Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haapala: Demari-Antin pääministeripaikka ei ole enää itsestäänselvyys

Vierailija
07.05.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011990568.html

Nyt Sdp:n kannatus on 23,7 prosenttia. Viime syyskuussa se oli Ylen mittauksessa vielä 25,8 prosenttia. Pudotusta on tullut syksystä 2,1 prosenttiyksikköä, ja suunta viettää alas.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoni ihmisten älykkyyteen on koetuksella. Tuolla on melkoinen joukko ihmisiä jotka kuvittelevat että eduskuntavaaleissa suurimman määrän kansanedustajia saanut puolue tulee pääministeripuolueeksi automaattisesti.   

Tämä on kuitenkin vakiintunut käytäntö, josta on parlamentaarinen poliittinen konsensus - vaikka käytäntöä ei tietenkään ole kirjattu esim. lakiin. Viimeksi -87 Koivisto nosti Holkerin pääministeriksi, mutta -91 lähtien suurimmasta puolueesta on tullut PM-puolue. Halla-ahon persuthan hävisivät demareille -19 vain joillain tuhansilla äänillä. Olisikin ollut mielenkiintoinen skenaario, jos PS olisi silloin voittanut vaalit - olisiko J H-a voinut olla PM ja olisiko saanut mitään koalitiota kasaan, kepu ja kokoomus heittivät PS:n ulos hallituksesta vain vähän aiemmin arvopohjan takia ja keskusta-vasemmistopuolueet olisivat kieltäytyneet yhteistyöstä.

Tänään julkaistussa IS:n jutussa mainitaan, että Orpo keskusteli silloin 2019 Halla-ahon kanssa yhteistyön mahdollisuudesta mikäli Rinne ei saa hallitusta kasaan.

Vierailija
82/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindtman on mies paikallaan. Hän oli ykkösaamussa haastateltavana ja oli selkeä saniainen ja jämpti.

Minusta aika huono. 

Antti on varmaan kiltti mies, mutta ei ole omia ajatuksia. 

Toistaa vanhoja fraaseja. Pitää olla räväkämpi, jos meinaa pääministeriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä on selkeä saniainen.  

Sontiainen

Vierailija
84/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindtman on mies paikallaan. Hän oli ykkösaamussa haastateltavana ja oli selkeä saniainen ja jämpti.

Minusta aika huono. 

Antti on varmaan kiltti mies, mutta ei ole omia ajatuksia. 

Toistaa vanhoja fraaseja. Pitää olla räväkämpi, jos meinaa pääministeriksi.

Lindtman aikoo kuulemma leikata vastakkainasettelusta. Milloin hän aikoo aloittaa? Puoluekokouksessa hän vain lisäsi vastakkainasettelua.

Vierailija
85/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että demarit ottavat vastuun ja näyttävät, miten Suomesta tulee taas hyvinvointivaltio. Jos eivät, olisiko ihmisillä itsellään jotain vastuuta elämästään?

SDP ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta. Minusta olisi tärkeämpää lähettää wolttikuskit ja taksikuskit takaisin turvallisiin maihinsa.

Ennen vasemmisto ei hyväksynyt mamutusta, se vastusti sitä vimmatusti, nyt se on sen pääasia.

Mikä on muuttunut?

Silloin ennen vasemmisto edusti duunareita jotka olivat töissä. Nyt vasemmisto edustaa veronimijöitä, jotka eivät käy töissä, vaan saavat erilaisia tukia. Siksi vasemmisto haluaa lisää veronimijöitä maahan jotta se saa lisää äänestäjiä.

Mistä sinäkin saat ruokas jos Wolttikuskit poistetaan, osaako persu edes perunoita keittää?

Vierailija
86/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haapala on persu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pelkää että temarit syrjäyttää antin ja tilalle tulee kabulilainen kommunistin tytär. 

Tämä on nyt kyllä ihan persuhörhöjen oksennuspalsta, sulkekaa, kun ei täällä mitään asiallista keskustelua ole.

Vierailija
88/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinäkin saat ruokas jos Wolttikuskit poistetaan, osaako persu edes perunoita keittää?

 

Mutta saatko sinä perunan kasvamaan ja tiedätkö googlettamatta mitä on perunan multaus?

t. persu
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demarit on utopia, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa ilman persujen tasapainottavaa ja realistista järkeä.

Niin. Eihän demarit ole kuin vasta 1800-luvulla perustettu. Kumma kun ei ole vielä kaatunut ilman niinkin perinteikkään ja pitkäikäisen puolueen, kuin Halla-ahon persujen epätasapainottavaa ja epärealistista "järkeä". M52

Demarit ja Kepu ajoivat Suomeen peruskoulun ja maksuttoman sen jälkeisen toisen asteen koulutuksen, Kokoomus vastusti ja persut taisivat olla vielä siinä vaiheessa Lapuanliikkeen isäntien pusseissa sikiämistä odottamassa. Tainnu persut saada aatteelisen kotokoulutuksen, puheet on sen tapaaset.

Vierailija
90/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vaan on eri hallituskokoonpano mitä nyt on, (varsinkin kun persut hiipuu pienpuolueeksi) huonommin ei voi mennä mitenkään kuin nyt menee.

Miten niin? Juuri eilen kaikki mediat uutisoivat, kuinka vuoden ensimmäisellä neljänneksellä on Suomi saatu nousuun. Kotitalouksien kulutus, rakentaminen, kaupan ala, teollisuus. Nousua talouteen on saatu 0,9 %, mikä on näin lyhyellä jaksolla paljon.

Väärin noustu.

Juu kun siihen arvioon otettiin mukaan hävittäjäkaupat, on melkosta nousua taloudessa kun ostetaan Amerikasta hävittäjiä velaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko herra Haapala jonkin sortin ennustaja?

Vierailija
92/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haapalla on merkittävänä mediavaikuttajana yllin kyllin valtaa. Haapala=pääministerin tekijä. Eli suomeksi sanottuna tuloillaan on Orpo 2.0.

Iltapäiväkännit on mukavia mutta ei silloin enään tänne kannata kirjoitella:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma oy on EK:n äänitorvi,ja siksi lobbaa nykyistä fasisti-hallitusta 

Vierailija
94/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vaan on eri hallituskokoonpano mitä nyt on, (varsinkin kun persut hiipuu pienpuolueeksi) huonommin ei voi mennä mitenkään kuin nyt menee.

Miten niin? Juuri eilen kaikki mediat uutisoivat, kuinka vuoden ensimmäisellä neljänneksellä on Suomi saatu nousuun. Kotitalouksien kulutus, rakentaminen, kaupan ala, teollisuus. Nousua talouteen on saatu 0,9 %, mikä on näin lyhyellä jaksolla paljon.

Työttömiä, köyhiä ja ahdistuneita ennätysmäärä. Vanhukset kuolevat hoitovirheisiin palvelukodeissa. En todellakaan paukuttelisi henkseleitä Orpo-Purran "ansioilla", mutta kokoomuslaisethan eivät tunnetusti piittaa muista kuin itsestään.

Kas kun mainitsit ahdistuksen, onko omakohtainen. Helposti ajattelee etä kaikilla muillakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinäkin saat ruokas jos Wolttikuskit poistetaan, osaako persu edes perunoita keittää?

 

Mutta saatko sinä perunan kasvamaan ja tiedätkö googlettamatta mitä on perunan multaus?

t. persu
 

Olen ollut istuttamassa multaamassa ja nostamassa. t.entinen tehdastyöntekijä.

Vierailija
96/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen taustadata kertoo, että persujen kannatus on kokoomuksen tasoa. Demareilla se on pienempi, kuin gallupit sanoo. 

Siellä on rajapinnasta liikaa tietoa, se ei vastaa. todellisuutta

Tästähän se demarien hätä kumpuaa. Ovat ehkä tietoisia asiasta

Vierailija
97/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä on selkeä saniainen.  

Ville Rydman on huomattavasti selkeäsanaisempi.

Vierailija
98/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkään kun kohta ay-pamput laittaa Naziman puolueen johtoon.

Minusta Nasima olisi oikea valinta demareiden johtoon. Hän osaa sanoittaa ihmisten tuntemukset ja hänessä on suoraselkäisyyttä. Hän uskaltaa sanoa kun sen paikka on. Lindtman on liian vetäytyvä ja arka hissukka eikä hänellä ole karismaa. Demareilla pitää olla selkeä visio ihmisille minkälaista Suomea halutaan rakentaa.  

Nasima nimitteli kaikkia suomalaisia rasisteiksi. Ei ole mitään näyttöä siitä, että hän pitäisi suomalaisten puolta.

Eikä me olla salonkikelpoisia tämän hienostorouvan mielestä.

Vierailija
99/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko herra Haapala jonkin sortin ennustaja?

Ihan samalla tavalla kuin ne sinun vihervassaritoimittajat joita itse kannatat, harmittaako se noin paljon kun jotkut uskaltaa olla eri mieltä kanssasi. Kasvaisit jo aikuiseksi.

Vierailija
100/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen hätää on suorastaan surkuhupaista seurata.

Vähän naurattaa nämä kommenttisi, taitaa itselläsi olla jo löysät housuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän