Suihkussa käyminen, saati hiustenpesu tuntuu lähestulkoon raskaalta ja vastenmieliseltä kotityöltä. Onko teillä muilla näin?
Pitää ihan pakottaa itsensä suihkuun, millään ei viitsisi, mutta pakko voidakseen olla ihmisten ilmoilla.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Mikä ihme teitä oikein vaivaa?
No onhan suihkussa käynti aikaavievää, jos siis oikeasti peseytyy kunnolla.
Niin on moni muukin asia, mutta harva niitä kokee ylitsepääsemättömän raskaiksi.
Kulli pystyssä suihkuttelen ja kasseja peseskelen.
duupiduupiduu.M37
En pidä suihkussa käymisestä. En hiusten pesusta. En uimisesta. En mistään vesileikeistä. Olen kuivan maan maakrapu.
Jos ei tarvisi rasvata ihoa jälkeenpäin, prosessi veisi vähemmän aikaa. Ja juu, aikaaviepää on muutenkin koko touhu, hoitoaineen vaikutukset ja kaikki. Sitten hiusten kuivaus. En ehtisi ikinä mihinkään jos yrittäisin käydä aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tarvisi rasvata ihoa jälkeenpäin, prosessi veisi vähemmän aikaa. Ja juu, aikaaviepää on muutenkin koko touhu, hoitoaineen vaikutukset ja kaikki. Sitten hiusten kuivaus. En ehtisi ikinä mihinkään jos yrittäisin käydä aamulla.
Rasvaamiseen menee minuutti tai kaksi.
Parasta talvella on kuuma suihku kun en omista saunaa.
Itse tosiaankin rakastan kampaajalla käyntiä, kun joku muu hoitaa hiukseni. Huomenna taas, ihanaa! Rasitun välillä työssä niin, ettei jaksaisi käsiään nostaa ja hiustenpesu ärsyttävää. Sitt vielä kuivaus, kun tosi paksut hiukset...
Suihkussa käynti itsessään on ok, mutta kyllästyttää toistaa samoja asioita. Joka päivä ne lukuisat wc-käynnit, peseytyminen, ruokailut jne. Suurin osa päivästä menee kun toistat samoja juttuja.
Laskin kerran huvikseni, että jos ihminen käy keskimäärin 3 kertaa päivässä kusella, ja elää 80-vuotiaaksi, hän on käynyt elämänsä aikana noin 87 600 kertaa kusella. Ja jos yksi käynti kestää käsienpesuineen noin 5 minuuttia, ihminen on kasikymppisenä viettänyt vessassa noin 438 000 minuuttia. Sama koskee nukkumista. Noin 8 tunnin yöunilla 80-vuotias on nukkunut elämässään noin 233 600 tuntia. Eii ihme, että joskus masentaa ja tylsistyttää kun robotin tavoin toistat samoja asioita.
Vaan entäs se pillun pesu? Sormet käyvät ja mieli raikastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vaan entäs se pillun pesu? Sormet käyvät ja mieli raikastuu.
Pitikö mainita? Taas pitää mennä alapääpesulle.
Joo tuntuu ja kun en pahemmin jaksa käydä ihmisten ilmoillakaan niin aivan sama. Eri asia jos olisi edes töitä mutta ei ole mitään sisältöä elämässä. Nyt menee helposti se viikko etten käy suihkussa ja usein jopa kaksi mutta haisulina en tuolla halua liikkua enkä liiku.
Aiemmin kävin suihkussa päivittäin. Kun lihoin reilusti niin huomasin että ylipainon myötä motivaatio riisuutua ja peseytyä katosi. En tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Mikä ihme teitä oikein vaivaa?
Ylivirittynyt hermosto saa tuon aikaan. Siihenkin on erilaisia harjoituksia joita voi tehdä saadakseen hermoston taas tasapainoon. Kannattaa ottaa selvää ja korjata asia. Moni asia helpottuu, myös suihkussa käynti.
Minulla ainaki sen tekee fyysinen työ. Ei jaksa kotona mitään.
Suihkussa käyminen on vaan tosi tylsää ja pitkien ja paksujen hiusten huuhtominen vie todella pitkään. Sitten menee puoli tuntia föönatessa ja silti kosteat. Tylsää.
Monta vuotta vedetty burniksen rajamailla ja kyllä suihkuun meneminen on jotenkin työlästä, sitten kun sinne itsensä on saanut, itse suihku ei ole epämiellyttävä tapahtuma. Itse pyrin pitämään hiukset lyhyehkönä, joten niiden pesuun ja kuivaamiseen ei mene tuhottomasti aikaa. toki suihku ei ole ainoa ongelma, monta muutakin asiaa tulee lykättyä ja sitten pakon edessä tehtyä eli lienee tämä ylikuormittunut hermosto syynä.
Onpa täällä monta ihmistä, joille perushygieniasta huolehtiminen on vaikeaa! Niin first world problems. Teillä valittajille on oikeasti asiat hyvin, kun suihkussa käynti on kynnyskysymys.
Juu, menee aikaa hukkaan eikä jaksais vaivautua. Onneks pesen tukan yleensä saunan yhteydessä, niin se on vaan yks ohjelmanumero päivässä eikä niin ärsytä. Toisinaan ei jaksais sitäkään, tekis mielummin ihan muuta.
Sama toisinaan joku kakalla käynti; keskeytyy turhaan joku homma tai on muuten vaan kaikkea muuta tekemistä et ei jaksas mitään ylimääräistä kuten istua pöntöllä.
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa käyminen on vaan tosi tylsää ja pitkien ja paksujen hiusten huuhtominen vie todella pitkään. Sitten menee puoli tuntia föönatessa ja silti kosteat. Tylsää.
Käy illalla mut sen verran ajoissa et ehtii kuivua. Mulla paksu tukka, tosin reilusti kerroksittain leikattu. Kestää useamman tunnin kuivua mut en nyt mitään föönausta jaksaisi. Ehtii yleensä kuivua ennen nukkumaanmenoa, valvon kyllä pitkään yleensä. Ja jos ei ehdi niin menen vähån kostealla nukkuu, laitan aina ponnarille yöksi niin ei oo tiellä.
Mulla on päänahassa seborrea aina kun on talvi. Silloin on pestävä hiukset joka päivä, muuten tulehdus leviää. Aivan saatanallinen urakka. Ihoa pitäisi vielä rasvata, samoin jalkapohjia. Ei jaksa!
Enkä osaa valita ajankohtaa suihkulle. Nyt illalla on huono muulle kuin pikasuihkulle. Ensimmäisenä aamulla? Yäk, mutta tämän usein teen koska sitten se on ohi ja hiukset saa kuivua aamupalan ajan. Aamupalan jälkeen on kamalin ajankohta, ja vapaapäivinä usein käyn silloin. Tuntuu että sen jälkeen tarvii latautua, ja kappas, onkin iltapäivä.