Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä työnhakijoita kohdellaan kuin avovankeja tai ehdollisessa olevaa

Vierailija
07.05.2026 |

Minulle ainakin tuli työttömänä työnhakijana olemisesta niin suuri ahdistus,että pudottauduin oravanpyörästä.

En kestänyt sitä .Nyt elän downshiftaamalla mieheni siivellä,kunnes löydän/keksin hyvän työn tai eläköidyn.

En kestänyt sitä epäaitoa pakotettua työpaikan hakemista.Epäaitoa sen vuoksi,ettei todellakaan joka kuukausi ole tarjolla sellaisia työpaikkoja,joihin olisit oikeasti valmis menemään.

Tämä epäaitous ja kiristys tukien loppumisen uhalla masensi minua ja kulutti  henkisesti.

Se mikä tässä myös tällaista vapautta haluavaa sielua ahdisti oli pakollinen tapaaminen sekä pakolliset muut yhteydenotot TE-työntekijän kanssa tietyin väliajoin.

Pakotettu tapaaminen kiristyksen avulla,tuet keskeytyy ellet tottele ja ole tavoitettavissa.

Vielä sekin,ettei yhteyttä voi pitää sähköpostilla vaan puhelinkeskustelu on välttämätön.

Miksi ihmeessä? Minä pidän siitä,että voin harkita vastauksiani ja keskustelu on dokumentoitu.

Eihän siinä mitään,jos tämä pakotettu yhteydenpito jotenkin edistäisi työpaikan saantia,mutta koin ne aika turhiksi.

Aivan kuin se olisi vain jokin tarkastus siihen,että olet varmasti vielä työtön,etkä huijaa tukia saadaksesi.

Minä koin sen niin  kuin olisin  avovanki tai ehdollista saanut rikollinen ,joka joutuu käymään tapaamisessa ja pitämään yhteyttä väliajoin,että saadaan pidettyä  kontrollissa ko ihmistä.

Voi olla,että te muut ette  tunne edes näin,toivottavasti.Minä olen ehkä normaalia herkempi ahdistumaan pakotetuista toimista.Vapauden kaipuuni on suuri ja koen vapauteni tärkeimmiksi asioiksi elämässäni.

Haluan olla vapaa kaikenlaisesta kontrolloinnista.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on työkkärin virkailija varannut jo kuulusteluajan jonne on mentävä tai muuten lähtee yleistuki. Aiemmin on vaan soitettu määräaikaiskuulustelut, mutta nyt on mentävä ihan henk. koht. paikan päälle kuulusteltavaksi.

No onpa kauheaa. Miten nyt selviät? Tarviitko traumaterapiaa?

Eihän se ensimmäinen kerta yhtään mitään vaikuta, vaikka pientä ansaitsematonta kritiikkiä saisi osakseen. Eikä se toinen, kolmas, neljäs... sitten kun niitä tulee enemmän ja kohtelu kovenee, niin sitten ei edes traumaterapialla asioita korjata, jos sellaista työtön edes saisi.

Vierailija
102/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oli loistava aloitus. Tunnen täsmälleen samoin, mutta yritän roikkua vielä pari vuotta.

Mitä, jos menisit töihin vai mussä meinasit 2 vuotta roikkua?

Huomaa miten tukia on liikaa ja niitä saa helposti, kun valmiiksi suunnitellaan KAHDEN VUODEN lepolomaa etukäteen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota työpaikka vastaan ja lopeta uliseminen. 

Vierailija
104/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä mies töihin ja lopeta eläminen toisten rahoilla. Mikä vttu teitä oikein vaivaa kun työnteko ei kiinnosta.

Vierailija
105/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaus on kivaa, mutta sillä ei elä. Töissä sitä kontrollia vasta onkin. Joka ikinen päivä.

Vapaana voi järsiä kiviä ja sammalia mutta sekin on liian vapaata jollekin. Pitää sitäkin valvoa ja kontrolloida.

Vierailija
106/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kateellinen työttömille kun olin vielä töissä. Nyt kun olen työtön, en ole enää kateellinen työttömille. Harmittaa miksi en alkanut työttömäksi aikaisemmin, monta vuotta kateellisuutta olisi vältetty.

Vierailija
107/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo sirkus edes perustuslain mukaista? Kuka ilman edunvalvonta päätöstä on velvollinen kertomaan elämästään vieraille ihmisille? Kenellä vieraalla ihmisellä on oikeus pakottaa itsenäinen yksilö johonkin? Tämä on sairasta ja lisää mt- ongelmia! Tunsin työttömänä juuri samoin ap.!  

Ei oke perustuloa on työttömyyskorvaus ja se on vastikkeellista  työikäisen työhön kykenevän ihmisen tulee elättää itse itsensä lomalla työnteolla. Työttömyyskorvaus ei ole perustulo.

Vierailija
108/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis elät miehesi rahoilla etkä hae työttömyyskorvausta koska ahdistaa? Voi ny vttu. Miten sun miehesi edes katselee tuollaista? Olen nainen ja työtön, ja on joo tosi kamalaa kerran kuukaudessa täyttää netissä lappu, että edelleen joo olen vailla duunia. Hävettäisi ihan sairaasti elää miesystäväni rahoilla. En ole kokenut mitään piinaa tämän asian suhteen, eihän kadulla kulkijat tiedä mun olevan työtön eikä työkkäreitä edes ole, niin ei tarvitse sinnekään mennä. Kaikesta sitä ihmiset ahdistuukin.

Voi pyhä idiootti

Vierailija
109/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hyvä mies töihin ja lopeta eläminen toisten rahoilla. Mikä vttu teitä oikein vaivaa kun työnteko ei kiinnosta.

Ollaan niin kilttejä, että annetaan sullekin pösilölle työtä Kokoomuksen trollitehtaalla, kun et muuhun kykene. 

Vierailija
110/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa uuteen suomeen, yleistuki tuli ja tulot laski kuussa huimat 211€ nettoon, elä sillä sitten , tt tukea ei tipu kun oma pikku luukku.

Mikä selittää tulojen laskun?

Vierailija
111/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten tiedätte kuka on työtön ja kuka ei, monihan käy vaikka iltatöissä ja tulee sen takia aina myöhään kotiin ja nukkuu aamuisin pitkään?

Ja jos et tiedä kuka on työtön, niin miten pystyt häntä haukkumaan?

Mä oon treffeillä usein mm lentäjä, naiset eivät osaa kysyä siitä ammatista juuri mitään, tai  tiedot ovat niin heikot, että kaikki menee läpi.

Ja kunhan tuoksuu hyvälle ja laittaa feikki-Rolexit sun muut päälle, niin täydestä menee.

...ai maksutko, no pikavipit menee suoraan ulosottoon, joten niillä hoituu ja velat hautaan

Onpa surullinen elämä, valhetta valheen perään. Et saa koskaan merkityksellistä ihmissuhdetta ja kaikki lähtee viimeistään siinä vaiheessa kun totuus paljastuu.

Vierailija
112/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap oli loistava aloitus. Tunnen täsmälleen samoin, mutta yritän roikkua vielä pari vuotta.

Mitä, jos menisit töihin vai mussä meinasit 2 vuotta roikkua?

Huomaa miten tukia on liikaa ja niitä saa helposti, kun valmiiksi suunnitellaan KAHDEN VUODEN lepolomaa etukäteen 

Höpöhöpöä. Pääsen eläkkeelle silloin.

Vierailija
113/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on työkkärin virkailija varannut jo kuulusteluajan jonne on mentävä tai muuten lähtee yleistuki. Aiemmin on vaan soitettu määräaikaiskuulustelut, mutta nyt on mentävä ihan henk. koht. paikan päälle kuulusteltavaksi.

No onpa kauheaa. Miten nyt selviät? Tarviitko traumaterapiaa?

Tai sinulle vihanhallitsemis kurssia,  että löytäisit itsestäsi edes pienen tunteen empatiaa.. Miten ajatteleisit jos itsellesi kävisi samoin ei työtä vain työkkäri tapaamisia, rahat vähissä ja bussilippukin maksaa vähissä rahoissa liikaa.  Jos ole syntynyt kultalusikka perseessä niin kyllä se tökkää vielä joskus syvemmälle.

Olen pitkäaikaistyötön ja tapaamisia on aina voinut tarvittaessa järjestää puhelimitse. 

Vierailija
114/119 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomi on hyvin sairas maa ja poliitikot suurin ongelma.

Pulinat pois kansa on puhunut.

Vierailija
115/119 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin ja tehkää osanne verojen maksusta. Toisten rahoilla elävät eivät kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan.

Vierailija
116/119 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kateellinen työttömille kun olin vielä töissä. Nyt kun olen työtön, en ole enää kateellinen työttömille. Harmittaa miksi en alkanut työttömäksi aikaisemmin, monta vuotta kateellisuutta olisi vältetty.

Minä kun olin vakituisessa työssä, en ajatellut työttömiä sekuntiakaan, keskityin vain omaan elämääni. Nyt työttömänä näen joskus unia että olen taas töissä ja on sellainen tavallaan huoleton ja perusturvallinen olo tämän työttömyyden aiheuttaman turvattomuuden sijaan.

Vierailija
117/119 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa uuteen suomeen, yleistuki tuli ja tulot laski kuussa huimat 211€ nettoon, elä sillä sitten , tt tukea ei tipu kun oma pikku luukku.

Mikä selittää tulojen laskun?

Oma asunto ei vaikuta yleistukeen, siihen vaikuttaa henkilön tulot, niistä on kelan sivuilla selvitys mitkä vaikuttaa tuen suuruuteen. Mikäli esim ove ylittää tai muu tulo ylittää 311e, vaikuttaa tuen määrään.

Vierailija
118/119 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TT-tuella olevaa pidetään täysin vangin asemassa kotonaan, kuin rikollisia. Yrittävät että köyhä kuolee pois. Leikataan vuosia tuista ja tuloja eivät kaikki saa, tuki riittämätön jo alkujaan, yritetään orjuuttaa, on vaikea saada edes kenkiä tai uusia kulunutta, aiheuttaa suurta hätää ihmisille ja mm. yksin asuville naisille. Osa ihmisistä on rajoitteisia ja tätä käytetään hyväksi. Ulkomailta lappaa lisää porukkaa.

Vierailija
119/119 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin ja tehkää osanne verojen maksusta. Toisten rahoilla elävät eivät kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan.

Raha on tarkoitettu nimenomaan ihmisille elämää varten, ettei kuole ja suomalaisille. Elä sinä ilman mitään, kun siihen pystyt. Olet kiusaamassa vain muita ja pelottelemassa. Nass.eilu ei kuulu Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan