Haapala: Demari-Antin pääministeripaikka ei ole enää itsestäänselvyys
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011990568.html
Nyt Sdp:n kannatus on 23,7 prosenttia. Viime syyskuussa se oli Ylen mittauksessa vielä 25,8 prosenttia. Pudotusta on tullut syksystä 2,1 prosenttiyksikköä, ja suunta viettää alas.
Kommentit (108)
Kunhan vaan on eri hallituskokoonpano mitä nyt on, (varsinkin kun persut hiipuu pienpuolueeksi) huonommin ei voi mennä mitenkään kuin nyt menee.
Kuka haluaa paleterrojen tukijaa pääministeriksi?
Mielestäni Antti on paras mies pääministeriksi. Taitaa korulauseet, ympäripyöreä, hämmentyneesti hymyilevä, samaa toistava symppis. Särmän tuo hartian takana varma taustatuki, Tuppurainen. Mikä ettei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkään kun kohta ay-pamput laittaa Naziman puolueen johtoon.
Minusta Nasima olisi oikea valinta demareiden johtoon. Hän osaa sanoittaa ihmisten tuntemukset ja hänessä on suoraselkäisyyttä. Hän uskaltaa sanoa kun sen paikka on. Lindtman on liian vetäytyvä ja arka hissukka eikä hänellä ole karismaa. Demareilla pitää olla selkeä visio ihmisille minkälaista Suomea halutaan rakentaa.
Jos Nasima olisi puheenjohtaja, niin viimeisetkin duunariäänestäjät hylkäisivät demarit.
Ihmiset pelkää että temarit syrjäyttää antin ja tilalle tulee kabulilainen kommunistin tytär.
Vierailija kirjoitti:
pers+kakkare kaatuu omaan mahdottomuuteensa, euphoria ryyppyjen jälkeen hypotermiaan?
Ehkä kaatuu, ehkä ei. Jos Lindtman ei saa hallitusta kasaan, seuraava vaihtoehto voi olla perskokkare tai perskeko.
Kyllä demarit pääministeripuolueena seuraavassa hallituksessa näyttää edelleen todennäköisimmältä vaihtoehdolta vaikka mikään automaatio se ei ole, ei vaikka SDP olisi eduskuntavaalien suurin puolue.
Helppoa seuraavan hallituksen kasaaminen ja varsinkaan hallituksen taipale ei tule olemaan. Demareiden johto varmaankin haluaisi Kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen mutta olisiko sinipuna-hallituksen tekemä politiikka sitä mitä haluavat ne ihmiset jotka ovat toivonsa laittaneet demareihin niin tuskinpa. Elleivät demarit halua valtavaa mahalaskua sitten vuoden 2031 vaaleissa niin yhteistyö Keskustan kanssa olisi varmaan turvallisempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Jo herken kävi mielessä jopa äänestää demareita ihan vaan siksi, että nähtäisiin heidän osaamattomuutensa konkreettisesti jälleen kerran, mutta nyt on alkanut heruttamaan ajatus vassariraivosta, joka satavarmasti nousee uusiin sfääreihin, kun Kokoomus sittenkin voittaa vaalit ja hallituskokoonpanoksi rakentuu perskeko 2.0.
Tämä olisikin loistava ratkaisu. Jatkokaudella saataisiin läpi lisää hyviä lakimuutoksia mm. maammuuton ehtoihin, joita sdp on yrittänyt oppositiosta käsin estää ja jarruttaa. Ylipäätään pidempään jatkuvalla kaudella saataisiin hyvällä alulla olevia tuloksia Suomen talouden noususta jatkettua. Nyt neljän vuoden välein veivataan edellisen hallituksen päätöksiä aina uuden kokoonpanon toimesta, mikä ei tuo pitkäjänteisyyttä toimintaan ja vesittää tuloksia.
Tutkimuksen taustadata kertoo, että persujen kannatus on kokoomuksen tasoa. Demareilla se on pienempi, kuin gallupit sanoo.
Siellä on rajapinnasta liikaa tietoa, se ei vastaa. todellisuutta
Vierailija kirjoitti:
Lindtman on mies paikallaan. Hän oli ykkösaamussa haastateltavana ja oli selkeä saniainen ja jämpti.
Samaa mieltä. Oli selkeästi saniainen
Vierailija kirjoitti:
Kunhan vaan on eri hallituskokoonpano mitä nyt on, (varsinkin kun persut hiipuu pienpuolueeksi) huonommin ei voi mennä mitenkään kuin nyt menee.
Miten niin? Juuri eilen kaikki mediat uutisoivat, kuinka vuoden ensimmäisellä neljänneksellä on Suomi saatu nousuun. Kotitalouksien kulutus, rakentaminen, kaupan ala, teollisuus. Nousua talouteen on saatu 0,9 %, mikä on näin lyhyellä jaksolla paljon.
Vierailija kirjoitti:
Antti sota-ajan johtajaksi
Ei
Petterinkin johtajuus on jo nähty ja heikoksi havaittu. Ainoa, jolle tätä ei ole kerrottu, on Petteri.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Kunhan vaan on eri hallituskokoonpano mitä nyt on, (varsinkin kun persut hiipuu pienpuolueeksi) huonommin ei voi mennä mitenkään kuin nyt menee.
Haluat siis mieluummin kokoomuksen leikkaavan köyhiltä, kunhan vaan mmuuttajia palvellaan? Siltä tämä valinta nyt ihan oikeasti kuulostaa.
Luuletko ihan tosissasi, että kokoomus lakkaa leikkaamasta? Mutta valintahan on suomalaisten omissa käsissä: Mmuuttajat vai köyhät suomalaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkään kun kohta ay-pamput laittaa Naziman puolueen johtoon.
Minusta Nasima olisi oikea valinta demareiden johtoon. Hän osaa sanoittaa ihmisten tuntemukset ja hänessä on suoraselkäisyyttä. Hän uskaltaa sanoa kun sen paikka on. Lindtman on liian vetäytyvä ja arka hissukka eikä hänellä ole karismaa. Demareilla pitää olla selkeä visio ihmisille minkälaista Suomea halutaan rakentaa.
Jos Nasima olisi puheenjohtaja, niin viimeisetkin duunariäänestäjät hylkäisivät demarit.
Eiköhän ole jo nytkin hylänneet. Eihän sdp duunareiden etua aja.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen taustadata kertoo, että persujen kannatus on kokoomuksen tasoa. Demareilla se on pienempi, kuin gallupit sanoo.
Siellä on rajapinnasta liikaa tietoa, se ei vastaa. todellisuutta
Media kyllä mielellään esittää sen harhaanjohtavan tilaston
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Antti on paras mies pääministeriksi. Taitaa korulauseet, ympäripyöreä, hämmentyneesti hymyilevä, samaa toistava symppis. Särmän tuo hartian takana varma taustatuki, Tuppurainen. Mikä ettei!
Korjasin ketjun Kokoomuslaisten itsekehu-utopiaan paremmin sopivaksi ;DDD
"Mielestäni Petteri on paras mies pääministeriksi. Taitaa korulauseet, ympäripyöreä, hämmentyneesti hymyilevä, Sannaa toistava symppis. Särmän tuo hartian takana varma taustatuki, Purra. Mikä ettei!"
-winner-
Haapala jatkaa omalla ja Iltalehden valitsemalla linjalla. Uskottavuus nolla.
Elämässä ei ole mitään muuta varmaa kuin kuoleminen.