Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7385)

Vierailija
401/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen yhä tuota miksi Tampereelta lähdettäisiin Huittisten seurahuoneelle? Matkaa varmaan liki 100km ja maalaispaikkakunnan juntit siellä. 

Vierailija
402/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö poliisi pääsee käsiksi noihin 90-luvun teletunnistetietoihin? Onko ne arkistoitu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö tämä kaveriporukka todellakin Seurahuoneelle siinä autossa? Mitä jos eivät menneetkään ja heillä oli Raisa mukana ja he menivät jonnekin ihan muualle? Onko silminnäkijähavaintoja tai muita todisteita siitä, että tuo kaveriporukka tosiaan meni Seurahuoneelle? Mitä jos koko Seurahuone ja Raisan jääminen kyydistä on täyttä valetta?

 

Onko tuota kaveriporukka -tutkintalinjaa tutkittu perin pohjin? 

 

Tekijä löytyy miltei aina lähipiiristä. Eli katse siihen kaveriporukkaan nyt uusin silmin. Onko kaikkien kavereiden televalvontatiedot tutkittu perin pohjin? Missä liikkuivat tuona yönä? Oliko kotibileitä, joissa vanhemmat eivät paikalla? 

 

Mitä jos jotain tapahtui ja Raisa kätkettiin yhteistuumin ja ovat olleet yhteisestä sopimuksesta hiljaa kaikki nämä vuodet? Ryhmäpaine ja pelko saa pitämään suun kiinni. 

Televalvontatiedot? Otapa nyt huomioon mikä vuosi oli, harva kantoi puhelinta mukana. Ei Raisallakaan ollut. 

No olihan Raisalla oma kännykkä mukana, Nokia 2110i.

Puhelimesta Raisa soitti kundikaverilleen Casablancasta ja he puhuivat puhelimessa. Raisa soitti siitä myös toiselle pojalle, joka ei vastannut ja yritti soittaa Raisalle myöhemmin, johon Raisa ei vastannut. Tyttöystävä soitti Raisan puhelimeen keskiyön jälkeen, johon Raisa ei vastannut. Äiti soitti Raisan kännykkään aamulla, jolloin se meni suoraan vastaajaan eli puhelin oli suljettuna.

 

Kaikilla teineillä oli todellakin puhelimet 1999. Todellinen kännykkäbuumi alkoi 1997, olin itse silloin parikymppinen ja juuri tuona vuonna Nokia laski hurjasti kännyköiden hintaa, oli jatkuvasti alennuksia ja kännykät olivat muuttuneet pieniksi kooltaan. 1999 ei ollut enää teiniä tai nuorta aikuista, jolla ei olisi ollut vieläkään omaa kännykkää. Todellakin oli kaikilla.

Vierailija
404/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö poliisi pääsee käsiksi noihin 90-luvun teletunnistetietoihin? Onko ne arkistoitu?

Samaa mietin. Olisi hyvä, jos pääsisi.

Vierailija
405/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen yhä tuota miksi Tampereelta lähdettäisiin Huittisten seurahuoneelle? Matkaa varmaan liki 100km ja maalaispaikkakunnan juntit siellä. 

:D
Huittisten Seurahuone. Joopa joo :D

Vierailija
406/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmissa kaupungeissa on bussi liikennettä melko myöhään, oli jo tuolloin. Minä kuljin itse yöbussilla noihin aikoihin tapahtumista n 23-01 (ei Tampere) . Olivatko kotiboleet tosi syrjässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
407/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen yhä tuota miksi Tampereelta lähdettäisiin Huittisten seurahuoneelle? Matkaa varmaan liki 100km ja maalaispaikkakunnan juntit siellä. 

Sinne on tunnin matka ja he palasivat sieltä lähes heti takaisin, koska Raisan kaveri sanoi soittaneensa Raisalle paluumatkalla. Lähtö Tampereelta oli klo 23 ja Raisan kaveri soitti Raisalle jo pian keskiyön jälkeen.

Vierailija
408/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoimmissa kaupungeissa on bussi liikennettä melko myöhään, oli jo tuolloin. Minä kuljin itse yöbussilla noihin aikoihin tapahtumista n 23-01 (ei Tampere) . Olivatko kotiboleet tosi syrjässä?

Katso Google Mapsista Pirkkala. Se on erittäin laaja alue. Jos kotibileet ovat olleet Pirkkalan kauimmaisessa reunassa keskustasta katsoen, tuskin sinne perälle mitkään bussit ovat kulkeneet. Siksihän Raisa sanoi kundikaverilleen, että tulee bileisiin, jos saa sinne autokyydin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
409/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoimmissa kaupungeissa on bussi liikennettä melko myöhään, oli jo tuolloin. Minä kuljin itse yöbussilla noihin aikoihin tapahtumista n 23-01 (ei Tampere) . Olivatko kotiboleet tosi syrjässä?

Eikö Pirkkala ole aika harvaanasuttua aluetta?

Vierailija
410/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on outoa on ettei oikein ole mitään varmaa silminnäkijähavaintoa. Luulisi että kun katoamisesta nousi suuri uutinen ihan muutaman päivän sisällä (?) niin olisi jokainen joka on ollut viihteellä/muuten ulkona olisi muistanut hänet ihan varmasti jos olisi kohdannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
411/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Casablanca on kummalla puolella tietä ollut.  Kävelymatka Seurahuoneelle. Mutta oliko hänet nähty Sokoksen edessä?   80-90- luvulla oli monia ravintoloita alueella. 

Vierailija
412/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö jostain vanhoja lehtiartikkeleita Raisasta? Kaikki ne pitäisi lukea uusin silmin ja varsinkin kiinnostaa, mitä tuo autossa istunut kaveriporukka on aikoinaan sanonut vai sanoivatko tuskin mitään. Myös toi Pirkkalan kotibileporukka.

Kaikki vanhat lehtiartikkelit ja tutkinnat pitäisi lukea uusin silmin ja sillä ajatuksella, että Raisa nousikin tuon kaveriporukan autoon.

Lisäksi poliisin pitäisi syynätä televalvontatiedot uudelleen kaikkien noiden henkilöiden osalta. Tarkistaa myös kaikkien noiden henkilöiden ja heidän sukulaistensa sekä vanhempien mökit ja maastot. Sekä tarkistaa Pirkkalan kotibiletalo. Poliisien koirat nuuskimaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
413/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Pirkkalaan kävelee jos on nuori. 

Vierailija
414/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on outoa on ettei oikein ole mitään varmaa silminnäkijähavaintoa. Luulisi että kun katoamisesta nousi suuri uutinen ihan muutaman päivän sisällä (?) niin olisi jokainen joka on ollut viihteellä/muuten ulkona olisi muistanut hänet ihan varmasti jos olisi kohdannut. 

No tämähän ei ole lainkaan outoa, jos lähdetäänkin nyt siitä ajatuksesta, että Raisa nousi tuon kaveriporukan auton kyytiin. Siinähän se ratkaisu on. Nököttänyt silmiemme edessä 27 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
415/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoimmissa kaupungeissa on bussi liikennettä melko myöhään, oli jo tuolloin. Minä kuljin itse yöbussilla noihin aikoihin tapahtumista n 23-01 (ei Tampere) . Olivatko kotiboleet tosi syrjässä?

Eikö Pirkkala ole aika harvaanasuttua aluetta?

Katso Google Mapsista. Sen perusteella paljon metsää vieläkin. Onko jotain pientaloaluetta? Ja millainen oli paikka 1999?

Vierailija
416/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen yhä tuota miksi Tampereelta lähdettäisiin Huittisten seurahuoneelle? Matkaa varmaan liki 100km ja maalaispaikkakunnan juntit siellä. 

Siis juuri tämä! Itse ollut tamperelaisnuori nollarilla eikä kyllä mikään Huittinen kiinnostanut...

Vierailija
417/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois ne ihmiset nyt kirjoittaa muistiin mitä he todellisesti silloin näki ja teki sitten tehdä yhteenvedon .  

Vierailija
418/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ysärillä poikaporukka ei ota ulkona kevyissä tamineissa hytisevää tyttöä takapenkille? Niin varmaan joo. En usko. Niin paljon on kokemusta ysäriltä ja täyteen ahdetuista autoista.

Vierailija
419/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se mikä tässä jutussa on outoa, on ettei Raisasta jäänyt mitään jäljelle. Mitään ei ole löydetty. Ei edes sitä kännykkää.

Koska hänet on tarkoin kätketty kännyköineen päivineen. Kännykkä ihan varmasti tarkoituksella suljettu.

On haudattu tai upotettu vetee , muuten edes joku ois löytänyt. Marjastaja, koulunulkoiluttaja, metsästäjä.

Kätevää että oli lapiot mukana.

Oletko itse muuten yrittänyt kaivaa juurta ja kivenmurikkaa täynnään olevaa metsämaata?

Vierailija
420/7385 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen yhä tuota miksi Tampereelta lähdettäisiin Huittisten seurahuoneelle? Matkaa varmaan liki 100km ja maalaispaikkakunnan juntit siellä. 

Siis juuri tämä! Itse ollut tamperelaisnuori nollarilla eikä kyllä mikään Huittinen kiinnostanut...

Huittinen tuli luultavasti esille uudessa poliisitutkinnassa televalvontatietojen perusteella. Eihän sinne Seurahuoneelle ole mentykään, se oli vain peitetarina, miksi sinne ylipäänsä on yöllä ajettu. Jos todellisuudessa ollaankin hävitetty ruumis mahdollisimman kauas Tampereesta. Jos siellä on jonkun mökki.