Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7387)

Vierailija
421/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on outoa on ettei oikein ole mitään varmaa silminnäkijähavaintoa. Luulisi että kun katoamisesta nousi suuri uutinen ihan muutaman päivän sisällä (?) niin olisi jokainen joka on ollut viihteellä/muuten ulkona olisi muistanut hänet ihan varmasti jos olisi kohdannut. 

Jep. Sitten jännästi on ilmestynyt näitä taksikuskeja, koiran ulkoiluttajia ja katusoittajia vasta vuosien päästä katoamisesta ja kaikilla ihan erilaiset kertomukset. Löytyy mielipuolta lääkäriä, Virpi Buttin tunnistaneita jne. Mutta mitään 100 % varmaa ei ole missään. Raisan tavaroita ei ole löytynyt mistään.

Vierailija
422/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on outoa on ettei oikein ole mitään varmaa silminnäkijähavaintoa. Luulisi että kun katoamisesta nousi suuri uutinen ihan muutaman päivän sisällä (?) niin olisi jokainen joka on ollut viihteellä/muuten ulkona olisi muistanut hänet ihan varmasti jos olisi kohdannut. 

No tämähän ei ole lainkaan outoa, jos lähdetäänkin nyt siitä ajatuksesta, että Raisa nousi tuon kaveriporukan auton kyytiin. Siinähän se ratkaisu on. Nököttänyt silmiemme edessä 27 vuotta.

Ja tämän vuoksi Raisa ei tallentunut yhteenkään valvontakameraan tämän jälkeen. No ei kai nyt, kun istuu jo autossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen yhä tuota miksi Tampereelta lähdettäisiin Huittisten seurahuoneelle? Matkaa varmaan liki 100km ja maalaispaikkakunnan juntit siellä. 

Siis juuri tämä! Itse ollut tamperelaisnuori nollarilla eikä kyllä mikään Huittinen kiinnostanut...

Huittinen tuli luultavasti esille uudessa poliisitutkinnassa televalvontatietojen perusteella. Eihän sinne Seurahuoneelle ole mentykään, se oli vain peitetarina, miksi sinne ylipäänsä on yöllä ajettu. Jos todellisuudessa ollaankin hävitetty ruumis mahdollisimman kauas Tampereesta. Jos siellä on jonkun mökki.

Näin minäkin ajattelen.

Vierailija
424/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Pirkkalaan kävelee jos on nuori. 

Raisa sanoi haluavansa sinne autokyydin ja hänellä oli 10 cm korkokengät. Niillä ei kävellä mieluiten yhtään enempää kuin pakko.

Vierailija
425/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö tämä kaveriporukka todellakin Seurahuoneelle siinä autossa? Mitä jos eivät menneetkään ja heillä oli Raisa mukana ja he menivät jonnekin ihan muualle? Onko silminnäkijähavaintoja tai muita todisteita siitä, että tuo kaveriporukka tosiaan meni Seurahuoneelle? Mitä jos koko Seurahuone ja Raisan jääminen kyydistä on täyttä valetta?

 

Onko tuota kaveriporukka -tutkintalinjaa tutkittu perin pohjin? 

 

Tekijä löytyy miltei aina lähipiiristä. Eli katse siihen kaveriporukkaan nyt uusin silmin. Onko kaikkien kavereiden televalvontatiedot tutkittu perin pohjin? Missä liikkuivat tuona yönä? Oliko kotibileitä, joissa vanhemmat eivät paikalla? 

 

Mitä jos jotain tapahtui ja Raisa kätkettiin yhteistuumin ja ovat olleet yhteisestä sopimuksesta hiljaa kaikki nämä vuodet? Ryhmäpaine ja pelko saa pitämään suun kiinni. 

Televalvontatiedot? Otapa nyt huomioon mikä vuosi oli, harva kantoi puhelinta mukana. Ei Raisallakaan ollut. 

Oliko tekijä valehtelija itse kun väität ettei ollut puhelimia mukana . 

Vierailija
426/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Pirkkalaan kävelee jos on nuori. 

Raisa sanoi haluavansa sinne autokyydin ja hänellä oli 10 cm korkokengät. Niillä ei kävellä mieluiten yhtään enempää kuin pakko.

Älä viitsi mekin nuorena kuljettiin pitkiä matkoja korkkareissa.  Ei haittaa .  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
427/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla nuorilla oli oma puhelin vuonna 1999. Olin parikymppinen tuolloin, enkä tiennyt yhtäkään, jolla ei olisi ollut omaa puhelinta. Ne olivat yleistyneet nuorilla jo paria vuotta aiemmin eli 1997. Silloin viimeisimmätkin hommasivat oman puhelimen. Monilla oli puhelimia jo 1996. 1995 oli harvalla. Se murros tosiaan tapahtui 1997. Muistan tuon ajan erittäin hyvin.

Vierailija
428/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenen luokse Raisa oli tuona yönä suunnitellut menevänsä yöksi? Isän vai äidin luo?"

Raisa oli suunnitellut menevänsä isänsä luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
429/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tosiaan mentiin takakonttiin ja oltiin takapenkillä sylikkäin, mut ikinä ei ketään jätetty silleen ettet mahdu kyytiin. Yleensä ratkaisu oikeasti on se yksinkertaisin ja viimeiset seurassa olleet liittyy tapaukseen. Sama on tuon Pia Ristikaren tapauksessa. En usko, että on poistunut kotoaan.

Vierailija
430/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Pirkkalaan kävelee jos on nuori. 

Raisa sanoi haluavansa sinne autokyydin ja hänellä oli 10 cm korkokengät. Niillä ei kävellä mieluiten yhtään enempää kuin pakko.

Älä viitsi mekin nuorena kuljettiin pitkiä matkoja korkkareissa.  Ei haittaa .  

Ja mä taas kävelin korkkareissa sen pakollisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
431/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tosiaan mentiin takakonttiin ja oltiin takapenkillä sylikkäin, mut ikinä ei ketään jätetty silleen ettet mahdu kyytiin. Yleensä ratkaisu oikeasti on se yksinkertaisin ja viimeiset seurassa olleet liittyy tapaukseen. Sama on tuon Pia Ristikaren tapauksessa. En usko, että on poistunut kotoaan.

Tämä. Jenkkienkin True Crimessa aina poliisien huomio kiinnittyy niihin, jotka ovat viimeisenä nähneet uhrin / kadonneen elossa.

Ja se fakta vielä kerran, miltei aina uhri tuntee tekijän. Näistä lähtökohdista voisi tutkia Raisan tapauksen uudelleen.

Vierailija
432/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan 80- luvulla ihan yhtä hulluja kuin nytkin on. Oli vaan eri malliset autot ja merkit ja vaatteet. Kauheita juttuja kuultiin jostain Teiskon pelloille poltetuista liftareista ja vesiin upotetuista.  Hyi . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
433/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tosiaan mentiin takakonttiin ja oltiin takapenkillä sylikkäin, mut ikinä ei ketään jätetty silleen ettet mahdu kyytiin. Yleensä ratkaisu oikeasti on se yksinkertaisin ja viimeiset seurassa olleet liittyy tapaukseen. Sama on tuon Pia Ristikaren tapauksessa. En usko, että on poistunut kotoaan.

Aivan nuoret aikuiset pakkautui autoon kerroksittain. Sylikkäin. Ei jäänyt ketään mihinkään. 

Vierailija
434/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kenen luokse Raisa oli tuona yönä suunnitellut menevänsä yöksi? Isän vai äidin luo?"

Raisa oli suunnitellut menevänsä isänsä luokse.

Se, mitä itse muistelen, on se, että iltaa ei miltei kukaan halunnut jättää kesken. Baareissa riekuttiin tyypillisesti aamukahteen ja jopa aamu neljään. Tuohon aikaan pilkku tuli ravintoloissa 3:30.

Raisa oli saapunut Casablancaan vasta puoli kymmenen aikoihin illalla. Olisiko hän tosissaan jättänyt hauskan baari-illan kesken kaiken jo klo 23 ja lähtenyt kävellen isän luo kotiin? Ei kuulosta yhtään uskottavalta. Sen sijaan todennäköistä on, että hänet otettiin sinne takapenkille kaveriporukan autoon. Mistäs me edes tiedetään, oliko auto todellisuudessa täynnä vai ei? Mitä jos siellä autossa olikin kaksi vapaata paikkaa, Raisalle sekä tyttöystävälle? Niinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
435/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kirjoituksien perusteella, Raisa olisi ollut jonkun seurahuoneella tapaamansa miehen kotona kuninkaankadulla, eikä se vierailu mennyt kovinkaan hyvin. Raisalta katosi vaatteita...

Vierailija
436/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla nuorilla oli oma puhelin vuonna 1999. Olin parikymppinen tuolloin, enkä tiennyt yhtäkään, jolla ei olisi ollut omaa puhelinta. Ne olivat yleistyneet nuorilla jo paria vuotta aiemmin eli 1997. Silloin viimeisimmätkin hommasivat oman puhelimen. Monilla oli puhelimia jo 1996. 1995 oli harvalla. Se murros tosiaan tapahtui 1997. Muistan tuon ajan erittäin hyvin.

Jotain 95- niitä tuli jo niin että oli kaikilla Nokia kännykkää ja Erikson. 

Vierailija
437/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, mitä itse muistelen, on se, että iltaa ei miltei kukaan halunnut jättää kesken. Baareissa riekuttiin tyypillisesti aamukahteen ja jopa aamu neljään. Tuohon aikaan pilkku tuli ravintoloissa 3:30.

Raisa oli saapunut Casablancaan vasta puoli kymmenen aikoihin illalla. Olisiko hän tosissaan jättänyt hauskan baari-illan kesken kaiken jo klo 23 ja lähtenyt kävellen isän luo kotiin? Ei kuulosta yhtään uskottavalta. "

En voi kertoa kaikkea, mutta vain väkivalta tai kuolema, on voinut tuon isän luokse menemisen estää.

Vierailija
438/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

 

Itsellenikin meinasi käydä köpösti aikoinaan, kaverit jätti minut yksin talvipakkaseen kännissä, kukaan ei huolehtinut minua mukaansa. Onneksi itse havahduin ja yksi aikuinen ihminen minut kantoi kotiin. Tämä tapahtui ihan kotinurkilla lähellä kotia, maksain sairaalassa koko hiihtoloman, sormet paleltuneena, ne oli siteissä, onneksi en menettäny yhtään sormea enkä muitakaan jäseniäni. Jos en itse olisi havahtunut liikkeelle, olisin menehtynyt todennäköisesti ja kaverit eivät varmasti olisi puhuneet kenellekkään mitään. Tässä porukassa oli myös vähemmän päihtyneitä ja minut jätettiin silti metsään. En ymmärrä vieläkään miksi.

 

Mutta, Raisan tapauksessa siinä oli kuitenkin kuski selvinpäin,olisko jättänyt Raisan yksin päihtyneenä, jos oli kovin päihtynyt, ulos vähissä vaatteissa ja kun oli sopinut poikaystävän kanssa bileisiin menosta?

Hyvä pointti ja mietintä. Mutta paleltunut ruumis olisi löydetty.

Aivan, ellei kaverit olisi lähteneet etsimään ja hävittämään. Joo, antaa olla, mennyttä aikaa ja olen onnellinen, että selvisin ja tästä kokemuksesta tuli hyvä oppi kantapään kautta.

 

On se Raisa hyvin piilotettu, kun ei ole tullut esiin mitenkään näin monen vuoden jälkeen.  Silloin aikoinaan oli spekuloitu ajatuksella, että ulkomaalaiset olisi vienyt mennessään. 

Vierailija
439/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin kirjoituksien perusteella, Raisa olisi ollut jonkun seurahuoneella tapaamansa miehen kotona kuninkaankadulla, eikä se vierailu mennyt kovinkaan hyvin. Raisalta katosi vaatteita...

Kuninkaankadulla on kyllä asunto osakkeita ja vuokra asuntoja ollut ja nytkin on. 

Vierailija
440/7387 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Kyllikki Saari juttu on ikivanha ja osalliset jo kuolleet niin silti sitä miettii että miten mahtoi tapahtua kun pyöräkin löytyi vetisestä ojasta , suosta.  Nää jää muistiin kuitenkin . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan