliisi ei tähän tyytynyt. Ihmiset painostivat, että te olitte vikat, jotka näitte tytön elossa. Poliisi asetti heti kundit epäilyksen alaisiksi ihan sillä perusteella, että he olivat vikat, jotka olivat tytön kanssa. Toki olisi voinut olla ulkopuolinen saalistaja kyseessä, mutta poliisi jälleen kerran panosti lähipiiriin ja niihin, jotka olivat vikan kerran nähneet tytön elossa.

 

Poliisi tutki kaikki mahdolliset kamerat. Kyseessä oli rikkaiden omakotitaloalue ja miltei jokaisella talolla on kamerat myös kadulle päin. Sieltäpä äkkiä löydettiin tyttö ja poika kävelemässä kadulla umpikujaan johtavan tien päätyyn, jossa oli lammikko ja metsikköä. Ei saatu selvyyttä, kuka poika, mutta jalassa oli valkoiset lenkkarit. 1,5 h päästä sama poika juoksee yksin takaisinpäin valkoiset lenkkarit KÄDESSÄ. Sitten tutkittiin poikien perheiden valvontakamerat, heillä oli kameroita kodin ulkona ja sisällä. Niin eiköhän tämä toinen poika saavu hetken kuluttua kotiin valkoiset lenkkarit kädessä. Tyttö löydettiin sieltä lammikolta, oli puukotettu 114 kertaa. Poika ei millään meinannut myöntää, mutta tytön verta löytyi hänen vaatteistaan ja kengistä. Kaverit osasivat kertoa, että poika oli suunnitellut haluavansa tappaa ihmisen. Että silleen. Kundi oli todella kylmä ja välinpitämätön haastatteluissa. Tämä tapahtui 2021.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7193/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen yöllä Frii-kanavalta dokumentin. Siinä 1983 syntynyt nainen löydettiin aamulla varhain tapettuna ja maalaistien katuojaan piilotettuna miltei tuoreeltaan, kuolemasta oli kulunut vain muutama tunti. Tämä oli uudenvuodenpäivä 2003.

Nopeasti selvisi, kuka nainen on. Tämän jälkeen selvitettiin, missä nainen oli ollut.

Hän oli ollut isoissa 20-30 hengen kotibileissä. Bileistä oli paljon videokuvaa. Poliisi pisti joka ikisen bileissä olleen epäilyksen alaiseksi. Kaikki syynättiin. Nuoret olivat ihmeissään, että miten heitä voidaan epäillä, että tämän on pakko ollut olla joku ulkopuolinen. Tutkinnassa selvisi, että nainen oli menossa tapaamaan on-off kundikaveriaan autolla. Hänen tyttökaveri halusi kyydin matkan varrella olevaan kotiinsa. Hän talutti erittäin kännissä olevan ja huonovointisen kaverinsa autoon. Siihen pihalle tuli myös saman koulun kundi, 17-vuotias jalkapallon pelaaja, isokokoinen ja erittäin pidetty sekä suosittu. Lempeä jättiläinen, valittu jopa jalkapallon homecoming kingiksi. Hän kysyi, saisko hänkin kyydin kotiinsa. Kello oli noin 2 yöllä. No, tämä kolmikko sitten lähti. 

Poliisille tämä tyttö sanoi, että ensin hänet jätettiin kotiin, sitten tämä tyttö meni heittämään sen homecoming kundin kotiinsa. Homecoming kundi sanoi, että tyttö jätti hänet kotiinsa ja lähti eikä ole nähnyt häntä sen jälkeen.

Sitten katseet kohdistu on off kundikaveriin, joka väitti, ettei se tänne ikinä tullut.

Auto löytyi pysäköitynä hyvin lähelle on off kundikaverin kotoa.

Sitten tutkittiin televalvontatiedot sun muut. Uhrin löytöpaikka tutkittiin jne. Auton ulkopuolinen alue tutkittiin. Syyllisiksi rajautuivat nämä kaksi kundia ja kaikki olivat ihmeissään, ettei todellakaan voi olla kumpikaan heistä. He ovat niin kivoja ja mukavia, samasta koulusta jne. Heitä kuulusteltiin ja kuulusteltiin, tutkittiin kaikki.

Sitten tämä homecoming kundi myönsi, että joo ne pussas autossa ja harrasti seksiäkin ennenkuin tyttö vei hänet kotiinsa.

No, sitten selvisi jäljistä, että tyttö on juossut parkkipaikalla häntä karkuun, mutaisia jalanjälkiä molemmilta, sellaista takaa-ajoa, raahattu autoon takaisin, homecoming kundi oli ihastunut uhriinsa. Hän oli tehnyt aloitteen, tullut torjutuksi, suuttui siitä silmittömästi, tyttö pakeni siis, raahattiin autoon, kuristettiin. Sitten ajoi maalaistien varteen ja dumppasi ojaan, jalanjälki mudassa uhrin löytöpaikalla mätsäsi hänen kengänpohjiinsa, hänen takista löytyi uhrin verta jne. Hän sai elinkautisen tuomion, ei ikinä pääse vapaaksi. Oli tekohetkellä siis 17 v ja ihastunut uhriinsa ja tappoi tämän tultuaan torjutuksi. Dokkarissa haastateltiin näitä kavereita nyt 20 v myöhemmin ja kaikki sanoivat sitä, että tekijä oli ylläri. Olivat loppuun asti luulleet sen olevan joku tuntematon.

nosto

Kuten profiloija Raisan tapauksessa onkin sanonut, erittäin todennäköistä on että on jonkinlainen tuttu. Tuttu voi olla vaikka olisi vain kerran tavannut.

Vierailija
7194/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se poliisien lähteminen muka ulkopuolisten, jopa Buttin perään, joku taktinen harhautus? Oikea syyllinen rentoutui ja olis tullu varomattomaksi kun häntä ei laikaan epäillä. Vaikeaa uskoa, että poliisi olis ollut oikeesti noin kujalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7195/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se poliisien lähteminen muka ulkopuolisten, jopa Buttin perään, joku taktinen harhautus? Oikea syyllinen rentoutui ja olis tullu varomattomaksi kun häntä ei laikaan epäillä. Vaikeaa uskoa, että poliisi olis ollut oikeesti noin kujalla!

Tätä minäkin olen miettinyt. Julkinen harhautus ja joidenkin puhelimet kuunteluun? 

Vierailija
7196/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että tarjoamalla esim. 20 000e sille joka paljastaa missä Raisan jäänteet ovat ja voi sen nimettömästi tehdä ja saa rahat haluamallaan tavalla juttu selviää.  Joko rahankeräyksellä tai ellei joku miljönääri innostuisi asiaa selvittämään.  

Mä oon sitä mieltä, että summan pitää olla huomattava. 20 000 euroa ei ole mitään.

Jos tarjottaisiin 50 000 euroa, voisi joku alkaakin laulamaan.

Jos minulla on jonain päivänä huomattavasti varallisuutta, tulen yksityishenkilönä tarjoamaan Raisan löytämisestä minimissään 50 000 € palkkion.

Minä myös. tosin toivon että varakkaat ihmiset laittaisivat rahat kimppaan jutun selvittämiseksi se olisi nopeampi tapa.

Vierailija
7197/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekijä on voinut ottaa myös Raisan puhelimen omaan käyttöönsä. Raisan sim kortti pois ja siinä puhelin. Tuolloin kaikilla ei ollu kännykkää mutta on voinut olla sinänsä myös arvoa, jolloin sitä ei ole edes heitetty minnekään.

Liian riskaabelia säilyttää uhrin omaisuutta. Ellei tekijä ollut tyhmä.

Vierailija
7198/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen yöllä Frii-kanavalta dokumentin. Siinä 1983 syntynyt nainen löydettiin aamulla varhain tapettuna ja maalaistien katuojaan piilotettuna miltei tuoreeltaan, kuolemasta oli kulunut vain muutama tunti. Tämä oli uudenvuodenpäivä 2003.

Nopeasti selvisi, kuka nainen on. Tämän jälkeen selvitettiin, missä nainen oli ollut.

Hän oli ollut isoissa 20-30 hengen kotibileissä. Bileistä oli paljon videokuvaa. Poliisi pisti joka ikisen bileissä olleen epäilyksen alaiseksi. Kaikki syynättiin. Nuoret olivat ihmeissään, että miten heitä voidaan epäillä, että tämän on pakko ollut olla joku ulkopuolinen. Tutkinnassa selvisi, että nainen oli menossa tapaamaan on-off kundikaveriaan autolla. Hänen tyttökaveri halusi kyydin matkan varrella olevaan kotiinsa. Hän talutti erittäin kännissä olevan ja huonovointisen kaverinsa autoon. Siihen pihalle tuli myös saman koulun kundi, 17-vuotias jalkapallon pelaaja, isokokoinen ja erittäin pidetty sekä suosittu. Lempeä jättiläinen, valittu jopa jalkapallon homecoming kingiksi. Hän kysyi, saisko hänkin kyydin kotiinsa. Kello oli noin 2 yöllä. No, tämä kolmikko sitten lähti. 

Poliisille tämä tyttö sanoi, että ensin hänet jätettiin kotiin, sitten tämä tyttö meni heittämään sen homecoming kundin kotiinsa. Homecoming kundi sanoi, että tyttö jätti hänet kotiinsa ja lähti eikä ole nähnyt häntä sen jälkeen.

Sitten katseet kohdistu on off kundikaveriin, joka väitti, ettei se tänne ikinä tullut.

Auto löytyi pysäköitynä hyvin lähelle on off kundikaverin kotoa.

Sitten tutkittiin televalvontatiedot sun muut. Uhrin löytöpaikka tutkittiin jne. Auton ulkopuolinen alue tutkittiin. Syyllisiksi rajautuivat nämä kaksi kundia ja kaikki olivat ihmeissään, ettei todellakaan voi olla kumpikaan heistä. He ovat niin kivoja ja mukavia, samasta koulusta jne. Heitä kuulusteltiin ja kuulusteltiin, tutkittiin kaikki.

Sitten tämä homecoming kundi myönsi, että joo ne pussas autossa ja harrasti seksiäkin ennenkuin tyttö vei hänet kotiinsa.

No, sitten selvisi jäljistä, että tyttö on juossut parkkipaikalla häntä karkuun, mutaisia jalanjälkiä molemmilta, sellaista takaa-ajoa, raahattu autoon takaisin, homecoming kundi oli ihastunut uhriinsa. Hän oli tehnyt aloitteen, tullut torjutuksi, suuttui siitä silmittömästi, tyttö pakeni siis, raahattiin autoon, kuristettiin. Sitten ajoi maalaistien varteen ja dumppasi ojaan, jalanjälki mudassa uhrin löytöpaikalla mätsäsi hänen kengänpohjiinsa, hänen takista löytyi uhrin verta jne. Hän sai elinkautisen tuomion, ei ikinä pääse vapaaksi. Oli tekohetkellä siis 17 v ja ihastunut uhriinsa ja tappoi tämän tultuaan torjutuksi. Dokkarissa haastateltiin näitä kavereita nyt 20 v myöhemmin ja kaikki sanoivat sitä, että tekijä oli ylläri. Olivat loppuun asti luulleet sen olevan joku tuntematon.

nosto

Kuten profiloija Raisan tapauksessa onkin sanonut, erittäin todennäköistä on että on jonkinlainen tuttu. Tuttu voi olla vaikka olisi vain kerran tavannut.

Tämän tapauksen kaltaisissa tapauksissa tekijä on nimenomaan tuttu henkilö tarkoittaen oikeaa tuttavaa, poikakaveria, tai jotain, jolla on uhria kohtaan ihastus tai muu tunneside. Voi lukaista tai kuunnella vaikka Häkkäsen kirjasta esimerkkejä. 

Vierailija
7199/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisen Frii kanavan Murder Under the Friday Night Lights dokumentissa, tekijä oli 14-vuotias kundi ja uhrina 13-vuotias saman koulun tyttö. Sai tuomioksi vähintään 25 vuotta vankeutta eli vapautuu aikaisintaan 40 vuotiaana. Silloin hänen tuomiota tarkastellaan uudestaan. Lyhyesti: tyttö katosi yöllä kotoaan, oli salaa lähtenyt ulos. Hänen isosiskonsa osasi sanoa, että oli facetimessä tai snapchatissa Trev nimisen kundin kanssa. Sitten haastateltiin Trev. Trev ja hänen silloin luonaan ollut kaverinsa sanoivat, että he viettivät hetken aikaa tässä Trevin vanhemmilla ja sitten he saattoivat tyttöä hetken ulkona tiettyyn kohtaan (näyttivät kohdan) ja lähtivät eri teille.

Poliisi ei tähän tyytynyt. Ihmiset painostivat, että te olitte vikat, jotka näitte tytön elossa. Poliisi asetti heti kundit epäilyksen alaisiksi ihan sillä perusteella, että he olivat vikat, jotka olivat tytön kanssa. Toki olisi voinut olla ulkopuolinen saalistaja kyseessä, mutta poliisi jälleen kerran panosti lähipiiriin ja niihin, jotka olivat vikan kerran nähneet tytön elossa.

 

Poliisi tutki kaikki mahdolliset kamerat. Kyseessä oli rikkaiden omakotitaloalue ja miltei jokaisella talolla on kamerat myös kadulle päin. Sieltäpä äkkiä löydettiin tyttö ja poika kävelemässä kadulla umpikujaan johtavan tien päätyyn, jossa oli lammikko ja metsikköä. Ei saatu selvyyttä, kuka poika, mutta jalassa oli valkoiset lenkkarit. 1,5 h päästä sama poika juoksee yksin takaisinpäin valkoiset lenkkarit KÄDESSÄ. Sitten tutkittiin poikien perheiden valvontakamerat, heillä oli kameroita kodin ulkona ja sisällä. Niin eiköhän tämä toinen poika saavu hetken kuluttua kotiin valkoiset lenkkarit kädessä. Tyttö löydettiin sieltä lammikolta, oli puukotettu 114 kertaa. Poika ei millään meinannut myöntää, mutta tytön verta löytyi hänen vaatteistaan ja kengistä. Kaverit osasivat kertoa, että poika oli suunnitellut haluavansa tappaa ihmisen. Että silleen. Kundi oli todella kylmä ja välinpitämätön haastatteluissa. Tämä tapahtui 2021.

Suomessa ei saisi mitään tuomiota, koska alle 15-vuotias.

Vierailija
7200/7240 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen yöllä Frii-kanavalta dokumentin. Siinä 1983 syntynyt nainen löydettiin aamulla varhain tapettuna ja maalaistien katuojaan piilotettuna miltei tuoreeltaan, kuolemasta oli kulunut vain muutama tunti. Tämä oli uudenvuodenpäivä 2003.

Nopeasti selvisi, kuka nainen on. Tämän jälkeen selvitettiin, missä nainen oli ollut.

Hän oli ollut isoissa 20-30 hengen kotibileissä. Bileistä oli paljon videokuvaa. Poliisi pisti joka ikisen bileissä olleen epäilyksen alaiseksi. Kaikki syynättiin. Nuoret olivat ihmeissään, että miten heitä voidaan epäillä, että tämän on pakko ollut olla joku ulkopuolinen. Tutkinnassa selvisi, että nainen oli menossa tapaamaan on-off kundikaveriaan autolla. Hänen tyttökaveri halusi kyydin matkan varrella olevaan kotiinsa. Hän talutti erittäin kännissä olevan ja huonovointisen kaverinsa autoon. Siihen pihalle tuli myös saman koulun kundi, 17-vuotias jalkapallon pelaaja, isokokoinen ja erittäin pidetty sekä suosittu. Lempeä jättiläinen, valittu jopa jalkapallon homecoming kingiksi. Hän kysyi, saisko hänkin kyydin kotiinsa. Kello oli noin 2 yöllä. No, tämä kolmikko sitten lähti. 

Poliisille tämä tyttö sanoi, että ensin hänet jätettiin kotiin, sitten tämä tyttö meni heittämään sen homecoming kundin kotiinsa. Homecoming kundi sanoi, että tyttö jätti hänet kotiinsa ja lähti eikä ole nähnyt häntä sen jälkeen.

Sitten katseet kohdistu on off kundikaveriin, joka väitti, ettei se tänne ikinä tullut.

Auto löytyi pysäköitynä hyvin lähelle on off kundikaverin kotoa.

Sitten tutkittiin televalvontatiedot sun muut. Uhrin löytöpaikka tutkittiin jne. Auton ulkopuolinen alue tutkittiin. Syyllisiksi rajautuivat nämä kaksi kundia ja kaikki olivat ihmeissään, ettei todellakaan voi olla kumpikaan heistä. He ovat niin kivoja ja mukavia, samasta koulusta jne. Heitä kuulusteltiin ja kuulusteltiin, tutkittiin kaikki.

Sitten tämä homecoming kundi myönsi, että joo ne pussas autossa ja harrasti seksiäkin ennenkuin tyttö vei hänet kotiinsa.

No, sitten selvisi jäljistä, että tyttö on juossut parkkipaikalla häntä karkuun, mutaisia jalanjälkiä molemmilta, sellaista takaa-ajoa, raahattu autoon takaisin, homecoming kundi oli ihastunut uhriinsa. Hän oli tehnyt aloitteen, tullut torjutuksi, suuttui siitä silmittömästi, tyttö pakeni siis, raahattiin autoon, kuristettiin. Sitten ajoi maalaistien varteen ja dumppasi ojaan, jalanjälki mudassa uhrin löytöpaikalla mätsäsi hänen kengänpohjiinsa, hänen takista löytyi uhrin verta jne. Hän sai elinkautisen tuomion, ei ikinä pääse vapaaksi. Oli tekohetkellä siis 17 v ja ihastunut uhriinsa ja tappoi tämän tultuaan torjutuksi. Dokkarissa haastateltiin näitä kavereita nyt 20 v myöhemmin ja kaikki sanoivat sitä, että tekijä oli ylläri. Olivat loppuun asti luulleet sen olevan joku tuntematon.

nosto

Kuten profiloija Raisan tapauksessa onkin sanonut, erittäin todennäköistä on että on jonkinlainen tuttu. Tuttu voi olla vaikka olisi vain kerran tavannut.

Tämän tapauksen kaltaisissa tapauksissa tekijä on nimenomaan tuttu henkilö tarkoittaen oikeaa tuttavaa, poikakaveria, tai jotain, jolla on uhria kohtaan ihastus tai muu tunneside. Voi lukaista tai kuunnella vaikka Häkkäsen kirjasta esimerkkejä. 

Kyllä. Tekijä löytyy niiden kundien joukosta, jotka tunsivat Raisan. Jos elettäisiin tätä päivää, jolloin on valvontakameroita joka paikassa, ihmiset videoivat ja kuvaavat kaikkialla, puhelimista jaetaan sijainnit ja jälkikäteenkin voidaan selvittää tarkat paikat, missä kukin on viipottanut, tämä olisi ratkennut varmaan viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi