Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haapala: Demari-Antin pääministeripaikka ei ole enää itsestäänselvyys

Vierailija
07.05.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011990568.html

Nyt Sdp:n kannatus on 23,7 prosenttia. Viime syyskuussa se oli Ylen mittauksessa vielä 25,8 prosenttia. Pudotusta on tullut syksystä 2,1 prosenttiyksikköä, ja suunta viettää alas.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus Haapala jatkaa"ennustuksiaan"😆

... joiden toivoo olevan itsensätoteuttavia

Vierailija
42/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindtman on mies paikallaan. Hän oli ykkösaamussa haastateltavana ja oli selkeä saniainen ja jämpti.

Samaa mieltä. Oli selkeästi saniainen 

Tuo varjoissa viihtyvä ja kosteudesta nauttiva saniainen kuvaa kyllä häntä selkeästi😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Lindeman peruu jo lakeja, jotka eivät ole vielä edes voimassa ja julistaa jo kuka ei pääse hallitukseen lainkaan. Lupailee myös manneille suoraa putkea työttämyyseläkkeelle - miten naurettavalta tämä kaikki näyttää kun demarit ei voitakaan vaaleja?

Vierailija
44/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sdp:ssä tiedetään, ja Anttikin siitä joskus sanoi, ettei se pm-paikka mikään varma asia ole. Sen näkee vasta sitten, kun ne vaalit on käyty.

Vierailija
45/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti Lindeman peruu jo lakeja, jotka eivät ole vielä edes voimassa ja julistaa jo kuka ei pääse hallitukseen lainkaan. Lupailee myös manneille suoraa putkea työttämyyseläkkeelle - miten naurettavalta tämä kaikki näyttää kun demarit ei voitakaan vaaleja?

Ne lait astuvat voimaan seuraavalla kaudella, siksi niiden perumisesta voi puhua jo tällä kaudella.

Vierailija
46/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että demarit ottavat vastuun ja näyttävät, miten Suomesta tulee taas hyvinvointivaltio. Jos eivät, olisiko ihmisillä itsellään jotain vastuuta elämästään?

Samppanjasosialistit ovat näyttäneet todelliset karvansa. Kaukana  ovat köyhästä kansasta, mutta itseppä ovat valintansa tehneet.. Hyvä näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haapalalla taas alkaa kesöloma ryyppyputki ja sössötys on sen mukaista.

Vierailija
48/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus on kyllä kieltämättä ollut vittumaisin ja hävettävin, mitä ikinä on ollut. Mutta on se myös aikaansaavin ollut. 

Ja Petteri sopii pääministeriksi yhtä hyvin kuin Turun sinappi makkaran päälle. Ja sopisi myös presidentiksi. Kahtaalla siis olen, kannattaako sellaista vaihtaa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kurjuus. olisin niin mielelläni nähnyt tämän banaanitasavallan luhistuvan lopullisesti. sitä kohtihan jokainen hallitus on kekkosen jälkeen suomea vienyt. 

Vierailija
50/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvia päitä älylaseilla on vaikka kuinka paljon. Naiset vetelevät naruista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindtman on mies paikallaan. Hän oli ykkösaamussa haastateltavana ja oli selkeä saniainen ja jämpti.

Vaaher joku, kohteli sosialistia  jälleen silkkihansikkain. Oliko yhtään tarkentavaa kysymystä, johon Lindtman todennäköisesti olisi kompastunut. Case Rasmyar sivuutettiin tuosta vain, Lindtman alkoi puhua taloudesta. 😟 

Vierailija
52/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pääsisi pääministeriksi, voi tulla pian vaihdetuksi toiseen demariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Antti tunnusta edes väriä. Eka SDP:n pomo, joka ei pukeudu punaiseen.

Vierailija
54/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanottua, että Haapalan setä näkee ensi joulua. Haapalan setä on vanha, katkera kokoomustaata. Mutta persuista hän oli ihan oikeassa:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005632649.html

Jutussa mainitun Tom Packalenin firma on vastuussa siitä, että tämän alustan automaattimoderointi estää demokratiaa, esim. Oikeusministeriön demokratiapalvelun. 

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364   Käykää allekirjoittamassa ja vaihtakaa C ---> k

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä demarit pääministeripuolueena seuraavassa hallituksessa näyttää edelleen todennäköisimmältä vaihtoehdolta vaikka mikään automaatio se ei ole, ei vaikka SDP olisi eduskuntavaalien suurin puolue. 

Helppoa seuraavan hallituksen kasaaminen ja varsinkaan hallituksen taipale ei tule olemaan. Demareiden johto varmaankin haluaisi Kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen mutta olisiko sinipuna-hallituksen tekemä politiikka sitä mitä haluavat ne ihmiset jotka ovat toivonsa laittaneet demareihin niin tuskinpa. Elleivät demarit halua valtavaa mahalaskua sitten vuoden 2031 vaaleissa niin yhteistyö Keskustan kanssa olisi varmaan turvallisempi vaihtoehto.

Mutta haluaako Keskusta -31 mahalaskun vasemmistopolitiikan takia?

Vierailija
56/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haapalan jutut eonkijoitettu etelärannassa eli ei hirveesti kannata kiinnostua...kovasti aikaisin aloittanut nasse--puolueiden vaalityön nämä iltapäivä lehdet, ovatkohan erehtyneet vuodesta..en ihmettelisi koska ainao kriteeri toimittajien valinnassa on perse puolueen tai kokkeleitten jäsenkirja....

Vassarin maailmassa nasset vaanivat jokaisen nurkan takana ja asuvat sängyn alla.

Vierailija
57/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haapalan jutut eonkijoitettu etelärannassa eli ei hirveesti kannata kiinnostua...kovasti aikaisin aloittanut nasse--puolueiden vaalityön nämä iltapäivä lehdet, ovatkohan erehtyneet vuodesta..en ihmettelisi koska ainao kriteeri toimittajien valinnassa on perse puolueen tai kokkeleitten jäsenkirja....

Vassarin maailmassa nasset vaanivat jokaisen nurkan takana ja asuvat sängyn alla.

Vaikka se suurin nasse löytyykin ihan peilistä.

Vierailija
58/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit on utopia, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa ilman persujen tasapainottavaa ja realistista järkeä.

Niin. Eihän demarit ole kuin vasta 1800-luvulla perustettu. Kumma kun ei ole vielä kaatunut ilman niinkin perinteikkään ja pitkäikäisen puolueen, kuin Halla-ahon persujen epätasapainottavaa ja epärealistista "järkeä". M52

Vierailija
59/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että demarit ottavat vastuun ja näyttävät, miten Suomesta tulee taas hyvinvointivaltio. Jos eivät, olisiko ihmisillä itsellään jotain vastuuta elämästään?

SDP ei halua poistaa työttömiä kehitysmaalaisia maasta, vaan tyytyy leikkaamaan kaikilta. Minusta olisi tärkeämpää lähettää wolttikuskit ja taksikuskit takaisin turvallisiin maihinsa.

Ennen vasemmisto ei hyväksynyt mamutusta, se vastusti sitä vimmatusti, nyt se on sen pääasia.

Mikä on muuttunut?

Silloin ennen vasemmisto edusti duunareita jotka olivat töissä. Nyt vasemmisto edustaa veronimijöitä, jotka eivät käy töissä, vaan saavat erilaisia tukia. Siksi vasemmisto haluaa lisää veronimijöitä maahan jotta se saa lisää äänestäjiä.

Vierailija
60/108 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindtman on mies paikallaan. Hän oli ykkösaamussa haastateltavana ja oli selkeä saniainen ja jämpti.

Samaa mieltä. Oli selkeästi saniainen 

Näin on. Kasvaa huomiota herättämättä ja mätänee pois syksyn tullen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi